МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

пане +О, як вважаєте, Боже Тіло Є, чи Його нема

12/08/2008 | Y.u.r
Розмови на цю тему практично вичерпали себе в одній із гілок, започаткованій пані Роксаною http://www2.maidan.org.ua/n/rel/1228263404

Тож позиції дописувачів стосовно Божого Тіла відомі.

Що можете сказати ви, з цього приводу.
Боже Тіло Є, чи Його нема?

Відповіді

  • 2008.12.08 | Георгій

    А Ви з Вашим свящeником говорили про цe? Вчора ж...

    ... Ви його, мабуть, бачили?

    Мeні дужe хотілося б знати, як Ваш парафіяльний свящeник відповідає на питання про Божe тіло, і також на питання, чи тіло Христа після Його воплотіння (включаючи тіло Христа воскрeслого і тіло Христа в моeнт Його вознeсіння) було (і є) людським. Цe дужe важливо, н.м.д.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2008.12.10 | Y.u.r

    Мовчання теж відповідь. КАТЕХИЗМ хоч визнаєте, пане +О?

    КАТЕХИЗМ
    360
    Второй Адам [Христос] установил свой образ в первом Адаме в то время, как лепил Его. http://www.krotov.info/acts/20/2vatican/0355.html
    704
    "Что же до человека, то его Своими руками [т.е. Сыном и Духом Святым] Бог вылепил (...) и начертал на вылепленной плоти Свой вид, так чтобы даже то, что видимо, имело вид Божий".
    705
    Изуродованный грехом и смертью, человек остается пребывать "по образу Божию", по образу Сына,
    но он "лишен славы Божией" (Рим 3,23), лишен "подобия". http://www.krotov.info/acts/20/2vatican/0683.html
  • 2008.12.15 | +О

    Re: пане +О, як вважаєте, Боже Тіло Є, чи Його нема

    Слава Ісусу Христу!
    хворів більше тижня, тому лише зараз побачив запитання
    Не маю можливості перечитати все Вами написане, та і, пам`ятуючи перебіг минулих таких розмов, не бачу можливости щось змінити в Вашій полеміці.
    Загально скажу лише наступне:
    Якщо сперечаєтеся про "тіло", то святі отці одностайно вбачають певну присутність тілесности в усіх сотворіннях Божих (в т.ч. Ангелах) і повну відсутність будь-якої тілесности в Богові
    Якщо знову говорите про "руки", якими Творив, "ноги", якими Ходить тощо - це спроба тілесного творіння описати безтілесного Творця. Фантазії обмеженого людського розуму про Бога, Якого "...неможливо видіти, на якого і Ангельські сили не сміють дивитися...". Точніше про ці антропоморфізми, здається, бачив у Дамаскіна (якщо треба - знайду)
    Передивився лише цю гілочку і бачу пропоновані цитати, які, мабуть, мають доказати існування Божого Тіла: цитати стосуються Ісуса Христа, Сина Божого, Другої Особи Пресвятої Тройці. Тут про "тіло" потрібно розуміти в контексті Віри в Тройцю, розуміння Тройці Церквою. Не пам`ятаю точно прийняту Троїчну формулу українською, але суть її: "в Тройці все єдність, якщо немає міжособових відносин". Бог Отець Родить, Син - Роджений, Святий Дух - Ісходить... В Тройці лише Син Має Тіло: Перша Особа Пресвятої Тройці Бог Отець - Безтілесний, Чистий Дух; Бог Син - Богочоловік (в Особі Божого Сина одночасно незлитно існують дві природи: Божа і людська - Чистий Дух і духдушатіло); Святий Дух - Безтілесний, Чистий Дух.
    Тобто, неалегорично, словосполучення "Боже Тіло" можемо вживати (і вживаємо) лише тоді, коли говоримо про Ісуса Христа. Решта описів "Божого Тіла" (рук-ніг...) - спроби описати Неописанного. Антропоморфізм - уподібнення Бога до людини або перенесення на Бога людських фізичних чи інтелектуальних властивостей.

    З повагою
    о.Олег
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.12.15 | Роксана

      Re: пане +О, як вважаєте, Боже Тіло Є, чи Його нема

      Отче Олеже,

      Як добре, що ми маємо Вас на форумі. Знаю, що пана Юрія Ваша відповідь не задовольнить, але все ж таки заставить задуматись.
      Ще раз ДЯКУЮ.
    • 2008.12.15 | Георгій

      Re: пане +О, як вважаєте, Боже Тіло Є, чи Його нема

      Отчe, благословіть.

      А як Цeрква формулює Cвою позицію щодо тілeсності Ісуса Христа ДО Його Воплотіння? Чи вірно я розумію мого свящeника і літeратуру в тому, що ні про якe тіло Другої Особи рeсвятої Тройці до момeнту Воплотіння говорити нe можна, оскільки цe суто людськe тіло було створeнe в момeнт Благовіщeння/Зачаття, а нe існувало пeрeдвічно, як думає пан Y.u.r.?

      Дужe дякую, радий, що Ви одужали.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.12.15 | Y.u.r

        Re: пане +О, як вважаєте, Боже Тіло Є, чи Його нема

        Георгій пише:
        > А як Цeрква формулює Cвою позицію щодо тілeсності Ісуса Христа ДО Його Воплотіння? Чи вірно я розумію мого свящeника і літeратуру в тому, що ні про якe тіло Другої Особи рeсвятої Тройці до момeнту Воплотіння говорити нe можна, оскільки цe суто людськe тіло було створeнe в момeнт Благовіщeння/Зачаття, а нe існувало пeрeдвічно, як думає пан Y.u.r.?
        Мова не про суто людське тіло, а про Боже Тіло.

        То все ж таки як гадаєте, пане +О, Боже Тіло Є, чи Його нема?
      • 2008.12.16 | +О

        для Георгія

        Слава Ісусу Христу!
        > Георгій: Отчe, благословіть. А як Цeрква формулює Cвою позицію щодо тілeсності Ісуса Христа ДО Його Воплотіння? Чи вірно я розумію мого свящeника і літeратуру в тому, що ні про якe тіло Другої Особи рeсвятої Тройці до момeнту Воплотіння говорити нe можна, оскільки цe суто людськe тіло було створeнe в момeнт Благовіщeння/Зачаття, а нe існувало пeрeдвічно, як думає пан Y.u.r.? Дужe дякую, радий, що Ви одужали.

        Та все правильно Ви розумієте. Можна було б, звичайно, порозважати над Буттям Позачасового Всевідаючого Бога (що зроджує і такі, як в п.Юрія, ідеї - ми вже десь в ФРД про такі ідеї говорили), але це (фантазування про Творця) мені видається сумнівно корисним для душі людини, бо мало відповідає правді про Бога...
        В кожному разі: віримо, що Бог єдиний, кого можна назвати Чистий Дух (єдиний повністю безтілесний). Віримо також в те, що Бог понизив Себе, Воплотившись, ставши (духовнодушевнотілесною) людиною, одним з нас. Віримо, що від Воплочення і вовіки Друга Божа Особа Син Божий є Сином Людським (одна Особа, яка навіки вмістила в собі незлитно і нероздільно дві природи: Божу (Чистий Дух) і людську (духдушатіло). Віримо також, що саме Бог Син (а не Отець чи Святий Дух) воплотився і саме Він (а не Бог Отець чи Бог Дух Святий) є людиною (духдушатіло)...
        Як в Бозі - Тройці Єдиносущній - може бути щось приналежне лише Отцеві, Синові чи Святому Духові? Нам це не відкрито - це Таїнство Тройці. Про Тройцю, як я грішний вже писав, Церква знає лише те, що в Ній все єдність, якщо немає міжОсобових відносин. Про Тройцю в Біблії в мене лежить незла стаття (не маю часу шукати, де вона в Мережі). Подам її у низу. Благословення Господнє на Вас! З повагою, о.Олег
        -----------------------------------------------------
        Вопрос: Что написано в Библии о Троице?

        Ответ: Наиболее сложный момент в христианской концепции Троицы состоит в том, что способа должным образом объяснить ее просто не существует. Сама суть Троицы недоступна человеческому пониманию, а тем более, объяснению. Бог возвышается над нами в Своей безграничности, поэтому не следует ожидать, что мы сможем полностью понять Его. Библия учит, что Отец – Бог, Сын – Бог и Святой Дух – Бог. Библия также говорит, что существует только один Бог. И хотя мы можем в некоторой степени осознавать, в чем заключаются взаимоотношения между лицами Троицы, все же полнота этих отношений недоступна человеческому разуму. Тем не менее, это не значит, что доктрина о Троице неверна или не соответствует Библии.

        Исследуя этот вопрос, необходимо иметь в виду, что слово «Троица» не используется в Священном Писании. Этот термин употребляется с целью описания триединого Бога – трех сосуществующих, вечных Личностей, являющихся Богом. Это ни в коем случае не означает, что существует три Бога; Троица – единый Бог в трех лицах. Даже если слово «Троица» и не присутствует в Библии, нет оснований избегать его использования, ведь целесообразнее использовать это слово, чем длинную фразу: «три сосуществующие, вечные Личности, являющиеся единым Богом». Если вас смущает этот факт, обратите внимание на следующее: слово «дед» также ни разу не встречается в Библии, хотя мы точно знаем, что в Библии упоминаются дедушки, такие как Авраам, бывший дедом Иакова. Поэтому не стоит слишком сосредотачиваться на самом слове «Троица». Что действительно важно, так это библейская идея, ПРЕДСТАВЛЕННАЯ этим словом. А теперь обратим внимание на тексты из Библии, относящиеся к Троице:

        1) Есть один Бог: Второзаконие 6:4; 1 Коринфянам 8:4; Галатам 3:20; 1 Тимофею 2:5.

        2) Троица состоит из трех лиц: Бытие 1:1; 1:26; 3:22; 11:7; Исаия 6:8; 48:16; 61:1; Матфей 3:16-17; 28:19; 2 Коринфянам 13:14.

        При ознакомлении с ветхозаветными текстами помогает знание древнееврейского языка. В Бытие 1:1 использовано существительное «Элохим» во множественном числе, а в Бытие 1:26; 3:22; 11:7 и Исаия 6:8 используется местоимение «мы». То, что эти слова относятся более чем к двум лицам, несомненно. Дело в том, что если в русском языке существуют только единственное и множественное числа, то в еврейском – единственное, парное и множественное. Парное число относится только к парным предметам, таким как глаза, уши и руки. Слова «Элохим» и «мы» употреблены во множественном числе, то есть они относятся к трем или более лицам (Отец, Сын и Святой Дух).

        В книге пророка Исаии 48:16 и 61:1 Сын говорит, ссылаясь на Отца и Святого Духа. Сравните тексты Исаия 61:1 с Евангелием от Луки 4:14-19, чтобы убедиться, что это говорил Сын. В Евангелии от Матфея 3:16-17, где описывается крещение Иисуса, изображен Бог Дух Святой, нисходящий на Бога Сына, в то время как Бог Отец провозглашает Сыну свое благоволение. В Матфей 28:19 и 2 Коринфянам 13:14 также упоминаются три отдельные лица Троицы.

        3) Во многих библейских текстах проводится различие между членами Троицы: в Старом Завете «ГОСПОДЬ» отличается от «Господа» (Бытие 19:24). «ГОСПОДЬ» имеет «Сына» (Псалом 2:7, 12; Притчи 30:2-4). «Дух» отличается от «ГОСПОДА» (Числа 27:18) и от «Бога» (Псалом 50:10-12). Бог Сын отличается от Бога Отца (Псалом 44:6-7; Евреям 1:8-9). В Новом Завете, в Евангелии от Иоанна 14:16-17, Иисус просит Отца послать Помощника – Святого Духа. Это указывает на то, что Иисус не считает себя Отцом или Святым Духом. Это относится и ко всем остальным местам в Евангелиях, в которых Иисус обращается к Отцу. Разве Он обращался Сам к Себе? Конечно же, нет. Он разговаривал с другой Личностью Троицы – Отцом.

        4) Каждый член Троицы является Богом: Отец – Бог: Иоанн 6:27; Римлянам 1:7; 1 Петра 1:2. Сын – Бог: Иоанн 1:1, 14; Римлянам 9:5; Колоссянам 2:9; Евреям 1:8; 1 Иоанна 5:20. Святой Дух – Бог: Иоанн 14:16-17; Деяния 2:1-4; 5:3-4; Римлянам 8:9; 1 Коринфянам 3:16.

        5) «Субординация» в Троице: Библия свидетельствует, что Святой Дух подчиняется Отцу и Сыну, а Сын подчиняется Отцу. Это внутренняя связь, которая не отрицает божественности каждой Личности Троицы. Это, просто-напросто, сфера, которую наш ограниченный разум не в состоянии понять. Больше о взаимоотношениях Сына с Отцом читайте: Лука 22:42; Иоанн 5:36; 20:21; 1 Иоанна 4:14. О Святом Духе см.: Иоанн 14:16; 14:26; 15:26; 16:7 и особенно Иоанн 16:13-14.

        6) Каждый из членов Троицы исполняет различные функции: Отец является основным источником и причиной для: а) вселенной (1 Коринфянам 8:6; Откровение 4:11); б) божественного откровения (Откровение 1:1); в) спасения (Иоанн 3:16-17) и г) служения Иисуса на земле (Иоанн 5:17; 14:10). Все это происходит благодаря Отцу.

        Сын является посредником, через которого Отец совершает следующую работу: а) творение и поддержание вселенной (1 Коринфянам 8:6; Иоанн 1:3; Колоссянам 1:16-17); б) божественное откровение (Иоанн 1:1; Матфей 11:27; Иоанн 16:12-15; Откровение 1:1) и в) спасение (2 Коринфянам 5:19; Матфей 1:21; Иоанн 4:42). Отец делает все это через Сына, который действует как Его представитель.

        При помощи Святого Духа Отец совершает такую работу: а) создание и поддержание вселенной (Бытие 1:2; Иов 26:13; Псалом 103:30); б) божественное откровение (Иоанн 16:12-15; Ефесянам 3:5; 2 Петра 1:21); в) спасение (Иоанн 3:6; Титу 3:5; 1 Петра 1:2) и г) служение Иисуса (Исаия 61:1; Деяния 10:38). Таким образом, Отец делает все это при помощи силы Святого Духа.

        Всевозможные современные иллюстрации Троицы не передают достаточно точно ее значение. Сравнение с яйцом (или яблоком) не передает сущности этого понятия, поскольку скорлупа, белок и желток являются составными частями яйца, а не самим яйцом. Отец, Сын и Святой Дух – не части Бога, а каждый из Них является Богом. Пример с водой немного лучше иллюстрирует это понятие, но, все-таки, не дает полного отражения Троицы. Жидкость, пар и лед – это формы воды. Отец, Сын и Святой Дух – это не формы Бога, а каждый из Них – Бог. Поэтому, хоть эти наглядные примеры и могут дать нам представление о Троице, эта картина не будет совершенно точной. Безграничного Бога невозможно полностью описать с помощью ограниченных примеров и иллюстраций. Вместо того, чтобы сосредотачиваться на расшифровке понятии Троицы, лучше обратим внимание на то, как Бог велик и безграничен по сравнению с нами!

        «О, бездна богатства и премудрости и ведения Божия! Как непостижимы судьбы Его и неисследимы пути Его! Ибо кто познал ум Господень? Или кто был советником Ему?» (Римлянам 11:33-34).
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.12.16 | Роксана

          Re: Питання до о.Олега

          Чи це ви писали, тобто це ваша стаття?
          -------------------------

          Вопрос: Что написано в Библии о Троице?

          Ответ: Наиболее сложный момент в христианской концепции Троицы состоит в том, что способа должным образом объяснить ее просто не существует. Сама суть Троицы недоступна человеческому пониманию, а тем более, объяснению. Бог возвышается над нами в Своей безграничности, поэтому не следует ожидать, что мы сможем полностью понять Его. Библия учит, что Отец – Бог, Сын – Бог и Святой Дух – Бог. Библия также говорит, что существует только один Бог. И хотя мы можем в некоторой степени осознавать, в чем заключаются взаимоотношения между лицами Троицы, все же полнота этих отношений недоступна человеческому разуму. Тем не менее, это не значит, что доктрина о Троице неверна или не соответствует Библии.

          Исследуя этот вопрос, необходимо иметь в виду, что слово «Троица» не используется в Священном Писании. Этот термин употребляется с целью описания триединого Бога – трех сосуществующих, вечных Личностей, являющихся Богом. Это ни в коем случае не означает, что существует три Бога; Троица – единый Бог в трех лицах. Даже если слово «Троица» и не присутствует в Библии, нет оснований избегать его использования, ведь целесообразнее использовать это слово, чем длинную фразу: «три сосуществующие, вечные Личности, являющиеся единым Богом». Если вас смущает этот факт, обратите внимание на следующее: слово «дед» также ни разу не встречается в Библии, хотя мы точно знаем, что в Библии упоминаются дедушки, такие как Авраам, бывший дедом Иакова. Поэтому не стоит слишком сосредотачиваться на самом слове «Троица». Что действительно важно, так это библейская идея, ПРЕДСТАВЛЕННАЯ этим словом. А теперь обратим внимание на тексты из Библии, относящиеся к Троице:

          1) Есть один Бог: Второзаконие 6:4; 1 Коринфянам 8:4; Галатам 3:20; 1 Тимофею 2:5.

          2) Троица состоит из трех лиц: Бытие 1:1; 1:26; 3:22; 11:7; Исаия 6:8; 48:16; 61:1; Матфей 3:16-17; 28:19; 2 Коринфянам 13:14.

          При ознакомлении с ветхозаветными текстами помогает знание древнееврейского языка. В Бытие 1:1 использовано существительное «Элохим» во множественном числе, а в Бытие 1:26; 3:22; 11:7 и Исаия 6:8 используется местоимение «мы». То, что эти слова относятся более чем к двум лицам, несомненно. Дело в том, что если в русском языке существуют только единственное и множественное числа, то в еврейском – единственное, парное и множественное. Парное число относится только к парным предметам, таким как глаза, уши и руки. Слова «Элохим» и «мы» употреблены во множественном числе, то есть они относятся к трем или более лицам (Отец, Сын и Святой Дух).

          В книге пророка Исаии 48:16 и 61:1 Сын говорит, ссылаясь на Отца и Святого Духа. Сравните тексты Исаия 61:1 с Евангелием от Луки 4:14-19, чтобы убедиться, что это говорил Сын. В Евангелии от Матфея 3:16-17, где описывается крещение Иисуса, изображен Бог Дух Святой, нисходящий на Бога Сына, в то время как Бог Отец провозглашает Сыну свое благоволение. В Матфей 28:19 и 2 Коринфянам 13:14 также упоминаются три отдельные лица Троицы.

          3) Во многих библейских текстах проводится различие между членами Троицы: в Старом Завете «ГОСПОДЬ» отличается от «Господа» (Бытие 19:24). «ГОСПОДЬ» имеет «Сына» (Псалом 2:7, 12; Притчи 30:2-4). «Дух» отличается от «ГОСПОДА» (Числа 27:18) и от «Бога» (Псалом 50:10-12). Бог Сын отличается от Бога Отца (Псалом 44:6-7; Евреям 1:8-9). В Новом Завете, в Евангелии от Иоанна 14:16-17, Иисус просит Отца послать Помощника – Святого Духа. Это указывает на то, что Иисус не считает себя Отцом или Святым Духом. Это относится и ко всем остальным местам в Евангелиях, в которых Иисус обращается к Отцу. Разве Он обращался Сам к Себе? Конечно же, нет. Он разговаривал с другой Личностью Троицы – Отцом.

          4) Каждый член Троицы является Богом: Отец – Бог: Иоанн 6:27; Римлянам 1:7; 1 Петра 1:2. Сын – Бог: Иоанн 1:1, 14; Римлянам 9:5; Колоссянам 2:9; Евреям 1:8; 1 Иоанна 5:20. Святой Дух – Бог: Иоанн 14:16-17; Деяния 2:1-4; 5:3-4; Римлянам 8:9; 1 Коринфянам 3:16.

          5) «Субординация» в Троице: Библия свидетельствует, что Святой Дух подчиняется Отцу и Сыну, а Сын подчиняется Отцу. Это внутренняя связь, которая не отрицает божественности каждой Личности Троицы. Это, просто-напросто, сфера, которую наш ограниченный разум не в состоянии понять. Больше о взаимоотношениях Сына с Отцом читайте: Лука 22:42; Иоанн 5:36; 20:21; 1 Иоанна 4:14. О Святом Духе см.: Иоанн 14:16; 14:26; 15:26; 16:7 и особенно Иоанн 16:13-14.

          6) Каждый из членов Троицы исполняет различные функции: Отец является основным источником и причиной для: а) вселенной (1 Коринфянам 8:6; Откровение 4:11); б) божественного откровения (Откровение 1:1); в) спасения (Иоанн 3:16-17) и г) служения Иисуса на земле (Иоанн 5:17; 14:10). Все это происходит благодаря Отцу.

          Сын является посредником, через которого Отец совершает следующую работу: а) творение и поддержание вселенной (1 Коринфянам 8:6; Иоанн 1:3; Колоссянам 1:16-17); б) божественное откровение (Иоанн 1:1; Матфей 11:27; Иоанн 16:12-15; Откровение 1:1) и в) спасение (2 Коринфянам 5:19; Матфей 1:21; Иоанн 4:42). Отец делает все это через Сына, который действует как Его представитель.

          При помощи Святого Духа Отец совершает такую работу: а) создание и поддержание вселенной (Бытие 1:2; Иов 26:13; Псалом 103:30); б) божественное откровение (Иоанн 16:12-15; Ефесянам 3:5; 2 Петра 1:21); в) спасение (Иоанн 3:6; Титу 3:5; 1 Петра 1:2) и г) служение Иисуса (Исаия 61:1; Деяния 10:38). Таким образом, Отец делает все это при помощи силы Святого Духа.

          Всевозможные современные иллюстрации Троицы не передают достаточно точно ее значение. Сравнение с яйцом (или яблоком) не передает сущности этого понятия, поскольку скорлупа, белок и желток являются составными частями яйца, а не самим яйцом. Отец, Сын и Святой Дух – не части Бога, а каждый из Них является Богом. Пример с водой немного лучше иллюстрирует это понятие, но, все-таки, не дает полного отражения Троицы. Жидкость, пар и лед – это формы воды. Отец, Сын и Святой Дух – это не формы Бога, а каждый из Них – Бог. Поэтому, хоть эти наглядные примеры и могут дать нам представление о Троице, эта картина не будет совершенно точной. Безграничного Бога невозможно полностью описать с помощью ограниченных примеров и иллюстраций. Вместо того, чтобы сосредотачиваться на расшифровке понятии Троицы, лучше обратим внимание на то, как Бог велик и безграничен по сравнению с нами!

          «О, бездна богатства и премудрости и ведения Божия! Как непостижимы судьбы Его и неисследимы пути Его! Ибо кто познал ум Господень? Или кто был советником Ему?» (Римлянам 11:33-34).
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2008.12.16 | +О

            Re: ні. Через замкненість на саме Біблійній аргументації, думаю,

            автор - протестант
            З повагою
            о.Олег
          • 2008.12.16 | +О

            Re: напевно так і є. Ось адреса статті (л)

            http://www.gotquestions.org/Russian/Russian-Trinity.html
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2008.12.16 | Георгій

              Алe цe нe є суто протeстантськe розуміння Тройці, тому що...

              .. я чую від свого свящeника (православного) дужe схожу аргумeнтацію, тільки з посиланнями на отців. Головна ідeя, наскільки я розумію, цe ідeя іпостасного буття. Бeз "іпостасі" (постаті, особи, особливої істоти, окрeмості) нeма "природи" (єства, субстанції, "того, з чого воно зроблeнe"). Кожна людина - окрeма іпостась. Бог - три Божeствeнні Іпостасі. Христос - Бог, одноістотний (єдиносущний, "ко-субстанційний") двом іншим (нe тотожним Йому, алe тої ж природи-єства-субстанції, що і Він) Іпостасям Тройці. Його унікальність полягає в тому, що самe Він, а нe дві інші Іпостасі Тройці, воплотився і став людиною. Цe "став" - слово з нашого "Вірую" - дужe важливe, ключовe; як пояснюють православні богослови (зокрeма Лосський), цe слово вказує та нe, що Христової "людькості," "тілeсності" (голови-рук-ніг-очeй-душі/психики - таких, як у нас, людeй) до момeнту Воплотіння нe існувало, тому що Христос був одна Божeствeнна іпостась з чисто Божeствeнною природою, що виключає всяку "тілeсність"; всі людські риси Христа самe З"ЯВИЛИCЯ (а нe існують пeрeдвічно поза часом і простором), з"явилися в конкрeтний момeнт нашого зeмного часу, в утробі Прeсвятої Богородиці, і розвивалися цілком звичайним "людським чином" з матeринської зиготи. Бог створив Cам для Ceбe людську іпостась, і з момeнту Зачаття цієї людської іпостасі Христос, нe пeрeстаючи існувати як вічний нeзмінний і бeзтілeсний Бог у Прeсвятій Тройці, існує ТАКОЖ як людина; Його Божeство (нeстворeнe) і Його людськість (створeна) є з"єднані (по-грeцьки "eносі") в одній "CКЛАДНІЙ" Іпостасі Христа "бeз злиття або пeрeмішування (англійськe without confusion), бeз зміни, бeз розділeння, нeрозлучно" (див.http://en.wikipedia.org/wiki/Chalcedonian_Creed). Cлово "eносі" - похіднe від грeцького "eносіос," тобто союз двох осіб, як-от союз чоловіка і жінки у шлюбі; кожний з них є члeн одного подружжя, алe кожний з них нe є другим - чоловік нe є жінкою, жінка нe є чоловіком. Так і в Христі Бог нe тотожний тілeсній людині, а людина нe тотожна бeзтілeсному Богові. (Порівняння з людським шлюбом, звичайно, нe ідeальнe, алe дає уяву про "нeпeрeмішуваність" рис Бога і рис людини в Боголюдині-Христі.)

              Нeбажання бачити ідeю про тe, що Бог абсолютно бeзтілeсний у протилeжність людині, яка створeна і завжди будe душeвнотілeсною, є дужe глибоко вкорінeним забобоном, який притаманий гностичному світосприйняттю. Цe світосприйняття є глибоко дуалістичним, тобто воно базується на протиставлeнні, "нeматeріальнe/бeзтілeснe/особливо "духовно"-тілeснe"=хорошe; матeріальнe/рeчовиннe/людсько-тілeснe/"тваринно-тілeснe"=поганe." Отці Халкидонського Cобору і трьох наступних Cоборів (П"ятого, Шостого і Cьомого) билися з цим гностичним світосприйняттям нe на життя, а на смeрть. Алe воно і нині залишається в таких єрeсях, як докeтизм і монофізитизм. Грeцький вчeний-богослов Хрістос Яннарас називає цe "нeврозом," протилeжним (алe нe мeнш хворобливим і нeбeзпeчним) ніж "нeвроз" аріанства (Cвідків Єгови).

              Отчe Олeжe, якщо я дeсь наплутав, будь ласка, виправтe! Щe раз щиро Вам дякую.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2008.12.16 | +О

                Re: нe є, тому і подав...

              • 2008.12.16 | +О

                Отчe Олeжe, якщо я дeсь наплутав, будь ласка, виправтe!

                та ні, пане Георгію - нмд все добре розумієте.
                Лише особисто я грішний не розумію, чому продовжуєте і продовжуєте розмовляти з людиною, що заперечує існування будь-якої, окрім Божої, природи, на тему, яка одним з ключових моментів має саме розуміння окремішності природи сотворених речей (в нашому випадку - людини). Ні - це я не критикую Вас: справа Ваша, лише тут нмд букет проблем проходить через межі нетерпимого до тілесності дуалізму в щось на зразок пантеїзтичних уявлень, як Ви думаєте?
                З повагою
                о.Олег
        • 2008.12.16 | Y.u.r

          хтось тут зібрався говорити правду про Бога

          +О пише:
          > Слава Ісусу Христу!
          Слава навіки!


          > Та все правильно Ви розумієте. Можна було б, звичайно, порозважати над Буттям Позачасового Всевідаючого Бога (що зроджує і такі, як в п.Юрія, ідеї - ми вже десь в ФРД про такі ідеї говорили), але це (фантазування про Творця) мені видається сумнівно корисним для душі людини, бо мало відповідає правді про Бога...
          Так часто згадуєте п. Юрія, а на питання, а на питання відповісти так і не зважитесь.
          Пане +О, то Боже Тіло Є, чи Його нема.
        • 2008.12.16 | Георгій

          Дужe дякую, отчe Олeжe! Цілую Вашу правицю.

    • 2008.12.15 | Y.u.r

      отже відповісти чи є Боже Тіло Є, чи Його нема, не наважуєтесь

      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.12.15 | Роксана

        Re: Пане Юріє, коли ви вже почуєте

        те що вам говорять? Чому повторюєте запитання, на яке вже дано відповідь?

        БОГ ОТЕЦЬ НЕ МАЄ ТІЛА!

        "-В Тройці лише Син Має Тіло: Перша Особа Пресвятої Тройці Бог Отець - Безтілесний, Чистий Дух; Бог Син - Богочоловік (в Особі Божого Сина одночасно незлитно існують дві природи: Божа і людська - Чистий Дух і духдушатіло); Святий Дух - Безтілесний, Чистий Дух."-

        Що ви ще хочете від о. Олега? Він же вам ясно відповів. Ви просто любите бавитись в СЛОВА. От якби ви вживали ЛОГІКУ, такі запитання навіть би не давали. БОГА, який є всюдисущий, не можете поставити в квадрат хоч і ви як би його не називали. Ви просто не хочете приняти свою помилку і шукаєте виходу з того кута, в який самі себе загнали.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.12.15 | Y.u.r

          Відповіді не було

          Роксана пише:
          > те що вам говорять? Чому повторюєте запитання, на яке вже дано відповідь?
          Тож іще раз: Боже Тіло Є, чи Його нема?
          Вартує всього лиш сказати ТАК, або НІ :)

          > БОГ ОТЕЦЬ НЕ МАЄ ТІЛА!
          А хіба є ще якісь інші Боги :)
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2008.12.15 | Роксана

            Re: Чи це вершок вашої мудрості?

            /-А хіба є ще якісь інші Боги -

            Є один Бог у трьох особах- свята Трійця. Вам вже на це відповів о. Олег. Син Божий має дві іпостаті,Божу і людську., тому і говоримо про тіло. От тільки пан Георгій дав дуже цікаве запитання о. Олегу, на яке ще покищо немаємо відповіді, а саме-
            Чи Христос мав тіло до свого воплощення, чи дістав його при народженні від Діви Марії і тепер вже має його назавжди?
            Дуже цікаве і слушне питання.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2008.12.16 | Y.u.r

              очевидно "вершок мудрості" міститься у висловлювані

              БОГ ОТЕЦЬ НЕ МАЄ ТІЛА!
              Буцімто є ще якийсь інший Бог, уже з тілом :crazy:
              Бог ТриЄДИНИЙ. Усе, що притамене Отцю, притамане Синові. Усе, що притамене Синові, притамене Святому Духові. І Бог є Дух.


              Роксана пише:
              > Є один Бог у трьох особах - свята Трійця. Вам вже на це відповів о. Олег. Син Божий має дві іпостаті, Божу і людську., тому і говоримо про тіло.
              Панові +О було задане конкретне запитання: Боже Тіло Є, чи Його нема? Дати відповідь на котре, він так і не спромігся.
              Стосовно ж Сина Божого, Він є Істиний Бог.
              Хто бачив Мене, той бачив Отця (Івана 14:9)
              Усі Синівські ознаки -- в Отцеві.


              > От тільки пан Георгій дав дуже цікаве запитання о. Олегу, на яке ще покищо немаємо відповіді, а саме-
              > Чи Христос мав тіло до свого воплощення, чи дістав його при народженні від Діви Марії і тепер вже має його назавжди?
              > Дуже цікаве і слушне питання.
              Ото з запитань й треба розпочинати, і все стане на свої місця.
              Тож відповідаю, хоча відповіді й не мої, вони містяться у тому ж таки КАТЕХИЗМІ, любязно запропонованому паном +О :).

              КАТЕХИЗМ
              360
              Второй Адам [Христос] установил свой образ в первом Адаме в то время, как лепил Его. http://www.krotov.info/acts/20/2vatican/0355.html


              В той час як ліпив його. Ліпив що, -- тіло, адже душу Бог вдихнув.
              - Отже тілесний образ Христів Є до того, як Бог сотворив людину;
              - То ж тілесний образ Христів присутній саме в тілі людини, з її руками, ногами, сідалищною частиною й так далі.


              704
              "Что же до человека, то его Своими руками [т.е. Сыном и Духом Святым] Бог вылепил (...) и начертал на вылепленной плоти Свой вид, так чтобы даже то, что видимо, имело вид Божий".


              Бог Своїми руками, тобто Сином (Словом) й Духом Святим. Руки, як відомо -- це тілесні ознаки.
              Вид (те що видять, бачать) Бога Духа невидимого міститься в виліпленій плоті, якою є ця плоть ми знаємо. Як можна ще ясніше сказати, що руки, ноги, сідалищна частина й усе інше у Бога є.


              705
              Изуродованный грехом и смертью, человек остается пребывать "по образу Божию", по образу Сына,
              но он "лишен славы Божией" (Рим 3,23), лишен "подобия". http://www.krotov.info/acts/20/2vatican/0683.html


              Отже образ Божий у людини збережений. Подоба ж Божа, є втраченою. Але буде поверненою, разом з нетліним/преображеним ДУХОВНИМ без зовнішніх (видимих) ознак тілом.
              Тож Божа подоба це і є ДУХОВНІСТЬ -- вседосконалий стан, Богом предначертаний для людини.


              А ось відповідь на поставлене запитання: Боже Тіло Є, чи Його нема?

              Боже Тіло Є -- у Пресвятій Трійці.


              p.s. Ще раз хотів би застерігти, що для сприйнятя Божих істин мусимо відкинути бидлячу (Пс. 48:21) уяву, орієнтовану на видиме.

              Но устрани из сердца непотребные выдумки (представления). Отбрось от себя мысли, не соответствующие величию Бога. Бог не имеет очертаний (ασχηματιστος)http://www.orthlib.ru/Basil/sixday10.html

              p.s. p.s. Запитуйте й не встидайтесь перепитувати, якщо щось незрозуміло. Відкиньте й гонори, бо з ними людина сліпо/глухо/німа.
  • 2008.12.17 | Y.u.r

    Не визнавати Боже Тіло -- найгірша єресь. Й трохи про ніс

    Ситуація чисто Євангельська:

    А коли Він прийшов у храм і навчав, поприходили первосвященики й старші народу до Нього й сказали: Якою Ти владою чиниш оце? І хто Тобі владу цю дав?
    Ісус же промовив у відповідь їм: Запитаю й Я вас одне слово. Як про нього дасте Мені відповідь, то й Я вам скажу, якою владою Я це чиню.
    Іванове хрищення звідки було: із неба, чи від людей? Вони ж міркували собі й говорили: Коли скажемо: Із неба, відкаже Він нам: Чого ж ви йому не повірили?
    А як скажемо: Від людей, боїмося народу, бо Івана вважають усі за пророка.
    І сказали Ісусові в відповідь: Ми не знаємо. (Матвія 21:23-27)


    Так само і у нас, сказати відверто, що Божого Тіла нема, не наважуються; визнати Тіло Боже, Котре не вміщають, теж не хочуть.
    От тільки євангельські фарисеї мали сміливість сказати не знаємо ..

    Як би не намагалися викрутитися супротивники Христового вчення, гнітюче усвідомлення власної неспроможності у Слові завжди залишатиметься з ними.

    Біда їхня в бидлячій (Пс. 48,21) уяві, котра не може відокремити тілесне від видимого.

    Вони вважають, що тіло, обов'язково повинно мати зовнішні (видимі) ознаки.
    Але ж, скажімо, виліплена з глини форма носа теж має зовнішні ознаки. І що, чи дають ці видимі ознаки право називати такий кавалок глини носом?..
    Що би називатися носом, глина має бути одухотвореною, себто вона повинна ожити, отримавши життєдайні функції нюху.
    Саме можливість нюхати містить у собі наявність носа. Cпеціально підкреслюю: можливість нюхати, що означає дієвість!
    Бездіяльний нерухомий нюх не потребує наявності, себто видимості, такий нюх сам є безнаявним невидимим носом.


    Виникає резонне запитання, а навіщо тоді нюх, коли він не нюхає. Що би легше було вийти на вірне сприйняття, уявімо собі ідеальний нюх. Котрий відчуває УСЕ. Такому не потрібно принюхуватись, бо принюхується (діє) той, у кого непевність.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.12.17 | Роксана

      Re: Ересь проповідуєте ви, пане Юріє

      Моліться, щоб Бог вблагорозумив вас і відкрив ваші очі на правду.
      Читайте і вчіться.
      ---------------------------


      Перший член символу віри

      ПЕРШИЙ ЧЛЕН СИМВОЛУ ВІРИ Вірую в Єдиного Бога Отця, Вседержителя, Творця неба і землі, видимого всього і невидимого.
      У цьому члені подається вчення (догмат) про Першу Особу (Лице, Іпостась) Пресвятої Тройці — Бога Отця.
      Слово «вірую» означає: всім серцем визнаю, приймаю і відкрито перед усіма людьми ісповідую (виявляю) мою віру.
      Чи потрібно виявляти свою віру перед людьми?
      Христос Господь так каже: «Хто визнаватиме Мене перед людьми, того визнаю і Я перед Отцем Моїм небесним, а хто одцурається Мене перед людьми, того відцураюся і Я перед Отцем Моїм Небесним» (Мт. 10. 32-33).
      Відкрито виявляти свою віру в Бога, значить проповідувати віру. Тому й сказано: «Серцем вірується на праведність, а устами визнається на спасіння» (Рим. 10, 10).


      ... в Єдиного Бога ...
      Цими словами відзначається, що Бог є тільки один. Сам Господь через пророка Ісайю свідчить: «Я — Господь, і іншого немає, крім Мене» (Іс. 45, 5). «Я Перший, Я й Останній, і крім Мене немає Бога» (Іс. 44, 6).
      Так же свідчить і апостол Павло: «Немає іншого Бога, крім Одного... у нас один Бог Отець, з Котрого все і ми для Нього, і Один Господь Ісус Христос, через Котрого все і ми Ним» (1 Кор. 8, 4, 6).
      Самого Єства Божого ніхто не знає: ні ангели, ні люди, бо Воно вище їх розуміння, як і написано: «Божого ніхто не знає, тільки Іїух Божий (1 Кор. 2, 11). «Бог живе у світлі неприступнім, Його ніхто з людей не бачив і бачити не може» (1 Тим. 6, 16).
      Бог Дух (їв. 4, 24, 2 Кор. З, 17).
      Бог Вічний (Іс. 41, 4).
      Бог Добрий, Благий (Мт. 19, 17).
      Бог — Любов (1 їв. 4, 16). «Щедрий і Милостивий Господь, Довготерпеливий і Многомилостивий. Добрий Господь до всього, і ласка Його на всіх ділах Його» (Пс. 144, 8-9).
      Бог знає все (1 їв. З, 20). «Дух Господній наповняє всесвіт. Він обіймає все, знає кожне слово» (Прем. 1, 7).
      Бог Правосудний. «Праведний Господь, любить правду, на праведних дивиться Лице Його» (Пс. 10, 7).
      Бог Всемогутній. «Він сказав, і сталося, повелів, і створилося» (Пс. 32, 9).
      Бог Всюдисущий, Повсюдний. «Дух Господній наповняє всесвіт. Він обіймає все» (Прем. 1, 7).
      Бог Незмінний. «У Отця світу немає переміни або хоч тіні зміни» (Як. 1, 17).
      Бог Вседовільний, Самодостатній. «Нічого ні від кого не потребує, і Сам усім дає життя і все» (Діян. 17, 25).
      Бог Всеблаженний, Найщасливіший, Джерело найвищого щастя. «Цар царів і Господь володарів» (1 Тим. 6, 15).
      Бог — Дух, то значить не має тіла. Коли ж Святе Письмо приписує Йому серце, руки, очі, слух, то все те треба розуміти духовно. Наприклад: серце — Доброта Божа, очі — Всебачення Боже і т. п. Бог, як Дух, перебуває всюди, але місцем Його вічної слави є Небеса, як і сказав: «Небо — престол Мій» (Іс. 66, 1).

      Бог також перебуває Своєю Благодаттю і у святих храмах на землі, через те святі храми називаються домами Божими. Присутність Бога у храмах віруючі відчувають серцями у своїх благоговійних молитвах. Іноді Господь виявляє Свою присутність особливими ознаками. Сам Христос Спа-ситель сказав: «Де двоє або троє зберуться в ім`я Моє, там і Я посеред них» (Мт. 18, 20).
      Дух Божий перебуває і в серцях тих людей, які люблять Бога, тому святий апостол Павло каже: «Хіба ви не знаєте, що тіло ваше — храм Духа Святого, Який живе у вас і Якого ви маєте від Бога?» (1 Кор, 6, 19).
      ... в Єдиного Бога Отця ...
      Бог — Єдиний Істотою, але потрійний Особами (Лицями): Отець, Син і Святий Дух.
      Бог — Тройця Одноістотна, Незлитна і Нероздільна.
      Бог Отець є Перша Особа (Іпостась) Пресвятої Тройці. Від Нього превічно народжується Бог Син і від Нього ж превічно сходить Дух Святий.
      Сам же Бог Отець не народжується і не сходить від іншої Особи Пресвятої Тройці і тим одрізняється від інших Осіб Пресвятої Тройці.
      ... Вседержителя...
      Бог є Вседержитель тому, що Він сам все содержить (утримує) Своєю силою і Своєю владою. «Зведіть очі ваші на небеса й погляньте: Хто створив їх? Хто виводить воїнство їх числом? Він усіх їх знає на ім`я і по множеству могутності Його в Нього ніщо не вибуває» (Іс. 40, 26).
      ... Творця неба й землі, всього видимого й невидимого.
      Бог Отець усе створив Словом (Сином) Своїм і впорядкував Духом Своїм. Ніхто інший Йому не помагав. «Ним створено все, що на небесах і що на землі, видиме й невидиме» (Кол. 1, 16). «Я створив землю й... чоловіка» (Іс. 45, 12). «Я — Бог, Який усе створив один» (Іс. 44, 24).
      Що ми розуміємо під словом «небо»?
      Перше — світ ангельський (Іов 38, 7; Пс. 32, 6; Кол. 1, 6), а потім — небесні оселі, серед яких перебувають ангели і духи святих праведних Божих людей (Мт. 25, 34). Це ті оселі, про які сказав Господь до апостолів: «В домі Отця Мого осель багато» (їв. 14, 2). Про них же говорить і апостол Павло, називаючи ті оселі «раєм»: «Знаю такого чоловіка... що був взятий у рай і чув невимовні слова, яких не можна людині висловити» (2 Кор. 12, 3-4).

      АНГЕЛЬСЬКИЙ СВІТ


      Ангели — це розумні безтілесні духи, створені Богом раніше видимого світу, як і каже пророк Давид: «Ти твориш ангелами Своїми духів...» (Пс. 103, 4). Слово «ангел» грецьке і означає вісник. Так ангели звуться тому, що Господь посилає їх сповіщати (вістити) людям Свою волю. Ангели створені раніше видимого світу. Це ми бачимо із слів, сказаних Богом праведному Іову: «Хто поклав наріжний камінь на ній (основу землі)? Коли були створені зорі, (тоді) великим голосом похвалили Мене всі ангели Мої» (Іов 38, 6-7).
      Ангели обдаровані великою мудрістю й силою, так що найменший з ангелів вищий від найвищого чоловіка, яким є святий Іван Предтеча (Мт. 11, 11). Тільки Пренепо-рочну Богоматір, Пречисту Діву Марію, Господь превозніс вище херувимів і серафимів.
      Святі ангели є посередниками між Богом і людьми та послуговують нашому спасінню, як каже апостол Павло: «Всі вони — служебні духи, які посилаються на служіння тим, що мають унаслідувати спасіння» (Євр. 1, 14).
      Ангельське служіння для нашого спасіння нам відоме із Святого Письма (наприклад служіння святого архангела Гавриїла (Лк. 1, 26).
      Всі ангели створені Богом добрими. Всі вони одно-душно прославляли Бога і раділи великою радістю, коли Він творив світ (Іов, 38, 7).
      Але один з найвищих ангелів, що звався Денниця (Найперший) позавидував славі Божій, забажав сам діяти, як Бог, незалежно від Бога. Він загордився, став противитися Богові, зненавидів Бога, став непокірний і злий, став говорити неправду на Бога, і тому набув назву «диявол», що значить обмовник, наклепник. Є така церковна думка, що цей ангел мав спочатку ім`я Сатанаель, що значить «перший Божий», бо на гебрейській мові Бог зветься Бллогім. Звідси старші ангели на кінці своїх імен мають «ель» (Бог), напр. Михаель, Гавриель. Коли ж той недобрий ангел став ворогом Богові, тобто став безбожником, то й ім`я Боже «ель» у нього відібрано і він став зватися лише «сатана».
      Як дух сильної волі, він вплинув і на підкорених йому ангелів, обмовляв перед ними Бога. Вони повірили йому, зненавиділи Бога, стали противитися Йому, стали злими й неправдивими. Таким чином сатана перший согрішив (1 їв. З, 8), учинив беззаконство (1 їв. З, 4), порушив закон Єства, бо повстав проти Творця свого і за добро відплатив злом. Отже зло вніс у світ сатана. Зло від диявола, бо Бог зла не створив. Від диявола ж і смерть (Прем. 1, 13-14).
      Так і всі ті ангели, що пішли за ним, втратили святість, сяйво покинуло їх, обличчя їх потемніли. Вони стали злі і хулили Ім`я Боже.
      Тоді всі ангели, на чолі з архистратигом Михаїлом, піднялися проти них за славу Бога свого і з криком Імені Божого: «Хто як Бог!» устремилися на злих духів і скинули їх з осель небесних у безодню. Демони утворили тоді свою державу з князем своїм сатаною і в страшній злобі та ненависті до Бога поклялись робити все наперекір Йому, руйнувати й поганити все, що будь-коли творитиме Бог. Всі ті злі ангели стали тепер злими демонами, ворогами Бога й людей, і всього того, що від Бога - правди, згоди, любові...
      Перебуваючи увесь час у злобі, лжі, ненависті та лукавстві, вони робляться щодалі гіршими, тому що не можуть покаятися, і їх жде страшна погибіль (Мт. 25, 41).
      Свою руйнуючу діяльність демони виявляють у тому, що, як духи, впливають на людей і примушують їх діяти проти добра, проти любові й згоди між людьми. Демонське діяння завжди веде до руїни, до смерті. Тому й каже святий апостол: «Хто чинить гріх, той від диявола, бо спочатку диявол грішить» (1 їв. З, 8).
      Всі ж інші ангели, що зосталися вірні Богові, перебуваючи завжди у славі Божій, у покорі та благоговінні перед Величчю Бога, навіки утвердилися в святості, у правді, в добрі, так що стали неприступними ні для якого зла.
      Чи багато є ангелів?
      Їх «тьма тьмуща і тисячі тисяч» (Об. 5, 11), тобто безліч.

      Про життя ангелів Святе Письмо нам мало каже. Але святий апостол Павло був Духом піднесений «до третього неба» (2 Кор. 12, 2), тобто в оселі Божі між ангелів, і там бачив і чув таке, що його неможливо висловити. Він не відкрив того людям з невідомих нам причин, можливо через нездібність грішними людьми те собі уявити. Але дещо сказав улюбленому ученикові своєму Діонисію Ареопагіту. І ось святий Діонисій свідчить, що ангели поділяються на дев`ять чинів у такому порядку:
      1. Серафими, херувими, престоли.
      2. Господства, сили, власті.
      3. Начала, архангели, ангели.
      Господь доручає ангелам різні служіння, як це бачимо із Святого Письма Старого й Нового Заповіту, їм доручено охороняти окремі народи, як архистратигу Михаїло-ві народ ізраїльський. Крім того ангели охоронителі даються й людям, як свідчив сам Ісус Христос, коли говорив про дітей: «Не зневажайте ні одного з малих цих, бо кажу вам, що ангели їх на небесах повсякчас бачать лице Отця Мого Небесного» (Мт. 18, 10).
      Ангели завжди оточують на небесах престол Божий і невпинно прославляють Величність Божу (Об. 5, 11-12).
      Ангели Господні є друзі наші, вони завжди моляться за нас перед Богом (Об. 8, 3-4).
      ТВОРЕННЯ ВИДИМОГО СВІТУ
      У словах Символа Віри: «Творця неба і землі» під словом «земля» розуміється видимий всесвіт. Творення всесвіту тривало шість днів (очевидко це не були дні в нашому розумінні, а довгі періоди часу).
      День перший
      Пр початок створення всесвіту пророк Мойсей так повіствує: «В початку створив Господь небо і землю...» (про небо вже сказано вище). Земля ж була невидима і невпоряд-кована. Темрява оповивала її, і Дух Божий носився над водою» (Бут. 1, 3-5).
      Як бачимо, то була не наша планета-Земля. То був якийсь хаос газопаровидної речовини-матерії, з якої Господь створив всесвіт за шість днів творіння. «І сказав Бог: нехай буде світ(ло)! І сталося так. І бачив Бог, яке воно гарне, і відділив Бог світло від темряви. І назвав Бог світло днем, а темряву назвав ніччю».
      Що то було за світло? Припускають, що Дух Святий зогрів ту матерію, і вона почала горіти й виділяти світло. Так думають тому, що зорі, які є часткою тієї горіючої матерії, й досі горять. Інші думають, що з того хаосу перше виділилася енергія світла і освітила небесні простори. Це був перший день творіння (очевидно, що не день, як період часу в нашому розумінні).
      День другий
      І сказав Бог: «Нехай буде твердь! І нехай буде розділ між «водою» і «водою». І сталось так (Бут. 1, 6-7).
      З цього бачимо, що той початковий клубень хаосу з наказу Божого розірвався на окремі різні великі й малі частини. Ті частини зайняли визначене їм місце в небесних просторах і понеслися по орбітах своїх по закону установленого Богом тяжіння. Так утворив Господь оту дивну небесну механіку небесних світил у «день другий».
      Під словом «твердь» треба розуміти небесні простори зо всіма світилами небесними — небозвід або видиме небо.
      День третій
      І сказав Бог: «Нехай збереться вода у зборища свої, і нехай явиться суша. І сталось так...» (Бут. 1, 9) Як то зробилося, не знаємо. Припускаємо, що з наказу Божого планета Земля охолола, і пара, що обгортала її густими хмарами, охолола і зібралася океанами в місцях своїх. Інші ж речовини, охолонувши, укрили земну кулю земною корою.
      ... І сказав Бог: «Нехай вирощує земля билини, трав по роду їх так, щоб було в них насіння по роду їх»... (Бут. 1, 11).
      День четвертий
      І сказав Бог: «Нехай будуть світила на тверді небесній, щоб освітлювали землю і одділяли день від ночі та відзначували час днів і років»... і сталося так, і бачив Бог, як то гарно (Бут. 1, 14, 19).
      Події другого дня дають підставу думати, що сонце й зорі почали існувати від другого дня творіння, але може в іншому стані, ніж у четвертий день. Крім того, сама плане та Земля була тоді вогняною, і сонце для неї не мало значення. У третій день земля була оповита хмарами, і світил небесних не було видно. Тільки в четвертий день, з наказу Божого всі небесні світила зайняли своє становище щодо землі з визначеними їм Богом функціями. Це — день четвертий.
      День п`ятий
      І сказав Бог: «Нехай виведе вода лазячих істот живих, і птахи нехай полетять понад землею у просторах небесних». І сталось так. І створив Бог риб великих і всяких лазячих, що їх вивела вода по роду їх, і всяких птахів пернатих по роду їх. І бачив Бог, яке все гарне. І благословив їх Бог і сказав: «Плодіться, розмножуйтеся, наповняйте води в морях; і птахи нехай розмножуються на землі» (Бут. 1, 20-23). Це — п`ятий день творіння.
      День шостий
      І сказав Бог: «Нехай виведе земля істот живих по роду їх: скотів і гадів і звірів земних». І сталося так... І бачив Бог, які вони гарні. Це — день шостий. (Бут. 1, 24-25).
      Так створив Господь всесвіт і всю природу на землі. Нарешті, Господь створив перших людей і тим закінчив творити спочатку (Бут. 1, 26-31).
      У сьомий день Господь «відпочив», тобто перестав творити спочатку, благословив сьомий день і освятив його для Себе (Бут. 2, 1-3).
      Необхідно звернути увагу на те, що все живе з наказу Божого вивели вода й земля, а людину Бог створив інакше. Перед творінням людини Бог у Святій Тройці сказав: «Сотворімо чоловіка по образу нашому й по подобі» (Бут. 1-26). І створив Бог першого чоловіка, тіло йому Він створив із землі (грязива землі), а потім удихнув у нього (створену Ним) душу розумну, вільну й безсмертну (Бут. 2, 7), і назвав його Адам, що значить земляний.
      Адам був створений найкращим по красі з великим світлим розумом, і безгрішним, як ангел, тільки в тілі.
      Розум свій Адам виявив у пізнаванні Бога та в синовній до Нього любові. Коли ж Господь привів до нього й показав йому всіх тварин, то Адам швидко розпізнав їх характери й якості й від того дав їм назви (Бут. 2, 19-20).


      Тоді сказав Господь: «Недобре бути чоловікові одному; створімо йому помічника, відповідного йому. І навів Господь на чоловіка міцний сон, а коли він заснув, узяв одне ребро його і закрив те місце тілом. І створив Господь Бог із ребра, взятого у чоловіка, жону і привів її до чоловіка. Коли Адам прокинувся і побачив її, то сказав: «Це кість від костей моїх, і тіло від тіла мого. Вона буде зватися „жона", бо від чоловіка вона взята» (Бут. 2, 18-23).
      Як Адам, так і жона його Єва були обоє непорочні, як діти. Вони обоє були нагі, але не помічали того й не соромились (Бут. 2, 25). Перше подружжя Господь створив з одної крові (Діян. 17, 26), щоб могли породжувати дітей, подібних до себе.
      Для їх життя Господь насадив рай, тобто сад. Дав їм на їжу всі плоди райські, також і плоди з Дерева життя, що росло посеред раю. Плоди ж Дерева життя давали їм безсмертя, завжди оновляли їх.
      Але щоб укріпити волю їх і навчити слухняності, Господь заборонив їм їсти плоди від одного лише дерева, яке теж росло посеред раю і сказав так: «Від усіх дерев будете їсти плоди, а від того дерева не їжте, бо як тільки з`їсте, то зараз же помрете» (Бут. 2, 16-17).
      Після того Бог благословив перших людей і сказав: «Плодіться, розмножуйтесь, наповняйте землю й володійте нею» (Бут. 1, 28), тобто володійте над усіма творіннями, навіть над самою природою землі та щоб через творіння все більше пізнавали Бога і разом з Ним блаженствували.
      Бог вдихнув у людину душу. Що таке душа? Душа життя є в кожній тварині, навіть у рослин. То — саме життя. Але те життя умирає, воно несвідоме. Людина ж має інакшу душу, ніж тварини. Тваринам життя з наказу Божого дали земля та вода, а душу людині дав Бог. Душа людини — це істота духовна (дух), самосвідома, розумна й безсмертна. Вона має волю й може чинити так, як хоче. Апостол Павло відзначає в людині трьохчастковість: дух (від Бога), душу (життя тіла) і тіло (1 Сол. 5, 23). Але ми душею називаємо оту духовну істоту, дану нам від Бога. Та душа безсмертна.
      Що таке смерть?
      То — руйнування тіла, розпад на початкові елементи (речовини). Дух же не складний, він простий (одиночний), тому не може розпастися, а значить і вмерти. Дух від Бога й до Бога повернеться. Так навчає нас Святе Письмо. Але ми самі в собі маємо доказ, що дух наш від Бога. Наприклад, ми розуміємо правду й прагнемо справедливості. Ми любимо красу, прагнемо до неї, скрізь її шукаємо: в кольорах, у звуках, у симетріях. Розуміємо добро, ласку, любов, радість, мораль. Дух наш прагне до доброго, високого, гарного. Все це не властиве тваринам. Чому? Тому, що їх з наказу Божого, створила земля, яка не могла їм дати тих властивостей, бо сама не має.
      Людину ж безпосередньо створив Бог, який Сам є вічна Правда, Краса, Любов, Добро, і все те ми маємо від Бога, воно й веде нас до Бога.
      Боже піклування про людей
      У сьомий день Бог спочив від діл Своїх, тобто перестав творити з нічого.
      Одначе Бог не залишив створеного Ним світу. Він ним управляє й піклується, особливо долею людини. Ця Божа турбота за світ зветься Божим Промислом або Божим піклуванням, тобто це безперестанне діяння всемогутності, премудрості й ласки Божої, якими Бог оберігає життя й сили творінь та все скеровує до доброї мети на користь їм, перешкоджає діянню зла й повертає його на добро. Про Боже піклування Господь так каже: «Погляньте на пташок небесних: вони не сіють, не жнуть і не збирають у засіки, а Отець Небесний годує їх, а чи ж ви не кращі від них?» (Мт. 6, 26).
      Псалом 90 з особливою силою відзначає Боже піклування про людей.

      htt://www.Logos.at.ua/load/5-1-0-36
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.12.18 | Y.u.r

        Усе у відповідності до Святого Письма, до КАТЕХИЗМУ

        Тому жодних конкретних спростувань чи заперечень винесених мною думкам, на цьому форумі так і не спостерігалось.
        Одні емоційні всплески, грунтовані на власній злобливій неспроможності.

        Тому таки доведеться кожному з присутніх (ті що називають себе християнами) визнати, що Боже Тіло Є, а також визнати правду віри, викладену у КАТЕХИЗМІ:

        КАТЕХИЗМ
        360
        Второй Адам [Христос] установил свой образ в первом Адаме в то время, как лепил Его. http://www.krotov.info/acts/20/2vatican/0355.html
        704
        "Что же до человека, то его Своими руками [т.е. Сыном и Духом Святым] Бог вылепил (...) и начертал на вылепленной плоти Свой вид, так чтобы даже то, что видимо, имело вид Божий".
        705
        Изуродованный грехом и смертью, человек остается пребывать "по образу Божию", по образу Сына,
        но он "лишен славы Божией" (Рим 3,23), лишен "подобия". http://www.krotov.info/acts/20/2vatican/0683.html



        p.s. Пручатися правді віри не рекомендую -- шкодить здоров'ю. Єресь буде знищена у будь-якому випадку безжально і безцеремонно.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.12.18 | Роксана

          Re: Усе у відповідності до Святого Письма, до КАТЕХИЗМУ

          p.s. Пручатися правді віри не рекомендую -- шкодить здоров'ю. Єресь буде знищена у будь-якому випадку безжально і безцеремонно."-
          -----------

          ДЕ ПІДТРИМКА ВАША? Хоч знайшли когось, що підтримує ваше НЕРОЗУМІННЯ прочитаного? Ну мармони так думають. То ви що, мармон? Підніміть ваш розум хоч трошки вище і не приймайте все так як написано для людей, які інакше і не могли б зрозуміти Бога.
          Читайте і ДУМАЙТЕ. Вже минуло 2000 років, а ваш розум і далі там.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2008.12.18 | Y.u.r

            Не шукаю підтримки у людей, підтримка моя у Божому Слові

            Цього мені абсолютно достатньо.
            Та й ви самі чудово розумієте, що кажу не від себе, а те що у Святому Письмі й у КАТЕХИЗМІ. От тільки прийняти цю правду не наважитесь. Заважає щось .. І ви і я знаємо що саме.

            Утім, правду віри прийняти таки доведеться, зламавши свій дух.

            Жертва Богові зламаний дух; серцем зламаним та упокореним Ти не погордуєш, Боже!(Пс. 50:19)
  • 2008.12.17 | +О

    Re: вітаю всіх з празником Преподобного Йоана Дамаскіна

    який обходить нині наша Церква.
    Святий отче Йоане, моли Бога за нас!
    З повагою
    о.Олег
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.12.17 | Георгій

      Дякую, отчe Олeжe! В "новолалeндарних" 4-го

      Цe один з моїх най-улюблeніших святих отців-вчитeлів Цeркви. Я дужe люблю його книгу "Точний виклад Православної Віри," завжди маю її під рукою. Можe цe і гіпeрбола, алe мeні подобається "signature file" (постійний рядок на eкрані поруч з імeнeм) одного учасника форуму OC.net, який кажe: "There is nothing that John of Damascus could not explain" ("Нeма нічого такого, що б Йоан з Дамаску нe пояснив") :) Я також читав про його видатну роль в боротьбі з іконоборчeською єрeссю. Цікаво, що він так тонко і швидко вловив бeзумство іконоборців, при тому, що він за походжeнням був нe eллін, а сірієць (а сeрeд виходців зі "східної" цивілізації як раз в цілому було більшe іконоборців, ніж сeрд тих, хто був вихований на грeцькій культурі).
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.12.18 | +О

        Re: Дякую, отчe Олeжe! В "новолалeндарних" 4-го

        Слава Ісусу Христу!

        > В "новолалeндарних" 4-го
        а Миколая коли празнують? У нас в Україні з сьогодні на завтра, а в "новокалендарних" вже відсвяткували?

        > "Нeма нічого такого, що б Йоан з Дамаску нe пояснив"
        якось вже зустрічав цей вислів. Не підскажете, хто його автор?

        З повагою
        о.Олег
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.12.18 | Георгій

          Re: Дякую, отчe Олeжe! В "новолалeндарних" 4-го

          +О пише:
          > Слава Ісусу Христу!
          (ГП) Cлава навіки Богові!

          > > В "новолалeндарних" 4-го
          > а Миколая коли празнують? У нас в Україні з сьогодні на завтра, а в "новокалендарних" вже відсвяткували?
          (ГП) Так, вжe - шостого. Коли ми жили в Cіeтлі, дe була українська громада, і наша Мар"янка була малeнька - тоді цe в нас було дужe радіснe свято, з подарунками, як годиться. Тут, на жаль, нічого такого нeма. Грeки якось цeй дeнь нe особливо відмічають, навіть нe знаю, чому. В них всякі сімeйні свята з участю дитячої самодіяльності завжди вeсною.

          > > "Нeма нічого такого, що б Йоан з Дамаску нe пояснив"
          > якось вже зустрічав цей вислів. Не підскажете, хто його автор?
          (ГП) Нe знаю. Напишу цьому учаснику "осінeтівських" дискусій (нікнeйм ialmisry), дізнаюся і скажу Вам.
        • 2008.12.18 | Георгій

          Нe дізнався про цeй вислів про Дамаскіна

          Той ialmisry кажe, що він його сам придумав... Нe знаю, можe і правда, алe дивно тоді, чому ж Ви, отчe, його вжe чули.
  • 2008.12.18 | Y.u.r

    Тіло Христове

    До усілякого крутійства і пересмикувань вдаються супротивники віри Христової, намагаючись довести, що Божого Тіла не існує, а є лише Тіло Христове взяте від людини. Й у такому придбаному тілі Бог Син й воссідає, себто почав воссідати, праворуч Отця :crazy:

    Нажаль доводиться коментувати й подібні бздури проффесури від релігії.

    Перш за все маємо розуміти, що Воплотіння Боже -- тимЧАСОВЕ, нЕпоглинуте. Присутнє лише у часовому потоці, але не у Вічності. У Вічності ж, Бог незмінний, ПОЗАЧАСОВИЙ, без зовнішніх (видимих) ознак.

    КАТЕХИЗМ
    470
    По причине того, что в таинственном союзе Боговоплощения "человеческое естество взято, а не поглощено" http://www.krotov.info/acts/20/2vatican/0456.html


    Окрім того, твердження, що Христос воссідає праворуч Отця у такому ж видимомму тілі, що й воплотився, суперчить Святій Євангелії і здоровому глузду врешті-решт.

    бо ми члени Тіла Його від тіла Його й від костей Його! (Ефесян 5:30)

    Якщо ми є членами Його Божого Тіла, то яким чином Боже Тіло Христове, cкладене з нас членів, відповідатиме видимим ознакам людського тіла??.
    ______________________________________________________________________


    Людина є будівельним матеріалом Тіла Христового.

    щоб приготувати святих на діло служби для збудування тіла Христового (Ефесн 4:12)

    Матеріалом без зовнішніх (видимих) ознак, у якому присутня сила Святого Духу.


    Стережіться, щоб ніхто вас не звів філософією та марною оманою за переданням людським, за стихіями світу, а не за Христом,
    бо в Ньому тілесно живе вся повнота Божества.
    бо це тінь майбутнього, а тіло Христове. (Колосян 2:8,9,17)


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".