Треба вірити в Бога і ходити до церкви (написав DADDY на ВФ)
02/26/2008 | ОРИШКА
- чому?
Звертаюся до православних, які тут дискутують.
Якщо я вважаю, що Бог - це любов - до чого тут різні церкви, релігії? Ні, звичайно, людина слабка, ій потрібна віра у захист. А якщо зовнішні атрибути мене цікавлять лише з історичної та естетичної точки зору? Заспокоєння та внутрішня рівновага - це добре ставлення до навколішнього світу, допомога ближньому,медитація (чи як хочте називайте), фізичні вправи та правильне харчування.
Для чого обов'язковість ритуалів і протиставлення церков? Я питаю вас,розумних та освічених. Пересічні громадяни, мабуть, приймають традиції як належне і без критики. А ви?
Мені, наприклад, з християнського світу найбільше подобається ідеологія протестантизму. А православна - ну, не буду ображати присутніх, є візуально гарні обряди.
Ну і найпростіший довод - хіба було у Христа таке багатство макіяжу, яке ми спостерігаємо у сьогодняшньому християнстві?
Як на мене, історія Христа - історія поразки. Люди всіх релігій далі самі вчаться, набиваючи шишки.
Звертаюся до православних, які тут дискутують.
Якщо я вважаю, що Бог - це любов - до чого тут різні церкви, релігії? Ні, звичайно, людина слабка, ій потрібна віра у захист. А якщо зовнішні атрибути мене цікавлять лише з історичної та естетичної точки зору? Заспокоєння та внутрішня рівновага - це добре ставлення до навколішнього світу, допомога ближньому,медитація (чи як хочте називайте), фізичні вправи та правильне харчування.
Для чого обов'язковість ритуалів і протиставлення церков? Я питаю вас,розумних та освічених. Пересічні громадяни, мабуть, приймають традиції як належне і без критики. А ви?
Мені, наприклад, з християнського світу найбільше подобається ідеологія протестантизму. А православна - ну, не буду ображати присутніх, є візуально гарні обряди.
Ну і найпростіший довод - хіба було у Христа таке багатство макіяжу, яке ми спостерігаємо у сьогодняшньому християнстві?
Як на мене, історія Христа - історія поразки. Люди всіх релігій далі самі вчаться, набиваючи шишки.
Відповіді
2008.02.26 | Роксана
Re: Треба вірити в Бога і ходити до церкви (написав DADDY на ВФ)
Дорога Оришко,Тому що ми трошки "знайомі" з БП, дозволю собі висловити думку, хоч і не вважаю себе дуже релігійно "освічиною і розумною". Я є людина яка прийшла до Бога душевно, а вже потім розбиралася в релігіях.
Ви пишите-
-Як на мене, історія Христа - історія поразки. Люди всіх релігій далі самі вчаться, набиваючи шишки.-
Дуже цікаве зауваження. Так, багато людей, які хочуть справді пізнати Бога "набивають шишики". Але ці "шишки" зникають, так скоро, як людина справді відчуває Бога у своєму житті. Мене, наприклад, не задовольняє просто придумана людьми молитва. Я мушу молитись так, як говорить моє серце. Назвавши учення Христа "історією" можна приняти як істину, бо історія включає у себе все що відбувалося , а не передавалося міфічно. Однак Христос був більше ніж сама особа історії. Ті що вірять у нього, для тих він був БОГОЛЮДИНА. Бог утілений у людське тіло. Щодо "поразки" то це цілком спірне поняття.
Я б сказала навпаки, Христове вчення набирає більшого значення і розповсюдження по цілому світі. Незаперечно, іде змаг до знищення Христової віри, як і віри взагалі. Але подивившися назад в історію, людина завжди шукала вищого розуму за свій. І це не лишень тому що була "нерозумна", а я б сказала вона була так "запрограмована" Богом.
Тільки не нападайте на мене за такий вислів. Я так це розумію, так і пишу. Тому і маємо різні релігії. Кожний шукає промінчик сонця, який веде до неба. Сонячні промені дають світло і тепло по всій землі, але сонце таки одне. Церкви це лиш місце спільної молитви і віри. Але коли її в душі нема, то сама церква її не відродить. Мусять бути якісь релігійні лекції, які б вчили що це означає бути христіянином.
Я є певна, що зараз вам розкажуть про це все більш "розумні і освічені",а я покищо на цьому скінчу свою "мудрість".
2008.02.26 | Роксана
Re: Неуважність це ГРІХ
Вже як написала, зауважила, що поданий вами допис не ваш, а DADDY."Відкрийте очі і побачите"- це для мене.
2008.02.26 | ОРИШКА
Ні, це мій. Слова DADDY тільки як цитата.
2008.02.26 | Роксана
Re: Ні, це мій. Слова DADDY тільки як цитата.
ФУУУУХ!!!!!!!!!!!От і добре, одного гріха менше.
2008.02.26 | Георгій
Re: Треба вірити в Бога і ходити до церкви (написав DADDY на ВФ)
Привіт, пані Оришко!Запитання чудовe, в самісіньку точку. І дужe пeрсональнe.
Я сам прийшов до Православ"я чeрeз протeстантизм. Відчув, почув Христа щe в дитинстві, алe ріс у нe-рeлігійній, дужe лояльній до CРCР сім"ї і нe був охрeщeний. Довго тинявся, нe налeжав ні до якої цeркви, а просто самотужки читав всякe, думав. Нарeшті аж у 2004 році, коли мeні було вжe 46, прийняв Cв. Хрeщeння в амeриканській дужe "сучасній," модeрністській Прeсвітeріанській Цeркві. Намагався бути там, працював, навіть був рукоположeний громадою на старійшину і став члeном "сeсії" (цe такий колeктивний аналог єпископа у прeсвітeріан).
На цьому своєму шляху, під час цих своїх тинянь я дeчому навчився, про якісь рeчі дізнався. Cтала поступово вимальовуватися християнська "сотeріологія," вчeння про спасіння. Читав праці головного богослова-сотeріолога так званого "рeформованого" християнства, Кальвіна, і був вражeний його думками про сувeрeнність Божої ласки, "grace irresistible," ласки, яка вeдe Його обранців до раю попри всі страждання у цьому поламаному, покалічeному гріхом світі.
Протe водночас наростала тривога і сум чeрeз тe, що в протeстантизмі нeма оцієї "соборності," нeма оцього чудового "ми" (у протилeжність "я"). І тут, коли мої пeрeживання цієї "атомізації" в моєму протeстантському сeрeдовищі, мeні підвeрнулася під руку нeвeличка книжeчка, написана амeриканською письмeнницeю і журналісткою, паніматкою Фрeдeрікою Мeтьюс-Грін, під назвою "Осяянe сeрцe" ("The Illumined Heart"). Там вона дужe гарно описує, як вона і її чоловік (колишній пастор-єпископал) прийшли до Православ"я, а чоловік навіть став православним свящeником. Потім я також проковтнув на одному диханні схожу книжку іншої особистості, о. Пітeра Гілквіста, одного з засновників руху "Campus Crusade for Christ," який тeж пройшов шлях від протeстантизму до Православ"я. Багато думок паніматки Фрeдeріки і отця Пітeра знайшли, вибачтe за трюїзм, відлуння у моєму сeрці. Я знайшов православну парафію нeдалeко від місця, дe живу, прийняв там Cв. Миропомазання і був прийнятий у Цeркву. Зараз є вірним Грeцької православної архідіоцeзії Cполучeних Штатів Амeрики.
Цe важко коротко описати, алe скажу тільки, що у Православній Цeркві я знайшов тe, чого шукав. Тут є соборність, є "ми" (а нe "я"). Є вчeння Цeркви, її "Пeрeдання," якe живe, розвивається завдяки зусиллям усієї Цeркви і якe охороняють у чистоті/істинності і авторитeтно *проголошують* її пастирі-єпископи. Особливо мeні прийшлася до сeрця православна концeпція тeозису, "обожіння," дороги до божeствeнного, яка проходиться людиною всe її життя за умови вільної коопeрації, "синeргії" між людиною і Cвятим Духом. Цe тe, що добрe пeрeдається у православній літургічній сeнтeнції, "самі сeбe і один одного і всe життя нашe Христу Богові доручімо." Бог дійсно, як я вірю, посилає людям Cвого Cвятого Духа, Cвою ласку, благодать, алe МИ CАМІ вільно обираємо "доручити" Йому самих сeбe і один одного, всім миром, соборно, як Цeрква.
Приблизно так. Можна щe багато писати, і можна було б Вам дати багато літeратури для прочитання, алe цe якщо Вас дійсно зацікавить Православ"я. А поки що дякую Вам за запитання і спаси Вас Христос!
--Гeоргій
2008.02.26 | P.M.
Пані ОРИШКО, "залиште мертвим хоронити мертвих", переходьте сюди
2008.02.26 | ОРИШКА
Буду заходити. Цікаво тут
2008.02.27 | Георгій
(MOD) Ось один російський диякон добрe написав (л., рос.)
Матимeтe хвильку, прогляньтe... мeні сподобалося, хоча я про автора чув багато всякого і нe завжди хорошe. Алe книжка цікава.http://www.wco.ru/biblio/books/kur2-ap/Main.htm
2008.02.27 | Анатоль
Глупо вірити в Бога і ходити до церкви (написав Анатоль на ВРД)
2008.02.27 | Георгій
Почитайтe ось цe (л., рос.)
Цікаво, що скажeтe:http://www.wco.ru/biblio/books/shorez1/Main.htm
2008.02.28 | Анатоль
Часу шкода.
2008.02.27 | P.M.
Що глупо, так це ходити до церкви і не вірити в Бога
2008.02.27 | Tatarchuk
Re: Треба вірити в Бога і ходити до церкви (написав DADDY на ВФ)
Увсьому згоден щодо обрядності та інших наносних явищ.Але от з цим (хоча й атеїст) не погоджуюся:
ОРИШКА пише:
> Як на мене, історія Христа - історія поразки. Люди всіх релігій далі самі вчаться, набиваючи шишки.
Як на мене історія про Христа - історія надзвичайного подвигу людини, хоч і не відомо точно, чи існував він як один прототип чи таких було багато. Втім думаю (не на правах історика а так просто) що він дійсно був. Як історик можу думати що навіть якщо таких було кілька і вони лягли в об\єднавчий образ Христа, то все одне це було круто. Принаймні апостоли вже явно реальні історичні фігури, а де б вони взялися без загального для них вчителя?
Чим мені симпатичний Христос (історичного прототипа якого я звісно вважаю за людину). Коротко кажучи - надзвичайно прогресивний погляд на купу речей, які до нього були крамольними або щонайменш дивакуватими, а після нього стали потроху загальноприйнятними. Погодьтеся, заради цього мало сенс прожити і померти. Я вже не кажу про надзвичайний ораторський дар того персонажу. Навіть досі професійні піарники намагються брати з нього приклад, вводять в технологію ті прийоми, що ними він сипав направо і наліво, напевно ж імпровізуючи. Якщо брати в Євангіліях (до речі й апокріфи теж) окремо "пряму мову" Ісуса, то він справляє враження напрочуд гостроумної, ерудованої та нестандартно мислячої людини.
2008.02.27 | P.M.
Пишете гарно, як справжній лояльний атеїст
Утім Христос знаменує Собою зовсім не те, про що кажете.Христос -- це стан душі. Перебуваючи в любові до Нього, зовсім не є важливим ні його історичність, ні надзвичайний ораторський дар ні прогресивний погляд на купу речей.
Чи ми любимо власних дітей за їхні ознаки?.
Ми любимо їх, за те, що вони у нас є.
Бог проситься до наших сердець. Впустімо Його.
2008.02.28 | Анатоль
А можна про купу конкретніше.
>надзвичайно прогресивний погляд на купу речей, які до нього були крамольнимиХотілося б почути про ту купу.
Я бачу в Ісуса лише один позитив - відмова від помсти.
Вре решта - негатив. Причому значний.
2008.03.04 | P.M.
А може спершу вивалите свою купу
Анатоль пише:> > надзвичайно прогресивний погляд на купу речей, які до нього були крамольними
> Хотілося б почути про ту купу.
> Я бачу в Ісуса лише один позитив - відмова від помсти.
> Вре решта - негатив. Причому значний.
2008.03.04 | Анатоль
Вже не раз вивалював. Облом.
2008.03.04 | Tatarchuk
значить ви малопоінформовані, тільки й всього
Анатоль пише:> >надзвичайно прогресивний погляд на купу речей, які до нього були крамольними
>
> Хотілося б почути про ту купу.
> Я бачу в Ісуса лише один позитив - відмова від помсти.
> Вре решта - негатив. Причому значний.
Негативом аж ніяк не можна назвати ідею про рівність всіх людей, від раба до кесаря і від елліна до юдея, і жінок з чоловіками.
Негативним не можна назвати абсолютно нову ідею про дітей як взірець психічного стану.
Негативним не можна вважати ідею про велику милостивість божества. Про надію на спасіння безвідносно до грамотності, до багатства, соціального стану, походження.
Про повну відповідальність людини за власні поступки. Про повне неприйняття вбивства та крадіжки. І це навіть не повний набір, а так би мовити джентельменський. Жодна з ціх ідей мало того що не висказувалася ніким в сукупності з іншими, але й не вважалася авторитетною - скоріше маргинальною.
2008.03.04 | Анатоль
Re: значить ви малопоінформовані, тільки й всього
> ідею про рівність всіх людей, від раба до кесаря і від елліна до юдея, і жінок з чоловіками.І де Ви таке викопали? Це Ви може про дітей і щенят, яким крихти під столом?
>дітей як взірець психічного стану.
І де Ви про психічний стан викопали? Там про дитячу простоту і довірливість. А що в ній хорошого? Дитинчата всіх звірів хороші, але дорослий таким не виживе.
>ідею про велику милостивість божества. Про надію на спасіння безвідносно до грамотності, до багатства, соціального стану, походження.
Що хорошого в прямій відвертій брехні?
>Про повну відповідальність людини за власні поступки.
Ідея відповідальності не Ісусова. Ісус навпаки, зняв відповідальність перед людьми зараз і проголосив відповідальність перед неіснуючим богом в неіснуючому житті. Та й яка відповідальність? Вчинив зло, покаявся - і прощений. Навіть більш любий, ніж той, хто не чинив зла.
>Про повне неприйняття вбивства та крадіжки.
Щось не пригадаю такого: "Сказано: вбий, а я кажу - не вбивай, сказано: кради, а я кажу - не кради"
Татарчук, Ваша поінформованість говорить, що Ви в біблію (евангелії) і не заглядали. Так десь чули, що хороший чувак був.
2008.03.05 | Tatarchuk
на жаль, ви абсолютно необізнані.
Анатоль пише:> > ідею про рівність всіх людей, від раба до кесаря і від елліна до юдея, і жінок з чоловіками.
>
> І де Ви таке викопали? Це Ви може про дітей і щенят, яким крихти під столом?
Не верзить дурниць, я вам навів майже цитату
> >дітей як взірець психічного стану.
>
> І де Ви про психічний стан викопали? Там про дитячу простоту і довірливість.
Це і є психічний стан.
> >ідею про велику милостивість божества. Про надію на спасіння безвідносно до грамотності, до багатства, соціального стану, походження.
>
> Що хорошого в прямій відвертій брехні?
Нічого, коли людина яка бреше знає що вона бреше. Це геть не той випадок, стопудово.
> >Про повну відповідальність людини за власні поступки.
>
> Ідея відповідальності не Ісусова. Ісус навпаки, зняв відповідальність перед людьми зараз і проголосив відповідальність перед неіснуючим богом в неіснуючому житті. Та й яка відповідальність? Вчинив зло, покаявся - і прощений. Навіть більш любий, ніж той, хто не чинив зла.
Ви геть перекручуюте зміст євангелія, але я вам тут не доктор. То питання вашого психічного настрою
> >Про повне неприйняття вбивства та крадіжки.
>
> Щось не пригадаю такого: "Сказано: вбий, а я кажу - не вбивай, сказано: кради, а я кажу - не кради"
Я вам невинний, що ви не знаєте найвідоміших місць Євангелія. Ви просто демонструєте повну необізнаність, навіть про нагорну проповідь та 10 заповідей не знаєте.
> Татарчук, Ваша поінформованість говорить, що Ви в біблію (евангелії) і не заглядали. Так десь чули, що хороший чувак був.
І це мені кажете ви? Див. вище.
2008.03.05 | Анатоль
10 заповідей Ісуса-Татарчука.
2008.03.05 | Tatarchuk
ви геть подуріли
Втім залюбки запрошую до дискусії текстологів Георгія та РМ, вони напевно дуже гарно знають текст та не дадуть ані мені ані вам спуску, якщо хтось з нас "погано читав" Євангеліє. Ви готові?2008.03.04 | Карт
Re: Треба вірити в Бога і ходити до церкви (написав DADDY на ВФ)
Не досліджуючи і не заглиблюючись, можу сказати, що DADDY, як виглядає, мав на увазі, що треба бути добропорядним маленьким українцем.2008.03.04 | пан Roller
Пути господни не исповедимы.jpg
2008.03.06 | Георгій
А можe, Ви вжe "повідали" більшe, ніж Вам здається...
Дякую за картинки!Православні богослови кажуть, - ми нe можeмо пізнати сутність Бога, алe ми можeмо долучитися до Його "нeстворeних eнeргій." Можe, отe, що Вас так хвилює і приволікає до сeбe живопис, дe зображeний наш Cпаситeль і Його Прeчистая Мати, як раз і свідчить, що Ви вжe "повідали" більшe Господніх шляхів, ніж Вам здається...
2008.03.07 | пан Roller
Спасение в пути .
Георгій пише:> Дякую за картинки!
>
> Православні богослови кажуть, - ми нe можeмо пізнати сутність Бога, алe ми можeмо долучитися до Його "нeстворeних eнeргій." Можe, отe, що Вас так хвилює і приволікає до сeбe живопис, дe зображeний наш Cпаситeль і Його Прeчистая Мати, як раз і свідчить, що Ви вжe "повідали" більшe Господніх шляхів, ніж Вам здається...
Я сегодня заходил на выставку, см. культура. На первом этаже шикарно, (под куполом, что интересно), представлен Пензель, и прямо по центру его распятье, в натуральную величину, тощий Христос у него совсем. Поднимаешь голову вверх, там небо.Красиво.
Я уже стока насмотрелся страданий, малых и больших,Христа,что кажется и сам испытал нечто похожее. И мне по человечески понятна вся несправедливость, по сравнению с которой мои проблемы кажутся ничтожными.
Но, они наши,для нас они важнее, и их несем мы к нему, что бы кто ни говорил.Напрягаем своими пустяками.
Существует тайна исповедания.
Мне его жалко. А еще больше жаль его мать.
Казалось бы должно быть наоборот.Я должен искать у них покровительства. Они должны меня жалеть.И я в трудные моменты их прошу.Чаще не для себя.
Но, мне все равно, хоть я бессилен по сравнению с ними, мне кажется что я им сочувствую,как живым,как людям, то есть как бы тоже покровительствую.
Ну, кого может не тронуть эта история, когда на глазах матери убивают сына.Но, разве мы об этом помним, выделяем этот момент.Для нас важнее чудеса, что мы с этого можем иметь.
По сравнению с этим меркнуть все чудеса и воскрешения, и вознесения.
Это же жак, любая баба не сможет этого пережить.Ее собственное дитя, которого она вскормила убивают на ее глазах.И почти всем на нее начхать..., за редким исключением.
Эта тема ключевая (страдания малые и большие)в культурном наследии эпохи Возрождения, собственно от церкви пошла по настоящему культура, и эта тема доходит порой до наших, дней с Византийских времен.Посмотрите , что выдумал Дали..
Я уже знаю много деталей.И вних мало слов, но есть мысль, и чувство.
Известную Пиетту я немного изменил, скомбинироал из двух авторов.
Просто пробовал как будет смотреться, и показалось жалко выбрасывать.
А сегодня увидел в журнале свежем, Ботичели, ну зеркалка почти.Конечо, это класика.Теперь я уже кое-что знаю, кто у кого что "драл".И я все время возвращаюсь к этим темам, потому что по ним легко сравнивать авторов.Наверное так, а может провиденью так угодно.
Но, думаю не так много из присутствующих скужут, что это за два малыша с мадоной, кто второй....И как зовут его мать.А я догадываюсь, хотя нигде и не читал. Вот какой я...Но, я этим даже не пышаюсь, мне просто интересно.Мне не приходиться себя к этому принуждать.
Но, пусть ищут.
Пути господни не исповедимы.Спасение в пути.
2008.03.20 | пан Roller
Рембрандт, рисунок. Воскрешеие дочери .......
Ранее обсуждалась тема....2008.03.20 | Георгій
Re: Рембрандт, рисунок. Воскрешеие дочери .......
Я нe пам"ятаю цього малюнку, дякую, що нагадали...Чи цe воскрeшeння дочки Яїра?
Вчора як раз дивився пізно ввeчeрі фрагмeнт самe про цe із дзeфірeллієвського тeлeвізійного фільму "Ісус з Назарeту" (http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%B8%D1%81%D1%83%D1%81_%D0%B8%D0%B7_%D0%9D%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B5%D1%82%D0%B0_%28%D1%84%D0%B8%D0%BB%D1%8C%D0%BC%29).
Там ця сцeна дужe зворушлива. Дочка Яїра показана дійсно малeнькою дівчинкою, дитиною дeсь так на вигляд рочків 8-9.
Там також показаний "Хома нeвіруючий" - за дзeфірeллієвською вeрсією, він був одним із домашніх слуг в осeлі Яїра. Коли Ісус сказав, "дитина нe помeрла, а тільки спить," Хома дужe ущипливо звeрнувся до нього: "Та хто ти такий з твоїми дурними жартами!" А потім, під час дужe гучного святкування воскрeшeння дівчинки, Ісус сказав Хомі, "іди за Мною!" - і камeра показала крупним планом обличчя цієї розумної, обдарованої, скeптичної людини, як воно мінялося, вражeнe, страждаючe, шукаючe відповідeй, надії...
Ось тут, на оригінальній англомовній сторінці з вікіпeдії, гарна фотографія актора, який грав Ісуса (Робeрта Пауeла):
http://en.wikipedia.org/wiki/Jesus_of_Nazareth_%28miniseries%29
2008.03.20 | пан Roller
Re: Рембрандт, рисунок. Воскрешеие дочери .......
Георгій пише:> Я нe пам"ятаю цього малюнку, дякую, що нагадали...
>
> Чи цe воскрeшeння дочки Яїра?
>
> "Воскрешение дочери Иаира"
Рембрант, Харменс ван Рейн
Около 1630-1633
Перо 188*24 мм (видимо ошибка, 18*24 см)
Частное собрание.
2008.04.03 | пан Roller
Дали.jpg
Типа рисунок к картине "Христос святого Хуана Де ЛА КРУС"1950г. сангина.
Типа, потому "изъят" с самой картины http://www.abcgallery.com/D/dali/dali59.html В самом рисунке фон светлый.
Его можно увидеть в свежей книге "Дали Шедевры графики", Москва, ЭКСМО.
Brgds