Універсальна національна ідея
03/07/2003 | Доктор Про
Універсальна національна ідея
Одразу скажу, що відношусь різко негативно до всіляких висосаних з пальця "національних ідей" - "євразійств", "богообраності", "третього шляху" чи п'ятого колеса. Або "Третього Риму"(Москва) чи "Другого Єрусалиму"(Київ).
"Національну ідею" неможливо висосати з пальця. Її можна тіільки ПРОЯВИТИ - подібно як фотографію.
Яким би критеріям мала відповідати "програма діяльності", яка номінально підходила б до означення "національна ідея"?.
По-перше, це має бути ідеї "егоїстична" - тобто направлена на збільшення ресурсів(трактованих широко) її носія. Причому, в даному контектсі це не означає протиставлення "альтруїзму" - ресурси в наш час якраз ефективніше збільшувати через поміркований "альтруїзм" - через співробітництво з іншими "поміркованими егоїстами". І - "чисті альтруїсти" (либонь як і "чисті егоїсти") - не виживають. А виживання носія ідеї - необхідна умова для виживання самої ідеї.
По-друге, ця програма діяльності має мати каталітичні властивості - позитивний зворотний зв'язок. Тобто - "клонувати" сама себе. Слідування цій ідеї має практично гарантувати УСПІШНУ діяльність для суб'єкта. Інакше вона просто не стане всеохоплюючою, "національною".
По-третє, вона повинна масштабуватись. Тобто вона повинна бути придатна і для окремої особи, і для регіону чи навіть для всієї нації. З трудом собі уявляю, як можна "привити" певну ідею, скажімо, області чи країніі ( хоча, можливо, якось і можна - на рівні "колективного неусвідомленого"). Привити ж ідею на рівні окремої особи - річ достатньо проста і зрозуміла. Тобто ідея має підніматися "вверх" від сприйняття, використання як програми УСПІШНОЇ діяльності окремою особою, і на базі цього - прийняття цієї ж програми діяльності як ЦІННОСТІ на вищих рівнях суспільної ієрархії - групами людей, в тому і формальними - організаціями, гранично - всією нацією. Підняття такої національної ідеї на вищі рівні суспільної організації дасть також комулятивний (синергетичний) ефект.
Продовжимо далі.
Вочевидь, що ця ідея повинна бути направлена на оволодіння найбільш цінними ресурсами. ЩО в наш час є наібльш цінним ресурсом?
Нафта? Газ? Уран? Чорнозем? Ядерна зброя? Територія? Гроші?....
Все це має значення, але найоголовніший ресурс сучасності - це "знати й уміти як" - тобто - знання і технології.
Оволодіння новими знаннями і технологіями - єдина по-справжньому цінна річ у сучасному світі. Все інше - сила, багатство... - наслідок з цього.
Перевірте, чи підходить ідея "ОВОЛОДІВАЙ І ЗАСТОСОВУЙ НОВІ ЗНАННЯ І ТЕХНОЛОГІЇ" під критерії, що я навів вище. До речі, можете перевірити ще й на собі... Гадаю, результат буде.
Ви скажете, то яка ж це національна ідея? Вона ж придасться буквально для всіх - від албанців до японців?
Погоджусь з вами. Врешті, дійсно правильна національна ідея має бути тільки ОДНА - тому й "універсальна" - і всі нації врешті повинні прийти до однієї відповіджі на це питання - істиної. Це можна трактувати і як "смерть" будь-яких "національних" ідей. Чи злиття в одній "універсальній".
Ну так на то і глобалізація ;-)...
Шо, я не правий? В чому саме?
Одразу скажу, що відношусь різко негативно до всіляких висосаних з пальця "національних ідей" - "євразійств", "богообраності", "третього шляху" чи п'ятого колеса. Або "Третього Риму"(Москва) чи "Другого Єрусалиму"(Київ).
"Національну ідею" неможливо висосати з пальця. Її можна тіільки ПРОЯВИТИ - подібно як фотографію.
Яким би критеріям мала відповідати "програма діяльності", яка номінально підходила б до означення "національна ідея"?.
По-перше, це має бути ідеї "егоїстична" - тобто направлена на збільшення ресурсів(трактованих широко) її носія. Причому, в даному контектсі це не означає протиставлення "альтруїзму" - ресурси в наш час якраз ефективніше збільшувати через поміркований "альтруїзм" - через співробітництво з іншими "поміркованими егоїстами". І - "чисті альтруїсти" (либонь як і "чисті егоїсти") - не виживають. А виживання носія ідеї - необхідна умова для виживання самої ідеї.
По-друге, ця програма діяльності має мати каталітичні властивості - позитивний зворотний зв'язок. Тобто - "клонувати" сама себе. Слідування цій ідеї має практично гарантувати УСПІШНУ діяльність для суб'єкта. Інакше вона просто не стане всеохоплюючою, "національною".
По-третє, вона повинна масштабуватись. Тобто вона повинна бути придатна і для окремої особи, і для регіону чи навіть для всієї нації. З трудом собі уявляю, як можна "привити" певну ідею, скажімо, області чи країніі ( хоча, можливо, якось і можна - на рівні "колективного неусвідомленого"). Привити ж ідею на рівні окремої особи - річ достатньо проста і зрозуміла. Тобто ідея має підніматися "вверх" від сприйняття, використання як програми УСПІШНОЇ діяльності окремою особою, і на базі цього - прийняття цієї ж програми діяльності як ЦІННОСТІ на вищих рівнях суспільної ієрархії - групами людей, в тому і формальними - організаціями, гранично - всією нацією. Підняття такої національної ідеї на вищі рівні суспільної організації дасть також комулятивний (синергетичний) ефект.
Продовжимо далі.
Вочевидь, що ця ідея повинна бути направлена на оволодіння найбільш цінними ресурсами. ЩО в наш час є наібльш цінним ресурсом?
Нафта? Газ? Уран? Чорнозем? Ядерна зброя? Територія? Гроші?....
Все це має значення, але найоголовніший ресурс сучасності - це "знати й уміти як" - тобто - знання і технології.
Оволодіння новими знаннями і технологіями - єдина по-справжньому цінна річ у сучасному світі. Все інше - сила, багатство... - наслідок з цього.
Перевірте, чи підходить ідея "ОВОЛОДІВАЙ І ЗАСТОСОВУЙ НОВІ ЗНАННЯ І ТЕХНОЛОГІЇ" під критерії, що я навів вище. До речі, можете перевірити ще й на собі... Гадаю, результат буде.
Ви скажете, то яка ж це національна ідея? Вона ж придасться буквально для всіх - від албанців до японців?
Погоджусь з вами. Врешті, дійсно правильна національна ідея має бути тільки ОДНА - тому й "універсальна" - і всі нації врешті повинні прийти до однієї відповіджі на це питання - істиної. Це можна трактувати і як "смерть" будь-яких "національних" ідей. Чи злиття в одній "універсальній".
Ну так на то і глобалізація ;-)...
Шо, я не правий? В чому саме?
Відповіді
2003.03.07 | Тестер
Re: Це не національна ідея і навіть не ідея взагалі...
а метод чи спосіб...Матір і відчуття до неї з першого подиху, відчуття і почуття до землі, на якій виростав... До краплі зорі на світанні не можна виразити технологією...Може і я не правий...
2003.03.07 | Тестер
Re: Прошу пробачення. Краплі роси(-)
2003.03.07 | Доктор Про
Ідея - це все-таки рефлексія дії.
Тестер пише:> а метод чи спосіб...
Перед вами стоїть стоїть якась проблема, ви знаходите вирішення і вигукуєте : "Я маю ідею" - і викладаєте певну послідовність, власне "метод, чи спосіб" ДІЙ.
> Матір і відчуття до неї з першого подиху, відчуття і почуття до землі, на якій виростав... До краплі зорі на світанні не можна виразити технологією...Може і я не правий...
Те ж, що ви описуєте, це скоріше описання СТАНУ. Який, все-таки, хай і у неявному вигляді, має на увазі ДІЮ - хоча б для збереження цього стану.
Так що з вами погляди, все-таки, не є вже зовсім "перпендикулярими" і таки зводяться в одну площину.
2003.03.07 | Доктор Про
Деякі "фонові" факти, аргументи та ідеї.
Деякі "фонові" факти, аргументи та ідеї.1. Швидка відбудова Німеччини після 2-ї світової війни була зумовлена саме високим рівнем освіти та кваліфікації населення. Вся ж економіка лежала в руїнах...
2. Україна практично завжди була "серединною" країною, відкритою всім "вітрам історії". І подібно, як у степу, вціліти тут могла тільки низька рослинність - нація в значній мірі була незведена до селянської, традиційно сильно консервативної версти. Ті ж, хто вибивався з усталеного консервативного порядку, або так чи інакше "ставилися на місце" - затюкувались, знищувались, або реалізовували себе у більш успішних "окраїнних" країнах-імперіях.
В сучасних українцях живе дуже сильний елемент консерватизму. Дякуючи цьому селянському консерватизму ми тільки й могли зберегтися в такій непростій геополітичній "критичній точці", якою є Україна. Але ця наша національна риса зараз шкодить нам. Нам потрібно переглянути нашу "стихійну" національну філософію і саме пошуки й осягнення нового поставити "во главу угла".
3. По другій свтовій війні Японія - суспільство традиційно консервативне і ксенофобське - докорінно переглянула свою національну філософію. Нові технології, нові знання стали національним культом. Результат - загальновідомий.
4. Як відомо, швидко розбагатіти можна тільки двома способами :
- пограбувати когось вже багатого. Зокрема, зачинатель династії Морганів був піратом . Більш сучасна форма грабунку може бути, наприклад, приватизацією власності за безцінь , - так, як це робилось часто в постсоціалістичних країнах;
- запропонувати ринку щось якісно нове, на що може бути величезний попит. Персональний комп'ютер і операційну систему для нього, "Кубік Рубіка", супутник зв'язку, ядерний реактор...
Поскільки нас з вами, пані і панове, фактично пограбували олігрархи, захапавши за безцінь кращі шматки власності, та при цьому ще і утворилася система з НЕГАТИВНИМ зворотній зв'язком, направлена на консервацію сама себе і протиставити цьому ми можемо реально мало, то нам залишається тільки можливість несеметричної відповіді - тобто шукати нові можливості (між іншим, і в політиці також). Послідовно йдучи цим шляхом ми гарантовано "з'їмо" олігархів. І подєлом!
5. В сучасному світі говорити про економічний ріст (чи ріст ВНП) - це говорити дуже мало. Наприклад, арабські країни легко можуть підняти свій ВНП за рахунок збільшення видобутку нафти на десятки процентів на рік. Але насправді це є лише тільки "промотуванням" отриманої випадково у спадок маєтності.
Має значення ЯКІСТЬ РОСТУ. Якщо цей ріст не коріниться на застосуванні нових технологій - то це не зовсім повноцінний ріст... Що ми зараз і спостерігаємо на теренах колишнього СССР. Останнім технологічним досягенням тут став запуск "Бурана" ще в 1988 році - чогось більш свіжого "знакового" тут я згадати не можу.
6. Україна реально має величезний потенціал, як країна з усе ще високим середнім рівнем освіти і кваліфікованою робочою силою. При правильно вибраних цілях і пріоритетах ( в конексті теми) ми зможемо зробити швидкий ривок. Немає сенсу конкурувати у дешевизні робочої сили з китайцями, філіпінцями чи тайцями. Треба викорситовувати наші найсильніші сторони - розвернутися "всім фронтом" до нових технологій.
7. Ніхто просто так не дасть нам це зробити. Яскравий приклад - "похоронні" коментарі керівників російського космосу що до можливості використання "Союзів" та "Прогресів" для постачання і розбудови МКС після катастрофи "Колумбії".
А коментарі були такі : навряд чи це можна буде зробити, бо у нас немає грошей на те. А американці нам грошей не дадуть, бо в Штатах діє закон про заборону розповсюдження ракетних технологій, який забороняє фінасувати розвиток космонавтики в інших країнах. Ну, криво усміхнувшись з приводу "розповсюдеження ракетних технологій" ( бо таке враження, що всі "ракетні технології" початково пішли зі Штатів), мусимо констатувати : лідери високотехнолоічних ринків роблять і робитимуть все, аби не дати іншим "піднятися" до них, а по можливості і опустити. Така собі нова фаза "імперіалізму" - інформаційно-технологічна.
8. В такій ситуації система освіти має воїстину стратегічне значення. Вчитель - ось Месія (і мученик!....), який виведе країну до світла.
9. Українство у величезні мірі збреглося й посилилося саме через "ПРОСВІТУ" - як організацію і як процес , так що маємо позитивний досвід в цій царині. Треба переосмилити його і повернути до сучасних потреб.
2003.03.07 | Тестер
Re: Деякі "фонові" факти, аргументи та ідеї.
Взагалі то ідея правильна! І те, що зараз дуже багато молоді вчиться позитив в світлі Вашої ідеї. А ось з працевлаштуванням проблеми.Держава мало що робить. Нові технології і реалізація нових, тобто зовсім нових ідей і технологій потребують багато коштів. Ось навчитись їх добувати це ще та задача. Давайте думати...
2003.03.07 | Roller
Re: Формула Універсальна національна ідея
Доктор Про пише:> Універсальна національна ідея
>
>
> "Національну ідею" неможливо висосати з пальця. Її можна тіільки ПРОЯВИТИ - подібно як фотографію.
>
> >
> > По-друге, ця програма діяльності має мати каталітичні властивості - позитивний зворотний зв'язок. Тобто - "клонувати" сама себе. Слідування цій ідеї має практично гарантувати УСПІШНУ діяльність для суб'єкта. Інакше вона просто не стане всеохоплюючою, "національною".
>
> >
> Шо, я не правий? В чому саме?
Мысль о том, что идею нельзя высосать из пальца представляется продуктивной. Но такая мысль не отвечает на вопрос из чего ее можно высосать.
Очень хорошо сравнение и с фотографией. То есть идею следует выявить из того что есть. Просто сделать фото из имеющегося негатива. А уж каким оно выйдет, одному богу известно.
Может случиться так, что идея окажется реалистичной , но не отвечающей амбициям нации. Захочется что-то ретушировать, подправить, а значит вступить в противоречие с пунктом первым. В результате, вместо ожидаемого результата от осознания универсальной национальной идеи мы получим комбинацию из двух, а может и трех. Такие комбинации природе известны.
Спрашивается почему возникает вообще такой вопрос. Неужели дюжины лет независимого государства не хватило на то, что бы сформулировать то для чего оно собственно создавалось. Или идея не должна отображать цели? Навряд ли, любая идея, в том числе и универсальная, национальная должна преследовать какую то цель.
Цель нужна для составления плана и сроков реализации идеи. Для этого собственно и есть смысл в генерации идей.
Понятно , что в определенный исторический период может возникать мысль о необходимости новой идеи, это наступает тогда, когда развитие общество вступает в противоречие с достигнутым состоянием и уровнем развития общественно экономической формации.
Любая перемена, любой переход болезненны для общества. Идея необходимости перевода развития нации, на новые , более современные рельсы часто связана с революционными изменениями, революциями, часто техническими революциями.
Приняв такие установки, а они наверняка перечислены не все, мы можем себе оценить, что идея о формировании новой, тем более универсальной, а значит отвечающей природе развития космоса, не такая простая задача, как кажется на первый взгляд.
Возникает вопрос и о праве формирования такой идеи. Кому должно, может, принадлежать такое право, или такое право имеет каждый встречный пересечный. Можно ли надеяться, что простое выявление идеи, ее формулировка так воздействует на сознание масс, так овладеет народом, что сама по себе, как вирус гриппа вызовет заболевание, или оздоровление, которое можно ощутить материально. И ощутить не одному, группе, а в целом нации, а еще лучше народу.
Говорят один дурак может задать столько вопросов, что сто мудрецов не смогут на них ответить. Поэтому попробуем ограничиться приведенным перечнем и приступить к чему-то более конкретному. К поиску путей ответа.
Ну например, а что если ответ попробовать высосать не из пальца?
Из чего ? Здесь можно составить список предложений.
Из мовы. Это первое предложение.
Ответ должен наверняка содержаться в универсальной украинской мове. Ведь и в библии сказано, " сначало было слово". И этим самым словом и должна быть высказана универсальная национальная идея.
Итак слово.
А возьмем к примеру стих.
Я помню чудное мгновенье
Пере до мной мелькнула ты
Как мимолетное виденье
Как гений чистой красоты.
Переведите пожалуйста стих Пушкина в стих Шевченко.
Или попробуйте дать свой перевод.
На жаль нет времени ждать ответа. Но можно с некоторой уверенностью сказать что такого, же по качеству стиха мы не получим.
С одной стороны это может нам подсказать и хорошую и плохую мысль. Мысль о том, что украинская мова, а следовательно и мысль, идея, не может быть правильно переведена. То есть ее не следует искать путем перевода. Поскольку глубоко в подсвидомости существует то, чего не видно, что не переводится, и что отличает именно украиство как нацию.
Уже такой мысли достаточно для того, что бы глубоко задуматься над украиством, над его сегодняшним состоянием, разбросом, размещением.
Второй момент на который можно было бы обратить внимание, это дебаты по поводу необходимости изменения политической системы, это истекает и из политического наследия советского прошлого. Советское прошлое живуче, и проживает в виде той же практически администрации.
Например, в нашем избирательном округе мы выбираем одного и того де депутата, и делаем это уже двадцать четыре года. Я не называю фамилии. Но наш пример не исключение.
Та же система осталась и в силовых ведомствах. Те же тюрьмы, те же менты, те же пытки. Только добавилась еще статья явка с повинной. По которой, из любого может быть выбито показание в чем хочешь, вплоть до убийства.
Такой порядок нельзя назвать нормальным. И вероятно идея должна предполагать какие-то изменения в этой области, поскольку это не вяжется даже с идеей о демократическом централизме, диктатуре пролетариата.
Конечно, если не считать пролетариатом ментов. Это ведь их работа. То же самое относится и к другим силовым ведомствам. Армии.
Но видимо общество еще не созрело для осознания того, что оно развилось на столько что считает необходимым внести коренные изменения в этой области. Но ведь на это процесс не повлияли даже революции, а их было несколько. Даже революции не смогли изменить режим диктатуры. Вместо охранного отделения появилось районное. Вместо генерал губернатора , такой же губернатор.
Что проявляет наше фото. Отвечает ли оно тому, что мы хотели увидеть.
Тому, что нам возможно не скоро придется догонять и перегонять Америку.
И вас обязательно спросят. А где на это взять денег. Любая идея подразумевает ресурсы на ее осуществление. И оказывается денег на это нет. Нет денег на наши идеи , какими бы привлекательными они не выглядели.
И где же их взять? Мы приходим к выводу, что и об этом следует побеспокоиться. Фото должно выявить резервы, скрытые ресурсы, клонирование который объективно будет воспроизводить идею.
В этом смысле мы пока пользуемся старой идеей. Идеей об остаточном принципе. Думать задним числом. Или что бы я сделал , если бы я был таким умным как моя жена потом.
Я не могу вам выдать идею в явном виде.
Но я согласен с тем, что мысль о необходимости идей не кажется мне такой уж глупой. Нет ничего более практичного, чем хорошая идея, как говорили когда-то теперь уже классики физики. Они знали о чем они говорили. Их идеи не слова, а формулы. формулы опирающиеся на природу бытия. Они не могут не работать, если они отвечают действительности.
Следовательно? универсальная украинская идея и должна быть выражена формулой. Формулой которую не обманешь.
Я могу привести лишь ссылку, следуя которой, вы можете добраться до такой формулы.
http://www.maidan.org.ua/news/view.php3?bn=maidan_free&key=1047030538&first=1047036900&last=1047009237
Математических формул универсальной украинской идеи. Того о чем вы просили, или того о чем вы спрашивали.
Brgds,
Roller
Доктор Про пише:
> Універсальна національна ідея
>
>
> "Національну ідею" неможливо висосати з пальця. Її можна тіільки ПРОЯВИТИ - подібно як фотографію.
>
> >
> > По-друге, ця програма діяльності має мати каталітичні властивості - позитивний зворотний зв'язок. Тобто - "клонувати" сама себе. Слідування цій ідеї має практично гарантувати УСПІШНУ діяльність для суб'єкта. Інакше вона просто не стане всеохоплюючою, "національною".
>
> >
> Шо, я не правий? В чому саме?
Мысль о том, что идею нельзя высосать из пальца представляется продуктивной. Но такая мысль не отвечает на вопрос из чего ее можно высосать.
Очень хороше сравнение и с фотографией. То есть идею следует выявить из того что есть. Просто сделать фото из имеющегося негатива. А уж каким оно выйдет, одному богу известно.
Может случиться так, что идея окажется реалтстичной , не не отвечающей амбициям нации. Захочется что-то ретушировать, подправить, а значит вступить в противоречие с пунктом первым. В результате вместо ожиадаемого результата от осознания универсальной национальной идеи мы получим комбинацию из двух, а может и трех. Такие комбинациив природе известны.
Спрашивается почему возникает вообще такой вопрос. Неужели дюжены лет независимого государства не хватило на то, что бы сформулировать то для чего оно собственно создавалось. Или идея не должна отображать цели? Навряд ли, любая идея, в том числе и универсальная, национальная должна преследовать какую то цель.
Цель нужна для составления плана и сроков реализации идеи. Для этого собственно и есть смысл в генерации идей.
Понятно , что в определенный исторический период может возникать мысль о необходимости новой идеи, это наступает тогда, когда развитие общество вступает в противоречие с достигнутым состоянием и уровнем развития общественно экономической формации.
Любыя перемена, любой переход болезененен для общество. Идея необходимости перевода развития нации, на новые , более современные рельсы часто связана с революционными изменениями,революциями,часто техническими революциями.
Приняв такие установки, а они наверняка перечислены не все, мы можем себе оценить, что идея о формировании новой, тем более универсальной, а значит отвечающей природе развития космоса, не такая простая задача, как кажется на первый взгляд.
Возникает вопрос и о праве формирования такой идеи. Кому должно, может принадлежать такое право, или такое право имеет каждый встречные пересечный. Можно ли надеяться, что простое выявление идеи, ее формулировка так воздействует на сознание масс, так овладеет народом, что сама по чсебе, как вирус гриппа вызовет заболевание, или оздоровление, которое можно ощутить материально. И ощутитиь не одному, группе, а вцелом нации,а еще лучше народу.
Говорят один дурак может задать столько вопросов, что сто мудрецов не смогут на них ответить. Поэтому попробуем ограничиться приведенным перечнем и приступить к чему-то более конкретному. К поиску путей ответа.
Ну например, а что если ответ попробовать высосать не из пальца?
Из чего? здесь мосно составить список предложений.
Из мовы. Это первое предложение.
Ответ должен наверняка содержаться в универсальной украинской мове. Ведь и в библии сказано сначало было слово. И этим самым словом и должна быть высказана универсальная национальная идея.
Итак слово.
АВозьмем к примеру стих.
Я помню чудное мгновенье
Пере до мной мелькнулы ты
Как мимолетное виденье
Как гений чистой красоты.
Перевидите пожалуйства стих Пушкина в стих Шевченко.
Или попробуйте дать свой перевод.
На жаль нет времени ждать ответа. Но можно с некоторой уверенностью сказать что такого,же по качеству стиха мы не получим.
С одной стороны это может нам подсказать и хорошую и плохую мысль. Мысль о том, что украинская мова, а следовательно и мысль, идея, не может быть правильно переведена. То есть ее не следует искать путем перевода. Поскольку глубоко в подсвидомости существует то, чего не видно, что не переводится, и что отличает именно украиство как нацию.
Уже такой мысли достаточно для того, что бы глубоко задуматься над украиством, над его сегодняшним состоянием, разбросом, размещением.
Второй момент на который можно было бы обратить внимание это депаты по поводу необходимости изменения политической системы, это истекает и из политического наследия советского прошлого. Советское прошлое живуче, и проживает в виде той же практически администрации.
Напрмер, в нашем избирательном округе мы выбираем одного и того де депутата, и делаем это уже двадцать четыре года. Я не называю фамилии. Но наш пример не исключение.
Та же система осталась и в силовых ведомствах. Те же тюрьмы, те же менты, те же пытки. Только добавилась еще статья явка с повинной. По которой, из любого может быть выбито показание в чем хочешь, вплоть до убийства.
Такой порядок нельзя назвать нормальным. И вероятно идея должна предполагать какие-то изменения в этой области, поскольку это не вяжется даже с идеей о демократическом централизме, диктатуре пролетариата.
Конечно, если не считать пролетариатов ментов. Это ведь их работа. То же самое относится и к другим силовым ведомствам.Армии.
Но видимо общество еще не созрело для осознания того, что оно развилось на столько что считает необходимым внести коренные изменения в этой области. Но ведь на это процесс не повлияли длажде революции, а их было несколько. Даже революции не смогли изменить режим диктатуры. Вместо охранного отделения появилось районное. Вместо генерал губернатора , такой же губернатор.
Что проявляет наше фото. Отвечает ли оно тому, что мы хотедли увидеть.
Тому, что нам возмможно не скоро придется догонять и перегонять Америку.
И вас обызательно спросят. А где на это взять денег. Любая идея подразумевает ресурсы на ее осуществление. И оказывается денег на это нет. Нет денег на наши идеи , какими бы привлекательными они не выглядели.
И где же их взять? Мы приходим к выводу, что и об этом следует побеспокоиться. Фото должно выявить резервы, скрытые ресурсы, клонирование который объективно будет воспроизводить идею.
В этом смысле мы пока пользуемся старой идеей. Идеей об остаточном принципе. Думать задним числом. Или что бы я сделал , если бы я был таким умным как моя жена потом.
Я не могу вам выдать идею в явном виде.
Но я согласен с тем, что мысль о необходимости идей не кажется мне такой уж глупой. Нет ничего более практичного, чем ъхорошая идея, как говорили когда-то теперь уже классики физики. Они знали о чем они говорили. Их идеи не слова, а формулы. формулы опирающиеся на природу бытия. Они не могут не работать, если они отвечают действительности.
Следовательно? универсальная украинская идея и должна быть выражена формулой. Формулой которую не обманешь.
Я могу привести лишо ссыдку, следуя котоой, вы можете добраться до такой формулы.
http://www.maidan.org.ua/news/view.php3?bn=maidan_free&key=1047030538&first=1047036900&last=1047009237
Метематических формул нуниверсальной украинской идеи. Того о чем вы просили, или того о чем вы спрашивали.
Brgds,
Roller
2003.03.07 | Доктор Про
Нічєго нє понял...
Знаєте, я щось погано зрозумів, про що йдеться.Але на всяк випадок приводжу й вам вірш :
"Я покажу тобі осінь,
Місяця срібний ріг,
Горобину на укосі,
Сон молодих беріз..."
Це Єсєнін, очевидно.
2003.03.07 | Roller
Это пройдет. (-)
2003.03.07 | Адвокат ...
Читати навіжених ґрахвоманів,-- то мистецтво. Або,-- технольґія.
З мистецтвом Вам не поталанило, залишає си,-- привчити се,-- не шукати у довгій писанині ґрахвомана будь яких зернят розуму.2003.03.08 | Roller
Грамофон отличается от графомана повторами (-)
Не нравится - не смотри. (Закрой очи)Не нравится, иди к матери. (Пункт правил)
Успехов и крепкого здоровья и бодрости духа вам.
Brgds,
Roller
2003.03.08 | Адвокат ...
Нема між ними ріжниці. Може ця проста думка досягне і Вашої
однієї на все життя звивини.2003.03.14 | пан Roller
И одной извилиной можно думать. Одна , но моя.
Грамофон не виноват,что внего вставляют одну пластинку с одной дорожкой. Он говорит о том, что ему вставили.
Вот такая разница,где 3.14, там задница.
2003.03.15 | Адвокат ...
Маладєс! Ґрахваман і ґрамахвон. ( - )
2003.03.14 | Мертві Бджоли Загудуть
Шановний Адвокате, майте на увазі, що вам відповідав
незареєстрований персонаж, який косить під "пана Ролера" з метою дискредитації шановного й рясноплідного дописувача.Очевидно, коли прийде СПРАВЖНІЙ ЗАРЕЄСТРОВАНИЙ "пан Ролер", він дасть рішучу відсіч цьому фальшивому тролю
2003.03.14 | Адвокат ...
Що сь за тиждень не прийшов та й не дав... ( - )
2003.03.07 | Горицвіт
дуже правильно
ідея дуже глибока і, головне, конструктивна."Вчімося!" -- це гасло.
Фінансування освіти і науки -- це бюджет.
Люди на Землі -- вчителі один одному -- це світогляд.
2003.03.07 | Доктор Про
Приємно поспілкуватися з розумною людиною:-)))) -()
2003.03.07 | Бєлочка
Як заповів великий Ленін
Горицвіт пише:> ідея дуже глибока і, головне, конструктивна.
>
> "Вчімося!" -- це гасло.
"Вчитися, вчитися, і ще раз вчитися. Як заповів великий Ленін, як вчить Комуністична Партія Радянського Союзу." В нас в школі це було вкарбоване у мозаїку, так і не прибрали. Вас не засмучує подібність гасел?
2003.03.07 | Любов
Re: Як заповів великий Ленін
А хто Вам сказав, що всі ленінські гасла були неліквідними. Може завдяки цьому гаслу середнє покоління ще конкурентноздатне на міжнародному рівні (про відтік мізків чули?). А молоде покоління реперзентує відтік тіл.2003.03.08 | Адвокат ...
Гарне тіло,-- капіталь не гірший, ніж добрі мізки. ;-) ( - )
2003.03.08 | Горицвіт
Re: Як заповів великий Ленін
Бєлочка пише:> Горицвіт пише:
> > ідея дуже глибока і, головне, конструктивна.
> >
> > "Вчімося!" -- це гасло.
>
> "Вчитися, вчитися, і ще раз вчитися. Як заповів великий Ленін, як вчить Комуністична Партія Радянського Союзу." В нас в школі це було вкарбоване у мозаїку, так і не прибрали. Вас не засмучує подібність гасел?
Ні, не засмучує. Ідея глибша за будь-якого леніна. А в Шевченка (задовго до леніна), пам'ятаєте: "учітеся, брати мої,...".
А я пропонував у формі "учімося". Тобто не я вас вчу, а давайте вчитися разом. Грубо кажучи.
2003.03.15 | Пані
Це і так елемент української національної ідеї...
... потяг до освіти. Бажання "вивчити" дітей об"єднує українців всіх часів та територій.Але це тільки один елемент.
2003.03.08 | юрко
Re: Універсальна національна ідея
Є певна непослідовність у Вашому логічному процесі - з одного боку Ви вірно вважаєте, що національну ідею не можна висмоктати з пальця. Тобто, як як розумію, вважаєте, що її можна лише констатувати після того, як вона вже виробилася в "недрах" нації, а з іншого боку намагаєтесь укласти програму діяльності, що мала б стати підставою національної ідеї. Ну, то як у Вас вийде укласти програму коли ""Національну ідею" неможливо висосати з пальця. Її можна тіільки ПРОЯВИТИ - подібно як фотографію."? Чи Ваше попереднє укладання програми не є видозміненим "висисанням з пальця"?Ідея "егоїзму" є просто інакшою назвою звичайного здорового націоналізму. Він є більше властивий вже добре вкоріненому почуттю самоідентичності. Такої самоідентичності у загалу українців ще не виробилося. Також, є певна радикальність у твердженні, що слідування якійсь національній ідеї дає практичну гарантію успішної діяльності суб'єкта. Це означає розчарування, коли такої гарантії не відбувається. Подивіться, Ваша пропозиція кращої освіти, як шляху до гарантованого успіху є не зовсім вірною тезою. Краща освіта дає лише кращий шанс успіху, але зовсім не його гарантію. Приклад - добра освіта, хоча до певної міри однобока, була в українців початку розпаду совка, але та освіта зовсім не допомогла збудувати нормальне суспільство в Україні, попри всі теоретичні знання, якими нібито володіли ті демократи, котрі захоплювали українців закликами і обіцянками змін суспільства і попри поради і повчання західних дорадників.
Не сприйміть це як відкинення позитиву ідеї кращої освіти, просто це лише одна з складових. Подивіться скільки багатих арабів чи латиноамериканців з верхніх ешелонів національної еліти отримують найкращу освіту в західних університетах і це зовсім не означає, що вони можуть чи хочуть застосувати ці знання в своїх рідних країнах. І це не є перше вільне покоління представників націй, а їх батьки, чи навіть діди цю освіту вже мали. Причиною є середовище, в яке вони повертаються після отримання освіти. Середовище, хоч і аморфне, має своє розуміння суспільних стосунків, які і визначають чи знання застосується, чи так і буде мертвим капіталом. Також, не допоможуть спроби радикальних змін, які пропонують молоді люди з набутими знаннями.
Свого часу вважалося, що секулярна держава є шлях для розвитку Туреччини і цю ідею втілив Ататюрк, поставивши клериків на другорядне місце в соціальній структурі. Чи це допомогло Туреччині? Можливо й так, але як і допомогло, то результати є мізерні. Бо справа, виявляється, не в одній ідеї, яка мала б стати з часом національною. А в головах в людей. Гляньте, адже араби отримали в процесі освіти на Заході знання, що жінка в сучасному світі має стати суспільним чинником на рівні з чоловіками. Чому вони це знання не застосовують? І хоча турки пробували копіювати все західно-європейське, все одно є певні обмеження в головах людей, які роблять таке копіювання нежиттєздатним.
Звичайно, є й інша думка - наполягати на унікальності, специфічності свого народу, кажучи, що оце нам підходить, а оце - ні, тому робімо щось своє. Але і цей шлях не дає гарантії успіху. Це тільки після факту можна констатувати, що щось і щось стало національною ідеєю. Ви ніколи не задумувалися, чому найбільші світові релігії походять з одного місця або є в принципі азійським утвором і чому саме вони захопили світ? Значить в головах людей, які започаткували ці релігії, було щось специфічне, яке спричинилося до цього.
Отже, аналіз процесу сприйняття людьми специфічної релігії, не зовнішня форма того сприйняття, а таки справжє засвоєння її, яке змінило світогляд, тобто, те що діється в головах у людей, можливо дає відповідь на запитання, як утворюється національна ідея, бо саме релігія була спочатку об'єднувальним чинником, а не поняття приналежності до нації. Зрештою, араби і дотепер на перше місце ставлять свою належність до релігії, і це цілком добре заміняє їм національну свідомість. А чи не пробують далі росіяни пропихати панславізм, чи, на біду хоч православ'я, як національну ідею. Я не пропоную українцям брати приклад арабів, бо мені більше підходить секулярність, котра дає необхідну гнучкість розвитку, але розуміння прийняття людьми релігії мало б дати відповідь на запитання про національну ідею.
2003.03.10 | Доктор Про
Re: Універсальна національна ідея
юрко пише:> Є певна непослідовність у Вашому логічному процесі - з одного боку Ви вірно вважаєте, що національну ідею не можна висмоктати з пальця. Тобто, як як розумію, вважаєте, що її можна лише констатувати після того, як вона вже виробилася в "недрах" нації, а з іншого боку намагаєтесь укласти програму діяльності, що мала б стати підставою національної ідеї.
Бачите, особисто я, ви, "Майдан" - то певні "надра нації". Ми ж з вами не стяжаємо ніякої слави від генерації своїх ідей, не робимо на них політкапітал і т.ін. Адже ж ми - тільки ніки...
>Ну, то як у Вас вийде укласти програму коли ""Національну ідею" неможливо висосати з пальця. Її можна тіільки ПРОЯВИТИ - подібно як фотографію."? Чи Ваше попереднє укладання програми не є видозміненим "висисанням з пальця"?
Розумієте, ніяка "висосана з пальця" і проголошена тут ідея не приживеться. А от "проявлена" - має шанс на поширення. Бо вона вже є в латентному вигляді всередині нації. Якщо в тому, що я писав, є рація, то процес піде далі сам. Спочатку хай повільно, потім - швидше. Ну, а якщо ні - то ні:-)
>
> Ідея "егоїзму" є просто інакшою назвою звичайного здорового націоналізму.
Я мав на увазі особистий егоїзм окремої особи, а не нації загалом. Маємо силу прикладів паразитування на ідеї "загальнонаціональних" цінностей заради цінностей особистих. Тобто, коли цінністю оголошується щось понад особове, в результаті чого окремі особи підлягають маніпуляції, очевидно, заради особистих цілей інших осіб. Хотілось би цього уникнути і рухатися не "згори вниз", а з "знизу догори" - щоби національні цілі складувалися з цілей окремих осіб, а не навпаки.
> Він є більше властивий вже добре вкоріненому почуттю самоідентичності. Такої самоідентичності у загалу українців ще не виробилося.
Гадаю, ми дуже перебільшуємо це явище. Для ілюстрації : ідентичність між мешканцями мегаполісів у різних країнах либонь більша, аніж ідентичність мешканця мегаполісу і мешканця села в одній країні. Це проблема не тільки України, але й Росї, Штатів і взагалі - всього сучасного світу.
>Також, є певна радикальність у твердженні, що слідування якійсь національній ідеї дає практичну гарантію успішної діяльності суб'єкта. Це означає розчарування, коли такої гарантії не відбувається.
Ідея модернізації (пошуків і використання нового) практично гарантує успішність. Не "праця створила людину", але здатність до навчання. Звичайно не всі досягнуть успіху. Але більшість - весь ровиток людської цивілізації завдячує дослідженням і навчанню.
>Подивіться, Ваша пропозиція кращої освіти, як шляху до гарантованого успіху є не зовсім вірною тезою. Краща освіта дає лише кращий шанс успіху, але зовсім не його гарантію.
Є не говорю про повну гарантію. Я кажу про правильну стратегію. А є ще тактика, врешті просто є випадок.
>Приклад - добра освіта, хоча до певної міри однобока, була в українців початку розпаду совка, але та освіта зовсім не допомогла збудувати нормальне суспільство в Україні, попри всі теоретичні знання, якими нібито володіли ті демократи, котрі захоплювали українців закликами і обіцянками змін суспільства і попри поради і повчання західних дорадників.
Очевидно, нам не вситачало якихось знань в устроях суспільства. Скажу по собі - навіть за останній рік я взнав про людське суспільсво набагато більше, аніж за попередні десятки років.
>
> Не сприйміть це як відкинення позитиву ідеї кращої освіти, просто це лише одна з складових. Подивіться скільки багатих арабів чи латиноамериканців з верхніх ешелонів національної еліти отримують найкращу освіту в західних університетах і це зовсім не означає, що вони можуть чи хочуть застосувати ці знання в своїх рідних країнах.
Я не кажу про конкретні випадки ( до того ж, такі специфічні) з окремими людьми. Я кажу про тендецію.
>
> Свого часу вважалося, що секулярна держава є шлях для розвитку Туреччини і цю ідею втілив Ататюрк, поставивши клериків на другорядне місце в соціальній структурі. Чи це допомогло Туреччині? Можливо й так, але як і допомогло, то результати є мізерні.
На мою думку, це врятуівало Туреччину від повного пошматування. Врешті з поміж усіх ісламських країн саме Туреччина має шанси стати членом Європейського Співтовариства. І її шанси нині навіть більші, аніж шанси України на те.
>
> Звичайно, є й інша думка - наполягати на унікальності, специфічності свого народу, кажучи, що оце нам підходить, а оце - ні, тому робімо щось своє.
Я думаю скоріше навпаки : наполягати на якійсь специфіці свого народу означає паразитувати на цій тезі. А треба не наполягати - треба робити. "Роби, що потрібно і хай буде, що має бути... "
>Це тільки після факту можна констатувати, що щось і щось стало національною ідеєю. Ви ніколи не задумувалися, чому найбільші світові релігії походять з одного місця або є в принципі азійським утвором і чому саме вони захопили світ?
Задумувася. Ймовірно релігії - це свого роду "операційна система" для узгодження діяльності між людьми. Спільні цінності, "понятія", "правила дорожнього руху".. - що там іще, які дозволяють уникати дрібних конфліктів між особами і утворювати великі ансамблі людей - колективи.
>Значить в головах людей, які започаткували ці релігії, було щось специфічне, яке спричинилося до цього.
Була нагальна потреба вироблення правил співжиття в умовах об'єднання у великі колективи, які, вс свою черргу, потрібні були для виживання . Наприклад для зрошення земель у Дворіччі, чи у Єгипті, чи в Палестині, чи в Пенджабі...
>
> Отже, аналіз процесу сприйняття людьми специфічної релігії, не зовнішня форма того сприйняття, а таки справжє засвоєння її, яке змінило світогляд, тобто, те що діється в головах у людей, можливо дає відповідь на запитання, як утворюється національна ідея, бо саме релігія була спочатку об'єднувальним чинником, а не поняття приналежності до нації.
Але що є СУЧАСНОЮ формою релігії? Обіцянкою "спасіння" і тд.і.т.п?
Я гадаю - наука... Так що з цієї точки зору мова про [про] світу - абсолютно логічна.
2003.03.11 | Чучхе
Так. Поняття "ідентіті" у нас відсутнє. Між іншим
Між іншим, всі ці ювілеї Щербицького - це теж пошуки національної ідентичності. Донбас порожняк нє гоніт - пошуки її ж тільки на рівні регіону який не зовсім асоціює себе з рештою держави. Цей процес проходять усі пострадянські держави. Кругом шукаються якісь історичні персонажі які оголошуються творцями цієї самої ідеї і від них уже ведеться логічний ланцюжок до нинішнього президента.зразок - Махтумкулі - Ніязов
Сомоні - Рахмонов
Сталін - Путін
Щербицький - Кучма
тощо
Цікаво, що подібна проблема стояла перед Ден Сяопіном, коли він взяв владу в свої руки, а країна лежала після "культурної революції" в руїнах і голодних бунтах. Тре було дати остаточну оцінку всім подіям новітньої історії Китаю - Мао, Гоміньдану, "культурнійц револції", відкритості держави, багато чому. То він вчинив так: просто ввів преамбулою до китайської конституції "історичні віхи КНР", де дав офіційні відповіді на самі болючі питання. І ьак почала творитися нова китайська "ідентіті".
2003.03.11 | Доктор Про
Даю "ідентичність"
Українцями є ті, в кого мама або тато є українцями, а також ті, хто є громадянами України.2003.03.12 | Чучхе
Національність - це не дворянський титул
Доктор Про пише:> Українцями є ті, в кого мама або тато є українцями, а також ті, хто є громадянами України.
Та я б не сказав, що національність отак легко успадковується разом із прізвищем. Людина повинна себе усвідомлювати частиною якогось етносу і ідентифікувати себе з ним усвідомлено. Національність - швидше феномен культурний ніж етнічний.
2003.03.12 | Доктор Про
От якраз саме на дворянський титул це досить схоже
Чучхе пише:> Та я б не сказав, що національність отак легко успадковується разом із прізвищем. Людина повинна себе усвідомлювати частиною якогось етносу і ідентифікувати себе з ним усвідомлено. Національність - швидше феномен культурний ніж етнічний.
Не згоден.
Ким себе усвідомлює людина, коли спить? Та ким хочеш. Наприклад, "бєлочкою":-). Але її національна приналежність від цього не змінюється.
Я вже не кажу про те, що національність тоді легше легкого міняти : сьогодні ви чукча, а завтра - індіанець з Вогненої Землі. І не придерешся : вот відчуваю я себе так, і все! В якості курйозу можна згадати, що депутат думи Росії Семаго свого часу заявив, що він "печеніг"! А при минулому перепису населення в Росії було повно "скіфів", "ельфів" і "гоблінів":-))))!.
Реально ж так не є. Національність, все-таки, більш-менш усталене поняття.
Все-таки приналежність до певної території - першоджерело націонльності. А вже з цього слідує і схожий спосіб життя, і звичаї, і мова, і з укладених на цій території шлюбів і синтезується етнос...
Діаспори, як правило, існують з чіткою національною приналежністю не так довго. Три-чотири покоління - і все.
Зверніть увагу на гебреїв: у них національна ідентифікація базувалась на двох чинниках : родству по матері і релігії.
В результаті з`явились гебрейські діаспори з яскраво вираженими європейськими, чи африканськими, чи монголоїдними ознаками. Тобто - навряд чи вони вже творять етнічне ціле.
А от в Ізраїлі - там де є національна територія - вони можуть синтезувати наново етнічне ціле.
Тому в означенні національності я й кажу:
- про громадянство України - як приналежність до території. І немає ніяких протиріч у тому, що, скажімо кримський татарин водночас є українцем. Бо для всього зовнішнього світу він передусім "українець" - громадянин України, а вже потім - кримський татарин, та і то для тих, хто розуміє ці нюанси. І так само було тоді, коли не існувало українського громадянства - адже однаково була приналежність до території за місцем проживання.
- про етнічну приналежність - коли мама або тато є українцями. Очевидно, що це означення придається більше для тих українців, що постійно мешкають поза межами України. І тут все логічно - бо національність батьків теж є початково похідною від території.
Зрозуміло, що можуть бути "перехідні національності" - тобто коли людина відчуває свою приналежність одразу до двох національностей. Чи є такі ситуації в реальному житті? - Та більш ніж досить.
Тому я, все-таки, наполягаю саме на своєму визначенні. Бо пропоноване вами більше підходить до політичної партії чи релігійної групи, чи масонської ложі:-); але зовсім не для такого "демократичного" інституту", яким є національність, і включає у себе як "свідомих", так і "несвідомих"; ба, більше того - тих, яких би, можливо, "свідомі" в свою "національність" ніколи б і не включили : злочинців, повій, дегенератів і ще бозна кого.
2003.03.12 | Маскаль
Re: Універсальна національна ідея
Єптить, ну ти і закрутив, шайтан тебе роздери...Не проймає твоя йдея. І національною бути аж ніяк не може.2003.03.13 | Доктор Про
А це не горілка, аби проймати...
То теж свого роду тест : зрозумів - скористався, а ні - то ні...Ніхто нікого не силує. Все чесно і добровільно.
2003.03.13 | Володимир Щербина
Прошу зв'язатись зі мною E-MAILом
Шановний Докторе Про,прошу зв'язатись зі мною особисто E-MAILом.
Володимир Щербина, "Перехід-IV" (www.perehid.org.ua)
2003.03.13 | Л.К.
Re: Універсальна національна ідея
Доктор Про пише:Оволодіння новими знаннями і технологіями - єдина по-справжньому цінна річ у сучасному світі. Все інше - сила, багатство... - наслідок з цього.
Перевірте, чи підходить ідея "ОВОЛОДІВАЙ І ЗАСТОСОВУЙ НОВІ ЗНАННЯ І ТЕХНОЛОГІЇ" під критерії, що я навів вище. До речі, можете перевірити ще й на собі... Гадаю, результат буде.
Це і є ваша НАЦІОНАЛЬНА ідея?
А що в ній від НАЦІОНАЛЬНОГО, перепрошую?
Цю лайбу куди не причипи усюди буде актуально, що в Гаметиці, що у Занзібарі.
Ваша ідея, якщо це можна назвати ідеєю, є суспільною, але аж ніяк не національною.
2003.03.14 | Доктор Про
Жовто-синя національна ідея
Видно, національна ідея повинна бути у вигляді калини, на якій сидить лелека і співає "Реве та стогне...", і все те пов'язано жовто-синьою стрічкою... Харчується лелека, при цьому, варениками і салом.Шановна(-ий) Л.К.!
В тому-то і справа, що справжня "національна ідея" не повинна бути "національною" по формі, повинна бути досить простою, аж до банальності і викликати емоції на зразок "Та хто ж цього не знає!..."
Чи є якась патетика в "міщанській" американській ідеї-мрії? Та нема. Проста, банальна, міщанська.... І, що цікаво, вона підходить теж до буль-якої нації.
...Чистив черевики на вулицях Нью-Йорка, швидко розбагатів і купив будинок у передмісті, дві машини, одружився, трійко чудових бейбі... Такий собі "садок вишневий коло хати"...
Але з часу становлення "американської національної ідеї" вже прошло дужо часу. І пора, аби її заступила нова "універсальна" національна ідея".
Я написав, ЩО це може бути і ЧОМУ. Сподіваюсь, що якщо ви все ж уважно прочитаєте перший постінг , а також "Деякі "фонові" факти, аргументи та ідеї", ви погодитесь зі мною.
2003.03.14 | Таваріщ Маузєр
Нє трєба протівуставлять як марксісти-лєнінци ідєальноє та ма...
Доктор Про пише:> Видно, національна ідея повинна бути у вигляді калини, на якій сидить лелека і співає "Реве та стогне...", і все те пов'язано жовто-синьою стрічкою... Харчується лелека, при цьому, варениками і салом.
>
> Шановна(-ий) Л.К.!
>
> В тому-то і справа, що справжня "національна ідея" не повинна бути "національною" по формі, повинна бути досить простою, аж до банальності і викликати емоції на зразок "Та хто ж цього не знає!..."
>
> Чи є якась патетика в "міщанській" американській ідеї-мрії? Та нема. Проста, банальна, міщанська.... І, що цікаво, вона підходить теж до буль-якої нації.
А ні хрєна она нє падходіть до будь-какой. Амєріканєц он такой шо хочєт видєліться від інших і висунуться повишє. А японєц хочєть жить у гармонії з усіма другімі і особліво нє висовиваться.
У адніх на пєрвом мєстє бабкі і труд, а в другіх - баби і развагі (корєнная одмінность між Північной та Південной Амєриками).
І не тре протівопоставлять національноє і соціальноє, а національноє (загальнонародноє, загальногромадськоє, загальнодержавноє) плутать з етно-культурним. Протівоставлять національноє і соціальноє - те ж саме, шо протівоставлять за марксістско-лєнінской традіцієй матєріальноє та ідєальноє. Оні мають буть у гармонії як інь та янь.
І ваабщє тре почінать з виправлення символів та імєн. Кагда прапор нє вірний (синє - водне-жіноче домінуєть над золотавим - духовним-чоловічим) і проєктіруєт нєгатівную енергєтіку на суспільство разом із Тав.Папіком, каму вони потрібні усі ці ідеї?
Ідєя маєть весь час змінюваться под потрєби життя. Зараз Головна Ідєя - як прібрать Тав.Папіка. Пока єсть Тав.Папік хоч мізкуй хоч нє мізкуй усьо равно адін двупалатний парламєнт виходить.
У сітуаціі кагда Тав.Папік главной ідєєю для країни зробив ідєю сваго власно виживання, усі хто хочєть жить для сєбя а нє для Тав.Папіка мають вдахновіться ідєй свєржєнія Тав.Папіка, а то він бля узагалі хочєт стать Живіше Од Усіх Живих. Таваріщ Маузєр в етом зв"язку пропонуєть за життя забальзаміровать Тав.Папіка і покласть рядом із Тав.Лєніним у століце xСССР.
2003.03.14 | Л.К.
Re: Жовто-синя національна ідея
Жовто-блакитна, з вашого дозволу.А чом би й ні?
Видно, національна ідея повинна бути у вигляді калини, на якій сидить лелека і співає "Реве та стогне...", і все те пов'язано жовто-синьою стрічкою... Харчується лелека, при цьому, варениками і салом.
Дотепно. Мені сподобалося ваше почуття гумору.
В тому-то і справа, що справжня "національна ідея" не повинна бути "національною" по формі, повинна бути досить простою, аж до банальності і викликати емоції на зразок "Та хто ж цього не знає!..."
Ну я не знаю.
Те, що ви говорите є, перепрошую, якоюсь абракадаброю.
Як ми розпізнаємо національну ідею, якщо вона по формі буде не національною?
І як не національна по формі ідея може відповідати національному змісту?
Термін “Національна ідея” вимагає, як мінімум, прив”язки до території ( я вже не кажу про етнос і культуру, чого у вашій ідеї напроч нема).
Чи є якась патетика в "міщанській" американській ідеї-мрії? Та нема. Проста, банальна, міщанська.... І, що цікаво, вона підходить теж до буль-якої нації.
Але з часу становлення "американської національної ідеї" вже прошло дужо часу. І пора, аби її заступила нова "універсальна" національна ідея".
Я написав, ЩО це може бути і ЧОМУ. Сподіваюсь, що якщо ви все ж уважно прочитаєте перший постінг , а також "Деякі "фонові" факти, аргументи та ідеї", ви погодитесь зі мною.
Прочитала уважно. Скажу наступне. Якщо з вашого допису забрати слово “національна”, то на універсальну для Земної кулі ваша ідея може й потягне.
Але, якщо ви все ж хочете шукати національну ідею для України, то в ній має бути місце українській духовності, бо українці на тому трималися 300 років, навіть не маючи власної держави. І то не є патетика.
Зараз, із здобуттям державності, змінюється зміст націонал-патріотизму. Він поволі позбувається етнічного забарвлення і починає набувати громадянського.
Національну ідею не можна вигадати “висмоктати з пальця”, як ви кажете, то й не висмоктуйте. Вона сама визріє й заявить про себе.
Підсумок.
Ваша формула: "ОВОЛОДІВАЙ І ЗАСТОСОВУЙ НОВІ ЗНАННЯ І ТЕХНОЛОГІЇ" - хороша, правильна, корисна, але не національна.
2003.03.15 | Горицвіт
що таке національна ідея
Мені здається, непорозуміння — в тлумаченні слова "ідея".Ідея — це щось, що можна зв'язно сформулювати словами. Це завершена думка.
Калина, журавель і сполучення кольорів — це не ідея. Все це прекрасно, і воно живе в нас, як українцях. Але ідея — це ніби програма, або орієнтир, або система цінностей. Щось таке, що дає відповідь на питання: "як жити на світі". Причому бажано таку відповідь, яка прийнятна для багатьох (для більшості) людей.
Нічого дивного, що "правильна" відповідь на це питання буде схожою і для японців, і для українців, і для американців.
Національні особливості ця ідея не скасовує.
В ідеалі, ідея має інтегрувати в себе національні почуття, символи і архетипи. Наприклад, так: книжка, де ідея описана, має бути оформлена кетягами калини і синьо-жовтими стрічками
2003.03.14 | Таваріщ Маузєр
Учіцца Глобалізму Настоящім Образом
Доктор Про пише:> Універсальна національна ідея
>
> Одразу скажу, що відношусь різко негативно до всіляких висосаних з пальця "національних ідей" - "євразійств", "богообраності", "третього шляху" чи п'ятого колеса. Або "Третього Риму"(Москва) чи "Другого Єрусалиму"(Київ).
Тому шо нє разумєєтє про шо йдеться. Єслі додавать в національниє Надзавдання мету міждєржавной канкурєнціі та шукать своє мєсто у Світі, шото падобноє можєть мать мєсто.
> "Національну ідею" неможливо висосати з пальця. Її можна тіільки ПРОЯВИТИ - подібно як фотографію.
Її нє можна проявіть, єслі вона нє присутня. Ідея "вдихається" гдє-то із-боку, як Тав.Бог вдихнув життя (ідєю життя) у гліняную куклу. Тобто мають буть готовими майбутні носії ідєї для її сприйняття і має буть або Національний Месія шоб вдихнуть ідею у маси, ілі жє ето робиться вищою державною елітою, яка при владі. (За Тав.Папіка ми наоборот нє то шо вдихаєм, нікак видохнуть савок нє можєм і вмєстє з тєм всьо большє видихаєм усяку волю до життя, астайотся адна мєханістічєская біологічєская праграма как у жівотних.)
> Яким би критеріям мала відповідати "програма діяльності", яка номінально підходила б до означення "національна ідея"?.
>
> По-перше, це має бути ідеї "егоїстична" - тобто направлена на збільшення ресурсів(трактованих широко) її носія. Причому, в даному контектсі це не означає протиставлення "альтруїзму" - ресурси в наш час якраз ефективніше збільшувати через поміркований "альтруїзм" - через співробітництво з іншими "поміркованими егоїстами". І - "чисті альтруїсти" (либонь як і "чисті егоїсти") - не виживають. А виживання носія ідеї - необхідна умова для виживання самої ідеї.
Із усіх ресурсов наіглавнєйший - чєловєчєскій. А чєловєчєскій рєсурс тєм большій, чєм большє увібрав ресурсов духовності, знань, енергетики і вміння керувать природними енергіями
> По-друге, ця програма діяльності має мати каталітичні властивості - позитивний зворотний зв'язок. Тобто - "клонувати" сама себе. Слідування цій ідеї має практично гарантувати УСПІШНУ діяльність для суб'єкта. Інакше вона просто не стане всеохоплюючою, "національною".
Лєгшє всього клонується інформаціонний рєсурс.
> По-третє, вона повинна масштабуватись. Тобто вона повинна бути придатна і для окремої особи, і для регіону чи навіть для всієї нації. З трудом собі уявляю, як можна "привити" певну ідею, скажімо, <...>
> Продовжимо далі.
>
> Вочевидь, що ця ідея повинна бути направлена на оволодіння найбільш цінними ресурсами. ЩО в наш час є наібльш цінним ресурсом?
>
> Нафта? Газ? Уран? Чорнозем? Ядерна зброя? Територія? Гроші?....
Головні рєсурси - Інформація (духовна і матеріалістічєская), Енєргія, Дєньгі (дєньгі ето виражєніє потенційной енергії + інформації) - опановані чєловєчєскімі носіями етіх рєсурсов.
> Все це має значення, але найоголовніший ресурс сучасності - це "знати й уміти як" - тобто - знання і технології.
>
> Оволодіння новими знаннями і технологіями - єдина по-справжньому цінна річ у сучасному світі. Все інше - сила, багатство... - наслідок з цього.
>
> Перевірте, чи підходить ідея "ОВОЛОДІВАЙ І ЗАСТОСОВУЙ НОВІ ЗНАННЯ І ТЕХНОЛОГІЇ" під критерії, що я навів вище. До речі, можете перевірити ще й на собі... Гадаю, результат буде.
<...>
> Погоджусь з вами. Врешті, дійсно правильна національна ідея має бути тільки ОДНА - тому й "універсальна" - і всі нації врешті повинні прийти до однієї відповіджі на це питання - істиної. Це можна трактувати і як "смерть" будь-яких "національних" ідей. Чи злиття в одній "універсальній".
Єнто нє так. Світ рухається до багаторізноманітності. Уніфікація (інтеграція) проісходіт на верхніх щаблях ієрархії, а на нижніх усьо ше йде рух до різноманіття (діфєрєціонності).
Общая ідєя маєть буть Інтегральною, тобто буть нєконфліктною до інших ідей, умєть їх інтегрувать, встроювать в своє ієрархічне чи сітьове тіло. Сформулюйте Главную Ідєю - опанування інформації, енергії, капіталу, развітіє чєлавєчєскаво рєсурса - і потом приймайтє до общєй купи усі другі ідєї, які атвєчають крітєрія НадІдєї
> Ну так на то і глобалізація ...
Глабальними главними рєсурсами на сєводня єсть оті 3 - інформація, енергія, капітал - можливо з викривленням у бік капіталу.
Ті хто навчився керувать главними рєсурсами начінають кєрувать рєсурсамі сасєдєй і далі у всьому світі. Тому ми далжни пєрєнімать цєнний опит як користуваться ресурсами за рубєжамі і нє давать задарма користуваться сваімі. На єту тєму існуєть опит здарового національного протекціонізму застосованого в Японії, Кореї, Китаї.
Кромє того шо учіцца і учіцца, про шо казав Тав.Лєнін за мотівамі учєнія Тав.Конфуція, ми ішо далжни прямо із усією відвертістю сфармулірувать -
Учіцца Глобалізму Настоящім Образом
2003.03.14 | Тестер
Re: Можна басом, як свиня часом???...
Якщо не звертати уваги на вийо... в мові, "то все чьотко".2003.03.14 | Доктор Про
Шо це таке?
Ваша спроба по своєму розставити акценти і винайти "абшеславянскую" мову абсоютно не вдалася. Ви вже вибачайте, але не буду якось аналізувати ваш текст, співставляти з моїм і наводити вам якісь аргументи.2003.03.14 | Тестер
Re: Шо це таке?
Пане Доктор, Ви мені, чи Маузеру.Бо я також про мову.
Пане Маузер. Слушай приказ!
Негайно все перепиши українською мовою. Бо справжніх українців і покутянських бандерівців, до яких я себе відношу, така мова "зобіжає". Вибачте за хамство
2003.03.14 | Доктор Про
Музеру.
Тестер пише:> Пане Доктор, Ви мені, чи Маузеру.
Йому. Музеру, очевидно. Та й не тільки в мові справа. В суті також. Я її там не бачу - тільки й всього.
2003.03.16 | Пані
Бракує мети.
Доктор Про пише:> Перевірте, чи підходить ідея "ОВОЛОДІВАЙ І ЗАСТОСОВУЙ НОВІ ЗНАННЯ І ТЕХНОЛОГІЇ"
Для чого?
Нові знання і технології можна застосовувати для:
1. власного збагачення
2. розорення інших
3. завойювання нових територій
4. панування над ворогами
...
і так далі
>
> Шо, я не правий? В чому саме?
У відсутності артикульованої мети.