З Василем!
01/15/2004 | Георгій
Вітаю зі святом Св. Василя ("старого Нового року") всіх, хто святкує "по-старому."
Ой, учора із вечора пасла Маланка два качура.
Пасла, пасла, загубила, шукаючи їх, заблудила.
Заблудила в чистім полі, в чистіїм полі Василь оре.
Васильчику, чичерчику, посію в тебе в городчику.
Буду в тебе поливати, по тричі на день поливати,
Щосуботи проривати, за русу косу затикати.
(Не маю аудіо файлу, тому чудову мелодію цього вальсу, який завжди виконується на українських діаспорних новорічних балах-"маланках," пропоную вам знайти і прослухати самостійно. )
Ой, учора із вечора пасла Маланка два качура.
Пасла, пасла, загубила, шукаючи їх, заблудила.
Заблудила в чистім полі, в чистіїм полі Василь оре.
Васильчику, чичерчику, посію в тебе в городчику.
Буду в тебе поливати, по тричі на день поливати,
Щосуботи проривати, за русу косу затикати.
(Не маю аудіо файлу, тому чудову мелодію цього вальсу, який завжди виконується на українських діаспорних новорічних балах-"маланках," пропоную вам знайти і прослухати самостійно. )
Відповіді
2004.01.15 | Георгій
Цікавий матеріал про Св. Василя Великого
Він був архієпископом міста Кесарія, другом і однодумцем Св. Григорія Нісського, Ейсебія і інших видатних діячів ранньї церкви. Відзначався серйозним і водночас м"яким, делікатним характером, знаннями в риториці, філософії і астрономії, а також здатністю лікувати хворих (хоч і не мав спеціальної медичної освіти). Прославився п"ятьма книгами під спільною назвою "Проти Евномія," дев"ятьма гоміліями (проповідями) під назвою "Про Гексемерона," коментарями до Псалмів, трактатами про християнське життя, і також (мало не найбільше) літургією, яка досі використовується в багатьох православних та греко-католицьких церквах разом з літургією Св. Івана Золотоустого.http://www.newadvent.org/cathen/02330b.htm
2004.01.15 | Вільнодум
Re: Цікавий матеріал... ???
Кому в Україні цікаво знати про цю людину з Ізраїльського міста Кесарія, і про всі ці "ейсебія", "евномія", "гомілія" і всяка інша чортова біснобія! Це якраз те, що Українській Духовності зараз конче потрібно??? І це те, що у Вас викликає любов до України (?), і це те, що Ви вважаєте Українським (?), духовним (?).Слів нема…(!!!)… а ті, які є, не можу на цьому цензурному форумі сказати!
2004.01.16 | пан Roller
С днем Иисуса.Неужели имя Василя важнее имени Иисуса?
Весь Христианский мир на день Василя празднует как день в который Иисуса нарекли именем, восьмой день по Луке.Неужели имя Василя важнее имени Иисуса?
Кстати, проконсультируйте если возможно. В этот день Иисуса обрезали.
Куда была упрятана обрезанная плоть Иисуса. Что о ней известно.
Почему провославніе и католики не следуют примеру сіна бога МИисуса и не делают себе обрезание. Почему они не чествуют его имя в день наречения, а празднуют какую-то непонятную традицию?
Как то я видел репортаж с места рождения Иисуса. И обратил внимание,это место отмесено четирнадцатиконечной звездой.
Чем объясняется эта цифра четырнадцать. Она совпадает именно с четырнадцатым чисом месяца, в который образали Иисуса и нарекли его именем.
Кто придумал имя? Или оно было послано свыше.
Спасибо.
Brgds
--------
Bопрос относительно креста и праильности крещения.
Провославный крест отличается от католического. Он имеет дополнительную короткую перекладину. И еще одну наклонную. Причем наклон имеет точное значение, распологается одинаково на могилах усопших.
Что ві знаете по єтому поводу?
Brgds
К вопросу клонирования Иисусов.
http://maidan.org.ua/news/view.php3?bn=maidan_rel&key=1073807154&first=1074278588&last=1073666365
2004.01.16 | Георгій
Обрізання і т.д.
Пане Роллере, дякую за Ваш допис. Так, дійсно, кафоличні церкви відзначають день Першого січня (восьмий день після народження Ісуса) як день його обрізання (див., наприклад, сайт англо-католиків, http://www.dpsw.org/year.htm). Але 1 січня є також святом Св. Василя Великого. На відміну від дня обрізання крайньої плоті маленького Ісуса, який *УКРАЇНСьКІ* церкви, наскільки мені відомо, ніяк особливо не святкують, день Василя традиційно святкується. Ось як про це співають в народній пісні:"Ой, ідуть до тебе три Празники в гості,
Радуйся, ой радуйся, земле, Син Божий народився.
А що перший праздник - святеє Рожестя,
Радуйся, ой радуйся, земле, Син Божий народився.
А що другий празник - Василя святого,
Радуйся, ой радуйся, земле, Син Божий народився.
А що третій празник - славне Водохристя,
Радуйся, ой радуйся, земле, Син Божий народився."
Чому українська традиція віддала святкуванню Василя перевагу над святкуванням річниці обрізання і наречення Ісуса, я, чесно кажучи, просто не знаю.
За християнською вірою, обряд обрізання дитини як символ входження цієї дитини в Завіт з Богом не потрібний. Наш Завіт з Богом скріплений не нашим обрізанням, а кров"ю Христа. Але християни вірять у так зване "внутрішнє обрізання" або "обрізання серця," тобто виховання в собі любові, доброти, м"якості, лагідності, сумирності. (Див. Луки 22:20, Римлян 2:25-29, Галатів 3:19-29, і деінде.)
2004.01.16 | Serhiy Hrysch
Римлянам 2:25-29
25 Обрізання корисне, коли виконуєш Закона, а коли переступник, то обрізання твоє стало необрізанням26 Отож, коли необрізаний зберігає постанови Закона, то чи не порахується йому необрізання за обрізання?
27 І необрізаний фізично, чи не осудить тебе, переступника Закону з Писанням і обрізанням?
28 Бо не той юдей що ним є назовні, і не те обрізання що назовні на тілі,
29 але той, що є юдей потаємно, духовно, і обрізання -- серця духомЮ а не за буквою; йому похвала не від людей а від Бога.
П.С. "Закон" мається на увазі закон Мойсеїв,
Взагалі, раджу скептику Роллеру почитати Послання до Римлян - то короткий опис "що таке Християнство". (і чому питання розташування перекладин на хрестиках не має жодного відношення до християнської духовності
2004.01.19 | Анатолій
З Василем проблем немає, а от з Георгієм постійно!(-)