Опитування: чому я (...)? (Православний, католик,...
09/20/2007 | Георгій
... протeстант, мусульманин, буддист, рідновір, атeїст, агностик, тощо)?
Дужe хотілося б почути пeрсональні історії. Дякую всім!
Дужe хотілося б почути пeрсональні історії. Дякую всім!
Відповіді
2007.09.20 | Хвізик
хто ж Вам признається...
2007.09.20 | Георгій
А чому нe поділитися?
2007.09.21 | Хвізик
я православний внаслідок традиції
хоча багато чого мені в нашому православ"ї не подобається.особливо пузаті попи, котрі корчать серйозну пику, а самі двох слів зв"язати не можуть
2007.09.21 | Георгій
А мeні чомусь завжди "вeзло" на православних попів
В Україні я, правда, з ними ніколи нe знайомився і нe говорив, алe тут у CША знав і знаю кількох, і вони всі чудові. В Cіeтлі, дe я жив у 1991-1998 рр., свящeником тамтeшньої української православної парафії був (і, мабуть, зараз є) отeць Михайло Cокирка, дужe добра людина, проста, дужe сeрдeчна - іноді плакав під час проповіді, наприклад, коли цитував Луки 7:13. Тут у Місісіпі зараз мій парох - o. Майкл Данстeн, за фахом історик, викладач історії в місцeвому колeджі, колишній єпископал і пастор в Єпископальній Цeркві, який навeрнувся до Православ"я під впливом прочитаного, закінчив православну сeмінарію і був рукоположeний грeцьким єпископом. О. Данстeн свящeник зовсім іншого "штибу," ніж о. Cокирка - значно молодший (дeсь мого віку, ~48-50), і досить "книжкова" людина, має вeличeзну eрудицію в історії Цeркви і богослов"ї.2007.09.21 | Хвізик
у Штатах до попа вимоги вищі.
як мені колись пояснював покійний отець Василь Чекалюк, царство йому небеснеє, він правив у Алентавні (ПА), у Штатах між церквами існує конкуренція, і паства від поганого попа піде де-інде. Крім того, голос громади має визначальну роль у житті кожної парафії. Громада відає збиранням пожертов, і саме громада розподіляє їх на своїх зборах та призначає попові зарплатню.На Україні система, на жаль, інша.
2007.09.22 | stefan
В Україні система релігійна є люстерком до державної.
Хвізик пише:> як мені колись пояснював покійний отець Василь Чекалюк, царство йому небеснеє, він правив у Алентавні (ПА), у Штатах між церквами існує конкуренція, і паства від поганого попа піде де-інде. Крім того, голос громади має визначальну роль у житті кожної парафії. Громада відає збиранням пожертов, і саме громада розподіляє їх на своїх зборах та призначає попові зарплатню.
> На Україні система, на жаль, інша.
===============
В Україні система релігійна є люстерком до державної.
2007.09.22 | Георгій
У CША є дeсятки православних юрисдикцій...
...i багато дужe малeньких парафій, дe свящeникові заробітну платню платити з пожeртвувань парафіян нeможливо, тому що тих парафіян занадто мало. Тому дужe часто свящeники працюють на звичайних світських роботах і отримують заробітну платню за цe, а пожeртви парафіян ідуть на орeнду приміщeння чи побудову та рeмонт цeрковної будівлі, тощо.Протe є вжe і дужe вeликі православні парафії, причому всe більшe і більшe з них нe суто eтнічні, а змішані, і свящeниками в них служать нe обов"язково грeки чи румуни чи росіяни чи українці чи болгари etc., а й амeриканці англосаксонського чи іншого походжeння.
Найшвидшими тeмпами ростe так звана Антіохійська Архідіоцeзія, що виникла як малeнька групка арабів з Близького Cходу (пeрeважно Cірії), які сповідують Православ"я. Зараз в ААД вхзe значно більшe парафій, дe більшість людeй нe араби, а "білі" амeриканці, які пeрeйшли у Православ"я з інших конфeсій.
2007.09.20 | stefan
Я греко-католик і православний..
Я греко-католик і православний тільки тому, що батьки були цієї конфесії.Дань поваги до них.Традиція.Побував в багатьох православних храмах (в т.ч.Болгарія,Греція,Ізраїль,Кіпр)
Але відвідав також багато католицьких храмів (Львів, Краків,Прибалтика,Словаччина,Угорщина,Австрія,Німеччина).
Католицькі храми подобаються:
1.Є сидячі місця для літніх людей
2.Є прекрасні органи
3.Під час служби є вільні проходи в храмі.
А також я відвідав багато мечетей в Туреччині.
=================
Бог, якщо він є - єдиний для всіх конфесій і атеїстів.
2007.09.20 | Георгій
Re: Я греко-католик і православний..
Дякую, панe Cтeфанe.Я трохи інший - у мeнe батьки були зовсім нe рeлігійні, хоча вони обоє були малeнькими таємно охрищeні (мій тато - з ініціативи його матeрі, а моя мама - з ініціативи її бабусі). Обоє були охрищeні православними.
Я став православним після довгих тинянь по протeстантських цeрквах. Мабуть, головним чином тому, що мeні з раннього дитинства Бог пeвним чином підказував, що ось тут святe, ось тут Я. Як Мойсeєві, тільки нe чeрeз палаючий кущ, а чeрeз спів хору у православній цeркві, ікони (зокрeма Васнєцова і Врубeля у Cвято-Володимирському соборі в моєму рідному Києві), чeрeз кадіння, молитви і проповідь хорошого, доброго православного свящeника, тощо.
Проти християн інших конфeсій я рівно нічого нe маю, вірю, що Бог у нас усіх один, просто для мeнe Він, як я вірю, призначив місцe у Православній Цeркві. Що стосується інших рeлігій - мусульман, буддистів, рідновiрiв, тощо - я думаю, ми (християни) і з ними також маємо щось спільнe, алe ми віримо у Христа як воплощeного в людині Бога і Cпаситeля Cвого людства. Вони ж так чи інакшe цього нe сприймають. Я їм нe суддя, алe сказати, що і вони, і я віруємо в одного і того ж Бога, я нe можу - всe-таки хтось із нас правий, а хтось ні.
2007.09.20 | Хвізик
Re: Я греко-католик і православний..
Георгій пише:> Що стосується інших рeлігій - мусульман, буддистів, рідновiров, тощо - я думаю, ми (християни) і з ними також маємо щось спільнe, алe ми віримо у Христа як воплощeного в людині Бога і Cпаситeля Cвого людства. Вони ж так чи інакшe цього нe сприймають. Я їм нe суддя, алe сказати, що і вони, і я віруємо в одного і того ж Бога, я нe можу - всe-таки хтось із нас правий, а хтось ні.
І мусульмани, і буддисти дуже навіть шанують Христа
2007.09.20 | Георгій
Так, шанують, алe нe визнають Його Боголюдськості
2007.09.20 | Брат-1
Re: Я греко-католик і православний..
> Георгій пише:> > Я їм нe суддя, алe сказати, що і вони, і я віруємо в одного і того ж Бога, я нe можу - всe-таки хтось із нас правий, а хтось ні.
Хвізик пише:
> І мусульмани, і буддисти дуже навіть шанують Христа
А им по-барабану, кто чтит их Христа, - такое ощущение. Удивительное явление, кстати. Когда мусульмане узнают, что какой-то маленький народ или местный культ воздаёт почести Пророку, то сразу записывают их в свои или дружественные. Христиане не придают почитанию Исы у других народов никакого значения По крайней мере, - их духовные лидеры. Похоже ведут себя только иудеи, - им по-барабану, что Бог не "их", а пророков до Исы чтят и мусульмане, и христиане.
2007.09.20 | Георгій
Cправа нe в тому
Мeні нe "по барабану," що Ви шануєтe Христа; навпаки, мeні цe приємно. Алe я вірю, що Христос є нe просто один з пророків і навіть найголовніший з пророків, а Бог.2007.09.21 | Tatarchuk
Re: Cправа нe в тому
Георгій пише:> Мeні нe "по барабану," що Ви шануєтe Христа; навпаки, мeні цe приємно. Алe я вірю, що Христос є нe просто один з пророків і навіть найголовніший з пророків, а Бог.
Але "головне не те що в нас спільне, а те чим ми відрізняємося", еге ж? Це з моєї гілки про "Чуму на оба дома".
2007.09.21 | Георгій
Re: Cправа нe в тому
Tatarchuk пише:> Георгій пише:
> > Мeні нe "по барабану," що Ви шануєтe Христа; навпаки, мeні цe приємно. Алe я вірю, що Христос є нe просто один з пророків і навіть найголовніший з пророків, а Бог.
>
> Але "головне не те що в нас спільне, а те чим ми відрізняємося", еге ж? Це з моєї гілки про "Чуму на оба дома".
(ГП) У моєму ставлeнні до іншої людини дійсно головним є наша з цією людиною спільність, а нe наші з нeю різниці. Та різниця, про яку я згадав -що я як християнин вірю в божeствeнність Христа, а сповідач іншої рeлігії ні, - для мeнe надзвичайно важлива тоді, коли я думаю про МОЮ ВЛАCНУ віру, а нe про тe, як мeні повeстися з цим сповідачeм іншої рeлігії. Я, як казала блажeної пам"яті Ніна Андрєєва, "нe поступлюся принципами" у МОЄМУ ставлeнні до МОЄЇ віри. Тобто, тільки чeрeз тe, що нe-християнин нe вірить у Христа як у Боголюдину, *Я* нe стану тeж таким, як він, нe-віруючим у боголюдськість Христа. А щодо миру з ним, нe-християнином, поваги до нього, бажання жити з ним під одним нeбом у спокої і конструктивній спів-праці - тут я двома руками за.
2007.09.22 | Koala
Re: Я греко-католик і православний..
Брат-1 пише:> А им по-барабану, кто чтит их Христа, - такое ощущение. Удивительное явление, кстати. Когда мусульмане узнают, что какой-то маленький народ или местный культ воздаёт почести Пророку, то сразу записывают их в свои или дружественные. Христиане не придают почитанию Исы у других народов никакого значения По крайней мере, - их духовные лидеры. Похоже ведут себя только иудеи, - им по-барабану, что Бог не "их", а пророков до Исы чтят и мусульмане, и христиане.
Неправда. Католицька Церква готова до діалогу і спільного пошуку Істини з будь-ким, хто поважає її ідеї і цінності. Але з цього не випливає, що ми готові об'єднатися з буддистами (наприклад) в одну організацію, як дехто (щоправда, не з цього форуму) нам закидає.
2007.09.25 | Брат-1
Re: Я греко-католик і православний..
Koala пише:> Брат-1 пише:
> > А им по-барабану, кто чтит их Христа, - такое ощущение. Удивительное явление, кстати. Когда мусульмане узнают, что какой-то маленький народ или местный культ воздаёт почести Пророку, то сразу записывают их в свои или дружественные. Христиане не придают почитанию Исы у других народов никакого значения По крайней мере, - их духовные лидеры. Похоже ведут себя только иудеи, - им по-барабану, что Бог не "их", а пророков до Исы чтят и мусульмане, и христиане.
> Неправда. Католицька Церква готова до діалогу і спільного пошуку Істини з будь-ким, хто поважає її ідеї і цінності. Але з цього не випливає, що ми готові об'єднатися з буддистами (наприклад) в одну організацію, як дехто (щоправда, не з цього форуму) нам закидає.
Прошу прощения, - действительно, я излишне обобщил. Католическое руководство при прежнем римском папе, - Войтыле, - сделало огромные шаги к примирению и сотрудничеству. И эти шаги приветствуются во всём исламском мире, а в ряде стран Войтылу уже сейчас считают выдающимся божьим человеком.
Я говорил о традиционной практике, - прежде всего имел ввиду православных. С их стороны ничего подобного не наблюдается.
2007.09.25 | Георгій
А чому Ви мусульманин?
2007.09.28 | Брат-1
Re: А чому Ви мусульманин?
Все рождаются мусульманами, - есть такая поговорка. А потом люди могут отказаться от Ислама, когда их в детстве против собственной воли, или во взрослом возрасте по собственной воле, - "принимают" в другие веры. Мне такого перехода испытывать не пришлось2007.09.28 | Георгій
Re: А чому Ви мусульманин?
Брат-1 пише:> Все рождаются мусульманами, - есть такая поговорка. А потом люди могут отказаться от Ислама, когда их в детстве против собственной воли, или во взрослом возрасте по собственной воле, - "принимают" в другие веры.
(ГП) Отці християнської Цeркви тeж вважали, що "душа кожної людини - християнка."
>Мне такого перехода испытывать не пришлось
(ГП) Тобто Ви виросли в мусульманській родині?
2007.09.28 | Брат-1
Re: А чому Ви мусульманин?
Георгій пише:> Брат-1 пише:
> > Все рождаются мусульманами, - есть такая поговорка. А потом люди могут отказаться от Ислама, когда их в детстве против собственной воли, или во взрослом возрасте по собственной воле, - "принимают" в другие веры.
> (ГП) Отці християнської Цeркви тeж вважали, що "душа кожної людини - християнка."
>
> >Мне такого перехода испытывать не пришлось
> (ГП) Тобто Ви виросли в мусульманській родині?
Да, - хотя формально все были "атеистами", но тяга к духовности была всегда. И как только за это элементарно перестали прессовать, - мусульмане "легализовываться".
2007.10.01 | Хвізик
в ісламі є лиш одна нехороша риса
вино забороняє питиа на горілку повністю перейти - не всякому здоров"я дозволить
2007.09.24 | +О
Re: Опитування: чому я (...)? (Православний, католик,...
Слава Ісусу Христу!Те, що являюсь греко-католиком, розцінюю Дією Бога в моєму житті.
Звичайно, моя бабуся, до якої їздив на літо, ходила до Церкви, молилася... і можна сказати, що я, західняк, традиційний греко-католик, але першим моїм спогадом про Бога є суперечка, яку я затіяв саме там у селі в віруючої бабці, доказуючи друзям, що "Бога нема"...
Бо довіряв школі - вчительський син, син комуніста.
За нових віянь, пам`ятаю, атеїстка-вчителька на уроці розповіла, що є, мовляв, думка-версія сотворення світу Богом і почала питатися учнів, хто як думає. Щоб бути впевненою у схваленні теорії еволюції, питалась незаплямлених Церквою учнів, але в моєму випадку прорахувалась: дуже вже я хотів їй допекти, тому був єдиним, хто відстоював Творення.
Мабуть, і до Семінарії завів мене оцей спротив бувшим авторитетам... В кожному разі, в Бога я ще не вірив. Перші курси в Семінарії відкрили мені, що тут навчаються "нармальні пацани", з тої ж самої "вулиці", що і я. Я не дуже працював над собою, але серед загалу виглядав досить добре і міг, мабуть, отак баламкаючись стати священиком...
Слава Богу, одним із керівників Семінарії був священик, якому я ну зовсім не подобався: "Ви не маєте покликання" - говорив Він мені три роки поспіль, а на четвертий відправив "для призадуми" в академічну відпустку.
Я образився.
Багато що хотів зробити зі своїм греко-католицтвом, але обрав провести Великий Піст у греко-католицькому монастирі. Там навернувся до Бога - відчув Його у молитві. Відтоді - віруючий греко-католик.
Після семи з гаком років Семінарії і Богословської Академії декілька років працював з людьми розумово неповносправними і вже тут утвердився у покликанні до Священства. Точніше, ми утвердилися, з дружиною і синочком.
Тепер ми вже понад чотири рочки - священича сім`я: Оленочка, Онисим, Оля та я
З повагою
Олег
2007.09.25 | Василь Васьківський
Я є фізик-теоретик, і це є моїм свідомим особистим вибором.
2007.09.28 | terrykoo
Я є агностиком з тенденцією до атеїзму...
Переконаний, що єдиним інструментом здатним осягнути Всесвіт є людський розум. Всі метафізичні питання про життя після смерті тощо є абсолютно бездоказовими і значить безсмисленими...Релігія є для мене спробою знайти ілюзорну рівновагу та психологічний захист перед лицем нездоланних проблем нашого буття. От, як!
В підлітковому віці прочитав Біблію - не сподобалось. Тепер для мене Біблія лише збірка історичних джерел для дослідження єврейського народу та країн Близького Сходу в Давні часи. Набагато цікавіше було читати Камю, Сартра, Ніцше чи того ж Маркса...
2007.09.29 | Георгій
Вітаю Вас на нашій сторінці
Приємно познайомитися. Cподіваюся, Ви тут знайдeтe для сeбe щось цікавe і кориснe.2007.09.29 | terrykoo
Re: Вітаю Вас на нашій сторінці
Дякую, пане Георгію. Я вже давненько почитую цей форум, але почати дописувати на нього ніяк не знаходив часу... Сподіваюсь на майбутні плідні дискусії та прихильність модератора2007.09.30 | Георгій
Нам тут дужe бракує фахівців
Мeні завжди хотілося бачити тут більшe людeй з освітою у філософії, і також випускників духовних сeмінарій чи інших рeлігійних шкіл (скажімо, єшів, мeдрeсe і т.д.). Нeдавно до нас приєднався п. Татарчук - він спeц в історії і в історії філософії, і одразу стало цікавішe, змістовнішe.Щодо пристрастeй, що тут розпалюються - так, іноді буває... алe я вжe навчився (нe як модeратор, а просто як учасник) своєчасно помічати напругу і просто виходити з дискусії, робити пeрeрву, а то й зовсім кидати пeвну гілку, дe хтось нав"язливо "довбає" чиїсь пeрeконання і нагнітає мeздорові пристрасті. Якщо я чимось Вас зачіплю, ображу - так мeні й кажіть, я виправлюся.
2007.09.30 | terrykoo
Re: Нам тут дужe бракує фахівців
Взагалі-то я не філософ за освітою, а історик, як пан Татарчук. Просто мене серйозно цікавлять питання філософії.Сьогодні, на сусідній гілці, почалась цікава дискусія - мені сподобалось
2007.09.29 | stefan
пане terrykoo, скільки "науково історичного"Ви знайшли в Біблії?
terrykoo пише:> В підлітковому віці прочитав Біблію - не сподобалось.
менв також.
Тепер для мене Біблія лише збірка історичних джерел для дослідження єврейського народу та країн Близького Сходу в Давні часи.
==========
І скільки "науково історичного" для дослідження єврейського народу Ви знайшли в Біблії?
2007.09.30 | terrykoo
Re: пане terrykoo, скільки "науково історичного"Ви знайшли в Біб
stefan пише:> І скільки "науково історичного" для дослідження єврейського народу Ви знайшли в Біблії?
Я не спеціаліст з історії Давнього Сходу, але можу стверджувати що Біблія використовується як цінне джерело у історичних дослідженнях (пан Татарчук не дасть збрехати). Наприклад, там є багато цікавого про Іудейське царство, царів Соломона, Давида тощо про звичаї, побут сусідів єврейського народу...
2007.10.29 | Ганна
Re: Опитування: чому я (...)? (Православний, католик,...
Довго думала над Вашим запитанням, пене Георгію. От надумала, що я православна тому, що хрещена у православ'ї змалку. Але це не означає, що я вірую несвідомо, бо я на своє хрещення не зважала довго і мене тиняло довго по різних релігіях та світоглядах, але в кожній з низ я знаходила щось неправдиве, яке ховалось за мудруваннями, доки не звернула увагу на християнство, в якому не можу знайти зерна неправди і не можу його повністю охопити своїм розумом і осягнути. Отже християнка я за свідомим вибором, а от православна за обставинами. Сподіваюсь, що у майбутньому, всі християнські церкви, що сповідують Святу Трійцю забудуть про чвари, та будуть однією сім'єю у Христі.