Підсумок дискусії про православних і уніатів
08/23/2005 | Стопудів
Головна проблема в тому, що з обох боків на Вільному форумі зібралися - переважно - люди (гарні загалом і чудові), для яких у церкві головне її політична роль.
Тому навіть члени адмінгрупи та інші активісти забувають про принцип невтручання у міжконфесійні розклади, бо у абревіатури УПЦМП і УГКЦ вкладають власні - і часто абсолютно різні - поняття. Цьому сприяє і всілякий піар на християнській ідеї таких досі далеких від церкви людей як Вітренко. Тому консенсусу бути не може в принципі - ці поняття або швидше навіть просто розуміння чи взагалі відчуття настільки розмиті, що навіть симпатики однієї церкви чи політідеї не порозуміються.
Для одних важлива "українськість" церкви, для других - її "незахідність", для третіх - наявність у церковній крамниці книжок Денікіна. Тупик.
Флейм приємний, але безсенсовий. Тому, підсумовуючи кілька гілок дискусії, процитую цитату. З Андрія Кураєва. Вона, щоправда, російською, але ж ми всі розуміємо мову братнього народу, яку українці, зрештою, і придумали.
"Вспомним, чем искушает антихрист христиан на “восьмом Вселенском Соборе” в “Трех разговорах” Владимира Соловьева...
По догадке Владимира Соловьева мечта антихриста — запереть православие в ритуально-этнографический заповедник. В “Повести об антихристе”, которая венчает посмертную работу В. С. Соловьева “Три разговора”, антихрист, провозгласивший себя президентом земного шара, надеясь купить благорасположение к нему православных, обращается к ним с такими словами: “Любезные братья! Знаю я, что между вами есть и такие, для которых всего дороже в христианстве его священное предание, старые символы, старые песни и молитвы, иконы и чин богослужения. И в самом деле, что может быть дороже этого для религиозной души? Знайте же, возлюбленные, что сегодня подписан мною устав и назначены богатые средства Всемирному музею христианской археологии с целью собирания и хранения памятников церковной древности... Братья православные! Кому по сердцу эта моя воля, кто по сердечному чувству может назвать меня своим истинным вождем и владыкою, пусть взойдет сюда!”...
И когда "большая часть иерархов, половина бывших староверов и более половины православных священников, монахов и мирян с радостными кликами взошли на трибуну”, встает старец Иоанн и свидетельствует, что “Всего дороже в христианстве сам Христос”.
Очевидно що так само є і в УГКЦ, і в КП. Якщо цього не розуміють "вязаниє берети", на чому і спекулює Вітренко, то невже цього не розумієте ви?
Слава Ісусу Христу!
ПС: І прохання подібного роду дискусії провадити на форумі "Релігія". Де, власне, місце і цього допису теж.
Тому навіть члени адмінгрупи та інші активісти забувають про принцип невтручання у міжконфесійні розклади, бо у абревіатури УПЦМП і УГКЦ вкладають власні - і часто абсолютно різні - поняття. Цьому сприяє і всілякий піар на християнській ідеї таких досі далеких від церкви людей як Вітренко. Тому консенсусу бути не може в принципі - ці поняття або швидше навіть просто розуміння чи взагалі відчуття настільки розмиті, що навіть симпатики однієї церкви чи політідеї не порозуміються.
Для одних важлива "українськість" церкви, для других - її "незахідність", для третіх - наявність у церковній крамниці книжок Денікіна. Тупик.
Флейм приємний, але безсенсовий. Тому, підсумовуючи кілька гілок дискусії, процитую цитату. З Андрія Кураєва. Вона, щоправда, російською, але ж ми всі розуміємо мову братнього народу, яку українці, зрештою, і придумали.
"Вспомним, чем искушает антихрист христиан на “восьмом Вселенском Соборе” в “Трех разговорах” Владимира Соловьева...
По догадке Владимира Соловьева мечта антихриста — запереть православие в ритуально-этнографический заповедник. В “Повести об антихристе”, которая венчает посмертную работу В. С. Соловьева “Три разговора”, антихрист, провозгласивший себя президентом земного шара, надеясь купить благорасположение к нему православных, обращается к ним с такими словами: “Любезные братья! Знаю я, что между вами есть и такие, для которых всего дороже в христианстве его священное предание, старые символы, старые песни и молитвы, иконы и чин богослужения. И в самом деле, что может быть дороже этого для религиозной души? Знайте же, возлюбленные, что сегодня подписан мною устав и назначены богатые средства Всемирному музею христианской археологии с целью собирания и хранения памятников церковной древности... Братья православные! Кому по сердцу эта моя воля, кто по сердечному чувству может назвать меня своим истинным вождем и владыкою, пусть взойдет сюда!”...
И когда "большая часть иерархов, половина бывших староверов и более половины православных священников, монахов и мирян с радостными кликами взошли на трибуну”, встает старец Иоанн и свидетельствует, что “Всего дороже в христианстве сам Христос”.
Очевидно що так само є і в УГКЦ, і в КП. Якщо цього не розуміють "вязаниє берети", на чому і спекулює Вітренко, то невже цього не розумієте ви?
Слава Ісусу Христу!
ПС: І прохання подібного роду дискусії провадити на форумі "Релігія". Де, власне, місце і цього допису теж.
Відповіді
2005.08.23 | Пані
І це теж - на релігійний форум
Щось, здається, дуже багато людей забули, де таким дискусіям місце...Я перенесу і це, і початковий флейм на релігійний форум через пару годин.
2005.08.23 | Стопудів
Власне, забув дописати
Пані пише:> Я перенесу і це, і початковий флейм на релігійний форум через пару годин.
Саме це хотів написати наприкінці - але захопився.
2005.08.23 | tmp
На удивление цельное, неистерическое мнение. Thnx (-)
2005.08.23 | Steve Seitz
добрий підсумок!
Іще доповнююче нагадування про те, що таке Християнство: http://www.greatcom.org/laws/ukrainian/Стопудів пише:
> Очевидно що так само є і в УГКЦ, і в КП.
Неочевидно це... Церква, що офіційно визнає духовне спілкування з православними відкриває новий заклад... Проти цього заходу протестують соціал-радикали, до за що дякує РПЦ... Так шо не очевидно, і не харашо.
> Слава Ісусу Христу!
>
> ПС: І прохання подібного роду дискусії провадити на форумі "Релігія". Де, власне, місце і цього допису теж.
2005.08.24 | Стопудів
Ми говоримо про церкву, а не про політику
Проти цього заходу протестують соціал-радикали, до за що дякує РПЦ... Так шо не очевидно, і не харашо.Ми (я у першому дописі) говоримо про церкви, а не про політиків. УПЦ МП має свій сайт, де повідомляється її позиція по всіх питаннях - www.orthodox.org.ua
Розділ: "МЕЖКОНФЕСІЙНІ ВІДНОСИНИ"
20.08.2005. Предстоятель Української Православної Церкви закликав віруючих з християнським терпінням поставитися до перенесення кафедри УГКЦ до Києва
Предстоятель Української Православної Церкви Блаженніший Митрополит Київський і всієї України звернувся до духовенства та пастви у зв’язку з переносом 21 серпня 2005р. осідку глави Української Греко-Католицької Церкви зі Львова до столиці України - Києва:
"Возлюблені у Христі Всечесні отці, брати і сестри!
21 серпня цього року, напередодні святкування Дня Незалежності нашої Держави, священноначалля Української Греко-КатолицькоЇ Церкви виконає свій давній намір та перенесе резиденцію свого верховного архієпископа зі Львова до столиці православної України - за історичними висловами другого Єрусалиму та третього уділу Пресвятої Богородиці - золотоверхого Києва. Українська Православна Церква неодноразово заявляла представникам Святого Престолу в Україні та керівництву УГКЦ про недопустимість цього акту, зважаючи на його, як історичну, так і еклезіологічну безпідставність. Наші звернення та прохання залишилися непочутими.
Вбачаючи у всьому дію всеблагого Промислу Божого, розцінимо і нинішню подію, як попущення Боже, як чергове випробування нашої християнської совісті і стійкості в православній вірі, котрою просвітив нас Господь через свого обранця святого рівноапостольного князя Володимира.
Зважаючи на те, що реакція багатьох наших співгромадян на дану, продиктовану не пастирською та церковною доцільністю, а виключно неополітичними та реваншистськими мотивами акцію є гостро негативною, прикликаю з християнським терпінням віднестися до події що матиме місце 21 серпня, всеціло покладаючись на волю Божу, без якої ніщо в цьому світі не звершується.
Ніхто не має права заборонити православним громадянам України, в межах допустимих чинним законодавством, висловлювати своє негативне ставлення до данної акції, яка є відкритим викликом віросповідній самосвідомості православних українців. Однак, закликаю вас, всечесні отці, брати і сестри, з християнською гідністю зустріти те, що нам готує завтрашній день. Будь які прояви агресивності і зла, не породжують нічого іншого, як відповідних аресивності і зла, що є гріхом, а відповідно огидою в очах Божих.
Закликаю вас не уподібнюватися тим, хто на початку 1990-хх. років минулого століття, при бездіяльності, а частіше всього і прямому потуранні місцевої влади у Галичині, зривав наші Богослужіння та силоміць захоплював наші храми. Не уподібнюватися тим, чиє духовенство ногами вибивало Царські врата в наших іконостасах, рвало антимінси в яких знаходилися частки святих мощей мучеників за віру Христову, розсипало та топтало ногами Святі Дари, що покоїлися на престолах наших церков.
Згадувати про це прикро, проте і забувати про таке "історичне відновлення справедливості" не можна.
Однак, закликаю не старозавітнім "око за око, зуб за зуб", сприйняти цю подію, а з твердою християнською впевненістю, що Бог не в силі, а вправді. Нехай Господь укріпить усіх нас".
Володимир, Митрополит Київський і всієї України, Предстоятель Української Православної Церкви".
2005.08.24 | Михайло Свистович
І все ж таки Сабодан не зміг утриматися від засудження
перенесення кафедри. Маразм. Ніхтоне має права закріплювати за певноюцерквою якусь територію й не допускати туди інших. Якщо ти правильнний - борись за душі, вони до тебе потягнуться. А якщо чекаєш, що люди підуть до церкви, бо така традиція - ну то матимеш, що маєш.2005.08.24 | tmp
Re: І все ж таки Сабодан не зміг утриматися від засудження
Михайло Свистович пише:> Ніхтоне має права закріплювати за певноюцерквою якусь територію й не допускати туди інших.
Он этого не далает, точнее - не может (не имеет возможнсти) этого сделать.
> І все ж таки Сабодан не зміг утриматися від засудження перенесення кафедри. Маразм.
Не меньший маразм осуждать кого-либо за осуждение. В т.ч. Сабодана.
Так что маразм действително - крепчает.
2005.08.25 | P.M.
Re: І все ж таки Сабодан не зміг утриматися від засудження
tmp пише:> Михайло Свистович пише:
> > Ніхтоне має права закріплювати за певноюцерквою якусь територію й не допускати туди інших.
> Он этого не далает, точнее - не может (не имеет возможнсти) этого сделать.
То-то. "Не имеет возможнсти".
А желания, -- хоть отбавляй
> > І все ж таки Сабодан не зміг утриматися від засудження перенесення кафедри. Маразм.
> Не меньший маразм осуждать кого-либо за осуждение. В т.ч. Сабодана.
А хіба має право Сабодан засуджувати УГКЦ? І чи це по-християнськи?
> Так что маразм действително - крепчает.
Тільки треба уточнювати з якої сторони.
А те що народ України розумнішає завдяки таким сабоданам -- ФАКТ!
Недарма в народі кажуть. "Кого Бог хоче покарати, відбирає розум.
2005.08.25 | tmp
о маразме
P.M. пише:> А хіба має право Сабодан засуджувати УГКЦ? І чи це по-християнськи?
Да, имеет. И Вы, и Свистович и пан Георгій даже. Все, короче.
Я - не имею.
> > Так что маразм действително - крепчает.
> Тільки треба уточнювати з якої сторони.
Я думаю, с обеих, коль речь идет о причинении друг дружке неприятностей. Как только на какую-то неприятность мы отвечаем её причинившему адекватно (равнозначно) - то неприятность не погашается, а удваивается. То есть - "крепчает".
> А те що народ України розумнішає завдяки таким сабоданам -- ФАКТ!
> Недарма в народі кажуть. "Кого Бог хоче покарати, відбирає розум.
2005.08.26 | P.M.
Re: о маразме
tmp пише:> > (P.M.) А хіба має право Сабодан засуджувати УГКЦ? І чи це по-християнськи?
> Да, имеет. И Вы, и Свистович и пан Георгій даже. Все, короче.
> Я - не имею.
А я за те, аби перечислені Вами особи, займали ту ж позицію, що й Ви
> > > Так что маразм действително - крепчает.
> > (P.M.) Тільки треба уточнювати з якої сторони.
> Я думаю, с обеих, коль речь идет о причинении друг дружке неприятностей. Как только на какую-то неприятность мы отвечаем её причинившему адекватно (равнозначно) - то неприятность не погашается, а удваивается. То есть - "крепчает".
Але ж, пане tmp!. Ну я все розумію: емоції, уподобання, але ж будьмо відвертими!
Ну які "неприятности" причиняє УГКЦ православній церкві Московського патріархату тим, що будує свій собор у Києві???
2005.08.26 | tmp
Re: о маразме
P.M. пише:> Але ж, пане tmp!. Ну я все розумію: емоції, уподобання, але ж будьмо відвертими!
> Ну які "неприятности" причиняє УГКЦ православній церкві Московського патріархату тим, що будує свій собор у Києві???
Как по мне - то абсолютно никаких. Но есть и другие мнения.
2005.08.23 | Цар-Ящір
Слава наівки! "Етнографічний заповідник" - краще не скажеш! (-)