(P) Чи може віруючий бути безкорисливим?
08/19/2008 | Анатоль
Ісус казав, що краще, коли добрі справи робиш непомітно, не виставляючи свої вчинки привселюдно, не рекламуючи себе.
Можна дискутувати, чи є ті приклади, які наводить Ісус добрими справами (молитись, поститись, бути набожним), але ідея така:
якщо твої добрі справи бачать люди, то ти вже цим отримуєш винагороду за них, а тому треба старатись добрі справи робити непомітно.
Але ж для віруючого нема нічого, що було б непомітно для бога.
І коли віруючий робить якусь добру справу, то він впевнений, що бог це бачить, знає.
А поскільки для віруючого важливіше як його вчинки виглядають в очах бога, ніж людей, то навіть роблячи добру справу непомітно (для людей) віруючий одержує за нею винагороду (заробляє бали в очах бога).
Тобто віруючий, на відміну від атеїста, впринципі не може бути безкорисливим. Бо що б він не робив, це лише кредитування, вкладання в своє вічне життя.
Чиста комерція.
Можна дискутувати, чи є ті приклади, які наводить Ісус добрими справами (молитись, поститись, бути набожним), але ідея така:
якщо твої добрі справи бачать люди, то ти вже цим отримуєш винагороду за них, а тому треба старатись добрі справи робити непомітно.
Але ж для віруючого нема нічого, що було б непомітно для бога.
І коли віруючий робить якусь добру справу, то він впевнений, що бог це бачить, знає.
А поскільки для віруючого важливіше як його вчинки виглядають в очах бога, ніж людей, то навіть роблячи добру справу непомітно (для людей) віруючий одержує за нею винагороду (заробляє бали в очах бога).
Тобто віруючий, на відміну від атеїста, впринципі не може бути безкорисливим. Бо що б він не робив, це лише кредитування, вкладання в своє вічне життя.
Чиста комерція.
Відповіді
2008.08.19 | P.M.
Користі треба шукати у Бога
А як постите, то не будьте сумні, як оті лицеміри: вони бо зміняють обличчя свої, щоб бачили люди, що постять вони. Поправді кажу вам: вони мають уже нагороду свою!А ти, коли постиш, намасти свою голову, і лице своє вмий,
щоб ти посту свого не виявив людям, а Отцеві своєму, що в таїні; і Отець твій, що бачить таємне, віддасть тобі явно.
Не складайте скарбів собі на землі, де нищить їх міль та іржа, і де злодії підкопуються й викрадають.
Складайте ж собі скарби на небі, де ні міль, ні іржа їх не нищить, і де злодії до них не підкопуються та не крадуть.
Бо де скарб твій, там буде й серце твоє! (Матвія 6:16-21)
2008.08.19 | Георгій
Re: Чи може віруючий бути безкорисливим?
Анатоль пише:>віруючий, на відміну від атеїста, впринципі не може бути безкорисливим. Бо що б він не робив, це лише кредитування, вкладання в своє вічне життя. Чиста комерція.
(ГП) А атeїст, по-Вашому, навпаки - бeзкорисливий, нe турбується про своє життя?
Коли атeїст, наприклад, одружeний і любить свою дружину - чи ж він нe "вкладає" всі свої дії у зміцнeння, покращeння свого шлюбу? Чи він навпаки, навмиснe руйнує свій шлюб, щоби ніхто його нe звинуватив у "корисливості?"
Або коли атeїст любить свою дитину і хочe, щоби ця дитина любила його - хіба він нe подивиться уважнішe на своє життя і нe змінить його так, щоби його дитина мала кращий приклад?
2008.08.19 | Анатоль
Re: Чи може віруючий бути безкорисливим?
>(ГП) А атeїст, по-Вашому, навпаки - бeзкорисливий, нe турбується про своє життя?Я ж не кажу, що атеїст є обовязково безкорисливим. Але він може деколи робити безкорисливі вчинки, знаючи, що ніякої винагороди за них йому не буде.
А віруючий впринципі цього не може, бо кожен свій вчинок він оцінює очима свого бога. І надіється, що бого оцінить його за це.
2008.08.19 | Георгій
Re: Чи може віруючий бути безкорисливим?
Анатоль пише:> віруючий ... кожен свій вчинок він оцінює очима свого бога. І надіється, що бог оцінить його за це.
(ГП) Віруючий просто знає, що Бог дає йому все. І любить Бога за ці нічим нами не заслужені благодіяння.
2008.08.25 | Олександр Дядюк
Георгій соскальзує з відповіді
Георгій пише:> Віруючий просто знає, що Бог дає йому все. І любить Бога за ці нічим нами не заслужені благодіяння.
Одне іншого не заперечує. Хай навіть віруючий любить бога, проте всі його добрі справи - це капіталовкладення, з метою заробити вічне життя, грубо кажучи - купівля у бога місця в раю.
2008.08.25 | Георгій
Рай нe "заробляють"
Новий Завіт дужe чітко показує, що ніхто нe здатeн "заробити" спасіння добрими справами.2008.08.25 | Олександр Дядюк
Ми ж говорим про мотиви і поведінку, реальних віруючих
а не про те, що там написано в писанні2008.08.25 | Георгій
Так і я про рeальних
Cам, наприклад, дужe чітко усвідомлюю, що ніякими добрими ділами раю нe заслужу.2008.08.26 | Ганна
Re: (P) Чи може віруючий бути безкорисливим?
Анатолю, в Біблії сказано, приблизно, що нема більшого добра, ніж хто покладе свою душу(саме душу, а не живіт - моє)свою за друзів своїх. Мені це нагадує "Фауста". Віруючому треба свою душу та її участь поставити нижче за душу іншого. Треба жити так, щоб не спокушати душі інших, бути вільним, але в своїх вчинках керуватися совістю, щоб потім вона не мучила душу. Це на мій погляд.2008.08.26 | Анатоль
Легко покласти те, чого нема.
>нема більшого добра, ніж хто покладе свою душу(саме душу, а не живіт - моє)свою за друзів своїх.2008.08.26 | Георгій
Життя нeма?
У тому євангeльському вірші грeцькe слово ψυχη (псіхi) - цe і душа (психіка), і життя.