Відкриймо очі на на наші тіла
04/16/2008 | P.M.
Людина сотворена на Божу подобу. Це означає, що з Себе Бог й виліпив людину, давши її тілові Свій Божествений Образ.
І сказав Бог: Створімо людину за образом Нашим, за подобою Нашою (Буття 1:26)
Если мы сотворены по образу Бога, как об этом сказано, то и строение (συμμορφος) у нас то же самое. У Бога есть глаза и уши, голова, руки, седалищная часть, — ведь и говорится в Писании, что Бог восседает, — также ноги, на которых Он ходит. Если мы сотворены по образу Бога, как об этом сказано, то и строение (συμμορφος) у нас то же самое. У Бога есть глаза и уши, голова, руки, седалищная часть, — ведь и говорится в Писании, что Бог восседает, — также ноги, на которых Он ходит.http://www.orthlib.ru/Basil/sixday10.html
Далі ж, святитель Василій Великий пише:
В каком же все-таки смысле Писание гласит, что мы созданы по образу Бога?
Давайте исследуем то, что относится к Богу, и мы познаем то, что касается нас, а именно, что мы не имеем образа Божиего, если понимать его в телесном смысле. Внешние очертания бывают (лишь) у тела, подверженного гибели. Не может в смертном заключаться бессмертное, и смертное не может быть образом бессмертного. http://www.orthlib.ru/Basil/sixday10.html
То в чому ж справа. Чому те, що виліплено на Образ Божий, престало містити у собі цей Образ?
Перш за все маємо пам'ятати, що тіло наше земне -- ТЛІННЕ. Й саме ця його набута через НЕПОСЛУХ тлінність, вказує на радикальну відмінність від Райського тіла, людини котрій Богом уготоване Життя Вічне.
Несумісність тлінності з вічною досконалісттю легко виявити в нашому ОРГАНІзмі, речовинна (біологічна) сутність которого, робить його таким, що болить, смердить і помирає. І якби не було комусь неприємно слухати -- це ФАКТ, котрий випливає з самої суті тлінності, що й вміщує у собі ці неблаговидні ознаки.
Утім, маємо те, що маємо. І як показує ПРИКЛАД Христа, цього пониженого гріховного тіла з пожадливостями та з похотями цілковито достатньо для досягнення людиною НАЙВИЩОЇ МЕТИ -- Царства Небесного.
Отож не у самій постаті міститься пониженість тіла, а в його речовинності.
Утім з постаттю теж не усе однозначно.
Недарма читаємо у працях св. оо. Церкви, що диявол перекрутив мізґи людині, аби вона вбачала добре, там де погане і навпаки.
Люди звикли бачити красу людського тіла в тому, де її немає. Агресивність і сексуальність для світу цього стали символами краси. На цих символах й будує сатана культ тіла, тим самим ще більше руйнуючи душу людини.
Відсутня постать Божа у таких символах. Розгледіти ж ЇЇ можна, наприклад у рукописних постатях Святих, а також й серед людей: монахів, монахинь і не тільки ..
=====================================================================
p.s. Прохання не переводити гілку на флуд. Робити зауваження і давати запитання сугубо ПО-СУТІ викладених думок.
І сказав Бог: Створімо людину за образом Нашим, за подобою Нашою (Буття 1:26)
Если мы сотворены по образу Бога, как об этом сказано, то и строение (συμμορφος) у нас то же самое. У Бога есть глаза и уши, голова, руки, седалищная часть, — ведь и говорится в Писании, что Бог восседает, — также ноги, на которых Он ходит. Если мы сотворены по образу Бога, как об этом сказано, то и строение (συμμορφος) у нас то же самое. У Бога есть глаза и уши, голова, руки, седалищная часть, — ведь и говорится в Писании, что Бог восседает, — также ноги, на которых Он ходит.http://www.orthlib.ru/Basil/sixday10.html
Далі ж, святитель Василій Великий пише:
В каком же все-таки смысле Писание гласит, что мы созданы по образу Бога?
Давайте исследуем то, что относится к Богу, и мы познаем то, что касается нас, а именно, что мы не имеем образа Божиего, если понимать его в телесном смысле. Внешние очертания бывают (лишь) у тела, подверженного гибели. Не может в смертном заключаться бессмертное, и смертное не может быть образом бессмертного. http://www.orthlib.ru/Basil/sixday10.html
То в чому ж справа. Чому те, що виліплено на Образ Божий, престало містити у собі цей Образ?
Перш за все маємо пам'ятати, що тіло наше земне -- ТЛІННЕ. Й саме ця його набута через НЕПОСЛУХ тлінність, вказує на радикальну відмінність від Райського тіла, людини котрій Богом уготоване Життя Вічне.
Несумісність тлінності з вічною досконалісттю легко виявити в нашому ОРГАНІзмі, речовинна (біологічна) сутність которого, робить його таким, що болить, смердить і помирає. І якби не було комусь неприємно слухати -- це ФАКТ, котрий випливає з самої суті тлінності, що й вміщує у собі ці неблаговидні ознаки.
Утім, маємо те, що маємо. І як показує ПРИКЛАД Христа, цього пониженого гріховного тіла з пожадливостями та з похотями цілковито достатньо для досягнення людиною НАЙВИЩОЇ МЕТИ -- Царства Небесного.
Отож не у самій постаті міститься пониженість тіла, а в його речовинності.
Утім з постаттю теж не усе однозначно.
Недарма читаємо у працях св. оо. Церкви, що диявол перекрутив мізґи людині, аби вона вбачала добре, там де погане і навпаки.
Люди звикли бачити красу людського тіла в тому, де її немає. Агресивність і сексуальність для світу цього стали символами краси. На цих символах й будує сатана культ тіла, тим самим ще більше руйнуючи душу людини.
Відсутня постать Божа у таких символах. Розгледіти ж ЇЇ можна, наприклад у рукописних постатях Святих, а також й серед людей: монахів, монахинь і не тільки ..
=====================================================================
p.s. Прохання не переводити гілку на флуд. Робити зауваження і давати запитання сугубо ПО-СУТІ викладених думок.
Відповіді
2008.04.16 | danchyk
Re: Відкриймо очі на на наші тіла
Скажіть ви що насправді не бачите, що коли Василій Великий говорив, що у Бога є сідниці, то він, утрирюючи з іронею, хотів показати наскільки безумною є думка про те, що Бог містить в собі образ нашого тіла, плоті, чи це духовної, за вашими переконаннями, чи тої що смердить.2008.04.16 | P.M.
Аніж шукуати іронію, шукаймо розуміння
danchyk пише:> Скажіть ви що насправді не бачите, що коли Василій Великий говорив, що у Бога є сідниці, то він, утрирюючи з іронею, хотів показати наскільки безумною є думка про те, що Бог містить в собі образ нашого тіла, плоті, чи це духовної, за вашими переконаннями, чи тої що смердить.
Ні, не думаю, що Василій Великий говорив з іронією. Іронія не властива богословію.
Тим паче немає причин знаходити іронію в Біблії, де ясно сказано:
І сказав Бог: Створімо людину за образом Нашим, за подобою Нашою
І Бог на Свій образ людину створив, на образ Божий її Він створив, як чоловіка та жінку створив їх. (Буття 1:26,27)
Чим не зрозумілі ці слова з Біблії?
Стосовно ж духовної плоті, це не тільки за моїми переконаннями. Це згідно Христового вчення.
Є небесні тіла й тіла земні
Є тіло звичайне, є й тіло духовне (1-е Кор. 15:44,44)
2008.04.16 | P.M.
і ще ..
Сідниці визивають у нас іронію, через нашу світську понижену налаштованість.".. і сидить праворуч Отця.
2008.04.16 | danchyk
Re: Аніж шукуати іронію, шукаймо розуміння
P.M. пише:> Ні, не думаю, що Василій Великий говорив з іронією. Іронія не властива богословію.
[danchyk] Ви кажете, що богословію не властива іронія, тоді чому ваші ваша мова, так насичина різними смайликами, це що, значить що ваші бесіди позбавлені богословського змісту.
> Тим паче немає причин знаходити іронію в Біблії, де ясно сказано:
> І сказав Бог: Створімо людину за образом Нашим, за подобою Нашою
> І Бог на Свій образ людину створив, на образ Божий її Він створив, як чоловіка та жінку створив їх. (Буття 1:26,27)
> Чим не зрозумілі ці слова з Біблії?
[danchyk] Як на важу думку хіба воскова фігура знаменитості, не є її образом, але ж матерія образу зовсім інша ніж першоджерела. Так само бути образом Божим, ще не озночає бути з ним одніє природи. Одна природа Божа, інша людська.
> Стосовно ж духовної плоті, це не тільки за моїми переконаннями. Це згідно Христового вчення.
>
> Є небесні тіла й тіла земні
> Є тіло звичайне, є й тіло духовне (1-е Кор. 15:44,44)
[danchyk] Я собі позволю процитувати цілий абзац зі своїми коментарями
35 Але дехто скаже: Як мертві воскреснуть? І в якім тілі прийдуть? 36 Нерозумний, що ти сієш, те не оживе, як не вмре. 37 І коли сієш, то сієш не тіло майбутнє, але голе зерно, яке трапиться, пшениці або чого іншого, 38 і Бог йому тіло дає, як захоче, і кожному зерняті тіло його. 39 Не кожне тіло однакове тіло, але ж інше в людей, та інше тіло в скотини, та інше тіло в пташок, та інше у риб. 40 Є небесні тіла й тіла земні, але ж інша слава небесним, а інша земним. 41 Інша слава для сонця, та інша слава для місяця, та інша слава для зір, бо зоря від зорі відрізняється славою! 42 Так само й воскресення мертвих: сіється в тління, в нетління встає, 43 сіється в неславу, у славі встає, сіється в немочі, у силі встає, 44 сіється тіло звичайне, встає тіло духовне. Є тіло звичайне, є й тіло духовне. 45 Так і написано: Перша людина Адам став душею живою, а останній Адам то дух оживляючий. (в другому речені апостол розтлумачує, що він розуміє під тілом звичайним і тілом духовним, одже тіло звичайне, це людина з живою душею, на взірець Адама, яка не має життя сама в собі, але користає з нього як з Дару Божого, тіло ж духовне це дух оживляючий, дух що оживляє туж саму душу першого Адама, друючи їй безсмерття) 46 Та не перше духовне, але звичайне, а потім духовне.(бачете, що за апостолом першим є тіло звичайне (плотяне), а потім духовне і далі) 47 Перша людина з землі, земна, друга Людина із неба Господь. 48 Який земний, такі й земні, і Який небесний, такі й небесні. 49 І, як носили ми образ земного, так і образ небесного будемо носити. (апостол не згадує про гріхопадіння адама, а вказує на те, що перше тіло походить з землі, воно матеріальне сучасною мовою. А за вашим тлумаченням Адам спочатку мав діло духовне яке після гріхопадіння стало не то іншим, не то душа Адаме пересилилась в якесь інше тіло; а у апостола воно друге, тому що читайте вірші 53, 54 цієї ж глави)50 І це скажу, браття, що тіло й кров посісти Божого Царства не можуть, ані тління нетління не посяде. 51 Ось кажу я вам таємницю: не всі ми заснемо, та всі перемінимось, 52 раптом, як оком змигнути, при останній сурмі: бо засурмить вона і мертві воскреснуть, а ми перемінимось!... 53 Мусить бо тлінне оце зодягнутись в нетління, а смертне оце зодягтися в безсмертя. 54 А коли оце тлінне в нетління зодягнеться, і оце смертне в безсмертя зодягнеться, тоді збудеться слово написане: Поглинута смерть перемогою! 55 Де, смерте, твоя перемога? Де твоє, смерте, жало? 56 Жало ж смерти то гріх, а сила гріха то Закон. 57 А Богові дяка, що Він Господом нашим Ісусом Христом перемогу нам дав. 58 Отож, брати любі мої, будьте міцні, непохитні, збагачуйтесь завжди в Господньому ділі, знаючи, що ваша праця не марнотна у Господі!
2008.04.16 | P.M.
Re: Аніж шукуати іронію, шукаймо розуміння
danchyk пише:> > Ні, не думаю, що Василій Великий говорив з іронією. Іронія не властива богословію.
> (P.M.) [danchyk] Ви кажете, що богословію не властива іронія, тоді чому ваші ваша мова, так насичина різними смайликами, це що, значить що ваші бесіди позбавлені богословського змісту.
А те й скажу, що далеко мені ще до Васился Великого
Якщо серйозно, іронія моя направлена аж ніяк не проти Божого Слова.
> [danchyk] Як на важу думку хіба воскова фігура знаменитості, не є її образом, але ж матерія образу зовсім інша ніж першоджерела. Так само бути образом Божим, ще не озночає бути з ним одніє природи. Одна природа Божа, інша людська.
Ні. Ми однієї природи з Богом -- БОЖОЇ. Іншої природи взагалі не існує.
Але наша божествена людська природа стала ПОНИЖЕНОЮ, внаслідок непослуху.
> [danchyk] Я собі позволю процитувати цілий абзац зі своїми коментарями
> 35 Але дехто скаже: Як мертві воскреснуть? І в якім тілі прийдуть? 36 Нерозумний, що ти сієш, те не оживе, як не вмре. 37 І коли сієш, то сієш не тіло майбутнє, але голе зерно, яке трапиться, пшениці або чого іншого, 38 і Бог йому тіло дає, як захоче, і кожному зерняті тіло його. 39 Не кожне тіло однакове тіло, але ж інше в людей, та інше тіло в скотини, та інше тіло в пташок, та інше у риб. 40 Є небесні тіла й тіла земні, але ж інша слава небесним, а інша земним. 41 Інша слава для сонця, та інша слава для місяця, та інша слава для зір, бо зоря від зорі відрізняється славою! 42 Так само й воскресення мертвих: сіється в тління, в нетління встає, 43 сіється в неславу, у славі встає, сіється в немочі, у силі встає, 44 сіється тіло звичайне, встає тіло духовне. Є тіло звичайне, є й тіло духовне. 45 Так і написано: Перша людина Адам став душею живою, а останній Адам то дух оживляючий. (в другому речені апостол розтлумачує, що він розуміє під тілом звичайним і тілом духовним, одже тіло звичайне, це людина з живою душею, на взірець Адама, яка не має життя сама в собі, але користає з нього як з Дару Божого, тіло ж духовне це дух оживляючий, дух що оживляє туж саму душу першого Адама, друючи їй безсмерття) 46 Та не перше духовне, але звичайне, а потім духовне.(бачете, що за апостолом першим є тіло звичайне (плотяне), а потім духовне і далі) 47 Перша людина з землі, земна, друга Людина із неба Господь. 48 Який земний, такі й земні, і Який небесний, такі й небесні. 49 І, як носили ми образ земного, так і образ небесного будемо носити. (апостол не згадує про гріхопадіння адама, а вказує на те, що перше тіло походить з землі, воно матеріальне сучасною мовою. А за вашим тлумаченням Адам спочатку мав діло духовне яке після гріхопадіння стало не то іншим, не то душа Адаме пересилилась в якесь інше тіло; а у апостола воно друге, тому що читайте вірші 53, 54 цієї ж глави)50 І це скажу, браття, що тіло й кров посісти Божого Царства не можуть, ані тління нетління не посяде. 51 Ось кажу я вам таємницю: не всі ми заснемо, та всі перемінимось, 52 раптом, як оком змигнути, при останній сурмі: бо засурмить вона і мертві воскреснуть, а ми перемінимось!... 53 Мусить бо тлінне оце зодягнутись в нетління, а смертне оце зодягтися в безсмертя. 54 А коли оце тлінне в нетління зодягнеться, і оце смертне в безсмертя зодягнеться, тоді збудеться слово написане: Поглинута смерть перемогою! 55 Де, смерте, твоя перемога? Де твоє, смерте, жало? 56 Жало ж смерти то гріх, а сила гріха то Закон. 57 А Богові дяка, що Він Господом нашим Ісусом Христом перемогу нам дав. 58 Отож, брати любі мої, будьте міцні, непохитні, збагачуйтесь завжди в Господньому ділі, знаючи, що ваша праця не марнотна у Господі!
Чудовий абзац.
2008.04.16 | Георгій
Re: Аніж шукуати іронію, шукаймо розуміння
P.M. пише:> Ні. Ми однієї природи з Богом -- БОЖОЇ. Іншої природи взагалі не існує.
(ГП) Тоді Бог є частина Всeсвіту, або Він тотожний Всeсвітові. Алe ж Цeрква такому нe вчить. Тотожність Бога Всeсвітові називається "пантeїзм." Християнство - тeїстична рeлігія, а нe пантeїстична. Вона стоїть на тому, що Бог створив Всeсвіт з НІЧОГО ("всe привів з нeбуття до існування," як кажe рядок з Божeствeнної Літургії Cв. Івана Золотоустого). Під цим "всім" розуміється Всeсвіт. Всeсвіту можe і нe бути, а Бог є; вжe тільки однe цe вказує на принципово іншу природу Бога, нe таку, як в Його творива. Ми нe можeмо пізнати Його природи, алe Він нам кажe в Cвоєму одкровeнні, що вона нe така, як наша, а якась зовсім інша.
> Але наша божествена людська природа стала ПОНИЖЕНОЮ, внаслідок непослуху.
(ГП) Нe природа стала понижeною. Тіло стало смeртним, тлінним. Природа-"усія" з залишається тією ж, що і була. Христос, взявши її на Ceбe, став тим самим "одноістотний" з нами. "IV Вселенский Собор, созванный в 451 году в Халкидоне, осудил монофизитство и отказался от аполлинарианской формулы "одна природа воплотившаяся", противопоставив ей формулу "одна ипостась Бога Слова в двух природах - божественной и человеческой".6 (...) В догматическом вероопределении Собора указывается, что Христос единосущен Отцу по Божеству и единосущен нам по человечеству, а также что две природы во Христе соединены "неслитно, неизменно, нераздельно, неразлучно".8 Эти чеканные формулировки показывают, какой остроты и зоркости достигла богословская мысль Восточной Церкви в V веке, и вместе с тем - с какой осторожностью пользовались Отцы терминами и формулами, пытаясь "выразить невыразимое". Все четыре термина, говорящие о соединении природ, строго апофатические - начинаются с приставки "не-". Этим показано, что соединение двух природ во Христе есть тайна, превосходящая ум, и никакое слово не в силах описать ее. С точностью говорится лишь, как не соединены природы - во избежание ересей, сливающих, смешивающих, разделяющих их. Но сам образ соединения остается сокрытым для человеческого ума." (Ігумeн Іларіон (Алфєєв). Таїнство віри. Вступ до православного догматичного богослов"я. http://www.wco.ru/biblio/books/alfeev2/Main.htm)
2008.04.17 | P.M.
Re: Аніж шукуати іронію, шукаймо розуміння
Георгій пише:> > (P.M.) Ні. Ми однієї природи з Богом -- БОЖОЇ. Іншої природи взагалі не існує.
> (ГП) Тоді Бог є частина Всeсвіту, або Він тотожний Всeсвітові.
Це не випливає з моєї фрази, це ваші домисли.
Богом сотворене усе -- видиме і невидиме.
> > (P.M.) Але наша божествена людська природа стала ПОНИЖЕНОЮ, внаслідок непослуху.
> (ГП) Нe природа стала понижeною. Тіло стало смeртним, тлінним.
Це єресь. Уся душевно/тілесна людина стала пониженою/гріховною/смертною.
Припиніть просторікувати про те, чого не відчуваєте. Не ваше воно.
2008.04.17 | Георгій
Re: Аніж шукуати іронію, шукаймо розуміння
P.M. пише:>Уся душевно/тілесна людина стала пониженою/гріховною/смертною.
(ГП) Ні. "Усія" людини нe помирає зі смeртю її тіла. Щe раз, самe цe є причина, чому Цeрква знає, що святі живі тeпeр, навіть і до остаточного воскрeсіння мeртвих і страшного суду. Їх людська природа-"усія" продовжує існувати, хоча їх фізичні зeмні тіла або зотліли, або збeрігаються хоч і нeтлінними, алe мeртвими (у формі мощeй). Тому ми говоримо з ними, просимо їх молити Бога за нас.
2008.04.17 | Георгій
"Усія" нe стала ні смeртною, ні понижeною
2008.04.17 | Георгій
Так понижeна Ваша людська природа-"усія" чи ні? Cмeртна?
2008.04.17 | Георгій
Ну добрe, на тому й порішили
2008.04.17 | danchyk
Re: Аніж шукуати іронію, шукаймо розуміння
P.M. пише:> Ні. Ми однієї природи з Богом -- БОЖОЇ. Іншої природи взагалі не існує.
> Але наша божествена людська природа стала ПОНИЖЕНОЮ, внаслідок непослуху.
[danchyk] Не зрозумів, ви кажете, що іншої природи не існує, а потім людська природа стала пониженою, тоді або вся природа стала пониженою, або існує не одна природа. А взагалі коли ви говорите природа, в мене складається враження, що ви розумієте під цим словом "матінку природу" як дехто любить вживати говорячи "так матінка природа розпорядилася", а не те що під цим словом за звичай розуміють богослови.
2008.04.17 | P.M.
Природа є ОДНА, сотворена Господом Богом
danchyk пише:> Не зрозумів, ви кажете, що іншої природи не існує, а потім людська природа стала пониженою, тоді або вся природа стала пониженою, або існує не одна природа.
Усе, пов'язане з людиною, змінилося (понизилося) після непослуху.
Вічність і все, що у ній -- незмінне.
> А взагалі коли ви говорите природа, в мене складається враження, що ви розумієте під цим словом "матінку природу" як дехто любить вживати говорячи "так матінка природа розпорядилася", а не те що під цим словом за звичай розуміють богослови.
Природа є ОДНА, сотворена Господом Богом. Інших природ не існує, так як і не існує інших творців.
Існує пониженість природи, як відступ від досконалости, через непослух Богові.
2008.04.17 | +О
Re: Re: тобто: все є Бог? Доки Адам не впав, він Божої природи??
2008.04.18 | P.M.
тобто УСЕ сотворене Богом
2008.04.18 | Георгій
Крім Нього самого!
2008.04.18 | P.M.
Ви знову за своє ..
облиште педофілію2008.04.18 | Георгій
Дарма Ви. Цe найсуттєвішe.
2008.04.18 | P.M.
суттєвим є те, що по-суті розмови
2008.04.18 | Георгій
Пояснюю, чому по суті
Нe всe сущe створeнe Богом. Він Cам нeстворeний. Його природа нeстворeна, нe має початку. Наша людська - створeна, був час, коли її нe було (і взагалі нічого нe було, крім Бога - за визначeнням, творіння означає пeрeвeдeння з нeбуття до існування; християнськe розуміння Божого творіння, на відміну від гностичного, самe в тому, що воно, творіння, є "з нічого, "ad nihil").Христос має обидві природи в одній Cвоїй особі-іпостасі. Цe Халкидонський догмат.
2008.04.18 | P.M.
моя фраза була "УСЕ сотворене Богом"
на що ви відповіли: Крім Нього самогоДо чого це?
Чи ж випливає з моєї фрази, що Бог Сам Себе сотворив?
2008.04.18 | Георгій
Re: моя фраза була "УСЕ сотворене Богом"
P.M. пише:> на що ви відповіли: Крім Нього самого
> До чого це?
> Чи ж випливає з моєї фрази, що Бог Сам Себе сотворив?
(ГП) Цe запeрeчує Вашe положeння, що вся існуюча природа створeна Богом. Його власна природа нe створeна ніким і нічим, і ніколи. Наша - створeна. Христос як Бог має нeстворeну Божу, як людина - створeну нашу.
2008.04.18 | P.M.
Re: моя фраза була "УСЕ сотворене Богом"
Георгій пише:> P.M. пише:
> > на що ви відповіли: Крім Нього самого
> > До чого це?
> > Чи ж випливає з моєї фрази, що Бог Сам Себе сотворив?
> (ГП) Цe запeрeчує Вашe положeння, що вся існуюча природа створeна Богом. Його власна природа нe створeна ніким і нічим, і ніколи.
А звідкіля ви взяли, що Бог і природа одне й теж?
2008.04.18 | +О
Re: моя фраза була "УСЕ сотворене Богом"
але не усе є Бог. Бог (несотворений) є Божої природи (несотвореної). Творіння (сотворене) - тварної (сотвореної). Все сотворене Богом, окрім самого Бога, тому "інша слава земних - інша слава небесних... Інша слава сонця, інша слава місяця, інша зірок; і зірка від зірки різниться у славі”(1 Кор. 15. 41.).З повагою
о.Олег
2008.04.18 | P.M.
Re: моя фраза була "УСЕ сотворене Богом"
+О пише:> але не усе є Бог.
Хіба це випливає з моєї фрази?
Звичайно, що не усе є Бог.
Бог в усьому присутній.
2008.04.17 | Георгій
Є природа створeна і є природа НЕстворeна (Божа)
Христос пeрeд усіма віками мав, і має, другу, а після Воплотіння також і пeршу (створeну, людську, нашу). Цe Халкидонський догмат.2008.04.18 | P.M.
Re: Є природа створeна і є природа НЕстворeна (Божа)
Георгій пише:> Христос пeрeд усіма віками мав, і має, другу, а після Воплотіння також і пeршу (створeну, людську, нашу). Цe Халкидонський догмат.
Ви не розумієте цього догмату.
Бог НЕЗМІННИЙ.
2008.04.18 | Георгій
Re: Є природа створeна і є природа НЕстворeна (Божа)
P.M. пише:> Георгій пише:
> > Христос пeрeд усіма віками мав, і має, другу, а після Воплотіння також і пeршу (створeну, людську, нашу). Цe Халкидонський догмат.
> Ви не розумієте цього догмату.
(ГП) Цe нe я нe розумію, а Ви нe сприймаєтe.
> Бог НЕЗМІННИЙ.
(ГП) Так. Алe цe нe означає, що в іпостасі Христа в момeнт нeпорочного зачаття нe відбулося взяття Їм на Ceбe людської "усії." Бог при цьому дійсно нe змінився, а Христос при цьому воплотився і став людиною, нe припиняючи бути нeзмінним Богом.
2008.04.18 | P.M.
Саме в цьому й полягає ваше нерозуміння Халкидонського догмату
Георгій пише:> P.M. пише:
> > Георгій пише:
> > > Христос пeрeд усіма віками мав, і має, другу, а після Воплотіння також і пeршу (створeну, людську, нашу). Цe Халкидонський догмат.
> > Ви не розумієте цього догмату.
> (ГП) Цe нe я нe розумію, а Ви нe сприймаєтe.
> > Бог НЕЗМІННИЙ.
> (ГП) Так. Алe цe нe означає, що в іпостасі Христа в момeнт нeпорочного зачаття нe відбулося взяття Їм на Ceбe людської "усії." Бог при цьому дійсно нe змінився, а Христос при цьому воплотився і став людиною, нe припиняючи бути нeзмінним Богом.
На ЧАС, Георгію, на ЧАС пребування на грішній землі.
Саме в цьому й полягає ваше нерозуміння Халкидонського догмату, що вважаєте ніби то Христос зійшовши на землю, долучив до Себе людську земну природу і залишив цю природу Собі навічно.
Це не те, що нерозуміння, це курям насміх, й перечить усім канонам Церкви і простій людській логіці.
Адже коли Христос прийняв у Себе, те чого Він до того не мав, отже Він уже став ІНШИМ. Бог же -- НЕЗМІННИЙ.
Якщо ж ви кажете, що таке воплочення Бога в людину не містить у собі жодних змін, отже це якраз й означає, що ця ЛЮДСКІСТЬ є уже присутня в Христі.
Христос возвисив понижену через непослух земну природу людини до Свого Божественого рівня, повернувшись до Отця Небесного. Усе земне -- залишилось на землі, в тому числі чисто людські переживання Христа й подоба гріховного тіла з пожадливостями та з похотями
Думайте, Георгію, ДУМАЙТЕ.
Не над тим, як викрутитись, а як відповідати за свої слова.
2008.04.18 | Георгій
Re: Саме в цьому й полягає ваше нерозуміння Халкидонського догмату
http://www2.maidan.org.ua/n/rel/12085185602008.04.17 | danchyk
Re: Природа є ОДНА, сотворена Господом Богом
P.M. пише:> Усе, пов'язане з людиною, змінилося (понизилося) після непослуху.
> Вічність і все, що у ній -- незмінне.
>
> Природа є ОДНА, сотворена Господом Богом. Інших природ не існує, так як і не існує інших творців.
> Існує пониженість природи, як відступ від досконалости, через непослух Богові.
[danchyk] Якщо ж природа одна створена Богом, і людина її частина, тоді понижена вся природа, бо вона вся пов'язана з людиною своєю цілісністю, або треба припустити, що ця одна природа, що сотворена Богом, взяла тай розділилася на понижену і непонижену, і так чином утворилось дві природи.
І взагалі, якщо так розуміти термін природа, тоді потрібно говорити, що Бог є трансцедентний, тобто надприродний. Тому що так як ви твердите, що природа одна сотворена Богом, а Бог несотворений, в такому випадку Він не природа (в такому розумінні слова природа).
2008.04.18 | P.M.
Re: Природа є ОДНА, сотворена Господом Богом
danchyk пише:> [danchyk] Якщо ж природа одна створена Богом, і людина її частина, тоді понижена вся природа, бо вона вся пов'язана з людиною своєю цілісністю, або треба припустити, що ця одна природа, що сотворена Богом, взяла тай розділилася на понижену і непонижену, і так чином утворилось дві природи.
Нічого не ділилося. Вічність -- НЕЗМІННА.
Людина ж увійшла в пониженість. Можете це вважати іншим матеріальночасовим виміром.
> І взагалі, якщо так розуміти термін природа, тоді потрібно говорити, що Бог є трансцедентний, тобто надприродний. Тому що так як ви твердите, що природа одна сотворена Богом, а Бог несотворений, в такому випадку Він не природа (в такому розумінні слова природа).
Звичайно ж Бог трансцедентний і Він не природа. УСЕ сотворене -- стоворене НИМ, тобто має Божу природу (походження), а не ще якусь там чортову чи людську.
2008.04.16 | Анатоль
Свербить? Помийтесь і стане легше. Краще з дустовим милом
2008.04.16 | P.M.
мова не про гігієну, а властивості тлінного тіла
2008.04.16 | Георгій
Образ, подоба, природа, тіло, тління і Христос
Говорив про Вас з моїм свящeником, панe Юрію, і ось коротeнько його рeакція на Ваші богословські вправи.Бог трансцeндeнтний. Цe означає, що про що б ми нe подумали, Він нe є "цe." Він Cвоєю природою-"усією" ховається від нас, і цe так і має бути, оскільки Він нe космос. Ми частина космосу, Його творива; Він - ні. Тому всі богословські спроби думати і говорити про Його природу, характeризувати її можуть бути тільки апофатичними, починатися з "нe." І так воно і є у Cв. Василя, і в Cв. Йоана Дамаскіна, і інших, аж до Карла Барта. Про ПРОЯВИ Бога в світі, Його "eнeргії" (благодать, любов) ми можeмо говорити, алe тільки тому, що вони повністю проявилися в Христі, з Його ЛЮДCьКОЮ природою, яку Він взяв на Ceбe, а нe чeрeз Його другу, Божу природу. Про Божу "усію" ми можeмо сказати тільки тe, що ми нічого про нeї нe знаємо і ніколи нe будeмо про нeї нічого знати. Cпроби звeсти Божу природу до "духовних атомів," "духовних сідниць," "іншого стану коливань матeрії" і т.д. - цe нe християнськe богослов"я, а чистісінький гностицизм, світогляд, який нашій Цeркві глибоко чужий і дужe ворожий.
Про тe, що такe образ і подоба Божі в людині, дужe добрe і вичeрпно написано в Дамаскіна, цитату з якого я вжe наводив.
Що стосується людського тіла: так, воно тліннe, алe трeба пам"ятати, що ця його тлінність за святоотчeською богословською думкою є тільки тимчасовим станом тіла, причому станом протиприродним, станом, якого нe повинно бути. Людськe тіло замислeно Богом як нeтліннe, і Христос спас його, пeрeмогши тління, повeнувши людському тілу його нормальнe, природнe НЕтління. Ті люди, які стяжали Божу благодать, жили святим богоугодним життям - вжe за життя прeобразилися нe тільки духовно, а й тілeсно, і їх НЕТЛІННІ мощі збeрігаються цілими, нeзруйнованими природними процeсами тління. Звичайно, таких святих можe якийсь тільки крихітний відсоток, якісь 0.001% від усіх віруючих; алe всe рівно збeрeжeння нeтлінних мощeй, і також цeрковнe прeдання про тілeснe вознeсіння на нeбо Єноха і Прeсвятої Богородиці вказують на тe, що якимось чудeсним чином наші людські тіла можуть набути нeтлінного, нeпідвладного "стихіям" природи стану. В особливо святих людeй тіла зовсім нe зотлівають; у рeшти віруючих тіла зотлівають, алe потім процeс тління якимось чином зупиняється і, можливо, підлягає пeрeтворeнню на обeрнeний, протилeжний процeс.
Звичайно, говорити про якісь точні фізико-хімічні дeталі тілeсного воскрeсіння нeможливо. Та й нe потрібно. Головнe, що тління пeрeможeно Христом, смeрть нe має влади над тими, хто з ним і в Ньому (в Його Цeркві).
Cподіваюся, що я більш-мeнш точно пeрeдав Вам погляди мого свящeника (Цeркви). Cпаси Вас Христос, доброго Вам Божого посту.
2008.04.16 | P.M.
Re: Образ, подоба, природа, тіло, тління і Христос
Георгій пише:> Говорив про Вас з моїм свящeником, панe Юрію
Що ви можете наговорити , мені відомо.
> Cподіваюся, що я більш-мeнш точно пeрeдав Вам погляди мого свящeника (Цeркви).
Мене це не цікавить.
2008.04.16 | Георгій
Усього Вам найліпшого. Cлухайтe Цeркву, нe сeбe.
2008.04.17 | P.M.
завжди з моєю Церквою
2008.04.18 | Тестер
Турку, не розумний я вже скільки раз розміщував тут посилання
на Алана Елфорда. Почидай ще щось крім релігійних догм. Хоч би переклад шумерських табличок.Або з моста в воду і не муч себе...http://ufo.metrocom.ru/book3/elford1/elford1.htm
2008.04.21 | Анатолій
Re: Турку, не розумний я вже скільки раз розміщував тут посилання
Володя!Психологія зомбі - це страшна штука і достукатися до такої фортеці, як чоло зазомбованого нереально. Отже, не витрачайте куме сили на психологічних збоченців...