Кримські новини та спроба їх інтерпретації
10/22/2002 | Абу
І так в пятницю стало зрозуміло що кримський парламент не дорахується вельми авторитетного (у всіх відношеннях) депутата Левка Миримського. Його визнали таким що виграв вибори, але Центрвиборчком Криму відмовив йому у реєстрації, оскільки той не склав повноважень нардепа ВР України. Перед цим схожа участь спіткала Хмельницького. В результаті теперішнє керівництво ради Криму убезпечене від спроб перерозподілити вплив в автономії, і залишитися без посад. Але вже на наступний день маємо звернення кримського парламенту щодо надання статусу російській мові. Причому медведчук прямо таке звернення лобіює. Отже питання до обізнаної громади: чи повязанні ці події?
чи це можна інтерпретувати як прямий і тривіальний обмін між верхівкою кримського парламенту і обрізаними (ми вам - спокій і крісла, ви нам - рішення які ми хочемо). чи медведчуку цього не треба і він і так може отримати все що йому потрібно?
а взагалі, як виглядає, чуваки готові йти на будь-яку дестабілізацію аби себе рятувати.
чи це можна інтерпретувати як прямий і тривіальний обмін між верхівкою кримського парламенту і обрізаними (ми вам - спокій і крісла, ви нам - рішення які ми хочемо). чи медведчуку цього не треба і він і так може отримати все що йому потрібно?
а взагалі, як виглядає, чуваки готові йти на будь-яку дестабілізацію аби себе рятувати.
Відповіді
2002.10.22 | line305b
Да, интересно...
Мне тоже показалось немного странным это дело про русский язык. Надо бы кого-нибудь из крымского парламента попросить прокомментировать.Миримский "авторитетный" в одном единственном отношении - бытие "авторитетом". В остальных - просто влиятельный - это начали с авторитетностью путать у нас.
По поводу невозможности регистрации в крымский парламент - там, в дополнение к тому, что вы написали, у Буджуровой на УП было такое прикольное замечание: ЦВК говорит - сложите полномочия в Верховной раде Украины сегодня, а мы вас зарегистрируем в Крыму где-то через недельку. А Миримский не мог сложить полномочия и ждать неделю как простой гражданин без неприкосновенности, потому что в это время в прокуратуре Крыма лежало дело на него, так что гарантии, что за неделю его не посадят не было. Ну он и убоялся.. Выглядит так, что крымские могли это дело и сами провернуть, без Киева...
По поводу канонизации русского языка - я не уверен, что это в обмен на гипотетическую помощь с Миримским. Дело в том, что большинство в крымском парламенте - а это оно было главным заинтересованым в деле с Миримским - не сумело бы проголосовать за русский язык своими голосами - там 7 крымских татар, они бы ни за что не проголосовали, а без них простого большинства нет. Т.е. голосование было более широким - часть большинтсва плюс часть (или вся) оппозиции. Выглядит, что парламент просто решил воспользоваться слабостью Киева и продавить вопрос о рус.яз который там уже давно всех волнует - возможно в обмен на поддержку в будущем для Медведчука.
Т.е. я бы рассматривал это дело про рус.яз (до появления новой информации), как свидетельство не силы а слабости Медведчука (или скорее Кучмы бо Медведчука в Крыму вообще-то мало знают), и что крымские почувствовали, что у них больше возможностей торговаться...
Абу пише:
> І так в пятницю стало зрозуміло що кримський парламент не дорахується вельми авторитетного (у всіх відношеннях) депутата Левка Миримського. Його визнали таким що виграв вибори, але Центрвиборчком Криму відмовив йому у реєстрації, оскільки той не склав повноважень нардепа ВР України. Перед цим схожа участь спіткала Хмельницького. В результаті теперішнє керівництво ради Криму убезпечене від спроб перерозподілити вплив в автономії, і залишитися без посад. Але вже на наступний день маємо звернення кримського парламенту щодо надання статусу російській мові. Причому медведчук прямо таке звернення лобіює. Отже питання до обізнаної громади: чи повязанні ці події?
> чи це можна інтерпретувати як прямий і тривіальний обмін між верхівкою кримського парламенту і обрізаними (ми вам - спокій і крісла, ви нам - рішення які ми хочемо). чи медведчуку цього не треба і він і так може отримати все що йому потрібно?
> а взагалі, як виглядає, чуваки готові йти на будь-яку дестабілізацію аби себе рятувати.
2002.10.23 | Крымчанин
Re: Интересно то, что в защиту украинского языка выступили...
Только лишь семеро депутатов Верховной Рады Крыма выступили в защиту государственного языка. Все семеро - из крымскотатарской депутатской группы. Остальные депутаты, в том числе и этнические украинцы - ибо "за", ибо "молчок".2002.10.23 | Смогитель Вадим
" Интересно то ...", що ви живете в державі Україна. Цікаво ж!(-
2002.10.23 | Мертві Бджоли Загудуть
Коли в Криму почнуть зводити шибениці для депутатів, крім 7? (-)
2002.10.23 | rosijsjkoi. Vidchujte riznycju. Step
Correction: vony vystupyly ne na zahyst ukrainsjkoi, a proty(-)
2002.10.24 | line305b
Степе, не надо гнать...
1. Крымские татары последовательно выступают за защиту украинского языка в Крыму, включая не только его защиту, как государственного, но и практическое распространение - открытие школ с украинским языком, развитие прессы и т.д.2. В условиях, когда русскому пытаются придать статус государственного с единственной целью дать возможность ограничить распространение украинского, потому что можно будет ссылаясь на это не печатать на украинском государственные акты, не вводить обучение в школах и вузах, не распространять литературу и прессу на украинском и т.д. протест против русского как второго государственного и есть поддержка украинского.
3. Чтобы ваше "видчуйте разницу" имело смысл, надо чтобы крымские татары выступили против русского, а также прямо или косвенно - против украинского.. было же только против русского и в "поддержку государственного языка". Так что закройте варежку пока что...
2002.10.24 | Step
Re: гнать..."за защиту" ... (-)
2002.10.24 | Алим
Re: Correction: vony vystupyly ne na zahyst ukrainsjkoi, a proty(-)
Correction: vony vystupyly ne na zahyst ukrainsjkoi, a proty(-) rosijsjkoi. Vidchujte riznycju. StepНе согласен.
Прошу ознакомиться с полным текстом выступления Ильми Умерова, которое с 19 октября на Крымских Аспектах вывешено. Адрес такой http://aspects.crimeastar.net/iumerov.htm
Там еще есть пара комментариев на эту же тему.
Кстати, на английском языке тоже, если кому надо.
2002.10.24 | Step
Alim,
jestj konjukturnaja podderzhka togo ili inogo? G-n. Chubarov toljko kazhetsja govorit po ukrainski, drugije ozabocheny izuchenijem rodnogo jazyka, kotoryj nje vhodit v spisok slavjanskih.Da i Medzhliz skorjeje vsego zainteresovan nje v integracii, a v avtonomii, prichem nje politicheskoj, a nacionaljnoj.
2002.10.24 | Алим
Re: Alim,
cikave zapitannya. ok, daje, pripustimo, est' kon'yunktura, to chomu same Ukrainci pidtrimuyut take??? Ci maete Vi vidpovid na ce???Derjavni slujbovci, u tomu chisli Spiker parlamentu, pidtrimuyut take?? Ce j derjava Ukraina? Vin i inshi MAYUT' vidstoyuvati interesi ciey derjavi, tak ci ne tak?? Tam, v Uzbekistane, derjavni slujbovci MAYUT rozmovlati derjavnoyu movoyu, v inshemu vipadku - zavjdi e inshi kandidati na cu posadu.
Ni, po-ukrainski rozmovlayut' bagato, ne tilki Chubarov. Ale, tut u Krimu, rozmovlat Ukrainskoyu movoyu nema s kem!!!
Ya tej krimskiy tatarin. Ale, ne navchalsa v ukrainskoy shkoli. i v Krimu naskilki meni vidomo, e tilki edina gazeta na derjavnoi movi - ce Krimska Svitlitsa.
ale ya dobre rozumiyu uzbeksku movu, tomu sho navchalsa ciey movi. tomu sho tam v Samarkande, rozmovlali na uzbekskoy movi. Takoj rozmovlayu tadjikskoyu movoyu. Ale ci htos skaje - ce pogano?? Alishera Navoi ta bagat'oh inshih treba citat na ih movi, a ne pereklad na rosiysku.
Najal, z ridnoyu movoyu mayu problemi. Ale navchayus'.
Avtonomiya bude. ne zaraz, ale bude. Nacionalna krimskotatarska avtonomna respublika v sostave demokraticnoy derjavi Ukraina.
2002.10.24 | Step
Re: Alim,
Alim,jakshjo zalyshyty polityku... te shjo robyv rezhym bulo velykym grihom. I cej rezhym bezhalisno rujnuvav duhovnistj vsih narodiv. Pid chas hromadjansjkoi vijny, ce te shjo ja znaju vid babusi, u susidnjomu seli braly u zaruchnyky popiv i monahiv i yih rozstriljuvaly. Biljshovyky. Ja z povagoju stavljusja do Krymsjkotatarsjkogo narodu. Cikavo, shjo koly ja buv u Krymu i pytav slov"jan shjodo ihnjogo stavlenja do Vas, ja ne pochuv ZHODNOI negatyvnoi vidpovidi. Hocha ja ne na stiljky najivnyj shjob dumaty, shjo problem ne maje chy ne bude. Ale shjob vyrishuvaty problemy, ne obov"jazkovo ce robyty hirurgichnymy metodamy.
Shljah pomsty je duzhe nebezpechnym, hocha i dosytj koljorovym. Zalyshte yogo.
Z povagoju,
Step
2002.10.24 | Михайло Свистович
Re: Ну і што?
Step пише:> jestj konjukturnaja podderzhka togo ili inogo? G-n. Chubarov toljko kazhetsja govorit po ukrainski, drugije ozabocheny izuchenijem rodnogo jazyka, kotoryj nje vhodit v spisok slavjanskih.
А що, не входити у список слов"янських мов - злочин?
> Da i Medzhliz skorjeje vsego zainteresovan nje v integracii, a v avtonomii, prichem nje politicheskoj, a nacionaljnoj.
Ну і хай буде національна автономія. Вам вона що, свербить?
2002.10.24 | Step
Re: Ну і што?
Ja vyslovyv svoju dumku, shjo zgadani deputaty iz kon"jukturnyh (politychnyh, istoryshnyh, budj jakyh)interesiv vyslovylysja proty nadanja rosijsjkij movi statusu derzhavnoi movy. Te shjo vony pry cjomu "zahyshjaly" Ukrainsjku movu, ce ne bulo golovnym motyvom.Osj i vse.
Osobysto, iz zadovolenjam pidtrymaju vvedenja vyvcenja Krymsjkotatarsjkoi movy u shkolah Ukrajiny.
2002.10.24 | line305b
Интеграция и автономия..
Step пише:> jestj konjukturnaja podderzhka togo ili inogo? G-n. Chubarov toljko kazhetsja govorit po ukrainski, drugije ozabocheny izuchenijem rodnogo jazyka, kotoryj nje vhodit v spisok slavjanskih.
> Da i Medzhliz skorjeje vsego zainteresovan nje v integracii, a v avtonomii, prichem nje politicheskoj, a nacionaljnoj.
Целью Меджлиса, как представительного органа крымских татар, является создание политической национальной автономии в Крыму. Это было и остается целью крымскотатарского политического движения и возвращения в Крым.
Есть или нет противоречие между поисками автономии и интеграции зависит от интерпретации одного и другого. Меджлис отстаивает те формы, которые не противоречат друг другу. Независимость и единство Украины в любом случае являются главной целью крымскотатарской политики - с этой целью очень много тем о национальной автономии просто не поднимается в последнее время - чтобы не дестабилизировать обстановку в Украине.
Оценивая степень "про-Украинскости" крымских татар, учтите что насчет автономии они могли бы в принципе договориться и с Россией - федеральное государство с такими прецедентами, как Башкирская автономная республика с всего 11% коренного населения - меньше чем 12% крымских татар в Крыму сегодня. Обратите внимание на пример Абхазии - ситуация почти аналогичная крымской по многим базовым параметрам, но абсолютна разная по последствиям - из-за специфического отношения крымско-татарского сообщества к вопросам территориальной целостности и независимости основного государства.
2002.10.24 | Step
Re: a pochemu v etot raz bez elementov zimnjej odezhdy? (-)
2002.10.23 | Абу
Мірімський авторитетний у всіх відношеннях
- це цитата з Буджурової.На пошук якихось версій наштовхнуло те, що Дейч має репутацію дуже обережного та компромісного політика (чи я помиляюся?). І на такі акції, з відомим результатом, він міг погодитися перебуваючи, швидш за все, під тиском. Не його це стиль, не його поле. медведчук виплив як одна з версій. давайте пошукаємо інші.
2002.10.23 | line305b
эгеш, шукаемо
Вроде Ильми Умеров обещался что-то рассказать. Посмотрим..Абу пише:
> - це цитата з Буджурової.
> На пошук якихось версій наштовхнуло те, що Дейч має репутацію дуже обережного та компромісного політика (чи я помиляюся?). І на такі акції, з відомим результатом, він міг погодитися перебуваючи, швидш за все, під тиском. Не його це стиль, не його поле. медведчук виплив як одна з версій. давайте пошукаємо інші.
2002.10.23 | Абу
а чи не можна провести інтернет-конференцію
з Ільмі Умеровим? бо початок з Чубаровим мені особисто сподобався, хотілося б продовжити розмову2002.10.24 | line305b
согласен, отличная идея...
Ильми Умеров вообще-то обещался, но пока не материализовалось.Кстати, е-маил для оказания дружеского гражданского давления - aspects@crimeastar.net . Контактное лицо - Алим Меметов. Я уже говорил несколько раз и ему и Аспектам что надо конференцию, и они вполне соглашались, но по-моему потребно давление общественности.... Не поймите так, как-будто Умеров "ломается" - просто в Крыму слабо осознание спроса на крымские проблемы в украинском майнсриме, да и сама форма - интернет-конференция - довольно непривычна. Поэтому желающим помочь в ускорении организации конференции - будь ласка, пишить Алиму, вместе мы их быстрее "расколем"..
Абу пише:
> з Ільмі Умеровим? бо початок з Чубаровим мені особисто сподобався, хотілося б продовжити розмову
2002.10.24 | line305b
Похоже вы были правы насчет киевских следов...
В тексте Умерова на Аспектах есть намек на связь (см. пост Алима выше) - президентские выборы - русский язык; и в тексте ниже тоже есть: ето комметарий от Наталии Белицер (Институт Пилипа Орлика) по поводу требования русского языка крымским парламентом (появилось в бюллетене Крымского Центра Реформ).Наталия Белицер:
"Дуже цікавий збіг обставин: 16-17 жовтнгя в Києві відбувся семінар Ради Європи по Європейській Хартії регіональних мов або мов меншин, де навіть представники російських організацій не ставили такого питання, а лише наполягали на праві, за бажанням батьків, відкривати російські класи в українських щколах, також вимагали дотримання права батьків на вибір української або російської школи. І експерти РЄ, і я в своїй доповіді підкреслювали, зокрема, що ратифікація Хартії не може створювати будь-яких загроз статусу української мови як єдиної офіційної (державної) мови в Україні. А наступного дня, 18-го, Кримський парламент, вже вкотре, знов "відзначився»... І хоча це й відбулося під значним тиском, все ж таки дивно, що і мужність оприлюднити й відстоювати свою громадянську позицію, і глибинне розуміння суті цієї проблеми в Україні виявили виключно депутати – кримські татари. Тим самим знов підтвердивши справедливість гіркого жарту: “єдині українці в Криму – це кримські татари”.
Стосовно ж киівських ініціаторів, думаю, що їхньою метою було зовсім не намагання провести відповідні зміни Конституції через ВР – нереальність цього мають чудово усвідомлювати Медведчук і його оточення. Схоже, цього разу головнна мета полягала у намірі розколоти і в такий спосіб значно послабити консолідовану опозицію за рахунок – легко передбачуваних - полярно протилежних реакцій на цю подію з боку лівих і правих опозиційних партій. Подивимося, наскільки ефективною виявиться така стратегія боротьби з опозиціонерами."
2002.10.24 | Абу
а де цей текст Беліцер є?
для довідки.до речі, завтра треба буде подивитися що кримська преса напише про московські події...
2002.10.24 | line305b
не знаю пока..
Появился в бюллетене Крымского Центра Реформ как "комментарий" - вышел пару дней назад, рассылается по е-майл. Надо будет спросить, по какому поводу Белицер делала это заявление, и было ли там больше... Или спросите сами: Крымский центр реформ, reforms@tavria.net, контакс - Айдер Муждаба..2002.10.23 | Макс
Re: спроба інтерпретації
на мій погляд, питання з мовою ще вилізе, тобто цю міну Ме заклав, щоб використати в майбутньому, в боротьбі за виборця. прогнувся перед Путіним додатково.стратегічність питання полягає ще і в тому, що ним можна махнути в будь-який необхідний час, аби відволікти увагу, скажімо від якоїсь акції.
а взагалі які ж нещасні кримчани - у них немає язика?
ніде немає утисків російськомовних!!! а політизація і ініціація з Києва говорять якраз про те, що воно є великою політикою.
2002.10.23 | vujko
Re: спроба ?нтерпретац??
Макс пише:> на м?й погляд, питання з мовою ще вил?зе, тобто цю м?ну Ме заклав, щоб використати в майбутньому, в боротьб? за виборця. прогнувся перед Пут?ним додатково.
>
> стратег?чн?сть питання поляга? ще ? в тому, що ним можна махнути в будь-який необх?дний час, аби в?двол?кти увагу, скаж?мо в?д яко?сь акц??.
A v kysheni shche - fal'syfikaciya rezul'tativ vseukrayins'kogo
perepysu, ogoloshennya kotryh yakogos' did'ka zatrymuyut'sya azh na cilyj rik. Ide lyshe informacijna pidgotovka, kul'minaciya gotuyet'sya
na kinec' roku, koly ci rezul'taty budut' opublikovani.
>
> а взагал? як? ж нещасн? кримчани - у них нема? язика?
> н?де нема? утиск?в рос?йськомовних!!! а пол?тизац?я ? ?н?ц?ац?я з Ки?ва говорять якраз про те, що воно ? великою пол?тикою.
2002.10.23 | Абу
результати перепису виходять з затримкою
на 2-3 місяці від планованого графіку. Повний звіт планувався на кінець року, але очевидно буде тільки на кінець зими початок весни. Пояснюють, як заше, нестачею чогось (грошей, людей etc.) Але це ще (поки що?) не смертельна затримка.2002.10.23 | vujko
Re: результати перепису виходять з затримкою
smertel'na, nesmertel'na - did'ko jogo znaye, ale prostoru i chasudlya shahrajstva - bil'she.
2002.10.24 | Макс
Re: результати перепису виходять з затримкою
та це тому що перевіряють кожну цифру, щоб правильною була :-))