Ісус народився в батьківській хаті у Назареті(/)
01/09/2009 | stryjko_bojko
Думка-БП
Ісус народився в батьківській хаті у Назареті
В українські колядки доведеться внести уточнення і згадати про Галілею
Про рік народження Ісуса дає вказівку євангеліст Лука, коли описує хрещення Ісуса в Йордані: «П’ятнадцятого року правління кесаря Тиберія… Ісус, починаючи, мав з тридцять років» (3.1, 23). Тиберій став римським імператором 19 вересня 14 року. Євангеліст користувався звичаєвим галілейським календарем, згідно з яким рік починається на весняне рівнодення, тобто 22 березня. Тож 15-рік означає проміжок від 22 березня 29 року до 21 березня 30 року. У цей час Ісусові йшов 30-й рік, тобто він мав повних 29 років.
Це підтверджує церковна традиція, згідно з якою Ісус народився 25 грудня 1 р. до н.е. — за 6 днів до початку нової ери. Православні святкують день народження Ісуса на два тижні пізніше — «за старим стилем», тобто за Юліанським календарем. Він не дуже точний, тому за два тисячоліття накопичилося таке значне відставання.
У сучасній літературі нерідко наводяться інші дати народження Ісуса: від 7 до 4 року до н. е. Ця плутанина виникла після того, як стала відома дата смерті Ірода Великого. До речі, слово Ірод — це спотворене прочитання його справжнього імені — Герод, що означає «нащадок героя», «породжений героєм». Він помер у 4 році до н. е., тож виникло запитання, яким чином він міг після своєї смерті вчинити різанину дітей в околицях Вифлеєма? Для виправлення цієї суперечності й вирішили «пересунути» дату народження Ісуса, тож вийшла абсурдна ситуація, неначе Ісус народився за кілька років до Різдва.
Насправді ніякої суперечності немає, оскільки оповідання про вбивство дітей є фальшивою вставкою секти фарисеїв. Вони ненавиділи Герода Великого, тому й сфабрикували на нього цей «компромат» попри історичну неможливість такої події. Як пояснює католицький «Новий завіт з коментарем», «оповідання про вбивство дітей побудоване за зразком наказу єгипетського фараона, порівняйте з книгою “Вихід” 1.15-22». Тобто фальсифікатор не особливо напружував фантазію, а по-суті повторив те, що вичитав у своїй настільній книзі.
Наступне запитання — де народився Ісус? З дитинства нас навчали, що в маленькому поселенні Вифлеєм, що розташоване в десяти кілометрах південніше Єрусалима. У біблійних текстах це містечко іноді згадувалося під подвійною назвою — «Вифлеєм іудейський» або «Вифлеєм Єфрата». Це робилося для того, щоб відрізнити його від іншого Вифлеєма — галілейського, що знаходиться в 11 км північно-західніше Назарета — батьківського міста Ісуса.
У Назареті був дім святого Йосипа, земного батька Ісуса. Згідно з церковним переданням, свята матір Ісуса — Марія — походила з міста Сепфоріс, яке до 25 року н. е. було столицею Галілеї. Сепфоріс знаходився на відстані 5 км від Назарета, то ж цілком природно, що Йосип одружився на дівчині з сусіднього поселення.
Якщо Ісус таки народився у Вифлеємі, то в якому? В галілейському, що знаходився в двох годинах ходу від Назарета, чи в іудейському, до якого треба пройти майже дві сотні кілометрів гористою місцевістю?
Згідно з фарисейською вставкою до Євангелія від Луки, Йосип і Марія начебто пішли до іудейського Вифлеєма для перепису. Як стверджує згаданий вище «Новий завіт з коментарем» та інша церковна література, той перепис припадає на 6/7 р. н. е. Як бачимо, повідомлення вставки прямо суперечить даті перепису, що відбувся через 6 років після народження Ісуса. Згідно зі свідченнями римських істориків, цей перепис здійснив імператорський намісник Сульпіцій Квіриній, що став легатом Сирії в 6 р. н. е.
І це ще не все. На час народження Ісуса Іудея і Галілея були окремими державами, які перебували під владою Риму. Іудеєю з 4 р. до н. е. по 6 р. н. е. правив Архелай, а Галілеєю з 4 до н. е. до 39 р. н. е. — Герод Антипа. Перепис здійснювався для упорядкування податків: кого записали в податкову книгу, той згідно з нею зобов’язаний був сплачувати податки в залежності від розміру свого майна. Якби Йосип, який мешкав у Назареті, записався в податкову книгу Вифлеєма, то йому щороку треба було б ходити в сусідню державу платити податки, що є абсурдом. Насправді перепис проводився за місцем проживання, тож не було жодного сенсу мешканцям Назарета йти для цього у Вифлеєм, тим більше, що переписувачів передусім цікавило оподатковуване майно.
Не менш абсурдним виглядає твердження автора вставки, що неначе Марія на дев’ятому місяці вагітності пішла особисто записатися в податкову книгу, хоча, як повідомляє православна «Тлумачна Біблія», «записати Марію в число платників податків, якщо б це було потрібно, Йосип міг і один».
Таким чином, Ісус аж ніяк не міг народитися в Іудеї. Якщо ж Ісус і народився у Вифлеємі, то лише в галілейському, хоча про це немає відомостей. Натомість євангелія однозначно повідомляють, що батьківським містом Ісуса був Назарет. Тут був дім Йосипа і Марії, тут жили їхні родичі. Тож найвірогідніше, що Ісус народився в галілейському Назареті, тому його й називали Ісусом Галілеянином або Ісусом з Назарета.
Ще трохи, і правда про народження Сина Божого стане набутком не лише науковців, але й широкої громадськості. І тоді в українські колядки буде внесено уточнення: «У Назареті, у Назареті радісна новина. Пречиста Діва, пречиста Діва породила сина…»
http://www2.maidan.org.ua/n/about/1231509425
Джeрeло - http://observer.sd.org.ua/news.php?id=16001
Ісус народився в батьківській хаті у Назареті
В українські колядки доведеться внести уточнення і згадати про Галілею
Про рік народження Ісуса дає вказівку євангеліст Лука, коли описує хрещення Ісуса в Йордані: «П’ятнадцятого року правління кесаря Тиберія… Ісус, починаючи, мав з тридцять років» (3.1, 23). Тиберій став римським імператором 19 вересня 14 року. Євангеліст користувався звичаєвим галілейським календарем, згідно з яким рік починається на весняне рівнодення, тобто 22 березня. Тож 15-рік означає проміжок від 22 березня 29 року до 21 березня 30 року. У цей час Ісусові йшов 30-й рік, тобто він мав повних 29 років.
Це підтверджує церковна традиція, згідно з якою Ісус народився 25 грудня 1 р. до н.е. — за 6 днів до початку нової ери. Православні святкують день народження Ісуса на два тижні пізніше — «за старим стилем», тобто за Юліанським календарем. Він не дуже точний, тому за два тисячоліття накопичилося таке значне відставання.
У сучасній літературі нерідко наводяться інші дати народження Ісуса: від 7 до 4 року до н. е. Ця плутанина виникла після того, як стала відома дата смерті Ірода Великого. До речі, слово Ірод — це спотворене прочитання його справжнього імені — Герод, що означає «нащадок героя», «породжений героєм». Він помер у 4 році до н. е., тож виникло запитання, яким чином він міг після своєї смерті вчинити різанину дітей в околицях Вифлеєма? Для виправлення цієї суперечності й вирішили «пересунути» дату народження Ісуса, тож вийшла абсурдна ситуація, неначе Ісус народився за кілька років до Різдва.
Насправді ніякої суперечності немає, оскільки оповідання про вбивство дітей є фальшивою вставкою секти фарисеїв. Вони ненавиділи Герода Великого, тому й сфабрикували на нього цей «компромат» попри історичну неможливість такої події. Як пояснює католицький «Новий завіт з коментарем», «оповідання про вбивство дітей побудоване за зразком наказу єгипетського фараона, порівняйте з книгою “Вихід” 1.15-22». Тобто фальсифікатор не особливо напружував фантазію, а по-суті повторив те, що вичитав у своїй настільній книзі.
Наступне запитання — де народився Ісус? З дитинства нас навчали, що в маленькому поселенні Вифлеєм, що розташоване в десяти кілометрах південніше Єрусалима. У біблійних текстах це містечко іноді згадувалося під подвійною назвою — «Вифлеєм іудейський» або «Вифлеєм Єфрата». Це робилося для того, щоб відрізнити його від іншого Вифлеєма — галілейського, що знаходиться в 11 км північно-західніше Назарета — батьківського міста Ісуса.
У Назареті був дім святого Йосипа, земного батька Ісуса. Згідно з церковним переданням, свята матір Ісуса — Марія — походила з міста Сепфоріс, яке до 25 року н. е. було столицею Галілеї. Сепфоріс знаходився на відстані 5 км від Назарета, то ж цілком природно, що Йосип одружився на дівчині з сусіднього поселення.
Якщо Ісус таки народився у Вифлеємі, то в якому? В галілейському, що знаходився в двох годинах ходу від Назарета, чи в іудейському, до якого треба пройти майже дві сотні кілометрів гористою місцевістю?
Згідно з фарисейською вставкою до Євангелія від Луки, Йосип і Марія начебто пішли до іудейського Вифлеєма для перепису. Як стверджує згаданий вище «Новий завіт з коментарем» та інша церковна література, той перепис припадає на 6/7 р. н. е. Як бачимо, повідомлення вставки прямо суперечить даті перепису, що відбувся через 6 років після народження Ісуса. Згідно зі свідченнями римських істориків, цей перепис здійснив імператорський намісник Сульпіцій Квіриній, що став легатом Сирії в 6 р. н. е.
І це ще не все. На час народження Ісуса Іудея і Галілея були окремими державами, які перебували під владою Риму. Іудеєю з 4 р. до н. е. по 6 р. н. е. правив Архелай, а Галілеєю з 4 до н. е. до 39 р. н. е. — Герод Антипа. Перепис здійснювався для упорядкування податків: кого записали в податкову книгу, той згідно з нею зобов’язаний був сплачувати податки в залежності від розміру свого майна. Якби Йосип, який мешкав у Назареті, записався в податкову книгу Вифлеєма, то йому щороку треба було б ходити в сусідню державу платити податки, що є абсурдом. Насправді перепис проводився за місцем проживання, тож не було жодного сенсу мешканцям Назарета йти для цього у Вифлеєм, тим більше, що переписувачів передусім цікавило оподатковуване майно.
Не менш абсурдним виглядає твердження автора вставки, що неначе Марія на дев’ятому місяці вагітності пішла особисто записатися в податкову книгу, хоча, як повідомляє православна «Тлумачна Біблія», «записати Марію в число платників податків, якщо б це було потрібно, Йосип міг і один».
Таким чином, Ісус аж ніяк не міг народитися в Іудеї. Якщо ж Ісус і народився у Вифлеємі, то лише в галілейському, хоча про це немає відомостей. Натомість євангелія однозначно повідомляють, що батьківським містом Ісуса був Назарет. Тут був дім Йосипа і Марії, тут жили їхні родичі. Тож найвірогідніше, що Ісус народився в галілейському Назареті, тому його й називали Ісусом Галілеянином або Ісусом з Назарета.
Ще трохи, і правда про народження Сина Божого стане набутком не лише науковців, але й широкої громадськості. І тоді в українські колядки буде внесено уточнення: «У Назареті, у Назареті радісна новина. Пречиста Діва, пречиста Діва породила сина…»
http://www2.maidan.org.ua/n/about/1231509425
Джeрeло - http://observer.sd.org.ua/news.php?id=16001
Відповіді
2009.01.09 | +O
Re: Ісус народився в батьківській хаті у Назареті(\)
Христос Раждається!мені здалось, чи ні тут ні там немає згадки, що автор сійого творева - Ігор Каганець?
Змова світового жидівства?
З повагою
о.Олег
2009.01.09 | stryjko_bojko
may be - may be, nobody knows...
+O пише:> Христос Раждається!
> мені здалось, чи ні тут ні там немає згадки, що автор сійого творева - Ігор Каганець?
> Змова світового жидівства?
>
> З повагою
> о.Олег
2009.01.09 | Георгій
Так Ви б дали всe-таки посилання
Панe Cтeфанe, тe, що можна на БП (тобто всe , нe завжди можна на тeматичних форумах. Наприклад, на БП пeрeдруки можна розміщувати бeз посилання на джeрeло, алe на ФРД ні.2009.01.09 | +O
Re: Так приміром ось-о (/)
http://observer.sd.org.ua/news.php?id=160012009.01.09 | Георгій
Дякую, вжe додав
2009.01.10 | stryjko_bojko
Re: Так Ви б дали всe-таки посилання
Георгій пише:> Так Ви б дали всe-таки посилання. Панe Cтeфанe, тe, що можна на БП (тобто всe , нe завжди можна на тeматичних форумах. Наприклад, на БП пeрeдруки можна розміщувати бeз посилання на джeрeло, алe на ФРД ні.
=============
пане Георгію!
Аце що:
http://www2.maidan.org.ua/n/about/1231509425
Джeрeло - http://observer.sd.org.ua/news.php?id=16001
???
2009.01.10 | Георгій
Re: Так Ви б дали всe-таки посилання
stryjko_bojko пише:> Георгій пише:
> > Так Ви б дали всe-таки посилання. Панe Cтeфанe, тe, що можна на БП (тобто всe , нe завжди можна на тeматичних форумах. Наприклад, на БП пeрeдруки можна розміщувати бeз посилання на джeрeло, алe на ФРД ні.
> =============
> пане Георгію!
> Аце що:
> http://www2.maidan.org.ua/n/about/1231509425
> Джeрeло - http://observer.sd.org.ua/news.php?id=16001
> ???
(ГП) У Вас посилання було тільки на БП. В тeксті повідомлeння, якe хтось надіслав на БП і на який Ви послалися, ні на якe джeрeло посилання нe було. Cлово "Джeрeло" і лінк на статтю І. Каганця додав я, з підказки отця Олeга.
2009.01.11 | stryjko_bojko
Тепер ясно. Я ж не веду хронологію редагувань
Георгій пише:> stryjko_bojko пише:
> > Георгій пише:
> (ГП) У Вас посилання було тільки на БП. В тeксті повідомлeння, якe хтось надіслав на БП і на який Ви послалися, ні на якe джeрeло посилання нe було. Cлово "Джeрeло" і лінк на статтю І. Каганця додав я, з підказки отця Олeга.
-----------------
І посилання на БП(моє)дав формально правильно.
Я ж не винуватий, що той БП не був зареєстрований.
.....
Тай не подумав, що Модератор зредагує щось(в кращу сторону.
Наші майданівські модери вміють тільки витирати, а не редагувати.
(ГП)- виключення з цього правила.
2009.01.09 | +O
Re: may be - "змова" чи may be "Ігор Каганець"
somebody knows що це "міг бути тілько він"...
дати посилання?
мені просто цікаво,чому не подали автора - не катірується?
Каганець вроді не стидається - підписує...
З повагою
о.Олег
2009.01.10 | stryjko_bojko
Змова світового жидівства?
+O пише:> Змова світового жидівства?
>
=======================
Близько до теми:
Подвійна жидівська мораль: загинувші у Ту-154 vs. у Газі
http://www2.maidan.org.ua/n/about/1231609415