"Залізобетонна махновщина" - про "Клясу" Вольвача в УП
03/20/2005 | Олесь Бережний
Залізобетонна махновщина
http://www2.pravda.com.ua/archive/2005/march/20/1.shtml
Дмитро Крапивко, для УП
Головний герой – не мистець. Хоча б тільки тому книжка Павла Вольвача "Кляса" є вартою на увагу. А коли ще додати, що жоден з персонажів Вольвача не належить до богемних кіл, і дія відбувається не в Галичині і не у Євросоюзі, а в Запоріжжі часів перебудови, то опус геть випадає з "канонів" укрсучлітпроцесу.
/.../
З погляду історико-літературного "Кляса" – ще один крок до розкуркулення української літератури. Нічого селюцького у романі Вольвача і близько немає. Він малює радянський мегаполіс. Тому і мова роману жорстока і жорстка, мов гравій на залізничному насипу.
Тут немає місця львівським фіраночкам, бруківчокам та іншим галицьким старожитностям. До київської всеосяжності теж далеко.
=======
Хтось вже "Клясу" прочитав? Цікаво почути інші враження. Я ще не читав, однак бачу, що варто.
http://www2.pravda.com.ua/archive/2005/march/20/1.shtml
Дмитро Крапивко, для УП
Головний герой – не мистець. Хоча б тільки тому книжка Павла Вольвача "Кляса" є вартою на увагу. А коли ще додати, що жоден з персонажів Вольвача не належить до богемних кіл, і дія відбувається не в Галичині і не у Євросоюзі, а в Запоріжжі часів перебудови, то опус геть випадає з "канонів" укрсучлітпроцесу.
/.../
З погляду історико-літературного "Кляса" – ще один крок до розкуркулення української літератури. Нічого селюцького у романі Вольвача і близько немає. Він малює радянський мегаполіс. Тому і мова роману жорстока і жорстка, мов гравій на залізничному насипу.
Тут немає місця львівським фіраночкам, бруківчокам та іншим галицьким старожитностям. До київської всеосяжності теж далеко.
=======
Хтось вже "Клясу" прочитав? Цікаво почути інші враження. Я ще не читав, однак бачу, що варто.
Відповіді
2005.03.20 | Горицвіт
Re: "Залізобетонна махновщина" - про "Клясу" Вольвача в УП
Олесь Бережний пише:> =======
> Хтось вже "Клясу" прочитав? Цікаво почути інші враження. Я ще не читав, однак бачу, що варто.
Я читав один фрагмент (розділ?) в одному з тих журналів, які ми збираємось допомогти викласти в інтернеті.
Майже нічого не пам'ятаю. Там якісь підлітки на заводі працюють, п'ють, трахаються ... чи це я з чимось плутаю Не вразило воно мене настільки, щоб шукати продовження.
2005.03.20 | Олесь Бережний
Кляса vs. Депеш Мод?
Горицвіт пише:> Я читав один фрагмент (розділ?) в одному з тих журналів, які ми збираємось допомогти викласти в інтернеті.
> Майже нічого не пам'ятаю. Там якісь підлітки на заводі працюють, п'ють, трахаються ... чи це я з чимось плутаю Не вразило воно мене настільки, щоб шукати продовження.
Горицвіте,
Виглядає, буцім іще один "Депеш Мод"? Лишень зі складнішою видавничою долею...
Мене наразі цікавіть, наскільки індепендентно-лейбельна "Кляса" буде неконкурентоспроможною на книжковому полі проти стратегічно-килимових Фоліо-бомбардувань "Депеш Модом"?
2005.03.20 | Горицвіт
Re: Кляса vs. Депеш Мод?
Олесь Бережний пише:>
> Мене наразі цікавіть, наскільки індепендентно-лейбельна "Кляса" буде неконкурентоспроможною на книжковому полі проти стратегічно-килимових Фоліо-бомбардувань "Депеш Модом"?
А хто її видав, "Клясу"?
Чесно кажучи, Жадан сильніший автор. Тому на цьому прикладі не дуже і поміряєш.
2005.03.21 | Олесь Бережний
Re: Кляса vs. Депеш Мод?
Горицвіт пише:> А хто її видав, "Клясу"?
Здається, тернопільське вид-во "Джура". Я можу помилятися. Але, свого часу мою увагу привернуло те, що за сарматсько-подніпрянську тему взалися західняки...
> Чесно кажучи, Жадан сильніший автор.
Овва! Це вже частково відповідь на моє запитання. Адже, шановний Горицвіте, Ви ж самі зізналися, що читали лишень уривок з Вольвача. Та й до того ж не певні чи взагалі то він був. Тоді звідки впененість у силі иншого автора. "А в чьом сіла, брат?" (с)
> Тому на цьому прикладі не дуже і поміряєш.
Нмд, це саме той приклад, де варто міряти. "ДМ" прочитали майже всі мєсні дописувачи. Про "Клясу" гадки гадаємо навіть ми з Вами, люди що уксучлітом не дуже нехтують. Тож, нмд, для мене залишається в силі таке: чи це дійсно питання лишень письменницького талантіща попри графоманську безталанність, чи ж маркетінгово-промоційного забезпечення потужного видавництва на противагу донкіхотському штурму автора-камікадзе? Волдночас припускаю, що в цьому прикладі буде комбінація обидвох підходів.
2005.03.21 | Стопудів
про "Клясу" вже говорили. А дехто й читав. Осьо лінк на гілку
http://www2.maidan.org.ua/n/culture/1100272212