МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Запитання до Георгія Пінчука

02/26/2003 | format R:
Шановний пане Георгію.

Маю до Вас 2 питання.

1. Як Ваша думка з приводу наявності чи відсутності душі у тварин (маю на увазі котів та собак).

Московські попи та інші тоталітарні секти стверджують, що душа у тварин відсутня.
В будь-якому разі така позиція є абсолютно негуманною.
В Святому Писанні ясно вказано "...всякая тварь подобно нам ждет искупления...", тобто на увазі мається не людина, як творіння Боже, а всі інші творіння.
Чи не будуть так само, як і люди, відновлені образи тварин, які зберігаються в памяті тих людей, які будуть відновлені з памяті Божої ? (тобто їх домашніх улюбленців, чи всіх тварин конкретного якогось виду?).
Представниця свідків аргументувала свої докази відсутності душі у тварин тим, що вони мають тільки певний життєвий цикл, створені для потреб людини, і що в майбутньому може статися вселенський бардак, якщо всі тварини будуть воскрешені, оскільки вони розмножуються набагато швидше та більше людей.

2. Я вважаю, що потрібно дати рішучу відсіч представниці масковскава крівославія - так званій Горпині Пінчук.

Дякую

Відповіді

  • 2003.02.26 | Augusto

    Я відповім.

    Душа є не тільки в тварин, а може навіть в рослин, душа це інше слово для "життя".
    Буття 1:20:
    "І сказав Бог:"Нехай вода вироїть дрібні істоти, душу живу <...>"
    (І це на четвертий день створіння, коли навіть і розмови не було про московський патріархат!)
    Таким чином душа це те, що є спільне в тварин та людей.
    В тварин немає духа Божого, це абсолютно інша справа.
    Особа, що називає себе "Горпина Пінчук" є достойна нашої жалості. Серед вірних московського патріархата досить достойних людей, які знайшли Бога, бо, нащастя, Бог не слухає наказів людей.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.02.26 | format R:

      Re: Я відповім.

      Дякую, проте я не зрозумів з вашої відповіді нічого щодо воскресіння домашніх улюбленців:-(
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2003.02.26 | Augusto

        Бо це ніяк не описане.

        format R: пише:
        > Дякую, проте я не зрозумів з вашої відповіді нічого щодо воскресіння домашніх улюбленців:-(


        Символ віри (латинське "Кредо"), наприклад, випускає це (там стоїть "вірую в воскресіння мертвих"), ІМХО Біблія написана для людей, в тварин власні відношення з Творцем.
  • 2003.02.26 | Георгій Пінчук

    Re: Запитання до Георгія Пінчука

    Пане Format R,

    Перпрошую за затримку - я не включав комп'ютера вчора ввечері і вночі, а тільки зараз (у нас тут 6:25 ранку). Думаю, що ті люди, які Вам кажуть про відсутність душі у тварин, не грунтуються на Біблії, а натомість грунтуються тільки на людській традиції. Біблія називає тварин душами, так само як і людей. (Знову ж таки, за Біблією, душа не є складовою частиною індивіда, а є цілісною істотою, яка або фунціонує, або здатна функціонувати; ми не "маємо" душу, ми Є душами. Іноді душею також називається життя того чи іншого індивіда.) Тварини нащиваються в Біблії душами ("нефеш") або живими душами ("нефеш хайяг") постійно, починаючи з Буття 1:20-24, де Бог говорить про створення істот, які плавають у воді, літають у повітрі (це ж очевидно не люди!), і рухаються на суходолі. Для позначення всіх цих істот вживається слово "нефеш," тобто душа. Це саме слово вживається для позначення тварин у книгах Левит (11:10, 46; 24:18), Числа (31:28), Єзекіїля (47:9). У Новому Завіті для позначення душі вживається грецьке слово "псіхе" або "псюхе" (напр. Матв. 16:24-26, де очевидно мова іде про спасіння людської душі); точно те саме слово "псюхе" вживається також для позначення істот, які плавають у морі і ну точно не є людьми (Об'явлення 8:9; 16:3).

    Щодо воскресіння тварин, зокрема наших домашніх улюбленців - тут я згоден з п. Августо. Біблія дійсно нічого про це не пише. Точно відомо, що тварини житимуть у Божому Царстві, причому там між ними і нами, людьми, буде повна гармонія - там не буде хижаків і тварин, які так чи інкше загрожуватимуть людині (див., наприклад, дуже гарні рядки Ісайї 11:6-9).

    Щодо "Горпини" - я дуже сумніваюся, що "вона" є представницею МП. "Вона" є швидше переконаним атеїстом, який намагається довести сам собі, що концепція Бога має хибу в тому плані, що Бог, нібито, викручує людям руки (в їх уяві), нав'язує їм свою волю, а сам нічого не робить для полегшення їх страждань. "Вона" також задає класичне питання Сатани з перших двох розділів Йова - чи є хоч одна людина, яка здатна служити Богові з любові, а не зі шкурницьких міркувань. На мою думку, ніякої "рішучої відсічі" цьому дописувачеві давати не треба, а треба (тим, хто поділяє християнську віру) просто спокійно аргументувати, ще і ще раз, що Бог, згідно з нашою вірою, не є автором зла і не схвалює зла. Він тільки дозволив злу існувати тимчасово, тому що поважає свобідну волю, вільний вибір свого творення. Разом з тим, Бог вже прирік все зло у Всесвіті на поразку, за допомогою свого Сина, який вже дав позитивну і бездоганну відповідь на питання Сатани з книги Йова. Я знаю, що "Горпина" є людиною дуже впертою і в'язкою, зі схильністю до безкінечних повторень, емоційних пересмикувань і циркулярної логіки, але що поробиш, маємо те, що маємо, треба всіх любити і з усіма говорити раціонально, якщо їм цікаво слухати.

    --Георгій
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.02.26 | Анатолій

      Re: Запитання до, але якщо бажаєте -

      я також надам своє бачення, не книжне.
      Людина має сім енергетичних тіл, про які я вже писав раніше.
      Шосте тіло - Душа, і сьоме - Дух.
      Так от, будь-яка жива істота має всього шість тіл. Відсутнє тільки Дух. Дух, як частина Бога є тільки у людини.
      З повагою, Анатолій
    • 2003.02.26 | Гура

      Сеанс чорної магії з її повним спростуванням :-)

      >"Вона" також задає класичне питання Сатани з перших двох розділів Йова - чи є хоч одна людина, яка здатна служити Богові з любові, а не зі шкурницьких міркувань.

      Звісно, немає. Ось Ви ж хочете жити вічно? А для цього є перелік "Божих умов". Виконаєте - Вас Бог "забере до себе". А не будете його "любити" (як взагалі можна любити невідомо що???) - дзуськи :-).

      >Разом з тим, Бог вже прирік все зло у Всесвіті на поразку, за допомогою свого Сина, який вже дав позитивну і бездоганну відповідь на питання Сатани з книги Йова.

      :-)))
      Не існує ні "зла", ні "добра". Це все - абстракції. Все у світі відносно. А що до того, Іісус "дав відповідь" - так це некоректно, бо він (за "біблейною теорією") не людина і виконував просто програму "свого татка" - Бога. Це самий звичайний театр. (Насправді це була людина-фанат, яка не вмирала взагалі - он йогі теж можуть майже зупиняти биття серця і сутки знаходитися майже без повітря під землею.)

      >Я знаю, що "Горпина" є людиною дуже впертою і в'язкою, зі схильністю до безкінечних повторень, емоційних пересмикувань і циркулярної логіки...

      Ні, "вона" не вперта і не в"язка - вона наполеглива та розумна. А повторювати віруючим релігійні суперечності дійсно треба частіше. Пересмикувань не бачив. А от що таке "циркурярна логіка" - ото цікаво :-)))
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2003.02.26 | franko

        Цього нe можe бути, бо цього нe можe бути нiколи

        Он Горпина - атeiстка, алe вдумуeться, замислюeться, вникаe, щось там собi мудруe. А у Вас найкращими "аргумeнтами" наразi були лишe Вашi смайлики. Грубо кажучи, Ви запeрeчуeтe, скажiмо, iснування Африки, бо нiколи ii нe бачили. Вам розповiдають, ви кажeтe "Казки :-)". Вам показують по тeлeвiзору, ви кажeтe "Брeхня :-)". Вам купують квиток до Африки, ви цe iгноруeтe i продовжуeтe своi дитячi супeрeчки...

        Або людина, якiй сказали про вiд'eмнi числа. Вона сказала: нe можe бути чогось мeншe, нiж нiчого. Розвeрнулася i пiшла. Так i Ви. Поки ви собi дeсь гуляeтe, людство вжe придумало iнтeгральнe числeння, комплeкснi функцii i тeорiю кiлeць. А ви далi натуральних чисeл нe бажаeтe заходити. :-)
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2003.02.27 | Горпина Пінчук

          Человек хороший, душевный но каналья

          Коли читала коментарі про себе пана Франка та племінника, згадала цей теж класичний вислів. Племінник каже спочатку, що в мене високий інтелект, а потім що я підхожу до вивчення та аналізу Біблії якось не так, погано, поверхнево і невдумливо. Якось виходить і не дуже інтелект високий... Чи не тим боком його до Біблії приставляю. Та вміння застосувати інтелект це теж його частина, отож як не крути, а приходимо до кінця чехівського висліву.
          Щодо циркулярної логіки я спочатку думала, що це пов'язано з циркуляркою та якимись релігійними тортурами. Слава Богу. З'ясувалось...
          Цікаво тільки, це неологізм племінника чи усталений в вузьких колах вислів.
          Щодо в'язкості та впертості. Це поширені прийоми суперечки. Адже іноді у суперечці перемагає не розумніший, а впертіший. Правда тут з віруючими важко тягатися. От уже хто вперті. Зазвичай талдичячи свої релігійні догмати, вони легко перемагають будь-якого суперника. Ну і розслабилися, не чекали такого ж опору. Коли я застосувала ту ж впертість і в'язкість, їм це не сподобалось. Одні й ті ж аргументи мовляв не можна атеїстам застосовувати. Це в них Біблія одна, більше нічого нема, їм можна. Ну хіба що можуть її погортати справа наліво і зліва направо. А нам і смайликів бачиш ставити не можна. Неоригінально. Неатеїстично якось.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2003.02.28 | Гура

            Вы просто супер :-)))

            Всегда преклонялся перед моральностью и интелектом.
          • 2003.02.28 | franko

            I знову Ви наплутали

            Коли читала коментар? про себе пана Франка та плем?нника, згадала цей теж класичний висл?в. Плем?нник каже спочатку, що в мене високий ?нтелект, а пот?м
            що я п?дхожу до вивчення та анал?зу Б?бл?? якось не так, погано, поверхнево ? невдумливо


            Однe одному нe супeрeчить. Iнтeлeкт у Вас, бeзумовно, e, алe Ви нe можeтe ним нормально скористатися. Розумна людина можe вiдкрити пiдручник з матeматики i поцiкавитися: а чому ця цифра маe таку форму? Звiдки вона походить? I вона пiрнаe в iсторiю, знаходить вавилонськi письмeна, порiвнюe з арабськими, пишe дисeртацiю.... Алe з усiм своiм iнтeлeктом МАТЕМАТИКИ вона так i нe збагнула, бо за цифрами ii так i нe побачила. Розумieтe, до чого я?

            Та вм?ння застосувати ?нтелект це теж його частина, отож як не крути, а приходимо до к?нця чех?вського висл?ву.

            Iнтeлeкт нe можe бути унiвeрсальним. Бiльшe того, iнтeлeкт нe допоможe, коли людина НЕ ХОЧЕ в чомусь розiбратися - коли вона нe любить матeматику, iй нiякий розум нe згодиться. Ви нiяк нe можeтe (нe хочeтe?) вникнути в суть, i чiпляeтeся до повeрхнi (як вiрно кажe вам ваш "плeмiнник"). I як вiрно кажу Вам я, :): якби Ви вiдмовилися на хвильку вiд повeрхнi i таки заглибилися в цю суть, то i суть, i повeрхня стала б Вам цiлком доступною.
        • 2003.02.28 | Гура

          Пусті слова. Дивак Ви :-) (-)

          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2003.02.28 | franko

            Пустою e Ваша вiдповiдь

            Бо по сутi Ви так i нe вiдповiли. Навiть значок пiсля нei стоiть: "(-)"
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2003.02.28 | Гура

              Re: Пустою e Ваша вiдповiдь

              franko пише:
              > Бо по сутi Ви так i нe вiдповiли. Навiть значок пiсля нei стоiть: "(-)"

              Я розумію, що Ви молода людина і у Вас ще багато енергії, щоб бігати по колу. Я майже в 2 рази вас старше (але почуваюся ще молодо :-)) і навіть тут на форумі мав величезні дискусіі такого типу. Ці дискусії приречені на безплідність за визначенням!

              (Можете пошукати тут в архиві мої дискусіі з панами "Thinker" та "Степан Сало").
      • 2003.02.27 | Георгій Пінчук

        Re: Сеанс чорної магії з її повним спростуванням :-)

        Гура пише:
        > >"Вона" також задає класичне питання Сатани з перших двох розділів Йова - чи є хоч одна людина, яка здатна служити Богові з любові, а не зі шкурницьких міркувань.
        >
        > Звісно, немає. Ось Ви ж хочете жити вічно? А для цього є перелік "Божих умов". Виконаєте - Вас Бог "забере до себе". А не будете його "любити" (як взагалі можна любити невідомо що???) - дзуськи :-).

        (ГП) Так я ж не кажу, що я не хочу від Бога нічого. Хочу. Але я не вірю, що Бог поганий, злий, садист, який навмисне робить людям гадості. Сатана в Йові саме цього прагнув - довести, що люди міняють свою точку зору на Бога. Добре їм - вони його хвалять, погано їм - починають одразу говорити про нього погане, проклинають його. Оце шкурництво. Йов виявився не-шкурником.

        > >Разом з тим, Бог вже прирік все зло у Всесвіті на поразку, за допомогою свого Сина, який вже дав позитивну і бездоганну відповідь на питання Сатани з книги Йова.
        >
        > :-)))
        > Не існує ні "зла", ні "добра". Це все - абстракції. Все у світі відносно. А що до того, Іісус "дав відповідь" - так це некоректно, бо він (за "біблейною теорією") не людина і виконував просто програму "свого татка" - Бога. Це самий звичайний театр. (Насправді це була людина-фанат, яка не вмирала взагалі - он йогі теж можуть майже зупиняти биття серця і сутки знаходитися майже без повітря під землею.)

        (ГП) Христос не був автоматом. Він СВІДОМО виконав волю свого Отця, а не просто програв програмку, як якийсь плейєр, що тицьни кнопку, і він тобі грає, що хочеш. А відносно його смерті, тут, вибачте, я вірю, що він дійсно помер і дійсно воскрес. А Ви НЕ ЗНАЄТЕ, чи він дійсно НЕ помирав і НЕ воскресав. :)

        > >Я знаю, що "Горпина" є людиною дуже впертою і в'язкою, зі схильністю до безкінечних повторень, емоційних пересмикувань і циркулярної логіки...
        >
        > Ні, "вона" не вперта і не в"язка - вона наполеглива та розумна.

        (ГП) А я що, кажу, що "вона" дурна? Я відчуваю в ній дуже сильний інтелект. Але "вона" в"язка в тому розумінні, що повторює багато разів одне і те саме твердження, а саме, що от Бог - точніше, його символ, тому що в реального Бога п. "Горпина" не вірить - нехороший, несправедливий і т.д., тому що дозволяє і заохочує насильство, шантаж, і т.д. На це "їй" вже відповіли, що ці "її" уяви побудовані на дуже поверхневому знайомстві з нашою вірою, що насправді, якби "вона" читала Біблію трохи більше і уважніше, в контексті, в цілості, а не вихоплюючи з неї окремі слова і рядки, "вона" сама переконалася б, що Бог не заслуговує на "її" голобельну критику.

        >А повторювати віруючим релігійні суперечності дійсно треба частіше.

        (ГП) Але ж не напівграмотно! Слухайте, от Ви фізик. Я - ні. Тому я з великою цікавістю читаю чи хоча б продивляюся Ваші повідомлення про суперечливості в теорії відносності, але сам не лізу туди з моїми додатками, опініями, роздумами, тощо... Або ще приклад. Ось людина все життя росла в оточенні, де було прийнято слухати тільки популярну естрадну музику. Раптом вона приходить на концерт Шенберга і каже: ну і де тут музика? Ні тобі мелодії, ні ритму, занудство, марно люди час витрачають...

        >Пересмикувань не бачив.

        (ГП) Порівняння Христа зі Сталіним - хіба це не пересмикування?

        >А от що таке "циркурярна логіка" - ото цікаво :-)))

        (ГП) На це Вам вже пан Франко відповів. Це твердження типу "етава нє может бить, патаму что етава нє может бить нікагда." В деяких твердженнях п. "Горпини" я бачу приблизно таку саму "логіку." Бог поганий, тому що він поганий. Якщо хтось каже, шо він вірить у Бога, а той Бог дозволяє людям страждати, значить, той, хто вірить у Бога, схвалює намір (!!!) Бога зробити людей страждаючими. І так далі.
  • 2003.02.26 | franko

    Pravoslavni i katolyky ce zaperechujut'

    na cej raxunok u Bibliji des' chitko skazano - dusha je til'ky v ljudyny. Po-mojemi, v Butti 1. Na zhal', zaraz ne maju chasu, piznishe sprobuju znajty.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.02.26 | Георгій Пінчук

      Re: Pravoslavni i katolyky ce zaperechujut'

      franko пише:
      > na cej raxunok u Bibliji des' chitko skazano - dusha je til'ky v ljudyny. Po-mojemi, v Butti 1. Na zhal', zaraz ne maju chasu, piznishe sprobuju znajty.

      (ГП) Я думаю, що Ви плутаєте "душу" з "образом і подобою." Образ і подоба Божа, дійсно, за Біблією є ТІЛьКИ в людей, але не у тварин.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2003.02.26 | franko

        Re:

        Якби ми почали спeрeчатися на цю тeму, супeрeчка була б бeзглуздою, оскiльки у нас зовсiм рiзнi поняття про душу. "Ваша" душа у тварин, apparently, e (ви, вслiд за Свiдками eгови, ствeрджуeтe, що душа означаe взагалi здатнiсть жити, "жива душа" якщо я вiрно зрозумiв). Християни ж сприймають душу як щось значно бiльш сакральнe.

        В Бiблii просто-напросто нeма жодноi згадки про душу тварини, в той час, як про душу людини йдeться постiйно. По-моeму, цe вичeрпний факт.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2003.02.26 | Георгій Пінчук

          Re:

          franko пише:
          > Якби ми почали спeрeчатися на цю тeму, супeрeчка була б бeзглуздою, оскiльки у нас зовсiм рiзнi поняття про душу. "Ваша" душа у тварин, apparently, e (ви, вслiд за Свiдками eгови, ствeрджуeтe, що душа означаe взагалi здатнiсть жити, "жива душа" якщо я вiрно зрозумiв).

          (ГП) Пане Франку, та не я, і не Свідки Єгови, а Біблія! Нас усіх може взагалі не бути (наприклад, з"явиться якийсь всесвітній диктатор, який накаже розстріляти всіх до одного Свідків Єгови, а також всіх людей на прізвище Пінчук), але ж Біблія все рівно залишиться! І це ВОНА, БІБЛІЯ, а не я і не Свідки Єгови, називає "душею" цілісну істоту людини або тварини, а також життя цієї істоти. І це так і буде, і ніхто цього не поміняє...

          >Християни ж сприймають душу як щось значно бiльш сакральнe.

          (ГП) Тобто не користуються біблійним визначенням душі?

          > В Бiблii просто-напросто нeма жодноi згадки про душу тварини, в той час, як про душу людини йдeться постiйно. По-моeму, цe вичeрпний факт.

          (ГП) Зовсім ні. Біблія десятки разів говорить про душі тварин. Подивіться хоча б цитати, які я вже навів (Буття 1:20, 21, 24, 25; Левит 24:17, Об"явлення 16:3, і деінде). Інша річ, що Біблія не каже нічого про СПАСІННЯ душ тварин. ЦЕ дійсно суто людська доля, спасіння чи не-спасіння (прокляття). Чи буде спасений мій кіт Кіт (так його назвала моя дочка 9 років тому), чи моя кішка Мура, Біблія мені не говорить. Але що і Кіт, і Мура є душами, Біблія говорить і мені, і Вам, і всім, хто хоче її відкрити.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2003.02.26 | franko

            Дiйсно ...

            Загадковe слово nephesh... Що ж воно насправдi означаe?

            Огieнко пeрeклав як "душа", а от KJV пeрeкладаe його "creature that hath life"...
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2003.02.26 | Георгій Пінчук

              Re: Дiйсно ...

              Ось що пишуть про це слово деякі джерела:

              "There is no dichotomy of body and soul in the O[ld] T[estament]. The Israelite saw things concretely, in their totality, and thus he considered men as persons and not as composites. The term "nephesh," though translated by our word "soul," never means soul as distinct from the body or the individual person... The term "psykhe" is the N[ew] T[estament] word corresponding with "nephesh." It can mean the principle of life, life itself, or the living being." (New Catholic Encyclopedia, 1967, vol. XIII, pp. 459-460.)

              "The Christian concept of a spiritual soul created by God and infused into the body at conception to make man a living whole is the fruit of a long development in Christian philosophy. Only with Origen (died c. 254 C.E.) in the East and with St. Augustine (died 430 C.E.) in the West was the soul established as a spiritual substance and a philosophical concept formed of its nature... His (Augustine's) doctrine owed much (including some shortcomings) to Neoplatonism." (Ibid., pp. 452, 454.)

              "Immortality of the soul is a Greek notion formed in ancient mystery cults and elaborated by the philosopher Plato." ("Presbyterian Life," May 1, 1970, p. 35.)

              (Цитую з книжки "Роздуми над Св. Письмом," IBSA, Brooklyn, 1982, стор. 379-380.)
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2003.02.26 | franko

                Znovu "never"

                http://www.therain.org/appendixes/app13.html

                The word nephesh occurs 754 times in the Hebrew Old Testament. Each occurrence is noted in the margin, but it will be useful
                for the Bible student to have a complete list.
                In the Authorized Version and Revised Version it is translated "soul" 472 times, while in the other 282 places it is
                represented by forty-four different words of phrases. In fifty-three of these places there is a marginal rendering which calls
                attention to the fact that the word is "nephesh", while in 229 passages the English reader has hitherto been left in ignorance of
                the fact. The English word "soul" is in every occurrence the rendering of the Hebrew nephesh, except in Job 30:15 and Isaiah
                57:16. See the notes. The time has come to "open the book", and let it speak for itself. Henceforth, every one who uses The
                Companion Bible will have complete information as to the facts, and can use it in determining his definitions, making his own
                classifications, and formulating his doctrines as to the Biblical use of the word.
                Though, with these two exceptions the English word "soul" always represents the Hebrew nephesh, nephesh is not always
                translated "soul".
                This Appendix will exhibit all the varieties of translation; and, while it is not intended to teach either Theology or
                Pyschology, it will give such information as will enable every Bible reader to form his own views and come to his own conclusions
                on an important subject, about which there is such great controversy.
                This can be done only by giving every occurrence of the Hebrew word nephesh.
                Each occurrence is noted in the margin of The Companion Bible; but it is well to present a complete, separate, and classified
                list of the recognized Lexical usages of the word; and the reader will be left to form his own judgment as to how far the
                following classification is correct.
                The usage of the word nephesh by the Holy Spirit in the Word of God is the only guide to the true understanding of it.
                It will be seen that the word "soul", in its theological sense, does not cover all the ground, or properly represent the
                Hebrew word "nephesh". The English word "soul" is from the Latin solus = alone or sole, because the maintenance of man as a
                living organism, and all that affects his health and well-being, is the one sole or main thing in common with every living thing
                which the LORD God has made. The correct Latin word for the theological term "soul" (or nephesh) is anima; and this is from the
                Greek anemos = air or breath, because it is this which keeps the whole in life and in being.
                [The usage of the corresponding New Testament word psuche will be presented in a later Appendix.]
                The first occurrence of nephesh is in Genesis 1:20, "the moving creature that hath life (nephesh)". 1

                The following are twelve classifications of nephesh:

                I.Nephesh is used of the lower animals only, in twenty-two passages, and is rendered in nine different ways:-

                1. "creature". Genesis 1:21,24; 2:19; 9:10,12. Leviticus 11:46,46.
                7
                2. "thing". Leviticus 11:10. Ezekiel 47:9.
                2
                3. "life". Genesis 1:20, 30.
                2
                4. "the life". Genesis 9:4. Deuteronomy 12:23, 23. Proverbs 12:10.
                4
                5. "beast". Leviticus 24:18, 18, 18. (See margin).
                3
                6. "the soul". (See margin).
                1
                7. "breath". Job 41:21.
                1
                8. "fish". Isaiah 19:10. (See margin).
                1
                9. "her". Jeremiah 2:24.
                1

                __
                22

                II.Nephesh is used of the Lower Animals and Man in seven passages, and rendered in three different ways :-

                1. "creature". Genesis 9:15, 16.
                2
                2. "the life". Leviticus 17:11, 14, 14, 14.
                4
                3. "soul". Numbers 31:28.
                1

                __
                7


                III.Nephesh is used of Man, as an individual person, in 53 passages, and is rendered in six different ways :-

                1. "soul". Genesis 2:7; 12:5; 46:15, 18, 22, 25, 26, 26, 27, 27. Exodus 1:5, 5; 12:4. Leviticus
                22:11. Psalm 25:20. Proverbs 10:3; 11:25, 30; 14:25; 19:15; 22:23 (Revised Version life); 25:25;
                27:7, 7. Jeremiah 38:16. Lamentations 3:25. Ezekiel 13:18, 18, 20, 20, 20; 18:4, 4, 4.
                34
                2. "person". Genesis 14:21; 36:6 (Revised Version souls). Exodus 16:16. Leviticus 27:2. Numbers
                31:40, 40, 46. Deuteronomy 10:22. Jeremiah 43:6; 52:29, 30, 30. Ezekiel 16:5; 27:13.
                14
                3. "person". Numbers 31:35.
                1
                4. "any". Deuteronomy 24:7.
                1
                5. "man". 2 Kings 12:4.
                1
                6. "and". 1 Chronicles 5:21.
                1
                Not rendered (Numbers 31:35 ** ).
                1

                __
                53


                IV.Nephesh is used of Man, as exercising certain powers, or performing certain acts (may be often well rendered by emphatic
                pronouns) in ninety-six passages, and with eleven different renderings :-

                1. "soul". Genesis 27:4, 19, 25, 31. Leviticus 4:2; 5:1, 2, 4, 15, 17; 6:2; 7:18, 20, 21, 27;
                16:29, 31; 17:12, 15; 20:6, 25; 22:6; 23:27, 30, 32. Numbers 15:27, 28, 30; 19:22; 29:7; 30:2, 4,
                4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13. Deuteronomy 13:6. Judges 5:21. 1 Samuel 1:26; 17:55; 18:3; 20:3,
                17; 25:26. 2 Samuel 11:11; 14:19. 2 Kings 2:2, 4, 6; 4:30. Job 16:4, 4; 31:30 (Revised Version
                life). Psalm 35:13; 120:6. Proverbs 6:32; 8:36; 11:17; 13:2; 15:32; 16:17; 19:8, 16; 20:2 (Revised
                Version life); 21:23; 22:5; 29:24. Ecclesiastes 4:8; 6:2. Isaiah 51:23; 58:3, 5. Jeremiah 4:19.
                Ezekiel 4:14. Micah 6:7.
                81
                2. "man". Exodus 12:16.
                1
                3. "any". Leviticus 2:1.
                1
                4. "one". Leviticus 4:27.
                1
                5. "yourselves". Leviticus 11:43, 44. Jeremiah 17:21.
                3
                6. "person". Numbers 5:6.
                1
                7. "themselves". Esther 9:31. Isaiah 46:2.
                2
                8. "himself". Job 18:4 (Revised Version thyself); 32:2.
                2
                9. "he". Psalm 105:18.
                1
                10. "herself". Jeremiah 3:11.
                1
                11. "Himself". Jeremiah 51:14. Amos 6:8 (used of Jehovah).
                2

                __
                96


                V.Nephesh is used of Man, as possessing animal appetites and desires, in twenty-two passages, rendered in five different ways
                :-

                1. "soul". Numbers 11:6 (dried away). Deuteronomy 12:15 (lusteth), 20 (longeth to eat flesh), 20
                (lusteth after), 21 (lusteth); 14:26 (lusteth), 26 (desireth) 21:5 (loatheth). 1 Samuel 2:16
                (desireth). Job 6:7 (refused); 33:20 (abhorreth). Psalm 107:18 (abhorreth). Proverbs 6:30
                (hunger); 13:25 (satisfying). Isaiah 29:8 (empty), 8 (hath appetite). Micah 7:1 (desired ...
                figs).
                17
                2. "pleasure". Deuteronomy 23:24.
                1
                3. "lust". Psalm 78:18.
                1
                4. "appetite". Proverbs 23:2. Ecclesiastes 6:7.
                2
                5. "greedy". Isaiah 56:11.
                1

                __
                22


                VI.Nephesh is used of Man, as exercising mental faculties, and manifesting certain feelings and affections and passions, in 231
                passages, and rendered in twenty different ways :-

                1. "soul". Genesis 34:3 (clave), 8 (longeth); 42:21 (anguish); 49:6 (come not). Leviticus 26:11
                (not abhor), 15 (abhor), 30 (abhor), 43 (abhor). Numbers 21:4 (discouraged). Deuteronomy 4:9
                (keep), 29 (seek); 6:5 (love); 10:12 (serve); 11:13 (love), 18 (lay up in); 13:3 (love); 26:16
                (keep); 30:2 (return), 6 (love), 10 (turn). Joshua 22:5 (serve); 23:14 (know). Judges 10:16 *
                (grieved); 16:16 (vexed). 1 Samuel 1:10 (bitterness of), 15 (poured out); 18:1 (knit with), 1
                (loved as); 20:4 (desireth); 23:30 (desire); 30:6 (grieved). 2 Samuel 5:8 (hated). 1 Kings 2:4
                (walk); 8:48 (return); 11:37 (desired). 2 Kings 4:27 (vexed); 23:3 (keep), 25 (turned). 1
                Chronicles 22:19 (seek). 2 Chronicles 6:38 (return); 15:12 (seek); 34:31 (keep). Job 3:20
                (bitter); 7:11 (bitterness); 9:21 (know) (Revised Version myself); 10:1 (weary), 1 (bitterness);
                14:22 (mourn); 19:2 (vex); 21:25 (bitterness); 23:13 * (desireth); 24:12 (wounded); 27:2
                (vexed); 30:16 (poured out), 25 (grieved). Psalm 6:3 (sore vexed); 11:5 * (hateth); 13:2 (take
                counsel); 19:7 (converting); 24:4 (not lifted up); 25:1 (lifted up), 13 (dwell at ease); 31:7 (in
                adversities), 9 (consumed with grief); 33:20 (waiteth) 34:2 (boast); 35:9 (be joyful); 42:1
                (panteth), 2 (thirsteth), 4 (pour out), 5 (cast down), 6 (cast down), 11 (cast down); 43:5 (cast
                down); 44:25 (bowed down); 49:18 (blessed); 57:1 (trusteth), 6 (bowed down); 62:1 (waiteth), 5
                (wait); 63:1 (thirsteth), 5 (satisfied), 8 (followeth hard); 69:10 (chastened); 77:2 (refused
                comfort); 84:2 (longeth); 86:4 (rejoiced), 4 (lift up); 88:3 (full of troubles); 94:19 (delight);
                103:1, 2, 22; 104:1, 35 (bless); 107:5 (fainted), 9 (satisfied), 9 (filled with goodness), 26
                (melted); 116:7 (return to rest); 119:20 (longing), 25 (cleaveth unto the dust) 28 (melteth for
                heaviness), 81 (fainteth), 129 (keep), 167 (kept); 123:4 (filled with scorning); 130:5 (wait), 6
                (waiteth); 131:2 (quieted); 138:3 (strengthened) 139:14 (knoweth); 143:6 (thirsteth), 8 (lifted
                up), 11 (bring out of trouble), 12 (afflict); 146:1 (praise). Proverbs 2:10 (knowledge pleasant);
                3:22 (be life to); 13:4 (desireth), 4 (made fat), 19; 16:24 (sweet to); 19:2 (without knowledge),
                18 (spare) (Revised Version heart); 21:10 (desireth); 22:25 (get a snare to); 24:14 (wisdom
                unto); 25:13 (refresheth); 29:17 (give delight). Ecclesiastes 2:24 (enjoy good); 6:3 (not
                filled); 7:28 (seeketh). Song 1:7; 3:1, 2, 3, 4 (loveth); 5:6 (failed); 6:12 * (made me like
                chariots). Isaiah 1:14 (hateth); 26:8 (desire), 9 (desire); 32:6 (made empty); 38:15 (bitterness
                of); 42:1 * ; 52:2 (delight); 58:10 (drawn out), 10 (afflicted), 11 (satisfied); 61:10 (joyful)
                66:3 (delighteth). Jeremiah 4:31 (wearied); 5:9, 29 (avenged); 6:8 (depart), 16 (find rest);
                9:9 * (avenged); 12:7 (dearly beloved of); 13:17 (shall weep); 14:19 (lothed); 31:12 (watered),
                14, 25 (satiated), 25 (sorrowful); 32:41 * (whole); 50:19 (satisfied). Lamentations 3:17
                (removed), 20 (humbled), 24 (saith). Ezekiel 7:19 (satisfied; 24:21 (pitieth). Jonah 2:7
                (fainted). Habakkuk 2:4 (not upright). Zechariah 11:8 (lothed), 8 (ahorred).
                176
                2. "mind". Genesis 23:8 (your). Deuteronomy 18:6 (desire); 28:65 (sorrow). 1 Samuel 2:35 * 2
                Samuel 17:8 (chafed). 2 Kings 9:15. 1 Chronicles 28:9 (willing). Jeremiah 15:1. * Ezekiel 23:17
                (Revised Version soul), 18 * (Revised Version soul) 18 * (Revised Version soul), 22 (Revised
                Version soul) 28 (Revised Version soul) (alienated); 24:25 (Revised Version heart) (set); 36:5
                (Revised Version soul) (despiteful).
                15
                3. "heart". Exodus 23:9. Leviticus 26:16. Deuteronomy 24:15. 1 Samuel 2:33 (grieve). 2 Samuel
                3:21 (desireth). Psalm 10:3 (desire). Proverbs 23:7 (Revised Version himself); 28:25 (proud
                heart. Revised Version greedy spirit); 31:6 (heavy heart. Revised Version bitter in soul).
                Jeremiah 42:20 (dissembled. Revised Version souls). Lamentations 3:51 (affected. Revised Version
                soul). Ezekiel 25:6 (rejoiced. Revised Version soul), 15 (desipteful. Revised Version soul);
                27:31 (bitterness). Hosea 4:8 (set).
                15
                4. "hearty". Proverbs 27:9 (counsel).
                1
                5. "will". Deuteronomy 21:14 (she will). Psalm 27:12; 41:2. Ezekiel 16:27.
                4
                6. "desire". Ecclesiastes 6:9. Jeremiah 22:27; 44:14. Micah 7:3 (Revised Version soul).
                Habakkuk 2:5.
                5
                7. "pleasure". Psalm 105:22. Jeremiah 34:16.
                2
                8. "lust". Exodus 15:9.
                1
                9. "angry". Judges 18:25.
                1
                10 "discontented". 1 Samuel 22:2.
                1
                11. "thyself". Esther 4:13.
                1
                12. "myself". Psalm 131:2.
                1
                13. "he". Proverbs 16:26 (Revised Version appetite).
                1
                14. "his own". Proverbs 14:10 (Revised Version its own).
                1
                15. "Him". Proverbs 6:16 .*
                1
                16. "himself". Jonah 4:8.
                1
                17. "herself". Isaiah 5:14 (Revised Version her desire)..
                1
                18. "yourselves". Jeremiah 37:9.
                1
                19. "man". Isaiah 49:7.
                1
                20. "so would we have it". Psalm 35:25.
                1

                ____
                231


                VII.Nephesh is used of Man, (a) as being "cut off" by God; (b) and as being slain or killed by man, in fifty-four passages: and
                is rendered in eight different ways:-

                (a). Soul cut off by God, in twenty-two passages, and rendered "soul". Genesis 17:14. Exodus
                12:15, 19; 31:14. Leviticus 7:20, 21, 25, 27; 17:10; 18:29; 19:8; 20:6; 22:3; 23:29, 30. Numbers
                9:13; 15:30, 31; Ezekiel 18:4, 20.
                22
                (b). Slain or killed by man, in thirty-two passages, rendered in eight different way:-
                1. "soul". Joshua 10:28, 30, 32, 35, 37, 37, 39; 11:11. Jeremiah 2:34. Ezekiel 13:19;
                22:25, 27.

                12
                2. "person". Deuteronomy 27:25. Joshua 20:3,9. 1 Samuel 22:22. Proverbs 28:17. Ezekiel
                17:17; 33:6.

                7
                3. "any". Leviticus 24:17.

                1
                4. "any person". Numbers 31:19; 35:11, 15, 30, 30.

                5
                5. "him". Genesis 37:21. Deuteronomy 19:6; 22:26.

                3
                6. "mortally". Deuteronomy 19:11.

                1
                7. "life" 2 Samuel 14:7.

                1
                8. "thee". Jeremiah 40:14, 15.

                2

                __
                54


                VIII.Nephesh is used of Man as being mortal, subject to death of various kinds, from which it can be saved and delivered and life
                prolonged, in 243 passages, rendered in eleven different ways:-

                1. "soul". Genesis 12:13; 19:20. Exodus 30:12, 15, 16. Leviticus 17:11, 11. (Revised Version
                life). Numbers 16:38 (Revised Version lives); 31:50. 1 Samuel 24:11; 25:29, 29, 29; 26:21
                (Revised Version life). 2 Samuel 4:9. 1 Kings 1:29; 17:21, 22. Job 7:15; 27:8. Psalm 3:2; 6:4;
                7:2, 5; 11:1; 17:13; 22:20, 29; 23:3; 25:20; 26:9; 33:19; 34:22; 35:3, 4, 12, 17; 40:14; 41:4;
                49:8, 15; 54:3, 4; 55:18; 56:6, 13; 57:4; 59:3; 63:9; 66:9, 16; 69:1, 18; 70:2; 71:10, 13, 23;
                72:13, 14; 74:19; 78:50; 86:2, 14; 88:14; 94:21; 97:10; 106:15; 109:20, 31; 116:4, 8; 119:109,
                175; 120:2; 121:7; 124:4, 5, 7; 141:8; 142:4, 7; 143:3. Proverbs 18:7; 24:12; 29:10. Isaiah 3:9;
                10:18; 44:20; 53:10, 11, 12; 55:3. Jeremiah 4:10; 20:13; 26:19; 38:17, 20; 44:7; 51:6 (Revised
                Version life), 45 (Revised Version yourselves). Lamentations 1:11, 16, 19; 2:12; 3:58. Ezekiel
                3:19, 21; 13:18, 19; 14:14, 20; 18:27; 33:5, 9. Hosea 9:4 (Revised Version appetite). Jonah 2:5.
                Habakkuk 2:10.
                117
                2. "life, lives". Genesis 9:5, 5; 19:17, 19; 32:30; 35:18; 44:30, 30. Ezekiel 4:19; 21:23, 23,
                30. Numbers 35:31. Deuteronomy 19:21, 21; 24:6. Joshua 2:13, 14; 9:24. Judges 5:18; 9:17; 12:3;
                18:25, 25. Ruth 4:15. 1 Samuel 19:5, 11; 20:1; 22:23, 23; 23:15; 26:24, 24; 28:9, 21; 2 Samuel
                1:9; 4:8; 16:11; 18:13; 19:5, 5, 5, 5; 23:17. 1 Kings 1:12, 12; 2:23; 3:11; 19:2, 2, 3, 4, 10,
                14; 20:31, 39, 39, 42, 42. 2 Kings 1:13, 13, 14; 7:7; 10:24, 24. 1 Chronicles 11:19, 19. 2
                Chronicles 1:11. Esther 7:3, 7; 8:11; 9:16. Job 2:4, 6; 6:11 (Revised Version be patient); 13:14;
                31:39. Psalm 31:13; 38:12. Proverbs 1:18, 19; 6:26; 7:23; 13:3, 8. Isaiah 15:4 (Revised Version
                soul); 43:4. Jeremiah 4:30; 11:21; 19:7, 9; 21:7, 9; 22:25; 34:20, 21; 38:2, 16; 39:18; 44:30,
                30; 45:5; 46:26; 48:6; 49:37. Lamentations 2:19; 5:9. Ezekiel 32:10. Jonah 1:14; 4:3.
                110
                3. "ghost". Job 11:20. Jeremiah 15:9.
                2
                4. "person". 2 Samuel 14:14 (Revised Version life).
                1
                5. "tablets". Isaiah 3:20 (Revised Version perfume boxes). Hebrew "houses of the soul" = boxes
                of sent for the nose.
                1
                6. "deadly". Psalm 17:9 (Hebrew "enemies against my nephesh").
                1
                7. "himself". 1 Kings 19:4. Amos 2:14, 15.
                3
                8. "me". Numbers 23:10. Judges 16:30. 1 Kings 20:32.
                3
                9. "they". Job 36:14.
                1
                10 "themselves". Isaiah 47:14.
                1
                11. "yourselves". Deuteronomy 4:15. Joshua 23:11.
                2

                ____
                243


                IX.Nephesh is used of man, as actually dead, in thirteen passages, and is rendered in three different ways:-

                1. "the dead". Leviticus 19:28; 21:1; 22:4. Numbers 5:2; 6:11.
                5
                2. "dead body". Numbers 9:6, 7, 10.
                3
                3. "body". Leviticus 21:11. Numbers 6:6; 19:11, 13. Haggai 2:13.
                5

                __
                13


                X.Nephesh, in thirteen passages (all rendered "soul"), is spoken of as going to a place described by four different words,
                rendered as shown below:-

                i. "sheol" = THE grave (as distinct from keber, A grave), gravedom (or the dominion of death), in
                five passages, rendered in this connection in two different ways:-
                1. "grave". Psalm 30:3 (Revised Version "Sheol"); 89:48 (Revised Version "Sheol", margin
                grave). Compare Psalm 49:10.

                2
                2. "hell". Psalm 16:10 (Revised Version "Sheol"); 86:13 (margin grave. Revised Version "pit".
                margin lowest Sheol). Proverbs 23:14 (Revised Version "Sheol", margin the grave).

                3
                ii. "shachath" = a pit (for taking wild beasts); hence, a a grave. The Septuagint and New
                Testament take it in the sense of corruption; but, if so, not implying putridity, but destruction.
                Occurs in six passages, and is rendered in two different ways:-
                1. "pit". Job 33:18, 28, 30. Psalm 35:7 Isaiah 38:17.

                5
                2. "grave". Job 33:22 (Revised Version "pit").

                1
                iii. "shuchah" = a deep pit (compare all the occurrences, Proverbs 22:14; 23:27. Jeremiah 2:6;
                18:20, 22). In one passage only :-
                1. Pit. Jeremiah 18:20.

                1
                iv. "dumah" = silence. Psalm 94:17.
                1

                __
                13

                ____
                Total
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2003.02.26 | Георгій Пінчук

                  І що Ви хотіли цим сказати? :) (-)

      • 2003.02.26 | format R:

        Re: Pravoslavni i katolyky ce zaperechujut'

        Дякую, пане Георгію.
        Мені вельми сподобались ваші пояснення.
        Зрозуміло, що тварини будуть в майбутньому з людьми.
        Не зовсім зрозуміло мені щодо тварин, які вже померли.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2003.02.26 | Георгій Пінчук

          Re: Pravoslavni i katolyky ce zaperechujut'

          format R: пише:
          > Дякую, пане Георгію.

          (ГП) Прошу дуже.

          > Мені вельми сподобались ваші пояснення.
          > Зрозуміло, що тварини будуть в майбутньому з людьми.
          > Не зовсім зрозуміло мені щодо тварин, які вже померли.

          (ГП) Мені також. Чесно кажучи, я дуже хотів би після воскресіння мати моїх двох чудових, милих котиків у своїй оселі. Один з них живе з нами вже більше 9 років (він вже старенький), друга біля двох років. Ми з дружиною і дочкою так до них прив"язалися, як до рідних дітей. Старший котик, очевидно, вважає нашу Мар"янку своєю сестричкою - коли вона була маленька, він дуже любив спати з нею в ліжку, і зараз він її якось по-особливому любить. Вони такі цікаві створіння, ці коти. Характери в них дуже своєрідні, і різні. Але я не знаю, чи вони воскреснуть. Біблія про це не каже. Я був би приємно здивований, якби побачив їх повернення з мертвих, але не знаю, чи воно відбудеться. От щодо повернення ЛЮДЕЙ з мертвих - тут я не маю ні найменшого сумніву.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2003.02.26 | format R:

            Re: Pravoslavni i katolyky ce zaperechujut'

            Дякую, пане Георгію.

            Ви колись говорили, що образ кожної людини зберігається в пам'яті Божій, і людини будуть воскрешені згідно своїх образів.

            Чи можна вважати, що і образи наших Мур, Котів та Барсяш, збережені в пам'яті воскреслих людин, також будуть взяті з памяті цих людин та воскрешені?
            Дякую.
  • 2003.02.28 | format R:

    Re: Запитання до Георгія Пінчука

    Отже, з "нефеш" та "нефеш хайял" більш-менш зрозуміло.
    Тепер щодо духу Божого.
    Пан Augusto стверджує, що тварини не мають духу Божого.
    З іншого боку, відомо, що все живе животвориться духом Божим.
    Де ж істина?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.02.28 | orthodox

      pneuma, psyche, soma

      Перепрошую, товариство, але спілкуючись з Георгієм на постингу "Ложь "сведетелей" раптово (хоча нічого раптового не буває) торкнулися теми душі. А потім заглянувши сюди - побачив що ця тема розгорнута вже до нас. Мабуть Гергій під впливом цієї гілки почав тему душі.А дана тема заслуговує окремої уваги. Як би там не було хотів би поділитися з вами деякими спостереженнями в галузі етимології слова “душа”. Мушу сказати що, термін "душа" має в Біблії декілька значень. І в їх сутності и взємозвязку відкривається біблійна антропологія. Я абсолютно згоден з Георгієм, що Головне одне з важливіших значень "душі" – “життя”, в розуміння "жива людина". Бути живим - значить бути душою. Й навпаки - "віддати" душу – значить померти. Наприклад:

      Быт. 19, 17 - "спасай душу свою", - говорит Господь праведному Лоту, - "чтобы тебе не погибнуть".
      Быт. 35,18 - "выходила из нее душа, ибо она умирала..."
      Иов. 14, 11 - "душа его оставила его на ложе; ... и сын с честью похоронил его".
      Пс 39, 15 - "ищущие погибели душе моей!"
      Лк 12, 20 - " в сию ночь душу твою возьмут у тебя";

      І тільки по-друге душа є синонім людини.

      Быт. 46, 15 - "Всех душ сынов его и дочерей его - тридцать три";
      Втор. 10, 22 - "в семидесяти [пяти душах] пришли отцы твои в Египет";
      Лев. 2, 1 - "Если какая душа хочет принести Господу жертву"
      Чис. 31, 35 - "всех душ тридцать две тысяч» и т.д.

      по-третє – душа... у власному розумінні:

      Быт. 35, 18 - "И когда выходила из нее душа, ибо она умирала..." Тобто матеріальна природа помирає, тонка духовна природа живе, виходить з людини. Якщо розуміти душу як життя, надане Богом (бо це Його власність) то очевидно, що тіло помирає а душа живе.
      Втор. 10, 12 - "...от всего сердца твоего и от всей души твоей".
      Иов 2, 6 - "...он в руке твоей, только душу его сбереги".

      Важливо розуміти й психічні (душевні) стани душі, бо душа як окрема складова людини може перебувати в різних станах, як і матеріальне тіло людини, наприклад :

      Быт. 42, 21 - "страдание души его";
      Иов. 7, 15 - "душа моя желает";
      18, 4 - "О ты, раздирающий душу твою в гневе";
      19, 2 - "Доколе будете душу мою...";
      27, 2 - "огорчивший душу мою";
      Пс 6, 4 - "душа моя сильно потрясена";

      На час земного життя людини душа зберігається в крові, а це на мій погляд саме цікаве:

      Быт. 9, 4 - "Только плоти с душею ее, с кровию ее не ешьте".
      Лев. 17, 11 - "Потому что душа тела в крови".
      Лев. 17, 14 - "Ибо душа всякого тела есть кровь его, она душа его."
      Лев. 17,10 и Если кто … будет есть какую-нибудь кровь, то обращу лице Мое на душу того, кто будет есть кровь, и истреблю ее из народа ее
      17,12 "ни одна душа из вас не должна есть крови".

      Звідти й заборона їсти кров, бо вона є носієм душі.
      При чому як в людини так і в тварини. То у тварин теж є душа тільки якась інша, не така як в людини. Бо тварина – жива істота, відповідно й душевна (не ображайте православних батюшек, БУДЬЛАСКА!!!).

      При чому в Богові також є близьким поняття душі:

      Ис. 1, 14 - "...праздники ваши ненавидит душа моя".
      Иер. 5, 9 - "...не отмстит ли душа Моя такому народу...";
      Иер. 6, 8 - "Вразумись, Иерусалим, чтобы душа Моя не удалилась от тебя..."

      Відповідно в Христа теж є душа.

      Подивіться як гарно висловлюється св.Григорій Паламо (фундатор православного ісіхазму): “Душа має життя не тільки як енергію, але й як її сутність, природу, бо живе сама по собі”. І це дуже важливо.
      Ваші міркування.
      Спаси Христос.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".