Росія нахабніє - РПЦ диктує Україні!
07/18/2002 | Олекса
Російська Православна Церква виступає проти заснування нових католицьких єпархій в Україні
[18.07.2002 09:25]
Священний синод Російської Православної Церкви (РПЦ), чергове засідання якого під головуванням патріарха Московського і всієї Руси Алексія ІІ відбулося вчора в Сергієвому Посаді, рішуче засудив прозелітичну діяльність Римо-католицької церкви серед населення СНД і заснування нових католицьких єпархій в Україні.
Як повідомили РІА "Новости" в Відділі зовнішніх церковних зв'язків (ВЗЦЗ) Московського патріархату, 4 травня цього року рішенням папи Римського Іоанна Павла II була створена нова єпархія Римо-католицької церкви - Одесько-Сімферопольська з центром в Одесі, а 13 липня відбулося введення на посаду її єпископа. Того ж дня було оголошено про рішення Папи Римського заснувати ще одну єпархію в Україні - Харківсько-Запорізьку з центром у Харкові.
У заяві Синоду повідомляється, що Українська греко-католицька церква також робить спроби поширити свій вплив на схід України. У середині січня 2002 року Іоанн Павло ІІ затвердив рішення греко-католиків про заснування "Донецко-Харківського екзархату" шляхом виділення його зі складу "Київсько-Вишгородского екзархату". Керівництво УГКЦ оприлюднило своє прагнення переїхати до Києва і заснувати там "патріаршу" кафедру.
"Російська православна церква, поважаючи потребу українських католиків у пастирському керівництві, не виступала проти створення Римом єпархій у регіонах їх історичного проживання,- йдеться в заяві Священного Синоду.- Але новостворені єпископські кафедри виникли там, де їх ніколи не було, причому кількість католиків у цих регіонах вельми незначна".
"Жителі півдня і сходу України завжди твердо стояли за православну віру,- нагадує Синод.- Спроби латинізувати їх або насадити унію незмінно зазнавали краху".
У заяві Синоду підкреслюється, що події в Україні "свідчать про твердий намір Ватікану слідувати курсу місіонерської експансії, неприйнятному для православної сторони".
У лютому 2002 року такі ж дії були вчинені Римом у Росії, що практично припинило відносини між обома Церквами.
Керівництво РПЦ бачить тільки один вихід з кризи, яка загострилася внаслідок нових кроків Римо-католицької церкви на території України. "Треба відмовитися від теоретичного засудження прозелітизму "взагалі" і визнати неприпустимість місіонерських зусиль на території пастирської відповідальності іншої Церкві",- йдеться в заяві Священного Синоду.
РІА "Новости"
[18.07.2002 09:25]
Священний синод Російської Православної Церкви (РПЦ), чергове засідання якого під головуванням патріарха Московського і всієї Руси Алексія ІІ відбулося вчора в Сергієвому Посаді, рішуче засудив прозелітичну діяльність Римо-католицької церкви серед населення СНД і заснування нових католицьких єпархій в Україні.
Як повідомили РІА "Новости" в Відділі зовнішніх церковних зв'язків (ВЗЦЗ) Московського патріархату, 4 травня цього року рішенням папи Римського Іоанна Павла II була створена нова єпархія Римо-католицької церкви - Одесько-Сімферопольська з центром в Одесі, а 13 липня відбулося введення на посаду її єпископа. Того ж дня було оголошено про рішення Папи Римського заснувати ще одну єпархію в Україні - Харківсько-Запорізьку з центром у Харкові.
У заяві Синоду повідомляється, що Українська греко-католицька церква також робить спроби поширити свій вплив на схід України. У середині січня 2002 року Іоанн Павло ІІ затвердив рішення греко-католиків про заснування "Донецко-Харківського екзархату" шляхом виділення його зі складу "Київсько-Вишгородского екзархату". Керівництво УГКЦ оприлюднило своє прагнення переїхати до Києва і заснувати там "патріаршу" кафедру.
"Російська православна церква, поважаючи потребу українських католиків у пастирському керівництві, не виступала проти створення Римом єпархій у регіонах їх історичного проживання,- йдеться в заяві Священного Синоду.- Але новостворені єпископські кафедри виникли там, де їх ніколи не було, причому кількість католиків у цих регіонах вельми незначна".
"Жителі півдня і сходу України завжди твердо стояли за православну віру,- нагадує Синод.- Спроби латинізувати їх або насадити унію незмінно зазнавали краху".
У заяві Синоду підкреслюється, що події в Україні "свідчать про твердий намір Ватікану слідувати курсу місіонерської експансії, неприйнятному для православної сторони".
У лютому 2002 року такі ж дії були вчинені Римом у Росії, що практично припинило відносини між обома Церквами.
Керівництво РПЦ бачить тільки один вихід з кризи, яка загострилася внаслідок нових кроків Римо-католицької церкви на території України. "Треба відмовитися від теоретичного засудження прозелітизму "взагалі" і визнати неприпустимість місіонерських зусиль на території пастирської відповідальності іншої Церкві",- йдеться в заяві Священного Синоду.
РІА "Новости"
Відповіді
2002.07.18 | Augusto
Мешканці Харкова твердо стояли.
Олекса писав(ла):> "Жителі півдня і сходу України завжди твердо стояли за православну віру,- нагадує Синод.- Спроби латинізувати їх або насадити унію незмінно зазнавали краху".
На вулиці Гоголя в Харкові споконвіку стояла польська церква, де більшовицькi бандити зробили склад, потім знов відкрили, туди поїхали молоді попята, тільки після семінарії, з гитарами, сучасні, почали робити з підлітками театр, діти потягнулися (і не тільки поляки), службу одразу запустили на три-чотири мови, мене абсолютно не дивує, що католиків побільшало.
Запитання: коли підкладали вибухівку під чисельні церкви, це теж називалося "твердо стояли"? В Харкові була православна церква "Жон Мірроносіц" (на спогад про жінок, які з мірром йшли до могили І.Христа на перший день воскресіння), її дінамитом заправославили твердо, а вулицю перехрестили на імені Дзержинського, потім, не знимая "світлого образа залізного Фелікса" з будівлі КГБ знов перехрестили назад. Церква заправославлена твердо дінамитом і на її місці заправославлений твердо парк "Зіркальная струя", туди виходить вулиця Мірроносицька, яка ще і проходить повз голову "світлого образа залізного Фелікса" на будівлі КГБ, дуже холодну, бо вона виготовлена з металу. Твердо проправославлені харківяни не розуміють назви і називають вулицю "Міноносицька".
Я розумію, звичайно, чого російські попи занепокоїлися: в будь-якій церкві (православній, католицькій, протестанській) вигулькують з потаємних місць бабусі з великими тарілками для грошей, а чортови посланці Папи Кліментія ще і монополію зламали: молоді гарячі попята з гитарами проводять обряди (вінчання та ін.) О ЖАХ! безплатно! Звичайно, що на Сході України католицька церква показує себе з найкращої сторони...
А чи не телепортувати цю тему туди, де вона вдома? На релігійний форум?
2002.07.19 | Kostya Poroh
Факт про православні і католицькі церкви на сході.
Наведу приклад Запоріжжя. Це до того, що тут у нас "народ християнський". Так от, у м. Запоріжжі на початку 1990 було ТРИ ЦЕРКВИ (громади) - одна православна (на прибл. 200 віруючих розрахована за одне служіння), одна греко-католицька, і ще капличка на кладовищі. Зараз непротестантських церков всього 5 чи 7 на мільйонне місто."Ідіть і навчить всі народи!" - сказав Христос. Комусь це не подобалось 2000 років тому, а комусь неподобається зараз.