Чудові цитати Сковороди
07/04/2007 | Роксана
Цитати
«Сину, хай болить тобі біда ближнього. Хто ж любить свою біду, а не боліє чужою — ДОСТОЙНИЙ її».
«Людина дивиться на лице, а Бог на серце».
«Краще мати любов і пошану в одного розумного і доброго, як у тисячі дурнів».
«Музика — великий лік у скорботі».
«Старша людини — неоціненний скарб».
«Горіх без зерна ніщо, а людина без серця».
«Приязнь злучує і віддалених. Ворожнеча і близьких віддалює».
«Освіта не повинна зуживати свого впливу тільки на одних жерців науки, котрі жруть її і котрим вона приїдається, але повинна переходити на увесь народ; увійти в нього й засісти в серці й душі всіх тих, котрі мають дізнатися правди. — і я людина, і мені не чуже, шо людське...»
«Як не можна горсткою піску засипати бездонний океан, як не можна широко розкинене полум'я погасити краплиною води, як не можна орлові літати в маленькім пуделочку, так не може дух чоловічий заспокоїтись матеріальними добрами. Дух чоловічий — це безодня безконечна, як небо, або час. Нерозумні люди! Чи довго ви ще будете залишатись в блуканні? Чому ви не думаєте про того, кого називаємо Богом? Чому ви не стараєтесь наблизитись до Нього? В шуканні Бога чоловік знайде повне заспокоєння бажань свого духа.»
«Всі люди думають тільки про блага земні. Купці дурять покупців, щоб здобути грошей якнайбільш. Поміщики скуповують помістя й заводять коней закордонних. Службовці гнуться перед начальством, шоб стати више над іншими. Юристи гнуть закони на власну вигоду. Віршороби улещують вельмож віршами...
Р- А ось як Сковорода висловлюється про смерть-
А в мене одна дума не виходить з голови: як би мені розумно жити й розумно з цього світу відійти. Страшна Смерте з замахненою косою! Ти не милуєш нікого — ні царя ні селюка: ти нищиш усіх, як вогонь солому нищить. Всі тремтять перед тобою, окрім тих, хто сумлінні має чисте мов кришталь..."
«Сину, хай болить тобі біда ближнього. Хто ж любить свою біду, а не боліє чужою — ДОСТОЙНИЙ її».
«Людина дивиться на лице, а Бог на серце».
«Краще мати любов і пошану в одного розумного і доброго, як у тисячі дурнів».
«Музика — великий лік у скорботі».
«Старша людини — неоціненний скарб».
«Горіх без зерна ніщо, а людина без серця».
«Приязнь злучує і віддалених. Ворожнеча і близьких віддалює».
«Освіта не повинна зуживати свого впливу тільки на одних жерців науки, котрі жруть її і котрим вона приїдається, але повинна переходити на увесь народ; увійти в нього й засісти в серці й душі всіх тих, котрі мають дізнатися правди. — і я людина, і мені не чуже, шо людське...»
«Як не можна горсткою піску засипати бездонний океан, як не можна широко розкинене полум'я погасити краплиною води, як не можна орлові літати в маленькім пуделочку, так не може дух чоловічий заспокоїтись матеріальними добрами. Дух чоловічий — це безодня безконечна, як небо, або час. Нерозумні люди! Чи довго ви ще будете залишатись в блуканні? Чому ви не думаєте про того, кого називаємо Богом? Чому ви не стараєтесь наблизитись до Нього? В шуканні Бога чоловік знайде повне заспокоєння бажань свого духа.»
«Всі люди думають тільки про блага земні. Купці дурять покупців, щоб здобути грошей якнайбільш. Поміщики скуповують помістя й заводять коней закордонних. Службовці гнуться перед начальством, шоб стати више над іншими. Юристи гнуть закони на власну вигоду. Віршороби улещують вельмож віршами...
Р- А ось як Сковорода висловлюється про смерть-
А в мене одна дума не виходить з голови: як би мені розумно жити й розумно з цього світу відійти. Страшна Смерте з замахненою косою! Ти не милуєш нікого — ні царя ні селюка: ти нищиш усіх, як вогонь солому нищить. Всі тремтять перед тобою, окрім тих, хто сумлінні має чисте мов кришталь..."
Відповіді
2007.07.04 | Киянка
Дякую. а мені дуже подобається його про сродну працю
- бажаю кожному таке щастя!2007.07.04 | Роксана
Re: Чудові цитати Сковороди
Московське православіє про Сковороду-Твори Сковороди за життя не були друковані, бо тодішня цензура знайшла їх «противними Святому Писанію і образливими для монашества». Вихований в дусі філософічно релігійного навчання, Сковорода повставав проти мертвої церковної схоластики і духового гноблення московського православія, спираючись у своїй філософії на Біблію. Царство наше всередині нас, — повчав Сковорода, — і "Щоб пізнати Бога, треба пізнати самого себе. Поки чоловік не знає Бога в самім собі, годі шукати Його в світі." "Вірити в Бога не значить — вірити в Його існування, а значить — віддатися Йому та жити за Його законом." "Святість життя полягає в робленні добра людям»."-
-------------
Думаю що підхід його думання правильний. Що можна ще до цього додати?-
"Вірити в Бога не значить — вірити в Його існування, а значить — віддатися Йому та жити за Його законом." "Святість життя полягає в робленні добра людям»."-
Як кажеться-
ВІРА БЕЗ ДІЛ МЕРТВА!
2007.07.05 | Вільнодум
Re: Чудові цитати Сковороди
"В чому заключається сутність духовного, філософсько-релігійного пролому у світовідчуванні Сковороди?Учень і біограф Сковороди, Ковалинський писав:
"Серце його дотепер почитало Бога неначе раб, а відтепер полюбило його немов друг."
Ця коротенька вістка є дуже важлива. Вона вказує на те, що в цьому моменті завершилась важлива революція, якої виразом є ціла творчість Сковороди
"Бог - це тиран, вседержатель, а ти - його нікчемний раб, черв, порох, підніжок, - ось основне наставлення Біблії.
Бог - це ти сам, це божественний первень твого духа. Бог - це божественний Чоловік. Ти є другом Бога, сином Бога, самим Богом, - ось основне наставлення сковородинського світовідчування.
Ти є раб Бога! - Ні! - Ти є сам Богом ! - Пропасть ділить ці два світовідчування".
Джерело: http://www.mykola.com/orator/trachuk1.shtml
2007.07.05 | Роксана
Re: Чудові цитати Сковороди
Ніде я не читала щоб так сказав Сковорода.-Вільнодум пише-Учень і біограф Сковороди, Ковалинський писав:
"Серце його дотепер почитало Бога неначе раб, а відтепер полюбило його немов друг."
Ця коротенька вістка є дуже важлива. Вона вказує на те, що в цьому моменті завершилась важлива революція, якої виразом є ціла творчість Сковороди
"Бог - це тиран, вседержатель, а ти - його нікчемний раб, черв, порох, підніжок, - ось основне наставлення Біблії.
Бог - це ти сам, це божественний первень твого духа. Бог - це божественний Чоловік. Ти є другом Бога, сином Бога, самим Богом, - ось основне наставлення сковородинського світовідчування.
Ти є раб Бога! - Ні! - Ти є сам Богом ! - Пропасть ділить ці два світовідчування"
--------------
- Наклепи і більше нічого- Він і помираючи молився Богові. Читайте-
-Смерть Сковороди
Про смерть Сковороди записав Срезневський таке: «...Був прегарний день. До дідича з'їхалось багато сусідів погуляти й повеселитись. Мали також на цілі послухати Сковороди... За обідом був Сковорода незвичайно веселий і говіркий, навіть жартував, оповідав про своє минуле, про свої мандрівки, досвіди. Зачаровані його красномовством повставали всі від обіду, Сковорода щез.. Він пішов у садок. Довго ходив він по перехресних стежках, зривав овочі й роздаваїв їх хлопчикам, що працювали в садку. Над вечір пішов сам господар шукати Сковороду й застав його під гіллястою липою. Вже заходило сонце: останні його проміння пробивалися крізь гущу листя. З рискалем у руці копав Сковорода яму — вузьку, довгу яму. — «Що це, друже Григорію, чим то ти зайнятий?» — спитав господар, підійшовши до старого. «Пора, друже, закінчити мандрівку!» — відповів Сковорода — «і так усе волоссяі злетіло з бідної голови від мордування, пора непокоїтися!» «І, брате, дурниця! Досить жартувати, ходімо!» — «Іду! Але я прохатиму тебе попереду, мій добродію, хай тут буде моя остання могила». І пішли в хату. Сковорода недовго в ній лишився. Він пішов у свою кімнатку, перемінив білизну, помолився Богу і, підложивши під голову свої писані праці і сіру свитку, ліг, зложивши навхрест руки. Довго чекали на нього з вечерею. Сковорода не з'явився. Другого дня вранці до чаю теж, до обіду так само. Це здивувало господаря. Він насмілився увійти до Сковороди, щоб розбудити його; одначе Сковорода лежав уже холодний закостенілий».
Це було 9-го листопада 1794 року. На хресті над його могилою, на прохання самого Сковороди, написано:«Світ мене ловив, але не спіймав».
Його могила знаходиться зараз у селi Сковородинiвка (ран. Iванiвка, бувша садиба Андрея Ковалiвського). В нього можно попасти, з'їхавши з дороги Харків-Суми біля селища Максимiвка (60 км вiд Харкова). Далi треба їхати 18 км до с Сковородинiвка.-
Завжди ходив з біблією і ніколи з нею не розлучався.
2007.07.05 | Роксана
Re: Пане Вільноддуме, до вас питання
Ви згадуєте учня Сковороди Ковалинського. Чи це те саме, що і Ковалівський, на подвірр'ї якого поховано Сковороду? Щось мені так не виглядає.2007.07.05 | Вільнодум
(MOD) Re: Пані Роксано
Приведені цитати є із статті Олексія Трачука, не моєї. Тому я не можу дати відповіді на джерела, які автор використав. Я привожу лінк до повної статті, де є ел. адреса. Можете написати автору напряму.Я з автором погоджуюсь. Сковорода вірив в Бога, але не так, як цього хотіла церква. Тому церква його і не признала. Не дивно. Льва Товстого церква навіть екс-комунікувала!
З писань Сковороди можна "вирвати" цитати, які Вам потрібні для підстверження Вашого мислення.
Сковороду зрозуміти дуже важко. Тому що він Українець. Всі інші, які його розуміють, як віруючого в юдо-християнську доктруну, НЕ Є українцями.
-- Вільнодум
2007.07.05 | Вільнодум
Секрет напису на могилі Г.Сковороди.
http://www2.maidanua.org/news/view.php3?bn=maidan_rel&key=1121996406&first=&last=&pattern=%F1%EA%EE%E2%EE%F0%EE%E4%E0Диспути про науку і віру привели мене до думок про значення напису на могилі Г.Сковороди.
Згадаємо (цитую по памяті) на могилі Г.Сковороди написано - "Світ мене ловив, але не впіймав". Мені здається, що Григорій Савич цим написом закодував глибоку думку про звязок науки і віри.
Наука є грунтовним осмисленням віри, з відповідним *науковим* роз’ясненням специфічного явища, його експериментальним підтверженням, який людина може повторити багато раз, означити, підтвердити, використовувати для дальніших досліджень. Це є умови наукового досвіду, який є *закріпленням* відповідного рівня знань.
Попереду знань НАУКИ іде Віра, тобто людський Дух, інтуїція, яка відкриває те, що ще не “закріплене”, відпрацьоване, описане, доказане, наукою. Як тільки Наука доганяє рівень Віри, а це вона робить постійно, знаходячи ТОЙ опис, ТЕ підтверження і доказ "інтуїції", Віра відразу виривається вперед, бо то є ЗАКОН ЖИТТЯ -- і так вічно, -- НАУКА наздоганяє ВІРУ, але ніколи не може її догнати.
Г. Сковорода це напевно розумів і тому написав на своїй могилі якраз за це. Себе він споріднив з “ВІРОЮ”, бо його ДУХ, розум, думка, були ПОПЕРЕДУ рівня тогочасної науки, тому наука, яку він називає “СВІТ”, його наздоганяв, але так і не впіймав! "Світ мене ловив, але не впіймав".
Григорій Савич цією думкою, написом на власній могилі, хотів показати вищість творчого людського Духу над енциклопедичними знаннями науки, яка цей Дух тільки здатна “ловити”, але НЕ здатна “впіймати”. Можливо в цьому розумінні криється весь секрет філософії Григорія Сковороди, і його ВІРИ?
В вислові Сковороди нема заперечення, нема відкидання науки чи віри. Тут нема зверхності Віри—Духу чи Науки. Тут є їх гармонія і закон розвитку, де наукові знання є опорою для торжества людського Духу і його переможних кроків вперед, які ведуть за собою Науку, яка є фундаментом для РОЗВИТКУ Духу.
-- Вільнодум
2007.07.05 | Тестер
А мені здається, що ти, Миколо, ускладнюєш
Він не сприймав офіціозу і відказувався від кар"єри, цінуючи особисту свободу, навіть ціною матеріального збитку. Це як би та не хотів вступати в КПСС, щоб не бути звязаним. І залишатись Вільнодумом.2007.07.05 | Вільнодум
Володю, ти павильно сказав, але дуже упростив! :)
2007.07.05 | Тестер
Можна сказати, що фігура має вигляд сегментаа
відрізаного від двох параболоїдів обертання, осі, яких співпадають, а утворюючі парабли направлені в різні стоони. Причому коефіцієнт при Х квадрат в тієї шо ширша від"ємний і менше одиниці і в самій вершині по осі прикріплена, скажімо призма, з висотою 15 см, повщиною 3мм, шириною 10мм.Уявив...А, тепер я скажу - Ложка.
Уявив!
, м
2007.07.05 | Роксана
(MOD) Re: Пані Роксано
Ой, пане Миколо,Невже так тяжко говорити без оскажень, приколів, грубих слів?
Ви ж рахуєте себе "науковцем", то пробуйте і говорити культурно.
пишете-
...З писань Сковороди можна "вирвати" цитати, які Вам потрібні для підстверження Вашого <рабського> мислення. <Це можна зробити із Біблії, навіть із слів попа Панька, у якого ср. тонка!>
--------
Р-Таку "мудрість" кожний може сказати. От же ж ви вириваєте цитати з писання Ісуса і робите себе "богом".
---------
...Сковороду зрозуміти дуже важко. Тому що він Українець. Всі інші, які його розуміють, як віруючого в юдо-християнську доктруну, НЕ Є українцями.
Р- Знову "мудрість пана Вільнодума". У вас таке виходить, як українець не є "по вашому покрою", значить НЕ УКРАЇНЕЦЬ. Ну і пощо таку чепуху гнати. Сковорода був христіянином. Читав і вірив у біблію та в Новий Завіт. Не був згідний з тодішньою московською православною церквою, бо ця церква надуживала простого селянина, який ані читати ані писати не вмів. Його це боліло і тому виступав проти таких церковних провідників.Щось подібне робив і Франко. За це його московська церква прокляла. Так Москва полюблювала робити з тими, які насмілювались іти проти неї. В пізніших часах прокляла Мазепу-
----------
<..Думаю, що Ви, пані Роксано, ПО ДУХУ, не є українкою також! Вам було б краще жити в Ізраїлі!>
-- Вільнодум
Р... Знаєте пане Вільнодуме, я не є науковець, а тому скажу не по науковому, а по вашому. Культуру відкинувши на бік-
"Ви знали Панькову молодицю? То поцілуйте її в гузицю!" Взято з уст народу. Це для тих ,що постійно "ЖЖУТ"
2007.07.05 | Вільнодум
Що, пані Роксано, правда очі ріже? :)
2007.07.05 | Вільнодум
Re: Пані Роксано
Роксана пише:> Невже так тяжко говорити без оскажень, приколів, грубих слів? Ви ж рахуєте себе "науковцем", то пробуйте і говорити культурно.
(В-дум) Хочу на цю Вашу заяву відповісти. Я РОЗМОВЛЯЮ КУЛЬТУРНО! Вам здається, що я розмовляю не культурно, тому що Ви не розумієте Української культури мови. Українці завжди казали ТАК, що слова "дзвеніли" в мізках слухача, бо ми були СЛОВА-яни.
Ви, як і багато інших, особливо пан Георгій, навчилися на заході політичній коректності і способу казати ТАК, ЩОБ НІЧОГО НЕ СКАЗАТИ! Щоб те, що треба було сказати, залишалося несказаним, а тільки здогадувалось.
В моїй же мові є корінний Полтавський стиль розмови. Почитайте наших класиків. Чи вони розмовляли в своїх творах, так як Ви пропонуєте? Та це була б комедія, і не українська культура мови, а щось НЕ НАШЕ.
"А зла Юнона, суча дочка, розкудкудахкалась, як квочка"
(Котляревський "Енеїда")
-- Вільнодум
P.S. Тут треба добавити, що церква винувата в тому, що Ви і багато інших, забули ХТО ВИ Є, і якою має бути Ваша культура мови!
2007.07.05 | Георгій
Від модератора
Пане Миколо,Я змодерував деякі Ваші дописи в цій гілці (див. позначку МОД. і значки <> у тексті). З одного Вашого допису я видалив непристойні, вульгарні вислови.
"Політкоректність" вивченого нібито на Заході Георгія тут абсолютно ні до чого. Є просто Правила, одні на всіх, і вони ЗАБОРОНЯЮТь лайку. І також є окремий пункт про особливу тактовність на форумі "ФРД" - як Ви собі уявляєте співіснування особливої тактовності і слів типу "ср*ка тонка," чи закидів людині, що їй краще було б жити не в Україні, а в Ізраїлі?
Будете далі порушувати Правила - будете забанені. Прошу, поводьте себе гідно.
2007.07.05 | Вільнодум
Дякую, пане модератор. Повинуюсь і починаю піст
2007.07.05 | Георгій
Ну і чудово :)
2007.07.05 | Тестер
Ги...Роксана розговілась.
Як гузиця справна і молода, то чого б і ні.Ось деякі президенти дітей в животік цілують...