Де Сото мені друг, але істина дорожча
12/09/2006 | Раціо
"But the suggestion that it is culture that explains the success of such diverse places as Japan, Switzerland, and California, and culture again that explains the relative poverty of such equally diverse places as China, Estonia, and Baja California, is worse than inhumane; it is unconvincing."
Де Сото все правильно пише про правильні правила. Але ці правила не можуть працювати, доки вони не в головах. А чи і як вони туди потрапляють, як відбувається узгодження з тими правилами, які вже там, і що отримується як суспільні взаємодії на виході - це все culture and culture again. Інакше це скидається на намагання визначити курс лікування, беручи до уваги лише ті симптоми, для яких ми маємо ліки.
Де Сото все правильно пише про правильні правила. Але ці правила не можуть працювати, доки вони не в головах. А чи і як вони туди потрапляють, як відбувається узгодження з тими правилами, які вже там, і що отримується як суспільні взаємодії на виході - це все culture and culture again. Інакше це скидається на намагання визначити курс лікування, беручи до уваги лише ті симптоми, для яких ми маємо ліки.
Відповіді
2006.12.09 | Hoja_Nasreddin
Re: Де Сото мені друг, але істина дорожча
>Де Сото все правильно пише про правильні правила. Але ці правила не можуть працювати, доки вони не в головах. А чи і як вони туди потрапляють, як відбувається узгодження з тими правилами, які вже там, і що отримується як суспільні взаємодії на виході - це все culture and culture again.Наважуся повторити за Де Сото: your statement is unconvincing
>Інакше це скидається на намагання визначити курс лікування, беручи до уваги лише ті симптоми, для яких ми маємо ліки.
Цікаво, а як інакше. Уявіть собі, Ви приводите дуже хвору дитину до лікаря, і лікар після глибокого діагностування дитини виписує Вам список ліків, але мимохіть каже: "На жаль, прикро мені про це казати, але вимушений зауважити, що Вам цих ліків дістати не вдасться".
Хтів би я глянути на Ваш розпач вкупі з обуренням.
2006.12.09 | Раціо
Re: Де Сото мені друг, але істина дорожча
Hoja_Nasreddin пише:> Наважуся повторити за Де Сото: your statement is unconvincing
Що саме є непереконливе? Те, що індіянці в Амазонії не знайомі з формальним правом власности? Чи те, що москалі, навіть прочитавши про нього, розуміють його в особливий азіопський спосіб?
1) Інформація не може працювати, доки вона не перетворюється на знання в головах людей.
2) Процес перетворення інформації на знання завжди опосередкований інтерпретацією на основі вже існуючих знань, асоціяцій, ставлень і т.і.
3) Ця вищезазначена основа для інтрерпретації, проінтегрована по спільноті - це і є культура.
Що конкретно у цих пунктах для Вас є сумнівним?
> "На жаль, прикро мені про це казати, але вимушений зауважити, що Вам цих ліків дістати не вдасться".
> Хтів би я глянути на Ваш розпач вкупі з обуренням.
Так справа ж не так виглядає. Вона виглядає так, що ось ми маємо аспірин, ми точно знаємо, що він допомагає від температури, а у Вас висока тепература. Так, у Вас крім того ще незрозуміла нам кишкова кровотеча, але пояснювати Ваш стан лише нею - utterly unconvincing. Тому ось Вам аспірин, лікуйтеся.
2006.12.09 | Hoja_Nasreddin
Re: Де Сото мені друг, але істина дорожча
>Що саме є непереконливе?Непереконливим є те, що як тільки двоє людей, приміром, починають сперечатися на відстані, при тому уживаючи в суперечці певний термін (в даному випадку "культура"), що більше, цей термін і є головним предметом протилежних тверджень, АЛЕ! не дали означення цього поняття, не узгодили акуратно й формально (математично коректно) що ся називає "культурою" (в даному випадку), то така суперечка, або суперечка такого типу, як на мене, є безперспективною, і здебільшого, як показує досвід, по певнім часі відбувається приблизно такий діалог: "А дай-но я ся подивлю, як ви то описуєте, ага, так я щось інше мав на увазі, ви просто не про те говорили, я кажу вам те, а ви вважаєте, що я маю на увазі це".
Ну, хіба що такий диспут цікаво почитати третій особі, та й зрештою першим двом продемонструвати свої знання та вміння сперечатися.
Саме ЦЕ я мав на увазі коли казав про непереконливість. І більше ніц.
>1) Інформація не може працювати, доки вона не перетворюється на знання в головах людей.
Процес перетворення може бути тривалим, проходити певну низку стадій, а все це впливає на людину й працює. Що цікаво, на різних стадіях - цілком відмінно. Якщо не сказати більше .
>2) Процес перетворення інформації на знання завжди опосередкований інтерпретацією на основі вже існуючих знань, асоціяцій, ставлень і т.і.
Тут би я додав - свідомо або ні (опосередкований інтерпретований трансформований викривлений перекручений втятий вбраний тощо, але й тривалий)
>3) Ця вищезазначена основа для інтрерпретації, проінтегрована по спільноті - це і є культура.
О!!! А це вже означення (визначення), з цього і тра було починати. І якщо де Сото НЕ ЦЕ називає культурою, то Ваша суперечка буде мати відтінок "бесіди глухого з німим" - щось з'ясують, без сумніву, але чи те що мали намір?
>Так справа ж не так виглядає. Вона виглядає так, що ось ми маємо аспірин, ми точно знаємо, що він допомагає від температури, а у Вас висока тепература. Так, у Вас крім того ще незрозуміла нам кишкова кровотеча, але пояснювати Ваш стан лише нею - utterly unconvincing. Тому ось Вам аспірин, лікуйтеся.
Отут я не згідний, зокрема з таким "utterly unconvincing". Я би сказав "somewhat (slightly) unconvincing". Приклад із хворою дитиною я наводив.