МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Введення Закону Божого в дошкільних та шкільних закладах, вузах

02/26/2010 | Священний Синод Української Православної Церкви
[26.02.2010 18:25]

В УПЦ вважають Януковича гідним наступником Володимира-Хрестителя

Священний Синод Української Православної Церкви просить державної підтримки у справі захисту суспільної моралі і сподівається, що новий Президент України виконає місію консолідації українського суспільства «на основі традицій і християнських чеснот, взаємного прощення, допомоги й жертовного служіння ближньому».

Про це йдеться у зверненні голови Священного Синоду УПЦ Митрополита Володимира до Президента України Віктора ЯНУКОВИЧА, текст якого переданий УНІАН.

«Знаємо Вас як людину віруючу і тому сподіваємося, що Ви будете гідним наступником справи святого рівноапостольного князя Володимира – Хрестителя Русі, святого благовірного князя Ярослава Мудрого – просвітителя і будівничого Святої Софії, гетьманів Петра Сагайдачного і Богдана Хмельницького – захисників Святого Православ’я та єдності нашого народу», - йдеться у зверненні.

Зокрема, Священний Синод УПЦ вважає необхідним введення основ християнської етики, православної культури і Закону Божого в усіх дошкільних та шкільних закладах та вузах України.

Також в УПЦ звертають увагу на українське військо, яке «потребує впровадження служби військових священиків задля того, щоб військовослужбовці виховувалися в дусі справжнього патріотизму і любові до Бога…».

Крім того, на думку членів Синоду УПЦ, сферою спільної опіки Держави і Церкви мають стати діти, позбавлені батьківської любові, й літні люди, які залишилися без підтримки – вони мають бути забезпечені матеріально й «відчути тепло молитви і добрих сердець християнських волонтерів і сестер милосердя».

Також у документі йдеться про пенітенціарну систему. На думку УПЦ, люди не мають лишатися без духовної опіки, яка може стати першим кроком до виправлення й повернення до повноцінного життя.

На думку УПЦ, Церква і Держава мають і надалі спільно працювати над збереженням історичних пам’яток. При цьому, в УПЦ не заперечують необхідності існування музеїв-заповідників, галерей, запасників та книгосховищ, але впевнені, що церковні цінності й пам’ятки, що були відібрані у віруючих богоборчою владою, мають бути повернуті у власність справжніх господарів.

В УПЦ сподіваються на продовження процесу повернення церковного майна, що сприятиме відродженню економічної діяльності церкви, йдеться у зверненні.

Водночас в УПЦ висловлюють сподівання на державну підтримку розвитку духовно-просвітницьких інформаційних проектів на телебаченні, радіо та інших ЗМІ «з метою духовного відродження та виховання наступних поколінь».

Зі свого боку в УПЦ обіцяють докладати зусиль щодо «зцілення ран розколу на тілі українського православ’я в дусі канонічного устрою церкви».

Засідання Священного Синоду відбулося сьогодні у Свято-Успенській Києво-Печерській Лаврі.


постiйна адреса статтi: http://www.unian.net/ukr/news/news-364921.html

Відповіді

  • 2010.02.26 | Вячеслав Хаврусь

    Почалося те, про що попереджали

    Чи і тепер захисники Вакарчука продовжуватимуть співати свою пісню чи волатимуть про захист? Шутер? Боровик? Маринович? Бойко?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2010.02.28 | Киянка

      Захисники українського інтересу попереджали,

      що краще було б погоджуватися на розроблені з участю українських науковців фахового профілю варіативні курси на вибір батьків (існуюча "етика", "християнська етика" "мусульманська етика", "язичницька етика") з котрольованою державою україноцентричною та українокорисною програмою, а тепер всім разом дивись доведеться боротися з безальтернативним московським продуктом, що може прийти на "святе місце, котре порожнім не буває" ...

      Цікаво, чи вдасться об"єднатися "перед розстрілом", як це характерно :( для українців, і, якщо його вдасться уникнути, чи вдасться в майбутньому домовитися щодо варіативних варіантів професійно складених програм?
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2010.02.28 | Пандора

        Re: Захисники українського інтересу попереджали,

        краще було б не погоджуватись ні на жоден шкільний курс, під який можна здійснювати світоглядну маніпуляцію у світській школі. Кожен дбає про свій приватний інтерес, і щонайменше - про інтерес майбутнього покоління. Кожен мріяв прийти до школи і почати там місіонерську діяльність, аби збільшити прихожан власної церкви. Тепер - майте. Світським особам було зрозуміло, до чого це йде: у світську школу на світоглядний курс допустять лише того,хто вигідний (бо підтримує інтереси) лише владної політичної сили. Були національно спрямовані політичні інтереси - влада виявляла фавору національно-орієнтованим церквам. А тепер - кого Янукович пустить - той і в школу піде. І буде Ваших дітей "єдиноістинній етиці та моралі" вчити. І казати, що спирається на універсальну (бо "єдиноістинну") ціннісну шкалу, і знає точно, що таке добро чи зло, бо ж спирається на єдиноправильну "традицію"... І будуть Ваших дітей вчити вибудовувати "Православную Духовную Цивілізацию" із "Русскім правосалавієм" як центральною ланкою....
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2010.02.28 | Киянка

          Re: Захисники українського інтересу попереджали,

          Пандора пише:
          > краще було б не погоджуватись ні на жоден шкільний курс, під який можна здійснювати світоглядну маніпуляцію у світській школі.

          Тоді ніяк не можна погоджуватися як мінімум ще на історію з літературами. От підручники з історії наче вже будуть переписувати знову...

          Світоглядно небайдужі (а тому відкриті для маніпулювання) є всі гуманітарні предмети, і вони обов"язково будуть, причому обов"язкові (на відміну від варіативних етик), тому питання тільки в тому, як краще (ефективніше) не допустити маніпулювання некомпетентних та українофобських сил та як краще написати україноцентричні програми неваріативних та варіативних предметів
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2010.02.28 | Пандора

            Re: Захисники українського інтересу попереджали,

            справді, проблема у визначенні міри і межі допустимої інтерпретації і корисної маніпуляції. Зараз почне страждати й історія... узгодять, як закликав Кирил, історіографію до єдиноістинної точки зору (єдиної для "славянской духовной православной цивілізациі"). А Ви вдома будете дитині роз,яснювати про походження концепції Москва-Третій Рим і вчити свою дитину не довіряти вчителеві... Не можна було поступатися правом на свободу вибору світогляду для своєї дитини. А Ви це зробили, бо ж так зручно зняти із себе відповідальність за формування світоглядних основ... хай хтось вчить... У світській етиці пріоритетною була цінність вільної людської особистості з її невід,ємною гідністю бути дієвим творцем свого життя та світу. А тепер пріоритетною стала цінність людини-витвору Божого для здійснення його плану. А ось плани Божі - це, бачте, хистка тема... Бо в Бога про них забули спитати, а ось у замісників Бога завжди є власний інтерес, який можна подати за Божі плани.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2010.02.28 | Трясця

              Жахлива підозра? - Ні, впевненість!

              Ющенко, який прискорив імплементацію християнської етики в школі напередодні виборів, знав напевно, що програє на виборах, він знав напевно, що поставить свій адмінресурс на службу Януковичу. Тому він знав про те, що його дії призведуть до "перемоги" РПЦ. Ось це й буде ющенківська помісна церква. Як завжди, панські брехня та лицемірство. А ось Вакарчук... Іване, Іване, де твоя совість?
            • 2010.02.28 | Киянка

              Re: Захисники українського інтересу попереджали,

              Свою дитину я вчу науковому аналізу джерел, їх подання та використання, рівно як і будь-яких теорій та методик викладання :) Стерильну свободу світоглядного вибору для дитини можна отримати тільки якщо виховувати її на самотньому острові. Я особисто нічим не поступалася, але справа не лише в моїй дитині. І світська етика ще нікуди не ділася, а от додатися до неї тепер вірогідно зможе не складені з участю світських релігієзнавців програми х.е., мусул.е язич.е., а е.МП
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2010.02.28 | Пандора

                Re: Захисники українського інтересу попереджали,

                Киянка пише:
                > Свою дитину я вчу науковому аналізу джерел, їх подання та використання, рівно як і будь-яких теорій та методик викладання :) Стерильну свободу світоглядного вибору для дитини можна отримати тільки якщо виховувати її на самотньому острові. Я особисто нічим не поступалася, але справа не лише в моїй дитині. І світська етика ще нікуди не ділася, а от додатися до неї тепер вірогідно зможе не складені з участю світських релігієзнавців програми х.е., мусул.е язич.е., а е.МП

                Ну то тепер будете її ще й вчитит тому, що не все "чого Бог хоче" справді Він хоче. Бо раніше Вам надавали вільний вибір формувати основу світогляду своєї дитини (духовну), але Ви самі забагли, аби її хтось формував. Тепер доведеться відстоювати права світської етики й переконувати владу, що вона краще, ніж "християнська етика під московсько-православним соусом". Чи ні?
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2010.02.28 | Киянка

                  Re: Захисники українського інтересу попереджали,

                  Пандора пише:
                  > раніше Вам надавали вільний вибір формувати основу світогляду своєї дитини (духовну), але Ви самі забагли, аби її хтось формував. Тепер доведеться відстоювати права світської етики й переконувати владу, що вона краще, ніж "християнська етика під московсько-православним соусом". Чи ні?

                  В цей мій вибір і раніше втручалися в школі на різних предметах та заходах з різних боків та позицій (безуспішно :) ) Допомогу у формуванні я вибирала сама (і дуже задоволена результатами). А вістоювала й відстоюватиму (і не лише на форумах і писаннями) все, що сприяє укранським націєдержавним інтересам - до чого і всіх закликаю.
      • 2010.02.28 | псевдоквази

        Попереджали, що

        якщо попам тільки дати встромити пику в шкільні двері, то потім вони туди затягнуть і хрести, і ікони, і біблії, і всякі мощі. А там, дивись, запанують у школі та й повикидають геть всілякі фізики-хімії-біології, щоб не заважали і не сіяли сумнівів у вірності Суперкниги...

        От помаранчеві дали встромити пику, а тепер вони при біло-блакитних намагаються пропхати і весь тулуб чималенький...

        Киянка пише:
        > що краще було б погоджуватися на розроблені з участю українських науковців фахового профілю варіативні курси на вибір батьків (існуюча "етика", "християнська етика" "мусульманська етика", "язичницька етика") з котрольованою державою україноцентричною та українокорисною програмою, а тепер ...
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2010.02.28 | Киянка

          Re: Попереджали, що

          Ви помиляєтесь - таке мракобєсіє :) почалося задовго до помаранчевих, але при них, на жаль, не встиглося взяти це під науковий контроль, що тепер буде куди важче.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2010.02.28 | псевдоквази

            Re: Попереджали, що

            Киянка пише:
            > Ви помиляєтесь - таке мракобєсіє :) почалося задовго до помаранчевих, але при них, на жаль, не встиглося взяти це під науковий контроль, що тепер буде куди важче.

            Нє, ну всяке там загравання з попами (тобто і початок розкручування мракобісся) пішло ще з часів при Горбачові, діячі-підсвічники в церквах пішли ще з початку незалежності, однак ні Кравчук, ні Кучма особисто не дуже "підсвічникували", а всіляки "етики" до шкіл і садочків таки не запроваджували (хоч були і тоді окремі діячі, що тихенько нявкали, що треба таки запровадити). Що таки це впровадження пішло при президентстві Ющенка і міністерстві Вакарчука, то воно так і є, нема де правди діти...
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2010.02.28 | Киянка

              Re: Попереджали, що

              Слухайте, невже не можете просто прогуглити? Х.е (в різних варіантах) читалася масово й раніше, в різних регіонах і областях, у тому числі й в Києві, а в Криму ще й Основьі православной культурьі Крьіму
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2010.02.28 | псевдоквази

                Re: Попереджали, що

                Киянка пише:
                > Слухайте, невже не можете просто прогуглити? Х.е (в різних варіантах) читалася масово й раніше, в різних регіонах і областях, у тому числі й в Києві, а в Криму ще й Основьі православной культурьі Крьіму

                Ми ж, здається, не про області і окремі міста, а про проблему в державному масштабі, про центральні власті. Ось це послання, воно ж до центральних властей, не до місцевих. Те, що там в окремих регіонах чудили, то відома справа, та тут не про те.
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2010.02.28 | Киянка

                  Re: Попереджали, що

                  Держава і складається ж з окремих областей та міст, а вже в багатьох було. І буде - питання тільки в тому, яка/які, з якими програмами та на яких умовах
        • 2010.02.28 | Пандора

          Саме так.

  • 2010.02.28 | igorg

    Не вони перші, ось гляньте

    http://nnm.ru/blogs/Konrad45/ryasa_dlya_modernizacii/#cut

    Инициативы «Единой России» в сфере религиозной политики грозят не только нарушить конфессиональный мир в стране, но и усилить коррупцию.

    Документ «Нравственные основы модернизации», оказавшийся в распоряжении вездесущих журналистов, вряд ли способен вызвать что-то, кроме улыбки. Один из интеллектуальных центров единороссов выдал текст, который в приличном вузе не прошел бы в качестве курсовой работы.
    --------------------------------------------

    Прежде чем предлагать православие как основу модернизации, наверное, стоило бы задуматься, почему в нем не возникли какие-то аналоги «протестантской этики», которая сыграла важную роль в модернизации на Западе.

    И не сводить очень емкое понятие «гражданской религии», о котором социологи спорят по сей день, к банальному патриотизму. И не просто ссылаться на Жан-Жака Руссо, а хотя бы одним глазком заглянуть в его труды, где черным по белому написано, что ключевым компонентом «гражданской религии» является религиозная терпимость. Хотел бы я знать, как авторы документа представляют себе ее будущее в мультирелигиозной России, где все будет заточено на православие. Да еще в виде новой государственной идеологии.

    Казалось бы, посмеялись и забыли. Но все не так просто. Потому что «единороссы», будучи парламентским большинством, занимаются еще и бурной законотворческой деятельностью. В том числе и в религиозной сфере. Недавно ими внесены поправки в законопроект о поддержке некоммерческих организаций. Эти поправки, буде они приняты, позволят религиозным организациям получать государственную поддержку, если они активно займутся социальной деятельностью — помогут малоимущим, бездомным, больным и старикам. Короче, всерьез возьмутся за благотворительность.

    Идея эта не нова. В США ее начал претворять в жизнь еще Джордж Буш-младший, провозгласивший доктрину «сострадательного консерватизма». В результате была разработана большая государственная программа, так называемые «Инициативы, основанные на вере». Религиозные организации подавали заявки на гранты на равных с организациями общественными, клятвенно обещая тратить их на филантропические и иные социально полезные вещи. И государство выдавало деньги на конкурсной основе. Причем представителям всех религий без разбору при единственном условии: их нельзя тратить на прозелитизм. То есть, помогая обездоленным, церкви не должны обращать их в свою веру. Так сказать, демонстрировать полное бескорыстие, как и положено настоящим филантропам.

    Деятельность Буша была встречена в штыки твердокаменными секуляристами. Это подрыв конституции, утверждали они, нерушимая стена между церковью и государством рухнула. Но публика в целом отнеслась к «Инициативам» позитивно. Налогоплательщики согласились помогать нуждающимся при условии бескорыстия религиозных организаций.

    Благотворительность — традиционная сфера деятельности для церквей, они это умеют делать лучше других. Вот пусть и делают, но при этом не охотятся за душами. Тогда между ними и светскими организациями нет большой разницы, и они будут на равных соревноваться за гранты. А стражи первой поправки к конституции об отделении церкви от государства смогут спать спокойно. Понятно, что следить за этим делом надо в оба. И следили так, что мало не покажется. Недаром президент Рейган одолел лишь одну русскую поговорку: «доверяй, но проверяй». Это вполне в американском духе. При Белом доме был открыт специальный офис с большими полномочиями, ведь речь шла о немалых деньгах. В одном 2005 году на гранты было выделено более двух миллиардов долларов.

    Не удивительно, что президент Обама решил продолжить начинание своего идейного противника. Если люди готовы помочь ближним таким образом — почему бы и нет? Но еще больше увеличил общественный контроль за средствами, создав экспертный совет, куда наряду с религиозными лидерами вошли известные политические деятели и ученые. Однако по ходу дела «Инициативы» натолкнулись еще на одно юридическое препятствие. Дело в том, что церкви по закону имеют право нанимать лишь тех, чьи взгляды в целом не противоречат их верованиям. Но, если они получают бюджетные деньги, они должны следовать другому закону, а именно — отказаться от дискриминации при приеме на работу. По крайней мере, в тех случаях, года речь идет о начинаниях, оплаченных государством. Тут-то и разгорелся сыр бор. Религиозная свобода следовать своим верованиям лоб в лоб столкнулась с гражданской свободой, исключающей любые формы дискриминации. Проблема это серьезная. И вовсе не ограничивается банальным отказом принимать на работу в религиозных благотворительных организациях геев и лесбиянок. Над ней сейчас и ломает голову президент Обама.

    Ну и пусть ломает! Нам-то что. Это все их политкорректность и толерантность. А у нас по-простому. Надо сирым и убогим помогать, а не плести юридические кружева.

    Но не нужно быть семи пядей во лбу, чтобы понять, во что выльется эта помощь на практике. Поправки к законопроекту лоббирует Русская православная церковь. Очевидно, что львиная доля средств пойдет ее приходам. Хорошо, РПЦ — самая большая конфессия. Но беда в том, что до ее приходов дойдет лишь толика денег, большая же часть прилипнет к рукам тех, кто их будет выдавать.

    Более того, деньги попадут не тем приходам, где реально занимаются благотворительностью, а тем, чьи настоятели имеют хорошие связи. Ведь никаких экспертных, а уж тем более общественных форм контроля за средствами не предусмотрено. Чай не в Америке живем!

    Остальные потенциальные получатели бюджетных денег — мусульмане, буддисты и иудеи. То есть те, кого у нас именуют традиционными религиями.

    Вероятно, что-то достанется и им. Но вот католики, протестанты и прочие «чужаки» не получат ни гроша. Не говоря уже о кришнаитах, которых так и норовят записать в криминальные сектанты. Хотя хорошо известно, что лучше всего социальная работа налажена как раз у протестантов, которые и старикам помогают, и от алкоголизма лечат. Да и кришнаиты накопили немалый опыт помощи малоимущим. Их программа «Пища жизни» существует уже не один год. РПЦ привычно обвиняет католиков и протестантов в том, что те занимаются благотворительностью в целях прозелитизма. Хотел бы я знать, кто будет следить, чтобы этим не занимались сами православные, когда они получат государственные деньги! Да никто, просто объявят это дело законным миссионерством — и дело с концом.

    Что мы получим в результате? Очередную кормушку, возле которой будут пастись люди, приближенные к власти. В том числе, как это ни печально, и в рясах.

    Может быть, какие-то крохи с барского стола и перепадут сирым и убогим. Но серьезных подвижек в религиозно-социальной работе не произойдет. Для того чтобы они произошли, нужны те самые «юридические кружева» и общественный контроль, которые мы снисходительно высмеиваем на Западе. А вместо них выдаем на-гора безграмотные тексты о том, что православие — главная опора модернизации.

    Борис Фаликов
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2010.02.28 | псевдоквази

      Re: Не вони перші, ось гляньте

      Еге ж, не обійшлося і без традиційного мавпування РФ. Як, до речі, мавпували слідом за ними "болонку", ЄГЕ-ЗНО...
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2010.03.01 | Трясця

        Мавпи

        Мавпи вони мавпи і є. Схожі на людей, але недолюдки. Християнська етика лише привід для підвищення прибутків "рідних" священників. Ті, хто підримують примус у школі, байдуже релігійний чи політичний, є ворогами народу без знижок на недолугість.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2010.03.01 | Пандора

          Re: Мавпи

          саме так. Але "загалу" та "більшості" подобаються мавпи із їхньою зрозумілістю тому ж таки "загалу" та "більшості", бо ж інстинкти завжди зрозуміліші за інтелект.
  • 2010.03.01 | Вячеслав Хаврусь

    Ось і програма на Донбасі з прицілом на всю Україну

    http://www.ortodox.donbass.com/obrasovanye/statya_kursy.htm

    Духовно-образовательные курсы для педагогов
    Все мы знаем: научить можно тому, что знаешь сам. Передать можно то, во что веришь сам! Чтобы научить детей христианской этике, необходимо в первую очередь разобраться в том, что собираешься донести детям, принять в свое сердце христианские истины, САМИМ ЖИТЬ ТАК, КАК СТРЕМИМСЯ НАУЧИТЬ ДРУГИХ.

    В связи с введением в программу общеобразовательных учебных заведений факультативного курса "Христианская этика в украинской культуре", "Основы христианской этики" особо актуальной стала необходимость в обеспечении учебного процесса квалифицированными преподавателями, которые смогли бы донести детям правильные представления о христианстве, о Православии, а не навязывать им свои, часто искаженные представления. В условиях, когда усиливается внимание людей к православному просвещению, все более обостряется проблема отсутствия достаточного количества специалистов, способных преподавать данный предмет, ибо богословы не имеют достаточного педагогического образования, а светские специалисты - богословского.

    Таким образом, решением многих насущных проблем нашей общественной жизни является подготовка высококвалифицированных специалистов в среде педагогов и богословов, способных профессионально преподавать предмет "Христианская этика в украинской культуре", "Основы христианской этики", "Этика веры", "Православная культура" и др. в школах и не только. Подготовка этих специалистов, конечно же, в первую очередь, должна осуществляться совместными усилиями Православной Церкви и государства.

    Подготовка преподавателей по данным направлениям осуществляется Донецким Национальным университетом (отделение духовной культуры на ФСДП ДонНУ) и Донецким областным институтом последипломного педагогического образования. Однако, количество слушателей, проходящих обучение в данных ВУЗах, ограничено определенным количеством мест.

    Усилиями сотрудников ОО "Наукова Рада" для педагогов, преподающих или собирающихся преподавать предмет "Христианская этика в украинской культуре", "Основы христианской этики", "Этика веры", "Православная культура" разработаны духовно-образовательные курсы с целью оказания помощи в преподавании столь необходимого и важного предмета. Также, актуальной является роль данных курсов в деле миссионерства и просвещения среди преподавателей общеобразовательных школ, которые на настоящий момент не получили в школах часы по предмету "Христианская этика в украинской культуре".

    Личность учителя имеет огромное значение в процессе воспитания и обучения ребенка. Очень важно, чтобы учитель мог сам понять, прочувствовать и передать детям многовековую культуру наших предков, научить их нравственным законам, вере и любви к Богу и человеку. Мировоззренческие взгляды учителя обусловливают то, какую картину мира он создает перед учеником. Например, рассказывая в школьном курсе биологии об эволюции, преподаватель может учить детей грубому дарвинизму, а может подавать школьный материал с точки зрения православного эволюционизма, на литературу как учебный предмет возлагается особая миссия - воспитание духовно-нравственной личности на примере героев классических произведений. Учитель истории может поведать детям о роли Православной церкви в истории нашей страны и ее взаимоотношениях с государством на разных этапах, о церковной жизни народа, который исповедует христианскую православную веру Восточной Церкви, сохраняет ее догматы и Таинства и управляется единой церковной иерархией на основании канонов Восточной Церкви.

    Таким образом, необходимость в духовно-образовательных курсах существует не только у преподавателей, которые будут читать "Христианскую этику в украинской культуре", но и у преподавателей предметников.

    Духовно-образовательные курсы состоят из восьми богословско-педагогических предметов имеющих между собой непрерывную межпредметную связь.

    Подбор предметов, а также их наполнение обусловлены школьной программой утвержденной Министерством образования Украины для 1-4 классов (предмет "Христианская этика в украинской культуре"), программой утвержденной Министерством образования Украины для 5-6 классов (предмет "Основы христианской этики), а также региональной программой для 5-6 классов составленной коллективом авторов во главе с Д.О. Трибушным.

    Преподавание на данных лекториях ведут специалисты, имеющие богословско-педагогическое образование. Это и светские лица, и священнослужители.

    Общее количество учебных часов духовно-образовательных курсов составит 99 часов (сжатый курс 46 часов).

    Предмет "Введение в священное Писание Ветхого Завета" познакомит слушателей со священной историей Ветхого Завета, раскроет ее смысл как приготовление к приходу в мир Спасителя. Этот предмет тесно связан с остальными дисциплинами, изучаемыми на Курсах. Он призван дать слушателям начальные знания о Священной истории Ветхого Завета, побудить к самостоятельному молитвенному чтению Священного Писания, изучению толкований святых отцов его текстов.

    Предмет "Введение в священное Писание Нового Завета" имеет основополагающее значение и является одним из главных в структуре Курсов. Он призван познакомить слушателей с евангельской историей, раскрыть ее смысл, актуализировать для слушателей, показать значимость Нового Завета в жизни каждого из нас. Также, этот предмет призван показать Евангелие как основу всей православной культуры и этики.

    Предмет "Основы христианской мысли" познакомит слушателей с основами православного вероучения, с основными догматами христианской веры. Данный предмет является основополагающим в структуре знаний необходимых будущим преподавателям христианской этике, как и каждого культурного, образованного человека.

    Предмет "Введение в христианскую обрядовую и праздничную культуру" дает начальные понятия о богослужении Православной Церкви, его уставе, о Таинствах, о Церковных праздниках.

    Предмет "Святые отцы и святоотеческое предание" познакомит слушателей с исследованиями духовной области жизни, наглядно проявляющей себя в жизни святых. По своим святым оценивается любая Церковь. Церковь объявляет святыми лишь тех, которые воплотили в своей жизни христианский идеал, как он видится данной Церковью. Поэтому прославление кого-то является не только свидетельством Церкви о христианине, который по ее суждению достоин славы и предлагается ею в качестве примера для подражания, но и прежде всего свидетельством Церкви о самой себе. По святым мы лучше всего можем судить о самой Церкви.

    Предмет "Введение в христианскую педагогику" является важнейшим для преподавателей общеобразовательных школ. Он призван познакомить с принципами христианской педагогики, раскрыть ее отличие от светской педагогической теории, дать православный взгляд на ребенка и его воспитание. Сюда же и войдет курс "Православная возрастная психология развития личности". Данный предмет является дополнительным к курсу "Христианская педагогика". Его задача: рассмотрение с психолого-педагогических позиций всех возрастных этапов в жизни человеческой личности - от зачатия до старости и смерти, учитывающее основные положения православной антропологии и современной психологии развития личности. Данный курс поможет слушателям сформулировать для себя педагогические задачи по православному воспитанию учащихся, работе с родителями, бабушками и дедушками учащихся учитывая психологические особенности возраста.

    Предмет "Введение в христианскую этику" является одним из важнейших предметов в структуре Курсов, прежде всего потому, что на нем будет вестись подготовка преподавателей этики. Кроме того, он имеет личностную направленность, то есть необходим каждому человеку для его собственного внутреннего духовного роста. Данный предмет также делится на тематические блоки: этика Ветхого Завета, этика Нового Завета, святоотеческое этическое учение, взгляд Церкви на некоторые актуальные этические проблемы (служба в армии, вопросы медицинской этики, супружеские отношения).

    Предмет "Методика преподавания христианской этики и культуры" представляет собой практический курс, прикладного характера. Этот предмет призван научить практическому применению знаний, полученных при изучении всех остальных дисциплин.

    Данная программа появилась как реакция на необходимость дать школьным учителям знания по основам христианской веры, с одной стороны, в таком объёме, который бы был достаточен для их профессиональной деятельности, а с другой стороны, в таком объёме, чтобы у них была возможность совмещать учёбу с работой и заботой о своей семье.

    Предполагается проведение занятий один или два раза в неделю по два занятия в день. Длительность одного занятия - астрономический час. В дни школьных каникул, когда уменьшается нагрузка учителей по месту работы, планируется усиленное обучение, по 3-4 занятий каждый день в течение всех каникул.

    Актуальной является организация выездных семинаров, во время которых обучение сочеталось бы с паломничеством, что имело бы важное миссионерское и просветительское значение. Таким образом, продолжительность курсов составит в среднем чуть более 1 года (в сокращённом варианте 5-6 месяцев), в зависимости от количества занятий в неделю. При составлении расписания занятий будут учитываться дни православных и светских праздников (точное расписание будет составлено после согласования с преподавательским составом). Организация учебного процесса предполагает заполнение преподавателями учебного журнала группы.

    Для оценки учебных достижений слушателей предполагается проведение зачетного занятия в удобной для преподавателя форме с заполнением ведомости. На основании результатов зачетных занятий предполагается проведение анализа эффективности проведенных курсов и составление рекомендаций по их организации.

    По окончании Курсов слушателям планируется выдача Сертификата о прохождении духовно-образовательных курсов от Донецкой областной общественной организации "Наукова Рада".

    По вопросам организации и проведения духовно-образовательных курсов обращайтесь по телефону (062) 389-11-37, @-mail: kpdo@mail.ru

    Адрес: Украина, 83045, г. Донецк, ул. Куйбышева, д. 67 комн. 3
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2010.03.01 | Пандора

      Re: Ось і програма на Донбасі з прицілом на всю Україну

      """"Усилиями сотрудников ОО "Наукова Рада" для педагогов, преподающих или собирающихся преподавать предмет "Христианская этика в украинской культуре", "Основы христианской этики", "Этика веры", "Православная культура" разработаны духовно-образовательные курсы с целью оказания помощи в преподавании столь необходимого и важного предмета. Также, актуальной является роль данных курсов в деле миссионерства и просвещения среди преподавателей общеобразовательных школ, которые на настоящий момент не получили в школах часы по предмету "Христианская этика в украинской культуре".

      Личность учителя имеет огромное значение в процессе воспитания и обучения ребенка. Очень важно, чтобы учитель мог сам понять, прочувствовать и передать детям многовековую культуру наших предков, научить их нравственным законам, вере и любви к Богу и человеку. Мировоззренческие взгляды учителя обусловливают то, какую картину мира он создает перед учеником. Например, рассказывая в школьном курсе биологии об эволюции, преподаватель может учить детей грубому дарвинизму, а может подавать школьный материал с точки зрения православного эволюционизма, на литературу как учебный предмет возлагается особая миссия - воспитание духовно-нравственной личности на примере героев классических произведений. Учитель истории может поведать детям о роли Православной церкви в истории нашей страны и ее взаимоотношениях с государством на разных этапах, о церковной жизни народа, который исповедует христианскую православную веру Восточной Церкви, сохраняет ее догматы и Таинства и управляется единой церковной иерархией на основании канонов Восточной Церкви."""""


      Боже!!! Які молодці!!! І наші зауваження прочитали, і все, про що ми писали - використали... і готуються наші прогнози планомірно в життя втілювати! "Наукова Рада" одним словом. І політичне ж замовлення випередили, і "Восточной православной Цивілізациі" послужили, і робочі місця створили, і грошенят зароблять... не то що світські рядові гуманітарії в НАНУ чи ВУЗах. В усякому випадку мій науковий аналіз підтверджує, що до формування цілісного світогляду майбутніх поколінь підійшли з правильної позиції. Саме так - світоглядно підковувати треба не лише гуманітаріїв, але й вчителів природничих наук... Бо ж справді, "Мировоззренческие взгляды учителя обусловливают то, какую картину мира он создает перед учеником".
      А мені, простому релігієзнавцю, доведеться тепер, аби не виглядати невігласом, пошукати що ж воно таке "православний еволюціонізм"...
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2010.03.02 | Трясця

        Вакарчуче, що ТИ накоїв?

        Згоден з Пандорою. Мене особливо тішить дорогоцінна думка

        "преподаватель может учить детей грубому дарвинизму, а может подавать школьный материал с точки зрения православного эволюционизма, на литературу как учебный предмет возлагается особая миссия - воспитание духовно-нравственной личности на примере героев классических произведений. "

        Який там у біса "грубий дарвінізм"? Витончене невігластво, навіть не християнське, ні, "православне" (це я до католиків та протестантів, Мариновичу, агов?). Потім у цьому православному вінегреті з"являються герої класичних творів. Це, поза сумнівом, православні Павка Корчагін та інший Павка, але Морозов. Янучари ще покажуть, на що здатні. Усьо буде православний Донбас, зі штольнями, запханими трупами незгодних, та підручниками, повними прокльонів на адресу атеїстів на кшталт Дарвіна. Я їм раджу долучити до нової анафеми британця Хьюза, який, власне, створив донецьку промисловість, проте, вочевидь, не був православним.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2010.03.02 | Георгій

          Та цe просто "сапогі всмятку"

          Чиста маячня. Коли "грубий дарвінізм" протиставляється "православному eволюціонізмові," мeні, православному, стає соромно за дeяких моїх одновірців...


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".