Христос народився!
01/07/2003 | Георгій Пінчук
Славімо Його!
"Ангели співають,
Христа прославляють,
Як на небі, так на землі,
Мир проповідають.
І ми теж співаймо,
Христа прославляймо,
Від Марії рожденного
Смиренно благаймо:
Просим тебе, Царю,
Небесний владарю,
Пошли літа щасливії
Цього дому господарю!
Просим тебе, Царю,
Просим вовсі нині,
Даруй долю, щастя, й волю,
Нашій неньці Україні!"
З любов'ю, Ваш,
--Георгій
"Ангели співають,
Христа прославляють,
Як на небі, так на землі,
Мир проповідають.
І ми теж співаймо,
Христа прославляймо,
Від Марії рожденного
Смиренно благаймо:
Просим тебе, Царю,
Небесний владарю,
Пошли літа щасливії
Цього дому господарю!
Просим тебе, Царю,
Просим вовсі нині,
Даруй долю, щастя, й волю,
Нашій неньці Україні!"
З любов'ю, Ваш,
--Георгій
Відповіді
2003.01.09 | Марко
Re: Христос народився!
Славімо Його!В одній з відповідей іншої гілки Ви писали..
(ГП) ... Христос (що по-грецьки означає "помазаник") є унікальною фігурою, він є єдиним у своєму роді (грецьке "моногенаіс") Сином свого Отця, родженим ще задовго до того, як виник фізичний Всесвіт. Він є унікальною фігурою також у тому, що безпосередньо виконував "план" свого Отця створити світ, і в тому, що він буде нашим Суддею і Царем в майбутньому Божому Царстві.
Скажіть будь-ласка в яких розділах Біблії пише про створення-народження Христа його Батьком до його пришестя (народження) від
Марії. Якщо можна з Вашими коментарями, в мене є труднощі з розумінням подвійного народження Сина.
М.
2003.01.09 | Георгій Пінчук
Re: Христос народився!
Марко пише:> (...) Скажіть будь-ласка в яких розділах Біблії пише про створення-народження Христа його Батьком до його пришестя (народження) від
> Марії. Якщо можна з Вашими коментарями, в мене є труднощі з розумінням подвійного народження Сина.
(ГП) Дякую, пане Марку. Я, мабуть, почав би з Псалма 2, де в дуже поетичній формі дається ідея, що Бог "сьогодні" (тобто в якийсь незбагненний нам момент часу) "народив" свого Сина (вірш 7). У тому ж псалмі також звучать мотиви "помазанності" цього Сина на "Царство," яке подолає опір земних царів (вірші 1-3, 6, 8, 9). Метою цього "Царства" Божого "помазанця"-Сина є "навчити" земних володарів (і, очевидно, їх підданих) "служити Господеві (у старовинних рукописах "ЙХВХ") зо страхом." Далі, з книги Приповістей 8:22-36 мова іде про персоніфіковану "Мудрість" (староєврейське "хохмаг," грецьке "софія"), яка сама про себе каже, що вона була "встановена (Богом) від початку" (вірш 22 і 23), або "НАРОДЖЕНА" (вірш 24 і 25). Це встановлення або народження сталося, коли ще не було нічого сущого - ні фізичного Всесвіту, "безодень, джерел, гір, пороху, землі," ні "небес." Бог стврив все це після того, як "Мудрість" вже була народжена, і при цьому створенні вона, ця персона під іменем "Мудрість," працювала разом з Богом як "майстер" (в деяких перекладах "підмайстер"). З Івана 1:1 можна зробити висновок, що персона під іменем "Мудрість," про яку говорять Приповісті 8, є ні хто інший, як першонароджений Божий Син, Христос. Іван у цьому вірші називає його "Логос" ("Слово," грецький термін, дуже близький до поняття "Мудрість" - щось дуже свідоме, і конструктивно-творче). Логос-Софія-Христос був з Богом "на початку" ("ен архе"), був тієї ж нематеріальної, "божественної" природи, що й Бог ("теос ен го логос" - можна перекласти як "Слово було божественне"), і приймав участь у творенні всього сущого - "небес" (ангелів), фізичного всесвіту і людей ("все через нього повстало, і ніщо, що повстало, не повстало без нього"). Оскільки про Христа говориться, що він, коли був народжений, був "з Богом," можна думати, що він як істота перебував в "небі," тобто поза фізичним всесвітом. Але з книги Євреїв 10:4 можна зрозуміти, що і до свого земного народження Христос не пасивно перебував у цьому "небі," а й активно втручався у справи людей, "йшов вслід за ними."
Таємниця земного народження, "воплощення" Христа дійсно незбагненна. Очевидно, він не був зачатий природнім способом, оскільки Біблія чітко вказує, що його прийомний батько, Йосип, "не знав" Марії, аж поки вона на народила свого первістка. Ангел також каже Марії, яка, "не знавши мужа," завагітніла, що її плід - "від Духа Святого" (Луки 1:34, 35, Матвія 1:18). Мабуть, це можна так розуміти, що Бог, силою свого Святого Духа, якимось неосяжним для нас способом переніс особу свого Сина (можливо, в якомусь її зародку) в організм (яйцеклітину) земної жінки на ім"я Марія. При цьому Бог зробив так, що Христос народився і виріс як людина, і мав усі якості людини, але абсолютно без "зіпсованностей" цих людських якостей, без того, що Біблія називає "гріхом." Як біолог, я можу собі уявити, що Бог мав певний ідеальний генетичний код свого Сина і таємничим для нас способом переніс цей код в яйцеклітину Марії. При цьому цей код був, як генетики кажуть, "домінантним" над "земним" кодом Марії: якщо якийсь фрагмент її коду і ніс у собі "гріх," у "диплоїдних" клітинах Христа цей гріх ніяк не проявлявся через "домінантність" другого, "божественного," незіпсованого гріхом генетичного коду. Це, звичайно, тільки дуже приблизна аналогія - я повторю, що таємниця земного народження Христа нам не зрозуміла. Втім, дуже очевидно, що Христос у приципі НЕ ЗМІНИВСЯ ЯК ОСОБА після свого "воплощення." Його тіло стало іншим - матеріальним, людським, - але його особистість залишалася точно тією ж, яку він мав під час свого існування з Богом (Отцем) в "небі." На це вказують такі вірші, як, наприклад, Івана 10:55-58, де Христос каже фарисеям, що знає свого Отця як ніхто інший, тому що ВІН (саме ВІН, Христос) вже був, існував до того, як народився і жив праотець євреїв Авраам.
Такий мій коротенький ділетантський коментар... Дякую ще раз за цікаву тему і сподіваюся дізнатися багато цікавого і важливого від інших.
> М.
--Г. (Ю.)