Чи це є віра і любов до ближнього?
02/18/2004 | Ваня
Розгуляність "великих" душить почуття менших. То де ж тут віра в Бога?
-"23 лютого до Москви прибуває кардинал Вальтер Каспер
Він є президентом Папської Ради Католицької церкви зі сприяння християнській єдності. Його приїзд є черговою спробою поліпшити відносини між Московською патріархією та Ватиканом, які останнім часом ще загострилися, зокрема у зв’язку з проблемою можливого заснування Українського греко-католицького патріархату в Україні. Цей патріархат — не нова ідея, бо питання про його проголошення було порушено ще на Другому Ватиканському соборі (1963) главою греко-католиків кардиналом Йосифом Сліпим. А в 1975 році Йосиф Сліпий прийняв — без згоди Ватикану — титул патріарха.
Сьогодні Московська патріархія особливо стурбована тим, що у Києві повним ходом триває будівництво великого кафедрального греко-католицького собору і патріаршої резиденції, що красномовно свідчить про наміри греко-католиків. Москва ж хоче бачити Греко-католицьку церкву, якщо вже вона таки існує, тільки регіональною, обмеженої рамками Західної України. (Питання про втручання Московської патріархії у внутрішні релігійні справи України тут торкатися не будемо.) Не поспішає надати Українській греко-католицькій церкві статус патріархату також Ватикан, першою причиною чого є саме послідовний і категоричний опір Москви.
Чому Римська кафедра така уважна до реакцій Московської патріархії навіть за рахунок активного невдоволення українських греко-католиків? Річ у тому, що подальше охолодження або навіть розрив відносин з Російською православною церквою суперечать проголошеній і послідовно провадженій Ватиканом політиці — встановленню та підтримці дружніх відносин з усіма християнськими (і навіть нехристиянськими) церквами. Православ’я тут знаходиться на особливому положенні, оскільки за всіма релігійними «параметрами» католицизм і православ’я дуже близькі між собою; так наприклад, істотних догматичних і обрядових відмінностей між католицизмом (або православ’ям) і протестантизмом значно більше.
Московська патріархія займає до Ватикану помітно жорсткішу позицію, рідше згадує «сестринську спорідненість» і постійно поповнює «чорний список» католицьких гріхів перед православ’ям. Куди занесено, зокрема, всі візити Папи Івана Павла II до православних країн. Але головним каменем спотикання залишається, звісно, греко-католицизм в Україні. Цікаво відзначити, що сьогодні в цю «гру» втягнутий і Вселенський патріарх Варфоломій I, який також висловив свій протест — абсолютно очевидно, що під серйозним тиском Москви — проти створення Греко-католицького патріархату в Україні. Варфоломій I навіть погрожує Папі Івану Павлу II «припиненням богословського діалогу між Католицькою і Православними церквами… Необхідно запевнити народ України та всіх православних у тому, що Ви не плануєте засновувати патріархат в Україні». (Це просто дивно, як багато бажаючих вирішувати українські церковні проблеми!) У зв’язку з ситуацією, що склалася, цікаво нагадати про співвідношення «сил»: сьогодні у світі православних нараховується (за максимальними оцінками) 250 мільйонів, католиків — понад 1 мільярд 70 мільйонів.
Повертаючись до приїзду до Москви кардинала Вальтера Каспера, нескладно припустити, що саме українські справи стануть одним із головних предметів обговорення представниками «церков-сестер». («Zenit»)
-"23 лютого до Москви прибуває кардинал Вальтер Каспер
Він є президентом Папської Ради Католицької церкви зі сприяння християнській єдності. Його приїзд є черговою спробою поліпшити відносини між Московською патріархією та Ватиканом, які останнім часом ще загострилися, зокрема у зв’язку з проблемою можливого заснування Українського греко-католицького патріархату в Україні. Цей патріархат — не нова ідея, бо питання про його проголошення було порушено ще на Другому Ватиканському соборі (1963) главою греко-католиків кардиналом Йосифом Сліпим. А в 1975 році Йосиф Сліпий прийняв — без згоди Ватикану — титул патріарха.
Сьогодні Московська патріархія особливо стурбована тим, що у Києві повним ходом триває будівництво великого кафедрального греко-католицького собору і патріаршої резиденції, що красномовно свідчить про наміри греко-католиків. Москва ж хоче бачити Греко-католицьку церкву, якщо вже вона таки існує, тільки регіональною, обмеженої рамками Західної України. (Питання про втручання Московської патріархії у внутрішні релігійні справи України тут торкатися не будемо.) Не поспішає надати Українській греко-католицькій церкві статус патріархату також Ватикан, першою причиною чого є саме послідовний і категоричний опір Москви.
Чому Римська кафедра така уважна до реакцій Московської патріархії навіть за рахунок активного невдоволення українських греко-католиків? Річ у тому, що подальше охолодження або навіть розрив відносин з Російською православною церквою суперечать проголошеній і послідовно провадженій Ватиканом політиці — встановленню та підтримці дружніх відносин з усіма християнськими (і навіть нехристиянськими) церквами. Православ’я тут знаходиться на особливому положенні, оскільки за всіма релігійними «параметрами» католицизм і православ’я дуже близькі між собою; так наприклад, істотних догматичних і обрядових відмінностей між католицизмом (або православ’ям) і протестантизмом значно більше.
Московська патріархія займає до Ватикану помітно жорсткішу позицію, рідше згадує «сестринську спорідненість» і постійно поповнює «чорний список» католицьких гріхів перед православ’ям. Куди занесено, зокрема, всі візити Папи Івана Павла II до православних країн. Але головним каменем спотикання залишається, звісно, греко-католицизм в Україні. Цікаво відзначити, що сьогодні в цю «гру» втягнутий і Вселенський патріарх Варфоломій I, який також висловив свій протест — абсолютно очевидно, що під серйозним тиском Москви — проти створення Греко-католицького патріархату в Україні. Варфоломій I навіть погрожує Папі Івану Павлу II «припиненням богословського діалогу між Католицькою і Православними церквами… Необхідно запевнити народ України та всіх православних у тому, що Ви не плануєте засновувати патріархат в Україні». (Це просто дивно, як багато бажаючих вирішувати українські церковні проблеми!) У зв’язку з ситуацією, що склалася, цікаво нагадати про співвідношення «сил»: сьогодні у світі православних нараховується (за максимальними оцінками) 250 мільйонів, католиків — понад 1 мільярд 70 мільйонів.
Повертаючись до приїзду до Москви кардинала Вальтера Каспера, нескладно припустити, що саме українські справи стануть одним із головних предметів обговорення представниками «церков-сестер». («Zenit»)
Відповіді
2004.02.18 | Ваня
Re: Чи це є віра і любов до ближнього?
Невже так нікого і не цікавить, як поводиться Московська , Грецька та Римська церква супроти України. Які ж ваші, панове, думки супроти цього? Чи не треба бити на сполох і робити якісь протиставлення такому поводженню? Як же Ви, пане Франко, задивляєтесь на греко-католицький патріархат в Україні? А може серед форумників є віруючі Київського патріархату, яке ж ваше ставлення до всього цього. Держава видаватиме гроші на розбудову московського патріархату у нашій Україні. На Київський, грошей не виділяють.Ось Ви дуже всі зацікавленні різними релігіями. Дискутуєте, доказуєте, а супроти своєї рідної церкви вам якось не цікаво.
Надіюся таки почути ваші думки.
2004.02.18 | Георгій
Я свою точку зору на це повідомлення...
... вже висловив, оцінивши його як "важливе."Щодо державних грошей на розбудову УПЦ-МП, це, по-моєму, неподобство. Але я взагалі проти використовування народних податкових грошей на розбудову будь-якої церкви. Це повинно бути приватною справою вірних тієї чи іншої церкви.
До ідеї українського греко-католицького патріархату я ставлюся дуже позитивно, як і до ідеї київського православного патріархату.
Проте, на мою думку, найважливіше не те, як який папа чи патріарх за кордоном України ставиться до розвитку українських церков, а те, як самі українці до цього ставляться. Зараз адепти УПЦ-МП і адепти УПЦ-КП нагадують мені двох баранів на вузькому місточку: вперлися рогами одне в одне і сподіваються, що їхня візьме. Результат - обидва падають у воду. Треба не боротися одне з одним, а сісти за стіл переговорів і пробувати домовитися.
2004.02.19 | Ваня
Re: Я свою точку зору на це повідомлення...
Пане Георгій!Дякую, що відповіли на моє питання. Мені цікава Ваша думка-
-"Проте, на мою думку, найважливіше не те, як який папа чи патріарх за кордоном України ставиться до розвитку українських церков, а те, як самі українці до цього ставляться. Зараз адепти УПЦ-МП і адепти УПЦ-КП нагадують мені двох баранів на вузькому місточку: вперлися рогами одне в одне і сподіваються, що їхня візьме. Результат - обидва падають у воду. Треба не боротися одне з одним, а сісти за стіл переговорів і пробувати домовитися"-
Невже Ви і насправді думаєте, що УПЦ-МП буде "домовлятись" в будь чому з УПЦ-КП? Хиба ж ви не знаєте що остання, рахується розкольницькою церквою в православії? Так само вони задивляються і на греко-католицьку церкву. В ніякому разі московська церква не віддасть під українську власність свої "володіння". Зараз проти цих українськіх церков діє Варфолимей, Алєксей та і папа не стоїть за їх розбудовою. Одинокий вихід , це зіґнорувати ,канони, і проголосити греко-католицький патріархат супроти волі папи. Так повстав Київський Патріархат. Так колись зробила і балгарська церква.
Так колись зробило і московське православіє. Згодом би все наладналося, бо побачили б що іншого виходу немає. На жаль наші українці ще не доросли до такого рішучого кроку. А шкода!
2004.02.19 | Георгій
Re: Я свою точку зору на це повідомлення...
Ваня пише:>Одинокий вихід , це зіґнорувати ,канони
(ГП) Так це ж вже зроблено - УПЦ-КП їх зігнорувала...
>Згодом би все наладналося, бо побачили б що іншого виходу немає. На жаль наші українці ще не доросли до такого рішучого кроку. А шкода!
(ГП) І решта православних теж не доросла.
2004.02.19 | Р.М.
Re: Чи це є віра і любов до ближнього?
Ваня пише:> Невже так нікого і не цікавить, як поводиться Московська , Грецька та Римська церква супроти України. Які ж ваші, панове, думки супроти цього? Чи не треба бити на сполох і робити якісь протиставлення такому поводженню?
Нічого доброго з цього не вийде. Тільки людей ще більше озлобимо. Це питання не одного дня і тут я повністю підтримую виважений підхід теперішнього керівництва УГКЦ. Може для Вас це виявиться дивним, але терпіння мусимо виявити і тут.
2004.02.19 | Георгій
Згідний!
Р.М. пише:> Нічого доброго з цього не вийде. Тільки людей ще більше озлобимо. Це питання не одного дня і тут я повністю підтримую виважений підхід теперішнього керівництва УГКЦ. Може для Вас це виявиться дивним, але терпіння мусимо виявити і тут.
(ГП) Так. Я не греко-католик і тому не знаю всіх деталей, але я точно знаю, що в усіх справах побудови християнської церкви потрібні терпіння, гнучкість, бажання піти на переговори, компроміси, здатність іноді трохи чимось поступитися, і т.д. І чим більше в суспільстві культури (яку надихає Дух Святий), і чим менше бажання бити, трощити, топити в крові або принаймні (від безсилля) опльовувати противника - тим краще.
2004.02.19 | Тестер
Re: Тут справа більше політична, ніж релігійна
А якщо МП то і великодержавна, або шовіністична.Ця вся боротьба владик за парафії нагадує мені "драчки" медведчуркісів з донецькими та дніпропетровськими за дерібан бюджету та й України.
А так як в Росії синод на рівні політбюро ЦК КПСС і грошей в Росії більше, то загарбуються і солідні прибуткові галузі підприємництва, і засоби масової інформації, і церкви з приходами. Перщі, щоб втримувати в матерільній вуздечці, другі - щоб засіяти в розум елементи насильства, розпусти, відчаю від "меншовартости". Ну а треті- щоб влізти в душу, в совість людини і перетворити її в закінченого раба!
2004.02.19 | tmp
сижу пишу годовой, никого не трогаю..
уже почти заснул за столом, но тут приходит...Кто бы вы думали, ребята?
Верно дети! - Приходит Юпиииии!
Если Вам господа, действительно интересно, что я думаю по сему поводу, то скажу правду, не покривлю душею:
"Патриархят в каждый дом, в каждую семью!"
А почему собснно только для ПыЦы, МыЦы/КыЦы, и прочих РКЦы с ГКЦы и СДПУ(о) и без оной "о"!?
Даешь патриархат каждому просвитерианину, мармону и англиканину, буддисту и малакану, шаману и брахману!
Смотрите как мило - "Патриарх всееи Жмеринки отец Филофонист".. Или "Матриарх всегого подъезда №2, что у дома #17 Кривого переулка владыка-мать Ейо"
Даешь патриархат, матриархат и предиктат!
В каждый дом по папе, в каждую семью по маме.
Каждой матриархе по Папе, каждому патриарху по матриархе.
В случае возникновения меконфессиональных конфликтов - все за стол переговоров.
Котам - воды, дитям цветы!
Мороженое можно мне...
Даешь!
2004.02.19 | Р.М.
Re: сижу пишу годовой, никого не трогаю..
Якщо є патріархати, то чому ж їм не бути?..А якщо скасовувати, - то скасовувати всі, і об'єднюватись в єдину святу апостольську церкву.
2004.02.19 | Тестер
Re: Пиши, дорогой, пиши! От этого зарплата зависит
Эти форумные схоласты могут тебя до банкротства довести.Одни так Рим проспорили...Когда "варвары" были уже на стенах, они спорили по поводу пола ангелов...
2004.02.19 | Георгій
Ті варвари були, до речі, вже охрищені...
... і теж сперечалися про ангелів і т.д. Аларіх був охрищений, правда аріанин. А король франків Кловіс був навіть трінітаріанець.2004.02.19 | Ваня
Re: сижу пишу годовой, никого не трогаю..
Якби я міг, я б викреслив ваш допис, бо це "правокативно", "ображаюче""наклепнецьке" і не достойне дискусії. Надіюся, що модератори так і зроблять. У Вас проявляється якась дивна ненавість до незалежних конфесій. Тестер висловив правильну думку і допис зарахували ,як "недостойний",а Ваш чомусь залишили. Цікаво, що тут робиться на форумі. Кому залежить на знеславленні української справи?
2004.02.19 | Георгій
Від модератора
Оцінку "агітпроп" Тестерові поставив не я. (Нагадую, що ВСІ дописувачі, окрім тих, хто не зареєстрований або міняє ніки, можуть ставити оцінки. Якщо хтось має з цим проблему, напишіть п. Свистовичу або п. Технарю.) Щодо допису п. tmp, я вважаю його дуже ядучим, саркастичним, але образи або наклепу я там не бачу. І оцінок таких поки що не введено. Якби я вважав цнй допис образою або наклепом, я б його просто, як модератор, видалив без ніяких оцінок. Проте я не вважаю висловлення певної думки в іронічній або навіть саркастичній формі образою чи наклепом. При всій моїй НЕЗГОДІ з позицією п. tmp в цьому питанні, я не відчуваю морального права видаляти його допис або будь-яким чином репресувати його думки.2004.02.19 | tmp
PS
Георгий, совершенно точно я знаю то, что никого оскорбить или обидеть я не хотел..Просто я подумал, что иногда полезно доводить ту или иную идею до ее логического предела, а уже там: у предела или за ним, смотреть не превращается ли она в абсурд.. Так доведенная до предела идея христианства приводит к вполне разумному обоснованию Спасения, Вокресения или Троицы.
Здесь же я увидел лишь то, что изложил, т.е. дальнейшую, как сказал "тот парень" - "атомизацию". Атомизацию конфессии, причем конфессии далеко не протестанской по духу, а чтущую каноны и осознающую необходимость признания Римом своих действий каноническими.
Почему-то Рим считает своим долгом вести диалог с Константинополем, а Ваня, к примеру никак не может взять в толк: "как же это так? Большинство вокруг и в политике, и в бизнесе, и вообще по жизни друг дружку стараются объегорить, обойти, а эти демогоги чет там согласовывают, пытаются найти точки соприкосновения и даже в случае отсутствия оных страются не поубивать друг друга, а просто говорят: "хорошо, сейчас мы не можем решить эту проблему, давайте подождем, потерпим, постоим там где мы есть, не пойдем дальше, ибо не сойдемся, но разойдемся, пусть не сейчас, но когда-то мы ее решим.."
Ваням не понятно, почему католики и православные еще не режут друг другу глотки и почему бы не начать это "святое" дело между греко-католиками и православным, начать в Украине.. Тем более, что поводов, по мнению Вань, предостаточно.
Вани ищут тему погорячее и пусть уж не получается стравить в реале, пробуют устроить бойню в виртуале.. А заварив эту бойню потирают свои потные ручки и тихонько похрюкивают от удовольствия..
Вы, Георгий, это вероятно можете понять, но вряд ли принять: есть у нас церковные каноны, которые нарушать просто нельзя. Нельзя не от того, что это неразумно или несправедливо, а от того, что не канонично. Так вот, та церковь, которая нарушает общепринятый канон и даже получает мирское преимущество много больше теряет в самой себе.
Такие шаги, как учреждение патриархата церкви должны быть каноничными и быть таковыми признанными христианскими каноническими кофессиями. Если это будет признано каноническим - значит это есть правильно, нет - раскол, откол, закол, выкол и т.д. Почему-то греко-католики не спрашивают "добро" у ООН, ВСЦ или Европарламента. Они точно знают, что благословения необходимо просить (именно смиренно просить, а не требовать) в Риме. Почему-то Рим понимает и знает, что этот вопрос необходимо согласовать с Константинополем и Москвой - теми каноническими конфессиями, которые уже имеют юрисдикцию на "спорной" территории.
Просто попробуйте угадать, как будет называться УГКЦ завтра, если самочинно объявит учреждение патриархата в Киеве.. Да, протестанты вероятно будут хлопать в ладоши, но буква "К" там просто может пропасть, а я просто скажу "фи.. это не канонично"..
Получится обычный протест, банальная реформа.
Вани и вероятно Вы можете "тыкнуть" "все Вы такие", подкинуть пару-тройку-легион примеров из истории - православные мол варвары не либеральные, католики-крестоносцы/инквизиторы, а я потом вспомню Кромвеля и все такое..
Но по-моему смысл хриситианства вовсе не в обвинительном словоблудии, а чем-то в другом.
ЗЫ
А теперь попробуйте найти в моем посте те слова, где я против учреждения патриархата ГКЦ.
2004.02.19 | Георгій
Дарма Ви так...
Я як раз дуже поважаю порядки і традиції інших християнських церков, тому зовсім не збираюся опльовувати канони православних чи греко-католиків. Я за УПЦ-КП і також за патріархат УГКЦ, але також за те, щоби питання розбудови цих церков не змішувалися з політикою. Думаю, що моя точка зору на це така сама, як і точка зору вірного греко-католика п. Р.М., і також не така вже й далека від Вашої. Але з Вашого попереднього допису на цю тему я так зрозумів, що Ви взагалі проти київського патріархату як для православних, так і для греко-католиків. Тепер я бачу, що Ви не проти ідеї патріархату, а тільки проти тих методів, якими деякі люди в Україні і в діаспорі намагаються вирішувати церковні питання. Дякую за роз"яснення.2004.02.19 | Ваня
Re: PS
Якщо хочете нападати на мене, прошу робіть це раціонально. Такі Ваші вислови які подаю нижче,це просто образа в мою сторону. Покажіть мені допис де я закликаю за якесь "різання глоток". Прошу писати Ваші зауваги до моїх дописів з якимись доказами, а не нападами. Ви щось мовчите на мій допис про греко-католицкий патріархат, а лише пафосно об'являєте, що мов, знайдіть де я написав проти такого патріархату. Прочитайте моє звідомлення про цей патріархат і дайте конструктивну оцінку.Ваші "мудрі" слова-
-"Ваням не понятно, почему католики и православные еще не режут друг другу глотки и почему бы не начать это "святое" дело между греко-католиками и православным, начать в Украине.. Тем более, что поводов, по мнению Вань, предостаточно"-
2004.02.19 | Тестер
Re: Ваню! Як "просвітлений" атеїст, до того ж з ознаками
Духовності, я не вписуюсь в компанію віруючих.І відношусь до них з певною долею сарказму та іронії, а також, в певній мірі, як до "дорослих дітей".
Ну не можна на повному серйозі розмірковувати про "чуда", як в тому анекдоті про падаючого з дзвіниці.
Або "перетирати" давні семітські тексти тисячолітньої давнини. Та ще і шукати в них те, чого там нема. Ну хоббі таке в людей.
А щодо світових релігій такої як християнство, то висновок один.
ЇЇ завжди використовували "правителі" у своїх політичних інтересах.
І всякі там розмови про непричетність до політики - слова для "лохів".
Як би не хотілось об"єднати масові християнські конфесії в Українї - це блеф і наївність. А що тоді робити з баптистами, п"ятидесятниками, єговістами...
2004.02.19 | tmp
Тестеру
ты б (я так понял, что мы уже на "ты") не исповедывывался в общественном месте, а присоветовал где б взять хорошую ссылку с более-менее популярным изложением ОТО.. Сегодня набрел на новость про черные дырки и мол они способны лишь силой своей гравитации поглащать звезды.. Там же была фраза, что это есть доказательство некоего постулата ОТО Энштейна..Есть такое дело?
зы
Кстати, "минус" впаял тебе я - офотопик там у тебя получился. Кто-то подправил на "агитпроп", но имхо таки офтопик.
=отредактировано=
2004.02.20 | Тестер
Re: tmp. Офтопік як раз у тебе! Де ти пишеш звіт
Я писав по суті запитання Вані. Хоча його запитання, не відноситься до заголовку теми. Правильний заголовок в другій темі.А звіт декану, чи "товаріщу майору". Чи у нього сумісництво?
На громадських засадах, як у Ківалова.
2004.02.19 | Ваня
Re: Ваню! Як "просвітлений" атеїст, до того ж з ознаками
-Як би не хотілось об"єднати масові християнські конфесії в Українї - це блеф і наївність. А що тоді робити з баптистами, п"ятидесятниками, єговістами...-
Так і я ж про те. Для чого об'єднувати? Нехай кожний молиться, як йому душа підсказує. Та не всі так вірять. Прочитайте допис Тмр.От людину непокоять канони і винні всьому такі як ми "вані". Бо ж бачите, нам захотілося українського проводу в українській церкві. А "ето нєльзя"! Головувати можуть лиш Константинопіль, Москва та Рим. Решта всі "підкарьонниє". Не варто піднімати ці теми на цьому форумі.
Тут треба лиш писати про інші релігії і не дай Боже зачіпити "канони"
Шкода що цей форум так низько впав.
2004.02.19 | Olel'ko Sivers'kyj
Re: Чи це є віра і любов до ближнього?
Тi сили в РПЦ, що розпалюють ворожнечу з УГКЦ та УПЦ КП, не кращеставляться й до iнших православних церков, офiцiйно визнаних та канонiчних.
Приклад - ставлення МП до спроби Румунської православної церкви органiзувати свої парафiї для
молдаван Одещини, див. http://www.risu.org.ua/article.php?sid=1101&l=en
Проблема полягає у тому, що РПЦ зараз - це iнструмент росiйських спецслужб, який вони використовують для пiдтримки iмперської iдеологiї в Росiї та для дестабiлiзацiї cитуацiї в Українi, а
також - для поширення антидемократичних та антиєвропейських настроїв як в Росiї, так i в Українi.
2004.02.19 | Ваня
Re: Чи це є віра і любов до ближнього?
Пане Олелько!Вас зараз зітруть, або окреслять як "недостойне вашого рівня"
Таке тут не дозволено писати. Додам- я цілком з Вами згідний, але я тут також не в пошані.
Ви пишите-
"-Проблема полягає у тому, що РПЦ зараз - це iнструмент росiйських спецслужб, який вони використовують для пiдтримки iмперської iдеологiї в Росiї та для дестабiлiзацiї cитуацiї в Українi, а
також - для поширення антидемократичних та антиєвропейських настроїв як в Росiї, так i в Українi."-
2004.02.19 | Георгій
Зачекайте, ще ж ніхто нікого не стирає...
Звинувачення в адресу РПЦ, що вона вся є тільки інструментом російських спецслужб, досить серйозне... Пане Олельку, чи Ви маєте докази?2004.02.21 | Olel'ko Sivers'kyj
не "вся" i не "тiльки", але iнструмент
Я не казав "вся церква" i не казав, що вона є "тiльки" iнструментом, але те, що її використовують як iнструмент - це, безумовно, так.Ось Вам приклад: http://www.cnn.com/2000/US/06/14/military.espionage.03/
"A retired U.S. Army Reserve colonel is under arrest and accused of passing military secrets to the KGB -- the secret police of the former Soviet Union -- during the height of the Cold War, the Justice Department said Wednesday.
George Trofimoff was arrested Wednesday. An indictment released later in Tampa, Florida, said Trofimoff had conspired to sell classified U.S. military intelligence information to the Soviet Union for more than 20 years beginning in 1969.
"He is the highest-ranking United States military officer ever charged with espionage," said Donna Bucella, the U.S. attorney for the Middle District of Florida...
U.S. authorities alleged that Trofimoff, who was known by the KGB code names "Antey," "Markiz" and "Konsul," was recruited into the service of the KGB by Igor Vladimirovich Susemihl, a priest in the Russian Orthodox Church who served as Archbishop of Vienna and Austria."
(Цiкаво, а скiльки таких Трофiмових РПЦ нарекрутувала для Росiї у владних струтурах України?)
Я зовсiм не намагався ображати православних християн Московського патрiархату. В мене є друзi, якi до нього належать, i, нарештi, я сам iнодi вiдвiдую церкви, якi належать до МП. Але це не може перекреслити той факт, що РПЦ є iнструментом росiйських спецслужб. Мої знайомi з МП теж так вважають, i їм прикро, що їх церква так використовується. Але коли МП приймає якiсь рiшення, їх нiхто не питає. Напр., їм завжди було соромно за те, як РПЦ ставиться
до того, що греко-католики повернули собi свої законнi церкви. Це були церкви УГКЦ, якi радянська влада силою вiддала РПЦ, i чеснi люди в РПЦ завжди розумiли, що то не їх, не РПЦ церкви. Бачимо зараз, як цiлi громади РПЦ повертають храми назад до УГКЦ,
див. http://www.risu.org.ua/ukr/news/article;591/
Але ж керiвництво РПЦ не слухає своїх вiрних. Воно знову стверджує, що УГКЦ захопила її, РПЦ, церкви. Не тiлькi православнi християни, але навiть просто нормальнi люди занепокоєнi, що росiйське православ'я зараз знаходиться пiд контролем досить нездорових сил (до речi, у МП ситуацiя ще не така погана, як у деяких маргiнальних напiвправославних течiях росiйського православ'я, яких безумовно пiдтримують спецслужби, див. http://religion.ng.ru/people/2003-12-17/6_sanctity.html )
МП, правда, не дiйшов до канонiзацiї Iвана Жахливого та Григорiя Распутiна, але вже навiть канонiзацiя Романових та адмiрала Ушакова виглядає досить проблематичною. Нiхто з моїх знайомих прихильникiв МП
не може серйозно сприймати "Службу святому праведному Феодору Ушакову", див. http://www.fond.ru/calendar/kanon/ushak.htm
А для бiльшоcтi росiян - це просто нагода ще раз посмiятися над церквою. Кому була потрiбна ця необмiркована канонiзацiя? Тiльки певним державним структурам Росiї, яким треба мати святого покровителя
"флота Российскаго", i не НАТОвського грека, а свого, росiянина. Нехай, вважають у тих структрах, бiльшiсть
буде смiятися, проте хтось все одно буде вiрити, i вiрити так, як треба - державно. Тому й не дивно, що прихильники "святого адмiрала" всюди шукають ворогiв, див. http://www.warlib.ru/index.php?id=000065
"Враг, он не дремлет, и мало ли что задумал. После утренней Литургии поминовения праведного воина Феодора центральный собор монастыря тщательно осмотрели ОМОНовцы. Кто знает, может быть и туда прокрался враг и что-нибудь там заложил. Но бдительная охрана ничего не обнаружила."
Такi настрої розповсюджує дехто в МП. Яка там ще любов до ближнього?
(Варто порiвняти це з тим, яких святих i як шанує Київський патрiархат, див.
http://www.uaorthodox.org/article.php?pid=274
"Святі Михаїл і Федір не відмовилися від своєї віри навіть перед обличчям страждання, бо вони, як християни, мали уповання на Божу обітницю, про яку говорить апостол Петро у своєму посланні – хто
буде співпричасником Христових страждань, той стане і співпричасником Його слави. Християнин не повинен боятися несправедливих страждань, через які він уподібнюється до Христа, який теж страждав
несправедливо. Але він має остерігатися того, щоб не постраждати, як злочинець, бо такі страждання є справедливим покаранням за наші гріхи.
Руські князі проходили через вогонь і кланялися ідолам для того, щоб зберегти земну славу – але хто зараз пам’ятає навіть їхні імена. А князя Михаїла і його боярина Федора Бог прославив небесною славою,
яка не затьмариться і не зникне ніколи. В цей день святкується їхня пам’ять і ми, згадуючи їхній подвиг, вчимося бути християнами не тільки за зовнішністю або назвою, а за своїми справами і життям.
Християнин повинен жити згідно Божих заповідей, виконувати Його волю, а той, то був хрещений, але не ходить до храму, не молиться Богові, не згадує про Нього, творить беззаконня по відношенню до
ближніх – той не християнин. Його християнство – лише зовнішня пуста мішура. Це стосується не тільки мирян, але й духовенства, бо кожен повинен відповідати своєму покликанню. Бог довготерпеливий, але
він і Справедливий Суддя, який карає за гріхи. Немає гріха без покарання, і той, хто не кається в своїх беззаконнях, повинен знати, що він обов’язково буде покараний.
Життя християнина повинно будуватися на любові, бо без любові немає християнства.")
Якщо не всi, як Глiб Якунiн, перейдуть до УПЦ КП, то все ж все бiльше людей у МП розумiють,що у московськiй церквi не все гаразд та що їй потрiбнi певнi реформи, див. http://www.gazeta.ru/comments/2004/01/a_82299.shtml
хоча б, спочатку, як УПЦ КП чи УГКЦ, запровадити службу Божу на мовi, яку розумiють люди. Бо тi, хто зараз контролює РПЦ, виступають проти того, щоб вiдбувалися служби на росiйськiй мовi! Так, Росiйська православна церква служить грецькою, церковно-слов'янською,
англiйською, але забороняє служити росiйською.
Чому? Тому, що росiйським спецслужбам не потрiбнi хриcтияни, якi вiрують у Христа, їм потрiбнi, як в Росiї, так i в Українi формально православнi невiруючi,
(див. http://maidan.org.ua/news/view.php3?bn=maidan_rus&trs=0&key=1076496627&first=1077288185&last=1076339837
"формально православный, но слабо озабоченный религиозной проблематикой")
для яких православ'я - не християнська вiра, а нацiонально-полiтична iдеологiя iзоляцiонicтського характеру.
2004.02.21 | Ваня
Re: не "вся" i не "тiльки", але iнструмент
Пане Олелько!Чому Ви не подасте цей інформативний допис як "початкуюча тема". Подано дуже добрі зцепки і їх би варто довести до відома всім форумчанам. Образ на нікого немає, лише факти.
Дуже вдячний за довідки.
2004.02.21 | Olel'ko Sivers'kyj
Re: не "вся" i не "тiльки", але iнструмент
Дуже дякую за пiдтримку. Проте я просто вiдповiв на питання п.Георгiя. Якщо вiн зробить це "початкуючою темою", я не проти. Протея нiколи не "початкував" тут тем i не збираюся робити цього надалi.
2004.02.19 | tmp
Я Вам про Фому, Вы мне про Ерему
Каноничность церкви не в том, что она нарушает канон, т.е. в данном случае границы епархии и прет напролом, а в том, что соблюдает.Законопослушность выражется не в том, что бы нарушать закон, тем более взаимнопринятый и взаимнопочитаемый закон, а в послушании (соблюдении) ему.
О порядке создания, разделения епархий, рукоположения епископов и т.п. см. в правилах Вселенских Соборов.
2004.02.19 | Ваня
Re: Я Вам про Фому, Вы мне про Ерему
Прочитайте -" Хто стоїть на перешкоді створення греко-католицького Патріархату.-" Подайте свої думки. А то і виходить, я про горох, а Ви про капусту.